PGM V8: Οχτακύλινδρο με 334 ίππους (Video)

Με δύο κινητήρες από Yamaha R1


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  17.01.2018

Ο Αυστραλός Pat Maloney, πρώην μηχανικός SBK και F1, ένωσε δύο κινητήρες από Yamaha R1. Το αποτέλεσμα φαντάζει «εκρηκτικό»!

 

Αφού ξεπέρασε τις δυσκολίες που προέκυψαν με το κιβώτιο ταχυτήτων και το πλαίσιο, παρουσίασε μια οχτακύλινδρη naked μοτοσυκλέτα που ζυγίζει 242 κιλά και αποδίδει 334 ίππους!

Λίγοι το έχουν αποτολμήσει στο παρελθόν. Βρισκόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του ’90. O πρώτος ήταν ο επίσης Αυστραλός Ian Drysdale με την 750-V8, η οποία βασιζόταν σε δύο κινητήρες Yamaha FZR 400. Η μοτοσυκλέτα είχε σχεδιαστεί και εξελιχθεί ως ένα καθαρόαιμο supersport.

 drysdale 1000 v8 rf

Πολλά χρόνια αργότερα, το 2015, γεννιέται η τρομακτική Aurora Hellfire με έναν V8 κινητήρα που απέδιδε 417 ίππους και διέθετε 2.575 κ.εκ.

aurora hellfire

Το τρίτο μέλος της «παρέας» είναι το PGM V8. Ο δημιουργός του είναι ένας μηχανικός με μεγάλη εμπειρία στην υψηλή τεχνολογία κινητήρων. Ήταν μέλος της ομάδας F1 της Sauber, και επίσης της ομάδας που εξέλιξε τον τρικύλινδρο κινητήρα της Petronas για τα MotoGP τον οποίο εν τέλει είδαμε στο Παγκόσμιο SBK.

pgm v8 3

O Pat Maloney θέλησε να συνεχίσει την καριέρα του κάνοντας μια δική του επιχείρηση. Στην πόλη Βικτώρια της Αυστραλίας ιδρύει τη Maltec Performance Engineering και αρχίζει να εξελίσσει έναν V8 κινητήρα για μοτοσυκλέτα. Αρχικά επιλέγει τον τετρακύλινδρο από το Kawasaki ZX-7RR για να κατασκευάσει έναν V8 με 1.500 κ.εκ.  Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ανακαλύπτει πως ο κινητήρας του Yamaha R1 ήταν πιο εύκολο να εξελιχθεί σε οχτακύλινδρο, όπως τον είχε φανταστεί, όπως επίσης το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου κυβισμού θα είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερη ιπποδύναμη. 

pgm v8 4

Οι δύο τετρακύλινδροι ενώθηκαν σχηματίζοντας περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών. Σύμφωνα με τον Maloney, η ιπποοδύναμη που παράγεται από τον V8 είναι 334 ίπποι στις 12.800 στροφές και η ροπή φτάνει τα 22 kgm στις 9.500 σ.α.λ.

pgm v8 5

Το κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και το πλαίσιο, αποτέλεσαν δύο προκλήσεις στην κατασκευή τους. O Maloney όμως κατάφερε να λύσει τις  όποιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν. Το πλαίσιο αποτελείται από δύο τμήματα. Το μπροστινό κομμάτι είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα το οποίο συνδυάζεται με αλουμινένιο αγκαλιάζοντας τον ογκώδη κινητήρα. Η γωνία κάστερ έχει 25,5 μοίρες και το ίχνος 107mm, ενώ το μεταξόνιο 1.540mm. Το βάρος φτάνει τα 242 κιλά.

Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Ohlins (πιρούνι FGRT301 48mm – αμορτισέρ ΤΤΧ36). Οι ζάντες είναι σφυρήλατες της Marchesini . Τα φρένα  είναι της Brembo με διάμετρο 320mm και 220mm πίσω και το σύστημα της εξάτμισης είναι τιτανίου σχεδιασμένο από την Akrapovic. 

 

 

 

PGM V8: Οχτακύλινδρο με 334 ίππους (Video)

Με δύο κινητήρες από Yamaha R1

Ο Αυστραλός Pat Maloney, πρώην μηχανικός SBK και F1, ένωσε δύο κινητήρες από Yamaha R1. Το αποτέλεσμα φαντάζει «εκρηκτικό»!

