Δελτία Τύπου

Η Honda μας παρουσιάζει την Gold Wing 2024

Σε νέο εντυπωσιακό, ολοκαίνουργιου χρωματικό συνδυασμό


31.10.2023

Για το 24YM, η Gold Wing – η πρωτοποριακή touring ναυαρχίδα της Honda – εμπλουτίζεται με την επιλογή ενός εντυπωσιακού, ολοκαίνουργιου χρωματικού συνδυασμού

Η Gold Wing ανανεώθηκε πλήρως το 18YM με σημαντική μείωση βάρους, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά, και έναν ολοκαίνουργιο επίπεδο 6-κύλινδρο κινητήρα. Φέρει επάξια τον τίτλο της πρωτοπόρου στη χρήση νέων τεχνολογιών με προηγμένα χαρακτηριστικά όπως 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη [Dual Clutch Transmission (DCT)], οθόνη TFT 7 ιντσών, γυροσκοπική πυξίδα, Apple CarPlay™, Android Auto™*, ηλεκτρονική ζελατίνα, λειτουργία Smart Key, 4 προγράμματα οδήγησης και Hill Start Assist

(*)Το λογισμικό Android Auto® προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.

453081 24YM Gold Wing


1. Εισαγωγή

Από το 1975 που η Honda Gold Wing παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως μία γυμνή μοτοσυκλέτα 1000 κ.εκ., έχει καθιερωθεί ως η απόλυτη πρόταση για ταξίδι σε δύο τροχούς. Πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα που έχει χαράξει τη δική της πορεία. Μεγαλώνοντας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, σε διαστάσεις και χωρητικότητα κινητήρα, δημιούργησε μία απαράμιλλη φήμη σε επίπεδο πολυτέλειας, ποιότητας και άνεσης.

Για το 18YM, απαντώντας στις εξελίξεις σε δημογραφικό επίπεδο και στην αγορά της μοτοσυκλέτας, η ομάδα ανάπτυξης της Honda προχώρησε σε ριζοσπαστικές λύσεις αντί να ακολουθήσει την πεπατημένη. Η GL1800 Gold Wing και η Gold Wing Tour* ακολούθησαν μία νέα κατεύθυνση. Αλλαγμένη εξ΄ ολοκλήρου έγινε κομψότερη, ελαφρύτερη και πιο ευέλικτη – μία πραγματική μοτοσυκλέτα για τον αναβάτη - ενώ προστέθηκαν πολλά νέα στοιχεία που ενίσχυσαν τη φήμη της ως τεχνολογική ναυαρχίδα.

Το αποτέλεσμα ήταν η Gold Wing να αποκτήσει ευρύτερη απήχηση, προσεγγίζοντας πλέον και τη νεότερη γενιά αναβατών.

Το 20YM, οι βελτιώσεις στην ανάρτηση και την ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες προστέθηκαν στις ικανότητες του συναρπαστικού, επίπεδου εξακύλινδρου κινητήρα που χτυπούσε στην καρδιά της premium τουριστικής μοτοσυκλέτας της Honda. To 21YM, η Gold Wing απέκτησε αναβαθμισμένο ηχοσύστημα και το 22YM ήταν διαθέσιμη μόνο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη - Dual Clutch Transmission (DCT).

Το 23YM, η Gold Wing απέκτησε ένα νέο σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών - Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) που γρήγορα και ξεκάθαρα προειδοποιεί τον αναβάτη, εάν οι πιέσεις ελαστικών είναι χαμηλές. Για το 24YM η GL1800 Gold Wing αποκτά έναν εντυπωσιακό, νέο χρωματικό συνδυασμό.

453083 24YM Gold Wing


2. Επισκόπηση

Ο κινητήρας και το πλαίσιο της Gold Wing σχεδιάστηκαν μαζί κατά την ανανέωσή της για το 18YM, με στόχο τη μετατόπιση της θέσης οδήγησης προς τα εμπρός και τη δημιουργία μίας πολύ πιο συμπαγούς μοτοσυκλέτας. Το πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο είναι κατασκευασμένο εσωκλείοντας το μοχλικό σύστημα του πιρουνιού, κάτι που επέτρεψε την τοποθέτηση του κινητήρα πιο μπροστά – μιας και ο μπροστινός τροχός μετακινείται πάνω – κάτω σε έναν πιο κατακόρυφο άξονα, ενώ προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο της ανάρτησης και σταθερότητα του μπροστινού μέρους χάρη στην ακαμψία και τις περιορισμένες τριβές του.

