Honda – Τέλος τα πενηντάρια

Σύμφωνα με ιαπωνικές πηγές θα σταματήσει η παραγωγή κινητήρων 50 κ.εκ.


05.03.2024

Η εξέλιξη και η προσαρμογή τους στις προδιαγραφές ρύπων είναι δύσκολη και ασύμφορη

Τα μοτοποδήλατα, που βάσει νόμου δεν μπορούν να έχουν περισσότερα από 49 cc, έχουν παρακμάσει εδώ και δεκαετίες αλλά όχι μόνο στην Ελλάδα. Στην πραγματικότητα, σε μεγάλο μέρος του πλανήτη, ειδικά στην Ασία, έχουν δώσει τη θέση τους σε δίκυκλα 110-125 κ.εκ.

Στην περίπτωση των μοτοποδηλάτων, η προσαρμογή με τις προδιαγραφές ρύπων εκτός από πολύ δύσκολη είναι και ασύμφορη. Ο ιαπωνικός τύπος αναφέρει ότι η Honda θα σταματήσει να κατασκευάζει βενζινοκινητήρες 50 κ.εκ. τον Μάιο του 2025. Μιλάμε για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή παγκοσμίως που πάντα είχε εκπροσώπους εμβληματικά μοντέλα σε αυτήν την κατηγορία δικύκλων όπως το Super Cub 50 .

Οι καταλύτες είναι ακριβά εξαρτήματα που πρέπει να λειτουργούν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Δύο δεδομένα πτυχές που επηρεάζουν αρνητικά τα μοτοποδήλατα . Οι επερχόμενοι (και πιο απαιτητικοί) νόμοι κατά της ρύπανσης - που στην Ιαπωνία θα ισχύσουν από τον Νοέμβριο του 2025 - φαίνεται να είναι το τελευταίο καρφί στο φέρετρο για τα μοτοποδήλατα.

Σε μεγάλο μέρος του κόσμου, τα μοτοποδήλατα έχουν αντικατασταθεί από σκούτερ και μοτοσυκλέτες 110-125 cc . Ακόμη και από πρακτική άποψη, δεν είναι πολύ διαφορετικό να οδηγείς μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα 125 cc (αν και για το 125 στην Ευρώπη χρειάζεσαι άδεια Α1).

Αναμένονται κινήσεις από τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Οι κύριοι οργανισμοί που εκπροσωπούν τόσο τους αναβάτες όσο και τη βιομηχανία μοτοσυκλετών (ACEM, FEMA, FIM) γιορτάζουν από κοινού την Ημέρα της Ευρώπης ξεκινώντας ένα μανιφέστο που απευθύνεται στους Ευρωπαίους ηγέτες
Παρουσιάστηκε το δεύτερο 400άρι της μάρκας που διατηρεί τον σχεδιαστικό χαρακτήρα της σειράς Pulsar και χρησιμοποιεί τον κινητήρα του Dominar
Δεκαπέντε χρόνια μετά το θρυλικό RC8, η Αυστριακή εταιρεία αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνογνωσία από το MotoGP επιστρέφει στην κατηγορία των supersport με ένα RC που «παίρνει δύναμη» από τον εν σειρά δικύλινδρο LC8c των 128 ίππων
Με πολλά νέα χαρακτηριστικά θα αποτελέσει την εξέλιξη των Pulsar, των δημοφιλέστερων μοντέλων της ινδικής εταιρείας

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.