Η Ducati «εξετάζει προσεκτικά τη λύση συνθετικών καυσίμων (efuels)»

Δεν θα δούμε σύντομα στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρική Ducati


12.04.2021

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί τη νέα τάση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο στο χώρο της μοτοσυκλέτας, δεν παρατηρείται η ίδια «πρεμούρα», τουλάχιστον από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές

Κείμενο: Μένιος Κατής

Βλέπουμε πολλές νεοφυείς εταιρείες, αρκετές εκ των οποίων δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο τεχνολογίας, να έρχονται στο προσκήνιο προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικής τεχνολογίας scooters και μοτοσυκλέτες. Όπως για παράδειγμα συμβαίνει με την Segway-Ninebot και το Segway Apex H2 που συνδυάζει ηλεκτρικό κινητήρα και τεχνολογία υδρογόνου.

Την ίδια στιγμή οι μεγάλοι κατασκευαστές, προσπαθούν κυρίως με συνέργειες, να μπουν στο χώρο ώστε να λύσουν κάποια από τα βασικά θέματα των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως είναι για παράδειγμα το βάρος των μπαταριών και η αυτονομία.

Ένας από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές που έχουν έναν επιπλέον λόγο να ασχοληθούν με την ηλεκτροκίνηση, είναι η Ducati. Κι αν αναρωτιέστε ποιος είναι αυτός ο λόγος, η απάντηση είναι: το Volkswagen Group, στο οποίο ανήκει η μπολονέζικη μάρκα και που μετά το σκάνδαλο παραποίησης ρύπων (γνωστό και ως Dieselgate) έκανε στροφή στην ηλεκτροκίνηση.

Francesco Milicia ducati

Επί του θέματος τοποθετήθηκε ο αντιπρόεδρος παγκόσμιων πωλήσεων και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ducati Motor Holding, Francesco Milicia, σε συνέντευξή του στο motorcyclenews.com.

«Σκεφτόμαστε και δουλεύουμε πάνω στα ηλεκτρικά. Αποτελούμε μέλος ενός group που βαδίζει με γοργούς ρυθμούς προς την ηλεκτροκίνηση και είναι μια καλή ευκαιρία για την Ducati», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ιταλός.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα δούμε σύντομα κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με τα λογότυπα της μάρκας.

«Όχι, μην περιμένετε να βγάλουμε σύντομα στην παραγωγή μια ηλεκτρική Ducati. Πιστεύουμε πως για τα είδη των μοτοσυκλετών που παράγουμε τώρα, μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να εγγυηθεί την απόλαυση, την αυτονομία, το βάρος και άλλα χαρακτηριστικά που περιμένουν οι αναβάτες της Ducati», πρόσθεσε.

Αποκάλυψε όμως πως η εταιρεία δουλεύει πάνω σε κάποιες λύσεις, όπως είναι τα συνθετικά καύσιμα (efuels). «Εξετάζουμε με ιδιαίτερη προσοχή κάποιες άλλες λύσεις για μηδενικούς ή ελάχιστους ρύπους όπως για παράδειγμα τα συνθετικά καύσιμα. Κάποιες άλλες μάρκες του group, όπως η Porsche, ασχολούνται με αυτή τη λύση και είναι κάτι που εξετάζουμε μεσοπρόθεσμα».

Η Porsche ασχολείται εδώ και καιρό με τα συνθετικά καύσιμα. Μάλιστα έχει στα σκαριά ένα νέο εργοστάσιο στη Χιλή το οποίο θα παράγει συνθετικά καύσιμα και αναμένεται να λειτουργήσει το 2022.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της μάρκας, dr. Frank Walliser «τα efuels μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, αφού παράγουν κατά 85% λιγότερα επιβλαβή σωματίδια σε σχέση με τα καύσιμα που υπάρχουν αυτή την στιγμή στα βενζινάδικα. Aν λάβετε υπόψη ολόκληρη την διαδικασία που χρειάζεται για την κατασκευή και την χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τα αυτοκίνητα με συνθετικά καύσιμα θα είναι το ίδιο καθαρά».

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Cyclone παρότι δεν έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται έντονα στην Ευρώπη μας απασχολεί συνεχώς εξαιτίας των πολύ ενδιαφέροντων μοντέλων της
Παρουσιάστηκαν τον περασμένο Οκτώβριο αλλά ακόμα η Kawasaki δεν έχει δώσει στην δημοσιότητα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αυτά είναι όσα ξέρουμε για τα "δίδυμα" modern classic
Το πλαίσιο αλλάζει, η εργονομία είναι διαφορετική, ο μονοκύλινδρος των 450 κ.εκ. βελτιώνεται. Το 450 Rally Replica 2025 είναι μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα ικανή να τα βγάλει πέρα με τα πιο απαιτητικά εδάφη
Ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο θα παρουσιάσει η ινδική εταιρεία σε λίγες ημέρες. Το μεγαλύτερο Pulsar της ιστορίας θα έχει κινητήρα 400 κ.εκ.

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.