Τι ισχυει για μοτοσυκλέτες παλαιότερης τεχνολογίας σε μεγάλες πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου;

Η Ευρώπη παίρνει αυστηρά μέτρα για την κυκλοφορία ρυπογόνων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών


28.05.2021

Στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται από τα κράτη της Ευρώπης για μείωση των εκπομπών ρύπων, λαμβάνονται αυστηρά μέτρα που επηρεάζουν και τον κόσμο της μοτοσυκλέτας

Κείμενο: Μένιος Κατής

Και μέχρι το τέλος της δεκαετίας είναι δεδομένο ότι τα μέτρα θα αυστηροποιηθούν καθώς στόχος είναι η στροφή σε πιο πράσινες λύσεις μετακινήσεων, ειδικά στις μεγάλες πόλεις.

Στη Βαρκελώνη για παράδειγμα από τις 15 Σεπτεμβρίου του 2020 έχει δημιουργηθεί η Ζώνη Χαμηλών Ρύπων (ZBE που καλύπτει μια έκταση 95 τετραγωνικών χιλιομέτρων από την οποία εξαιρούνται οι βιομηχανικές περιοχές.
Σε αυτήν την ζώνη επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνο βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με έτος κατασκευής μετά το 2000 όπως επίσης και ντιζελοκίνητα με έτος παραγωγής μετά το 2006. Σε ό,τι αφορά στις μοτοσυκλέτες, επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο εκείνων που έχουν κατασκευαστεί μετά το 2003. Τα οχήματα που έχουν πρόσβαση στη ζώνη εφοδιάζονται με ειδικό σήμα που παρέχει η τοπική κυβέρνηση.

Οι όποιες απαγορεύσεις ισχύουν για τις καθημερινές από τις 7 το πρωί έως και τις 8.

Στα άμεσα πλάνα είναι μέχρι το τέλος του έτους (2021) να υπάρξουν σχετικές απαγορεύσεις και για τα ρυπογόνα φορτηγά και λεωφορεία.

Το Παρίσι αποτελεί άλλο ένα παράδειγμα μεγαλούπολης που έχει λάβει μέτρα σχετικά με την κυκλοφορία οχημάτων. Σύμφωνα με την νομοθεσία που ισχύει από τις 4 Ιουλίου του 2019, στη γαλλική πρωτεύουσα υπάρχουν περιορισμοί στην κυκλοφορία μοτοσυκλετών προδιαγραφών Euro 2 (μοντέλα 2005). Από το 2022 θα εφαρμοστούν περιορισμοί που θα επηρεάζουν την κυκλοφορία μοτοσυκλετών προδιαγραφών Euro 3 (μοντέλα του 2008), για να ακολουθήσουν τα μοντέλα Euro 4 (2017) από το 2024. Όπως και στην περίπτωση της Βαρκελώνης, τα μέτρα ισχύουν τις καθημερινές από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδι.

Στο Λονδίνο έχει δημιουργηθεί από τις 8 Απριλίου 2019, η ζώνη πολύ χαμηλών ρύπων (ULEZ). Σε αυτήν επιτρέπεται η πρόσβαση σε οχήματα προδιαγραφών Euro 3 και έπειτα. Από τις 25 Οκτωβρίου του 2021 η εν λόγω ζώνη θα επεκταθεί περιλαμβάνοντας και προάστια του Λονδίνου.

Σε περίπτωση που θέλει να εισέλθει στην ζώνη ένα όχημα που δεν πληροί τις προδιαγραφές, θα πρέπει ο οδηγός του να αγοράσει πάσο μιας ημέρας που κοστίζει 14.50 ευρώ. Αν το ρισκάρει και εισέλθει χωρίς να αγοράσει το συγκεκριμένο πάσο, τότε κινδυνεύει με πρόστιμο ύψους 1.100 ευρώ.

Στην Ιταλία, πάλι, απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων με δίχρονους κινητήρες σε περισσότερες από 200 πόλεις, ενώ στη Ρώμη ισχύει κλιμακωτό σύστημα περιορισμών για οχήματα προδιαγραφών Euro 2 και Euro 3.

Στο Άμστερνταμ, τέλος, έχει ανακοινωθεί το πλάνο δράσης για καθαρό αέρα, σύμφωνα με το οποίο έως το 2025 θα απαγορευτεί η κυκλοφορία θερμικών ταξί, σκούτερ, φορτηγών και λεωφορείων, με στόχο μέχρι το 2030 να απαγορευτεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με πολλά νέα χαρακτηριστικά θα αποτελέσει την εξέλιξη των Pulsar, των δημοφιλέστερων μοντέλων της ινδικής εταιρείας
Θέλετε μια ποιοτική custom κατασκευή, με την αύρα του παρελθόντος χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία. Η Mutt Motorcycles ειδικεύεται σε αυτές
Μοντέρνο, πανέμορφο, πλήρως εξοπλισμένο σε δύο εκδόσεις. Το XSUV 300 και 125 σχεδιάστηκε στην Ιταλία και καταφθάνει σύντομα στην Ευρώπη
Η ισπανική MITT παρουσίασε πρόσφατα έναν κλώνο του H-D Sportster

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.