01.04.2022
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως ένας από τους σημαντικότερους κατασκευαστές από την Ιταλία, θα επιστρέψει στο προσκήνιο με μοτοσυκλέτες που θα παράγονται στην Κίνα στο εργοστάσιο της Zongshen
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Στη χώρα μας όταν ακούμε το όνομα Gilera μάλλον μας έρχονται στο μυαλό εκείνα τα δίχρονα Runner 180, που στα φανάρια τρομοκρατούσαν ακόμα και μεγάλες μοτοσυκλέτες. Η Gilera ανήκει στο Gruppo Piaggio εδώ και πολλά χρόνια, όμως ο ιταλικός κολοσσός την κρατάει ανενεργή. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο είναι από τα πλέον ιστορικά και στο άμεσο μέλλον ίσως δούμε την επιστροφή του στην κατασκευή μοτοσυκλετών μέσω της συνεργασίας (που υπάρχει ήδη) μεταξύ Zongshen και Piaggio.
Σύμφωνα λοιπόν με το ιταλικό site Insella, το όνομα της Gilera θα βρίσκεται στο ρεζερβουάρ μιας μοτοσυκλέτας 900cc με V-2 κινητήρα η οποία θα σχεδιαστεί από τις Zongshen και Piaggio. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο κινητήρας θα έχει την ίδια «αρχιτεκτονική» με αυτή που είχε ένα άλλο παιδί της Piaggio, δηλαδή το Aprilia Shiver που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2007 με 750cc και αργότερα μεγάλωσε στα 896cc.
Να θυμίσουμε ότι το όνομα της Gilera ακούστηκε και το 2021, όταν η Zongshen παρουσίασε το κόνσεπτ Cyclone RA9 στο Διεθνές Σαλόνι Μοτοσυκλέτας της Κίνας, με το Insella να αναφέρει ότι ο κινητήρας που είδαμε στο Cyclone μοιάζει πολύ με αυτόν που θα δούμε στην παραγωγή ενώ παρόμοιο αναμένεται και το πλαίσιο που σχεδιαστικά θύμιζε κατά πολύ αυτό του Aprilia Dorsoduro.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η συνεργασία αυτή μοιάζει αρκετά με εκείνη της KTM και της CFMΟΤΟ-και το 1250 TR-G που αναμένεται να «αποβιβαστεί» κάποια στιγμή στην Ευρώπη, αφού από τη μία οι Κινέζοι κερδίζουν τεχνογνωσία (δηλαδή χρόνο και χρήμα) μέσω της (μοτοσυκλετιστικά τρομερά έμπειρης) Ευρώπης, ενώ από την άλλη, οι Ευρωπαίοι παράγουν κατασκευαστικά φτηνότερες μοτοσυκλέτες αλλά τρώνε και μερίδιο σε μια πίτα που συνεχώς μεγαλώνει-και δεν είναι άλλη από την κινεζική αγορά που έχει κάνει στροφή σε μοτοσυκλέτες μεσαίων και μεγάλων κυβικών.
Έτσι, για την ιστορία:
Το 1935 η Gilera κατασκεύασε τον δυνατότερο κινητήρα της εποχής, αφού το τετρακύλινδρο μοτέρ των 500cc απέδιδε 60 hp. Τρία χρόνια μετά, η αγωνιστική έκδοση απέδιδε 80hp στις 9000rpm και είχε τελική 230 km/h. Μετά τον ΒΠΠ, η Gilera κέρδισε έξι πρωταθλήματα Grand Prix 500 σε οκτώ χρόνια! Λόγω της μείωσης των πωλήσεων των μοτοσυκλετών (εξαιτίας της μαζικής ανόδου του αυτοκινήτου), η Gilera έκανε μια «συμφωνία κυριών» και αποφάσισε να σταματήσει την αγωνιστική εμπλοκή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα λόγω χρημάτων, όμως πολλοί ήταν αυτοί που συνέχιζαν να συμμετέχουν σε αγώνες road racing, κερδίζοντας καρό σημαίες.
Ακολουθεί ένα βίντεο με τον πολυ-πρωταθλητή Michael Dunlop στο Νησί, με ένα αγωνιστικό Gilera εποχής.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.