Με βελτιστοποιημένες διαστάσεις, ο 24-βάλβιδος επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας διατήρησε στο ακέραιο την ισχύ, τη ροπή και την εθιστική του απόδοση. Η προσθήκη της Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW) έφερε 4 προγράμματα οδήγησης: TOUR, SPORT, ECON και RAIN. Η λειτουργία του Διπλού Συστήματος Συνδυασμένης Πέδησης - Dual Combined Brake System (D-CBS) μεταβάλλεται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα. Τα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Idling Stop συνεισφέρουν στην ευχρηστία και στη αποδοτική χρήση καυσίμου.

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) έχει 7 σχέσεις. Η αίσθηση του συμπλέκτη, η ταχύτητα αλλαγών και οι στροφές ανεβάσματος και κατεβάσματος σχέσεων, προσαρμόζονται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το DCT διαθέτει και λειτουργία αργής κίνησης εμπρός και πίσω (‘creep’).

Η Gold Wing αποπνέει την απόλυτη αίσθηση ελευθερίας, καθώς έχει γίνει πολύ πιο απολαυστική στην οδήγηση, ενώ οι επιδόσεις της συνδυάζονται με την κομψή αισθητική. Το αεροδυναμικό φέριγνκ κατευθύνει τον αέρα γύρω από τον αναβάτη, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα ρυθμίζεται κατά βούληση, ενώ οι πολυτελείς σέλες προσφέρουν καθημερινή άνεση. Το ελαφρύ ηχοσύστημα και τα ηχεία πετυχαίνουν απίστευτη ποιότητα ήχου. Στοιχεία όπως οι λειτουργίες Smart Key, Apple CarPlay™, Android Auto™* και Bluetooth™ ικανοποιούν τις ανάγκες άνεσης και συνδεσιμότητας της εποχής μας.

Για το 24YM, η GL1800 Gold Wing διατίθεται αποκλειστικά με μία ελκυστική, νέα μεταλλική απόχρωση Matt Armoured Green με καφέ λεπτομέρειες στα καλύμματα του κινητήρα.

(*)Το λογισμικό Android Auto® προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.

453085 24YM Gold Wing

3. Κύρια Χαρακτηριστικά

3.1 Στυλ & Εξοπλισμός

• Οθόνη TFT 7 ιντσών προβάλλει πληροφορίες οδήγησης, πλοήγησης, ήχου και περιλαμβάνει το νέο Tyre Pressure Monitoring System (TPMS)
• Έντονες γραμμές με μοντέρνες πινελιές αναδεικνύουν το κάτω τμήμα της μοτοσυκλέτας
• Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε κλίση και σε ύψος
• Ομαλή λειτουργία Cruise control μέσω του Throttle By Wire (TBW)
• Πλούσιος χώρος αποσκευών για ταξίδια τουρισμού
• Apple CarPlay™ και Android Auto™* επιτρέπουν τη χρήση smartphone
• Φωτισμός full LED και λειτουργία Αυτόματης Ακύρωσης Φλας
• Έλεγχος Smart Key για πρακτικότερη εκκίνηση και πρόσβαση στις αποσκευές
• Δύο θύρες USB Type-C

Οι γραμμές της Gold Wing εκφράζουν έναν εκλεπτυσμένο σπορ χαρακτήρα. Η μοτοσυκλέτα έχει μία μοναδική σιλουέτα και ‘παντρεύει’ την άνεση με τη δυναμική συμπεριφορά πλαισίου και κινητήρα, με τα παραδοσιακά για την Gold Wing επίπεδα ποιότητας συναρμολόγησης, φινιρίσματος και υλικών. Η τολμηρή φυσιογνωμία της μοτοσυκλέτας σε συνδυασμό με τις συμπαγείς αναλογίες του φέρινγκ δημιουργεί μία χαρακτηριστική σχεδιαστική υπογραφή που υποδηλώνει δύναμη και ενέργεια.

