Kibo K150: Φτιαγμένη στην Αφρική μόνο για την Αφρική (Video)


    Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  29.05.2017

    Το μοντέλο Kibo Κ150 παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες. Είναι μια μοτοσυκλέτα που κατασκευάζεται στην Αφρική και πιο συγκεκριμένα στην Κένυα και διατίθεται μόνο στην αφρικανική αγορά

    Η Κένυα, όπως και οι περισσότερες αναπτυσσόμενες χώρες με «φτωχό» δίκτυο δημοσίων συγκοινωνιών, έχει χιλιάδες μοτοσυκλέτες που οδηγούνται από ανεκπαίδευτους αναβάτες σε κάκιστους δρόμους. Μια ιστορία της Meg Miller στο fastcodesign περιγράφει μια λύση που προτάθηκε από τον Ολλανδό Huib va de Grijspaard της ολλανδικής εταιρείας Kibo για την κατασκευή ασφαλέστερων μοτοσυκλετών. 

    kibo k150 7
    Η μοτοσυκλέτα εξελίχτηκε με γνώμονα την εκπαίδευση των αναβατών και την ασφαλέστερη μετακίνησή τους. Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας της Κένυας δεν εφαρμόζεται σε καμία περίπτωση, ενώ ταυτόχρονα λίγοι αναβάτες χρησιμοποιούν κράνος. Ο Adrian Caddy του στούντιο Greenspace επισημαίνει πως η ομάδα της Kibo σχεδίασε το μοντέλο για τους αναβάτες boda-boda, όπως ονομάζονται τα παράνομα ταξί μοτοσυκλετών που οδηγούνται κυρίως από νεαρούς αναβάτες που συνεισφέρουν στο οικογενειακό εισόδημα.


    Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας της Κένυας δεν εφαρμόζεται σε καμία περίπτωση, από την άλλη λίγοι αναβάτες χρησιμοποιούν κράνος. Η εταιρεία προσφέρει μαθήματα ασφαλούς οδήγησης προσαρμόζοντας σε μία Kibo K150 ένα είδους «αράχνη», ενώ στον κατάλογο με τα αξεσουάρ υπάρχουν κράνη. Είναι ικανή να ανταπεξέλθει στα «δύσκολα» εδάφη της αφρικανικής ηπείρου και να κινείται εύκολα εντός και εκτός δρόμου.
    Στην Κένυα όμως διαπίστωσαν πως μια μοτοσυκλέτα που κοστίζει 3.000 ευρώ είναι «μακριά» από το κοινό που στοχεύουν. Έτσι στράφηκαν σε άλλου είδους οργανώσεις που είχαν την ανάγκη να μεταφέρουν βαριά φορτία με ασφάλεια. Η ιατρική κοινότητα, οι ΜΚΟ αλλά και εταιρείες courier είχαν την ανάγκη γρήγορων και ανθεκτικών οχημάτων.

    kibo k150 4kibo k150 5
    H Κ150 είναι τετράχρονη, μονοκύλινδρη και αερόψυκτη. Έχει τροχούς 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω και φέρει δισκόφρενα και στους δύο τροχούς. Το ύψος σέλας ανέρχεται στα 800mm, αρκετά χαμηλό για κάθε χρήστη, ενώ το μακρύ μεταξόνιο των 1.450mm προσφέρει σταθερότητα. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι μικρή, μόλις 6,8 λίτρα και το βάρος της φτάνει τα 250 κιλά.

    Αφού απέτυχε στην επίσημη παρουσίαση, ο Γάλλος ιδιοκτήτης της εταιρείας Ludovic Lazareth δημοσίευσε ένα βίντεο της μοτοσυκλέτας που πετάει σε δράση
    Τι γίνεται όταν μια εταιρεία προετοιμασίας αγωνιστικών μοτοσυκλετών, αποφασίζει να ασχοληθεί με ένα "ταπεινό" modern classic;
    Το μικρό on off της Benelli, έφτασε και στην χώρα μας 
    Το 2012 ίδρυσε την VR46 Racing Apparel, η οποία απασχολεί σήμερα 80 υπαλλήλους και κάνει κύκλο εργασιών εκατομμυρίων ευρώ