Η Suzuki GSX1100S Katana στο Ιαπωνικό Automotive Hall of Fame

Μία μοτοσυκλέτα που σημάδεψε την ιστορία της Ιαπωνικής Αυτοκινητοβιομηχανίας


20.12.2022

Η ριζοσπαστική Suzuki GSX1100S Katana (μαζί με την έκδοση των 750 κ. εκ.) κοσμεί εδώ και λίγο καιρό το Ιαπωνικό Automotive Hall of Fame

Κείμενο: Μένιος Κατής

Πρόκειται για ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό που δημιουργήθηκε με σκοπό να τιμήσει ανθρώπους και οχήματα που σημάδεψαν την ιστορία της Ιαπωνικής Αυτοκινητοβιομηχανίας (και όχι μόνο), να μεταλαμπαδεύσει την κληρονομιά της και να «εμπνεύσει τις μελλοντικές γενιές να ασχοληθούν στενά με τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας», όπως αχαρακτηριστικά αναφέρει.

Το GSX1100S Katana ήταν μια ημίγυμνη σπορ μοτοσυκλέτα που ξεχώριζε για την ιδιαίτερη αισθητική της στο εμπρόσθιο τμήμα της. Πρωτοεμφανίστηκε το 1980 στην Intermot και βγήκε στην παραγωγή την επόμενη χρονιά.

Τη σχεδίασή του επιμελήθηκε η γερμανική εταιρεία Target Design, των Hans Muth(πρώην αρχισχεδιαστή της BMW), Jan Fellstrom και Hans-Georg Kasten.

Οι ιθύνοντες της Suzuki βρήκαν στο πρόσωπο του Muth τον σχεδιαστή που θα έδινε μια ξεχωριστή ταυτότητα στα προϊόντα τους. Και ο πρώτος καρπός της συνεργασίας τους ήταν μια από τις πιο εμβληματικές μοτοσυκλέτες στην ιστορία που έφερε μάλιστα το όνομα ενός συμβόλου της Ιαπωνικής μαχητικότητας: του σπαθιού Katana.

Το μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Intermot βασιζόταν στην GSX1100ET, χρησιμοποιώντας τον τετρακύλινδρο, 16βάλβιδο αερόψυκτο σε σειρά κινητήρα χωρητικότητας 1.074 κ. εκ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η απόδοση ήταν 111 hp @ 9.500 σ.α.λ. με τους 11 επιπλέον ίππους να προκύπτουν από τις τροποποιήσεις που έγιναν στις ρυθμίσεις των καρμπυρατέρ και στον χρονισμό του εκκεντροφόρου.

Τότε, μάλιστα, η Suzuki ισχυριζόταν πως αυτή ήταν η ταχύτερη μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής στον κόσμο.

Στο Ιαπωνικό Automotive Hall of Fame έχουν μπει μεταξύ άλλων στο παρελθόν η Kawasaki Z1 900 (και η έκδοση των 750), η Honda CB 750 Four, το "παπί" Super Cub, αλλά και το Yamaha SR 400.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ένα όνομα που γεννά συγκινήσεις στους παλαιούς φίλους των δύο τροχών. Αυτό το κομμάτι της ιστορίας δεν έχει πάρει ποτέ μπροστά. Παραμένει από το 1990 σφραγισμένο στην αρχική του συσκευασία
Η ιταλική εταιρεία παρουσιάζει το TANAMI, ένα full face πολλαπλών χρήσεων σχεδιασμένο για αναβάτες που αναζητούν την απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην ασφάλεια, την άνεση και την προσαρμοστικότητα, είτε ταξιδεύουν στην άσφαλτο είτε περιπλανώνται σε χωμάτινες διαδρομές
Το Hornet 750, που «φρεσκαρίστηκε» το 2025 έφτασε στη χώρα μας σε τέσσερα χρώματα και τιμή κατά 1.000€ υψηλότερη από την έκδοση 2024
Το ανανεωμένο Transalp έφτασε στη χώρα μας και είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.