Η βασική γραμμή που εκτείνεται από εμπρός προς τα πίσω, αναδεικνύει τις λειτουργικές διαφορές που εντοπίζονται στο επάνω και το κάτω τμήμα της μοτοσυκλέτας. Κεντρικό στοιχείο της σχεδίασης είναι το φέρινγκ, με τις αιχμηρές, επίπεδες επιφάνειες και τις αεροδυναμικές του λεπτομέρειες. Αυτό προσδίδει μία ένταση που προδίδει τις ποικίλες δυνατότητες της Gold Wing.

Η μηχανολογική διάταξη της μοτοσυκλέτας είναι σε πλήρη έκθεση. Η μπροστινή ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια, ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας και οι εξατμίσεις αναδεικνύονται με όλη τη λειτουργική τους αρτιότητα. Όλα τα στοιχεία της σχεδίασης συνθέτουν στο σύνολό τους ένα πρωτοποριακό στιλ το οποίο υποστηρίζεται από μηχανικά μέρη και ηλεκτρονικά κορυφαίου επιπέδου.

Η άνεση, η διαχείριση της θερμότητας και, το σημαντικότερο, η διαχείριση της ροής του αέρα έχουν προτεραιότητα στην ατζέντα της ομάδας ανάπτυξης της Gold Wing. Το φέρινγκ κατευθύνει τη ροή αέρα γύρω από τον αναβάτη και το συνεπιβάτη, προσφέροντας μια ευχάριστη, δροσερή αίσθηση.

Μία μικρή ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα που ελέγχεται από το αριστερό γκριπ παρέχει άριστη προστασία από τον αέρα και, την ίδια στιγμή, μία αίσθηση ευρυχωρίας και ελευθερίας όταν χρειάζεται. Υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης και του ύψους της ζελατίνας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται μία μεγαλύτερη ζελατίνα, ένας πλήρως ρυθμιζόμενος εκτροπέας αέρα για τα χέρια και το πάνω μέρος του σώματος καθώς και σταθεροί εκτροπείς αέρα για τα κάτω άκρα και τα πέλματα.

Η σέλα του συνεπιβάτη είναι ανεξάρτητη από τη σέλα του αναβάτη ώστε ο τελευταίος να μπορεί να απολαμβάνει στο έπακρο την οδήγηση της μοτοσυκλέτας. Η σέλα του προσφέρει άνεση και καλή στήριξη επιτρέποντας τις σχετικές μετακινήσεις του σώματος και διευκολύνοντας την ευκολία πρόσβασης στο έδαφος.

Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED. Στο κάτω τμήμα των προβολέων, 5 φακοί και στις δύο πλευρές διαμορφώνουν τη χαρακτηριστική Jewel-Eye δέσμη για τα φώτα πορείας. Η μεγάλη σκάλα πετυχαίνει μία στερεοσκοπική εντύπωση. Τα μπροστινά φλας είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες και έχουν λειτουργία Αυτόματης Ακύρωσης. Το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω τροχό και απενεργοποιεί τα φλας ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η ταχύτητα που έχει οριστεί μέσω του διακόπτη του cruise control (στο δεξί γκριπ) εμφανίζεται στην κάτω αριστερή περιοχή του ταχύμετρου. Χάρη στην Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW), το σύστημα επιτυγχάνει μία ομαλή μετάβαση στην προκαθορισμένη ταχύτητα και μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία κυρίως στις ανηφόρες. Επίσης, μετά από επιβράδυνση με ενεργό το cruise control, η Gold Wing επιταχύνει στην προεπιλεγμένη ταχύτητα ταξιδιού αλλάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο με το κατάλληλο, πιο αποδοτικό μοτίβο αλλαγών.

Ο πολυτελής πίνακας οργάνων δημιουργεί ένα μοναδικό πάνελ πληροφοριών για τον αναβάτη. Διάφορα χρώματα χαμηλής αντίθεσης σε σκούρο φόντο έχουν χρησιμοποιηθεί στα κύρια όργανα, τα οποία στην περιφέρειά τους σχηματίζουν ακμές κωνικού σχήματος που δημιουργούν μία αίσθηση βάθους. Κάθε όργανο φέρει ένα δακτύλιο με μεταλλικό φινίρισμα, ενώ οι LED ενδείξεις χαρίζουν βάθος και αρμονική, cool εμφάνιση στον πίνακα οργάνων.