Αφού ξεπέρασε τις δυσκολίες που προέκυψαν με το κιβώτιο ταχυτήτων και το πλαίσιο, παρουσίασε μια οχτακύλινδρη naked μοτοσυκλέτα που ζυγίζει 242 κιλά και αποδίδει 334 ίππους!

Λίγοι το έχουν αποτολμήσει στο παρελθόν. Βρισκόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του ’90. O πρώτος ήταν ο επίσης Αυστραλός Ian Drysdale με την 750-V8, η οποία βασιζόταν σε δύο κινητήρες Yamaha FZR 400. Η μοτοσυκλέτα είχε σχεδιαστεί και εξελιχθεί ως ένα καθαρόαιμο supersport.

Πολλά χρόνια αργότερα, το 2015, γεννιέται η τρομακτική Aurora Hellfire με έναν V8 κινητήρα που απέδιδε 417 ίππους και διέθετε 2.575 κ.εκ.

Το τρίτο μέλος της «παρέας» είναι το PGM V8. Ο δημιουργός του είναι ένας μηχανικός με μεγάλη εμπειρία στην υψηλή τεχνολογία κινητήρων. Ήταν μέλος της ομάδας F1 της Sauber, και επίσης της ομάδας που εξέλιξε τον τρικύλινδρο κινητήρα της Petronas για τα MotoGP τον οποίο εν τέλει είδαμε στο Παγκόσμιο SBK.

O Pat Maloney θέλησε να συνεχίσει την καριέρα του κάνοντας μια δική του επιχείρηση. Στην πόλη Βικτώρια της Αυστραλίας ιδρύει τη Maltec Performance Engineering και αρχίζει να εξελίσσει έναν V8 κινητήρα για μοτοσυκλέτα. Αρχικά επιλέγει τον τετρακύλινδρο από το Kawasaki ZX-7RR για να κατασκευάσει έναν V8 με 1.500 κ.εκ.  Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ανακαλύπτει πως ο κινητήρας του Yamaha R1 ήταν πιο εύκολο να εξελιχθεί σε οχτακύλινδρο, όπως τον είχε φανταστεί, όπως επίσης το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου κυβισμού θα είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερη ιπποδύναμη.

Οι δύο τετρακύλινδροι ενώθηκαν σχηματίζοντας περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών. Σύμφωνα με τον Maloney, η ιπποοδύναμη που παράγεται από τον V8 είναι 334 ίπποι στις 12.800 στροφές και η ροπή φτάνει τα 22 kgm στις 9.500 σ.α.λ.

Το κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και το πλαίσιο, αποτέλεσαν δύο προκλήσεις στην κατασκευή τους. O Maloney όμως κατάφερε να λύσει τις  όποιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν. Το πλαίσιο αποτελείται από δύο τμήματα. Το μπροστινό κομμάτι είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα το οποίο συνδυάζεται με αλουμινένιο αγκαλιάζοντας τον ογκώδη κινητήρα. Η γωνία κάστερ έχει 25,5 μοίρες και το ίχνος 107mm, ενώ το μεταξόνιο 1.540mm. Το βάρος φτάνει τα 242 κιλά.

Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Ohlins (πιρούνι FGRT301 48mm – αμορτισέρ ΤΤΧ36). Οι ζάντες είναι σφυρήλατες της Marchesini . Τα φρένα  είναι της Brembo με διάμετρο 320mm και 220mm πίσω και το σύστημα της εξάτμισης είναι τιτανίου σχεδιασμένο από την Akrapovic.

 

Όταν δεν ξέρεις τι να κάνεις τα λεφτά, όταν σου αρέσουν τα αυτοκίνητα αλλά και οι μοτοσυκλέτες και ταυτόχρονα θέλεις να προκαλείς, τότε δίνεις την παραγγελία γι αυτό
Με μια λιτή ανακοίνωση στη σελίδα της στο facebook, η CF Moto ανήγγειλε την άφιξη ενός ακόμη μοντέλου της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αφού απέτυχε στην επίσημη παρουσίαση, ο Γάλλος ιδιοκτήτης της εταιρείας Ludovic Lazareth δημοσίευσε ένα βίντεο της μοτοσυκλέτας που πετάει σε δράση
Τι γίνεται όταν μια εταιρεία προετοιμασίας αγωνιστικών μοτοσυκλετών, αποφασίζει να ασχοληθεί με ένα "ταπεινό" modern classic;