Τα ημιαυτόνομα συστήματα οδήγησης είναι επικίνδυνα για τους μοτοσυκλετιστές (Pdf)

Σύμφωνα με ολλανδική μελέτη


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  29.03.2018

Μια μελέτη που διεξήχθη από την Ολλανδική Αρχή Οχημάτων (RDW) κατέδειξε ότι σε πολλές περιπτώσεις τα ημιαυτόνομα συστήματα οδήγησης αυτοκινήτων δεν είναι σε θέση να ανιχνεύσουν "μικρά" οχήματα όπως μια μοτοσυκλέτα

Για τη δοκιμή χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικά μοντέλα, όλα εξοπλισμένα με Σύστημα Ελέγχου Πορείας (ACC), μια συσκευή που με τη χρήση αισθητήρων τοποθετείται στο εμπρόσθιο μέρος του οχήματος είναι σε θέση να επιβραδύνει το αυτοκίνητο για να διατηρήσει την ίδια ταχύτητα του οχήματος που προηγείται . Αλλά προφανώς αυτό το σύστημα μερικές φορές δεν "βλέπει" τα δίκυκλα...

adapt cruise control vs moto 3

Οι δοκιμές που πραγματοποίησε η RDW πραγματοποιήθηκαν μετά από προτροπή της FEMA (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστικών Συλλόγων), μετά από περιστατικό που σημειώθηκε το το 2016 με τη συμμετοχή ενός Tesla και ενός Νορβηγού Μοτοσικλετιστή. Ο οδηγός του Tesla χρησιμοποιούσε τη συσκευή “αυτόματου πιλότου” το οποίο ελέγχει το αυτοκίνητο, χάρη στους πολυάριθμους αισθητήρες και ραντάρ που διαθέτει, όταν το αυτοκίνητό χτύπησε από πίσω τη μοτοσυκλέτα. Μετά τη σύγκρουση η συνεπιβάτη βρέθηκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, ενώ και ο αναβάτης έφερε σοβαρούς τραυματισμούς.

adapt cruise control vs moto 4

Για τη δοκιμή του RDW χρησιμοποιήθηκαν τα παρακάτω αυτοκίνητα εξοπλισμένα με ACC:
• Hyundai Ioniq Electric 2017
• Jeep Grand Cherokee 2013
• Skoda Octavia Combi 2017
• Tesla Μοντέλο S. 2017
• Volvo V40 2012
• VW Golf Variant 2013

Στις δοκιμές επίσης συμμετείχαν οι εξής μοτοσυκλέτες:
• Ducati 900SS 1998
• Suzuki GSX-S1000F 2017
• Suzuki V-Strom 650 2017
• Triumph Tiger 1050 2007
• Yamaha MT-09 Tracer 2017

adapt cruise control vs moto 2

Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν με διαφορετικές ταχύτητες, προσομοιώνοντας τις πιο συχνές καταστάσεις που μπορεί να συμβούν στην καθημερινή οδήγηση. Από αυτό προέκυψε ότι το ACC των αυτοκινήτων δεν είναι πάντοτε σε θέση να ανιχνεύσει την παρουσία μιας μοτοσυκλέτας. Συγκεκριμένα, έχει προκύψει ότι τα ραντάρ μπορούν να δουν το δίκυκλο όταν κινείται στη μέση της λωρίδας, αλλά δεν μπορούν πάντα να το κάνουν όταν η μοτοσυκλέτα κινείται 1,2 μέτρα από το κέντρο της λωρίδας της.

Όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα, τα εγχειρίδια χρήσης των αυτοκινήτων προειδοποιούν ήδη ότι τα συστήματα ACC δεν μπορούν να ανιχνεύσουν μικρά οχήματα , επομένως θεωρείται ότι οι κατασκευαστές γνωρίζουν πολύ καλά αυτό το πρόβλημα.

Όπως γίνεται κατανοητό δεν μπορεί καμία συσκευή – προς το παρόν τουλάχιστον – να αντικαταστήσει τον άνθρωπο.

Διαβάστε την πλήρη μελέτη της ολλανδικής αρχής οχημάτων (Pdf)


Πηγή: motociclismo.it

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Suzuki συνεχίζει να εξελίσσει το μικρό supersport, που δυστυχώς παραμένει μακριά από εμάς
Η μάρκα που ανήκει στον όμιλο Keeway αναλαμβάνει (και συγχωνεύεται με) την ιστορική εταιρεία του Pesaro, η οποία έγινε διάσημη χάρη στις αγωνιστικές επιτυχίες της δεκαετίας του '70
Ένα από τα πρώτα μοντέλα της της MBP στην χώρα μας είναι το M502N που παρουσιάστηκε στο ελληνικό κοινό στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας
Μια νέα roadster παρουσίασε η QJMOTOR στο ελληνικό κοινό, με το SRK 900 να σηματοδοτεί την νέα εποχή στις μοτοσυκλέτες της μάρκας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.