Η έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων TFT των 7 ιντσών παρέχει όλες τις πληροφορίες των συστημάτων ήχου και πλοήγησης, καθώς και τον έλεγχο των προγραμμάτων οδήγησης και των ρυθμίσεων της ανάρτησης. Όλες οι ενδείξεις είναι ομαδοποιημένες με πολύ λειτουργική σειρά έτσι ώστε ο αναβάτης να λαμβάνει τις απαραίτητες πληροφορίες με την ελάχιστη δυνατή κίνηση των ματιών.

Η φωτεινότητα της οθόνης ρυθμίζεται αυτόματα. Η μέγιστη ένταση είναι στα 1000 cd ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 8 επίπεδα φωτεινότητας. Η ένδειξη της πίεσης των ελαστικών εμφανίζεται ως αριθμός στην κάτω αριστερή περιοχή των οργάνων και, για το 23YM, το νέο Tyre Pressure Monitoring System (TPMS), μέσω μιας ευανάγνωστης και φωτεινής προειδοποιητικής λυχνίας προειδοποιεί τον αναβάτη εάν η πίεση έχει πέσει πολύ χαμηλά.

Στην κεντρική κονσόλα και στο χειριστήριο του Smart Key δεσπόζει το έμβλημα της Gold Wing. Το ζωηρό, τρισδιάστατο, χρωμιωμένο λογότυπο δύο τόνων συνδυάζει τη δύναμη και την αξιοπρέπεια της κεφαλής ενός λιονταριού με τα επιβλητικά φτερά ενός αετού έτοιμoυ για πτήση. Το Smart Key ενεργοποιεί όλα τα συστήματα τη μοτοσυκλέτας και έχει ενσωματωμένο το κλειδί έκτακτης ανάγκης. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν ο κεντρικός διακόπτης και το τιμόνι.

Οι περισσότεροι κάτοχοι Gold Wing χρησιμοποιούν τις μοτοσυκλέτες τους για μικρά ταξίδια 2-3 ημερών, επομένως η συνολική χωρητικότητα των 60L που προσφέρουν οι δύο πλαϊνές βαλίτσες είναι υπέρ αρκετή. Αποκλειστικά σχεδιασμένες εσωτερικές τσάντες διατίθενται προαιρετικά. Παρουσία του Smart Key, με το πάτημα ενός μπουτόν ανοίγουν οι βαλίτσες. Επίσης είναι δυνατό το προσωρινό ξεκλείδωμα με τηλεχειρισμό. Το πλήκτρο ξεκλειδώματος στο Smart Key παρέχει στον αναβάτη άμεση πρόσβαση στις βαλίτσες. Υδραυλικά αμορτισέρ εξασφαλίζουν ομαλό άνοιγμα και κλείσιμο. Πιέζοντας και κρατώντας πατημένο το κουμπί ανταπόκρισης του Smart Key, ανάβουν τα φλας της μοτοσυκλέτας.

Η Gold Wing είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto™*, επομένως ο αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιεί εξατομικευμένες πληροφορίες και το περιεχόμενο του smartphone του - όπως τηλεφωνικές επαφές και λίστες μουσικής. Υιοθετείται συνδεσιμότητα Bluetooth και υπάρχουν δύο θύρες USB Type-C.

Υψηλής ποιότητας, ελαφριά ηχεία έχουν τοποθετηθεί με τρόπο ώστε να παράγουν υψηλής ευκρίνειας ήχο. Για ακόμα πιο ευχάριστη εμπειρία του συνεπιβάτη διατίθεται ξεχωριστός διακόπτης έντασης του ήχου. Οι διακόπτες του συστήματος βρίσκονται στο πάνω μέρος της δεξιάς βαλίτσας επιτρέποντας την αυξομείωση της έντασης, την επιλογή της πηγής του ήχου και τη λειτουργία fast forward.

Οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων TFT 7 ιντσών στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Το σύστημα διαθέτει γυροσκοπική πυξίδα, το οποίο σημαίνει ότι η πλοήγηση είναι πλέον δυνατή και μέσα σε σήραγγα. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι δυνατή η ακύρωση οποιουδήποτε σημείου διαδρομής (waypoint) ή της εντολής πλοήγησης ‘go home’. Οι χάρτες ενημερώνονται και προσφέρουν τη δυνατότητα εισαγωγής έως και 99 διαφορετικών σημείων διαδρομής για λεπτομερή σχεδιασμό ταξιδιού.

Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 21 λίτρα με κατανάλωση 5,5 lit/100km.

(*)Το λογισμικό Android Auto® προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.

453090 24YM Gold Wing


3.2 Πλαίσιο

• Πλαίσιο διπλής δοκού από χυτό αλουμίνιο
• Εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και πίσω ψαλίδι Pro-Arm
• ABS και Dual-Combined Braking System (D-CBS)

Το πλαίσιο διπλής δοκού από χυτό αλουμίνιο της Gold Wing έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνει τον κινητήρα με βέλτιστη αξιοποίηση χώρου. Η διατομή του πλαισίου έχει βελτιστοποιηθεί ανά περιοχή με στόχο την ομαλή αίσθηση και σταθερότητα στην οδήγηση από χαμηλές ταχύτητες, είτε στους στενούς δρόμους της πόλης, είτε στον ανοιχτό δρόμο.

Εκτός του ότι ο τροχός μετακινείται ελαφρώς προς τα εμπρός όσο συμπιέζεται η ανάρτηση, ένα ακόμη πλεονέκτημα της μπροστινής ανάρτησης με διπλά ψαλίδια είναι η μείωση της στατικής τριβής (από παραμορφώσεις σε ανωμαλίες ή στρίψιμο) που δημιουργεί ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι όταν τα καλάμια κινούνται πάνω-κάτω μέσα στις μπουκάλες. Σε όλους τους συνδέσμους του συστήματος διεύθυνσης και ανάρτησης χρησιμοποιούνται ρουλεμάν για περαιτέρω μείωση των τριβών.

Ο έλεγχος του τιμονιού – μέσα από τους βραχίονες του διπλού ψαλιδιού – είναι επίσης διαχωρισμένος από τη λειτουργία της ανάρτησης με το μονό αμορτισέρ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Gold Wing να είναι πιο ελαφριά και εύκολα διαχειρίσιμη στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επιπλέον, πατενταρισμένοι εγκάρσιοι σύνδεσμοι συνδέουν το τιμόνι και το μοχλικό του με το μπροστινό άξονα, χαρίζοντας μία εντελώς φυσική αίσθηση στον αναβάτη.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού έχουν καθοριστεί στις 30.5°/109mm, με μεταξόνιο 1695mm. Το βάρος της Gold Wing είναι 367kg (πλήρης υγρών).

Το Διπλό Σύστημα Συνδυασμένης Πέδησης - Dual Combined Brake System (D-CBS) κατανέμει βέλτιστα την ισχύ πέδησης ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω τροχό. Η χρήση ενός ρυθμιστή ABS που ενσωματώνεται στην κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος (ECU), διατηρεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Επίσης, ο ρυθμιστής προσαρμόζεται στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και ελέγχει αυτόματα τα χαρακτηριστικά φρεναρίσματος ανάλογα με τις συνθήκες. Δύο δίσκοι 320mm μπροστά συνεργάζονται με 6πίστονες δαγκάνες, ενώ ο πίσω δίσκος 316mm συνδυάζεται με 3πίστονη δαγκάνα.

Η Gold Wing επωφελείται επίσης από ένα ψαλίδι Pro-Arm, που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά. Από τη δεξιά πλευρά γίνεται η συντήρηση της ανάρτησης. Αυτό επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στη σχεδίαση, ενώ καθιστά τη μοτοσυκλέτα πιο ευκολοδήγητη και σταθερή. Το Pro-Link εξασφαλίζει την προοδευτικότητα της ανάρτησης και άνεση, ενώ χρησιμοποιούνται σφαιρικοί σύνδεσμοι παντού εκμηδενίζοντας τις στρεβλώσεις. Η προφόρτιση ελατηρίου του πίσω αμορτισέρ είναι επίσης μηχανικά ρυθμιζόμενη.

