Πέθανε ο Alvaro Vertemati

Ένας εκ των δύο ιδρυτών της Vertemati


18.01.2022

Aγωνιζόμενος ΜΧ με μεγάλη επιτυχία στα νιάτα του, ο Alvaro Vertemati πέρασε μια ζωή γεμάτη συγκινήσεις παρέα με τα αγαπημένα του οχήματα, συνεχίζοντας να εργάζεται παρόλο που τα τελευταία χρόνια πάλευε με τη νόσο του Πάρκινσον

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος

Η επιρροή του στις εξελίξεις ήταν τεράστια:
η κύρια εντύπωση είναι ότι ήταν ο Doug Henry και το YZ400F που έφεραν την επανάσταση με τα τετράχρονα στις χωμάτινες πίστες. Ναι, εν μέρει είναι σωστό, αφού μια εταιρεία με τα μεγέθη της Yamaha σπρώχνει τα πράγματα λίγο παραπάνω. Όμως, η αλλαγή είχε ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα με τα αδέρφια Vertemati, τον Walter Bartolini, τον Joel Smets αλλά και τον συντάκτη του αμερικανικού Dirt Bike, Mike Young. Ο Alvaro και ο Guido Vertemati ήταν οι αντιπρόσωποι των Husaberg στην Ιταλία, αρχές της δεκαετίας του ’90. Αυτά τα πρώιμα Husaberg ήταν ουσιαστικά ΜΧ μοτοσυκλέτες, όμως τα αδέρφια έκαναν αρκετές αλλαγές και συμμετείχαν στο GP του 1991 με τον Bartolini. Σε αυτούς τους αγώνες λοιπόν τράβηξαν αρκετή προσοχή και όχι μόνο λόγω των αρκετών holeshots που κέρδισαν αλλά και επειδή έχτισαν και αυτοί τον θρύλο του Smets, ο οποίος κέρδισε με την Husaberg το ’95, το ’97 και το ’98.

Alvaro Vertemati RIP 3

Εκείνα τα χρόνια λοιπόν τα αδέρφια αποφάσισαν να κατασκευάσουν τη δική τους μοτοσυκλέτα, προσλαμβάνοντας τον Mike Young για να τρέξει στην Ευρώπη. Ο Αμερικανός είχε κερδίσει το αμερικανικό πρωτάθλημα για τετράχρονα με ένα Husaberg, μοτοσυκλέτα η οποία σύμφωνα με τον ίδιο ήταν καλύτερη από τις δίχρονες εκείνης της εποχής. Ο Young έλεγε ότι παρόλο που είχε τρεις ταχύτητες, έτρεχε σχεδόν ολόκληρο τον αγώνα μόνο με 2α. Παρόλα αυτά, τα πολιτικά Vertemati δεν είχαν τις πρέπουσες πωλήσεις, τα αδέρφια Vertemati τα χάλασαν με τους συνεργάτες τους αλλά και μεταξύ τους για κάποιο διάστημα και τελικά θα πουλήσουν την εταιρεία τους, η οποία θα μετονομαζόταν σε VOR. Η τρίτη γενιά Vertemati θα κάνει την εμφάνιση της στα τέλη του’90 και θα έχει αρκετές επιτυχίες στον κόσμο του Supermotard που τον καιρό εκείνο γιγαντώνεται στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα.

Alvaro Vertemati RIP 4

Τα τετράχρονα αγωνιστικά ΜΧ θα γίνουν τότε ευρέως διαδεδομένα και τα Vertemati αλλά και τα VOR θα χάσουν λίγη απο την εξωτικότητα τους. Όμως, δεν αλλάζει το γεγονός ότι η ιστορία της μοτοσυκλέτας, οφείλει πολλά σε δύο αδέρφια από μια κωμόπολη έξω από τη Monza.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Οι κύριοι οργανισμοί που εκπροσωπούν τόσο τους αναβάτες όσο και τη βιομηχανία μοτοσυκλετών (ACEM, FEMA, FIM) γιορτάζουν από κοινού την Ημέρα της Ευρώπης ξεκινώντας ένα μανιφέστο που απευθύνεται στους Ευρωπαίους ηγέτες
Παρουσιάστηκε το δεύτερο 400άρι της μάρκας που διατηρεί τον σχεδιαστικό χαρακτήρα της σειράς Pulsar και χρησιμοποιεί τον κινητήρα του Dominar
Δεκαπέντε χρόνια μετά το θρυλικό RC8, η Αυστριακή εταιρεία αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνογνωσία από το MotoGP επιστρέφει στην κατηγορία των supersport με ένα RC που «παίρνει δύναμη» από τον εν σειρά δικύλινδρο LC8c των 128 ίππων
Με πολλά νέα χαρακτηριστικά θα αποτελέσει την εξέλιξη των Pulsar, των δημοφιλέστερων μοντέλων της ινδικής εταιρείας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.