453088 24YM Gold Wing

3.3 Κινητήρας

• Flat six, 24-βάλβιδος κινητήρας SOHC
• Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW) με 4 προγράμματα οδήγησης που επεμβαίνουν στην καμπύλη ισχύος
• Τα προγράμματα οδήγησης (riding modes) ελέγχουν επίσης την απόσβεση της ανάρτησης και την ισχύ πέδησης
• Idling Stop, Integrated Starter Generator (ISG) και Hill Start Assist (HSA)

Για την υποστήριξη των δυνατοτήτων του πλαισίου – και τη διατήρηση της εθιστικής απόδοσης ισχύος και αίσθησης που χαρακτηρίζουν αυτή την εμβληματική μοτοσυκλέτα – ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας της Gold Wing των 1.833κ.εκ χρησιμοποιεί τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.

Η μέγιστη ισχύς των 126,48 PS (93 kW) αποδίδεται στις 5.500 σαλ., ενώ η μέγιστη ροπή των 170 Nm παράγεται στις 4.500 σαλ. Η διάμετρος των κυλίνδρων είναι ίδια με τη διαδρομή στα 73 mm. Οι αριστεροί και ο δεξιοί κύλινδροι είναι έκκεντρα τοποθετημένοι κατά 4 mm ενώ τα χιτώνιά τους είναι αλουμινένια. Η σχέση συμπίεσης είναι στο 10.5:1.

Οι Unicam κυλινδροκεφαλές – κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής με ζύγωθρα, τα γνωστά ‘κοκοράκια’ και των βαλβίδων εξαγωγής με κοκοράκια με ολισθητήρες (roller rocker arms) - χρησιμοποιούν επίσης έναν ομοαξονικό εκκεντροφόρο που ελέγχει τα κοκοράκια εισαγωγής και εξαγωγής. Οι θάλαμοι καύσης υιοθετούν ‘4βάλβιδη’ ημισφαιρική σχεδίαση με τους αυλούς εισαγωγής να εξασφαλίζουν στροβιλισμό του καυσίμου μίγματος στους κυλίνδρους για καλύτερη απόδοση. Οι ποδιές των εμβόλων έχουν επίστρωση μολυβδαινίου για περιορισμό των τριβών.

Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW) συνοδεύεται από 4 rider modes, τα οποία μεταβάλλουν την καμπύλη ισχύος και το χαρακτήρα του κινητήρα, αλλά και τα επίπεδα απόσβεσης της ανάρτησης και τον τρόπο λειτουργίας του Dual Combined Brake System (D-CBS):

Το TOUR mode είναι το στάνταρ, όσον αφορά στην άνεση και την ισχύ. Προσφέρει μια γραμμική συσχέτιση ανάμεσα στο άνοιγμα του γκριπ γκαζιού και των πεταλούδων σε συνδυασμό με στάνταρ αποσβέσεις αναρτήσεων και κατανομής της πέδησης εμπρός / πίσω.

Το SPORT mode ανοίγει περισσότερο τις πεταλούδες γκαζιού σε σχέση με τη γωνία του δεξιού γκριπ παρέχοντας πιο δυνατή επιτάχυνση με πιο σφιχτές αποσβέσεις αναρτήσεων και μεγαλύτερη πίεση στη μανέτα του πίσω φρένου.

Το ECON mode προσφέρει μέγιστη οικονομία καυσίμου και ευκολία στην οδήγηση με μειωμένη απόκριση στο γκάζι, στάνταρ αποσβέσεις και κατανομή πέδησης.

Το RAIN mode είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται σε συνθήκες βρεγμένου και ολισθηρού δρόμου, με ελάχιστη απόκριση στο γκάζι, στάνταρ κατανομή πέδησης και μαλακές αποσβέσεις αναρτήσεων.

Δύο εισαγωγές αέρα υπάρχουν στη μοτοσυκλέτα, η μία αριστερά μπροστά και η άλλη δεξιά πίσω. Αυτή η διάταξη δημιουργεί στροβιλισμό του εισερχόμενου αέρα με αποτέλεσμα πιο αποτελεσματική χρήση της επιφάνειας του φίλτρου αέρα και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Η εσωτερική διαμόρφωση και των δύο εισαγωγών έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το βέλτιστο συντονισμό με τις αυξομειώσεις των παλμών πίεσης σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα για καλύτερη απόκριση και ροπή σε μικρότερα ανοίγματα του γκαζιού. Ένα μονό σώμα ψεκασμού επιταχύνει τη ροή αέρα και βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα.

Συμπληρώνοντας τον βαθύ μπάσο ήχο του κινητήρα, οι εξατμίσεις εκπέμπουν τώρα ένα χαρακτηριστικό ‘παλμικό γουργουρητό’, χωρίς υπερβολικό θόρυβο. Η διατομή των σωληνώσεων εξαγωγής για δύο από τους έξι κυλίνδρους έχει μειωθεί κατά 20% με αποτέλεσμα διαφορετικό ήχο σε ένταση και βάθος.

Το σύστημα Γεννήτριας/Εκκινητή – Integrated Starter Generator (ISG) αποτελεί συνδυασμό γεννήτριας και μίζας σε ένα εξάρτημα, με τη γεννήτρια να λειτουργεί ως μίζα όταν αντιστραφεί η πολικότητα του ρεύματος. Ως σύστημα είναι συνολικά ελαφρύτερο κατά 2,4 kg από ένα στάνταρ σύστημα, ενώ χρησιμοποιεί ελικοειδή γρανάζια για μειωμένο μηχανικό θόρυβο.

Βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος Idling Stop είναι η αθόρυβη εκκίνηση του κινητήρα χάρη στο ISG αλλά και η ομαλή αίσθηση χάρη στη συνεργασία του κιβωτίου DCT με το Throttle By Wire. Κατά τη στάση σε ένα φωτεινό σηματοδότη με ενεργοποιημένο το σύστημα Idling Stop, ο κινητήρας σβήνει αυτόματα μετά από 3 δευτερόλεπτα και για την επανεκκίνησή του ο αναβάτης δεν χρειάζεται παρά να ανοίξει το γκάζι.

Το σύστημα ελέγχεται με τέτοιο τρόπο ώστε η υδραυλική πίεση του λαδιού να εφαρμόζεται εκ των προτέρων στον κατάλληλο συμπλέκτη του κιβωτίου DCT καθώς εκκινεί ο κινητήρας, ώστε ο χρόνος υστέρησης από τη στιγμή που ο αναβάτης ανοίγει το γκάζι να περιορίζεται στο ελάχιστο. Για την αποφυγή απότομων αντιδράσεων, το TBW είναι προγραμματισμένο να ανοίγει προοδευτικά την πεταλούδα του γκαζιού εξασφαλίζοντας την ομαλή επιτάχυνση που αρμόζει σε μία Gold Wing. Η ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του Idling Stop ελέγχεται από ένα διακόπτη στο δεξί γκριπ.

Σε μία συμβατική μοτοσυκλέτα η εκκίνηση στην ανηφόρα απαιτεί ταυτόχρονα το άφημα του φρένου, το άνοιγμα του γκαζιού και τη χρήση συμπλέκτη, ανάλογα με την κλίση του δρόμου. Για ευκολότερη εκκινήσεις, η Gold Wing εξοπλίζεται με Hill Start Assist (HSA): Μετά το σταμάτημα σε ανηφόρα, η περαιτέρω πίεση της μανέτας του φρένου ενεργοποιεί τον ρυθμιστή του ABS ώστε να παράγει υδραυλική πίεση στο πίσω φρένο. Κατά την εκκίνηση - και παρά την απελευθέρωση του φρένου – η πέδηση διατηρείται για περίπου 3 δευτερόλεπτα ώστε να απαιτείται μόνο ο έλεγχος του γκαζιού. Με το σύστημα ενεργό, η ενδεικτική λυχνία HSA ανάβει για να ενημερώσει τον αναβάτη.

453087 24YM Gold Wing

3.4 Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT)

• Τρίτη γενιά 7-τάχυτου DCT, στάνταρ εξοπλισμός
• Ομαλό και αθόρυβο, με εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές
• Το Walking mode επιτρέπει την αργή κίνηση (‘creep’) της μοτοσυκλέτας μπροστά ή πίσω
• Τα 4 riding modes ελέγχουν επίσης το DCT για βελτιστοποιημένη απόκριση

Η Honda έχει πουλήσει πάνω από 240.000 μοτοσυκλέτες με DCT σε όλη την Ευρώπη από τότε που το σύστημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην VFR1200F, το 2009. Αυτό προσφέρει αξιόπιστες, πολύ γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων και πολύ σύντομα γίνεται δεύτερη φύση του αναβάτη στη χρήση του. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και για την 1η, 3η, 5η και 7η σχέση και ένα δεύτερο για τη 2η, 4η και 6η σχέση. Οι δύο πρωτεύοντες άξονες των συμπλεκτών είναι ομόκεντροι – ο ένας μέσα στον άλλο - για εξοικονόμηση χώρου.

Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Σε κάθε αλλαγή σχέσης, το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση χρησιμοποιώντας το συμπλέκτη που δε χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Εν συνεχεία, ο πρώτος συμπλέκτης απεμπλέκεται ηλεκτρονικά, ενόσω εμπλέκεται ο δεύτερος.

Έτσι επιτυγχάνονται αξιόπιστες, γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Επιπλέον, με δεδομένο ότι ο διπλός συμπλέκτης μεταδίδει την κίνηση από το ένα γρανάζι στο άλλο χωρίς δισταγμούς στον πίσω τροχό, οποιοσδήποτε κραδασμός ή κόμπιασμα της μοτοσυκλέτας κατά τις αλλαγές σχέσεων ελαχιστοποιούνται, με αποτέλεσμα οι αλλαγές να έχουν άμεση όσο και ομαλή αίσθηση. Τα πρόσθετα πλεονεκτήματα του κιβωτίου DCT είναι η αντοχή στο χρόνο (καθώς αποκλείεται η όποια αστοχία στις αλλαγές που θα μπορούσε να κάνει ζημιά στα γρανάζια), το γεγονός ότι δεν μπορεί να σβήσει ο κινητήρας, η μειωμένη κόπωση του αναβάτη και η ικανότητά του να εστιάζει περισσότερο στις οδηγικές γραμμές και τα σημεία φρεναρίσματος και επιτάχυνσης.

Το σύστημα DCT προσφέρει δύο διαφορετικές φιλοσοφίες οδήγησης – Automatic, με προγραμματισμένα μοτίβα αλλαγών που διαβάζουν συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος, την επιλεγμένη σχέση και τις στροφές του κινητήρα για να αποφασιστεί πότε πρέπει να γίνει μία αλλαγή, και Manual, για αλλαγές σχέσεων μέσω των «τύπου paddle-shift» χειριστηρίων στο αριστερό γκριπ.

Στην 3η γενιά του – και την πρώτη με 7 σχέσεις – το DCT της Gold Wing είναι ειδικά σχεδιασμένο για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Επίσης είναι εξαιρετικά ομαλό και γρήγορο στις αλλαγές σχέσεων.

Η κλιμάκωση των πρώτων σχέσεων είναι πυκνή για να περιορίζονται τα κομπιάσματα στις αλλαγές, ενώ οι πιο μακριές σχέσεις έχουν πιο αραιή κλιμάκωση μεταξύ τους για να διατηρούνται χαμηλά οι στροφές του κινητήρα. Σε όλες τις σχέσεις, η άνεση είναι βελτιωμένη και οι αλλαγές σχέσεων είναι κορυφαίας ποιότητας, όπως αρμόζει σε μία Gold Wing.

Στην εξέλιξη του DCT τρίτης γενιάς αντιμετωπίστηκε ο θόρυβος και οι κραδασμοί στις αλλαγές των σχέσεων με τη χρήση ελαστικών σινεμπλόκ και στα δύο άκρα του κόμπλερ και του κεντρικού άξονα.

Ένα ελατήριο απόσβεσης τοποθετήθηκε ανάμεσα στο συμπλέκτη και τον κυρίως άξονα μετάδοσης για την απορρόφηση της ροπής στρέψης, περιορίζοντας το θόρυβο και τον κραδασμό από την επαφή του συμπλέκτη με τον κυρίως άξονα κατά τις αλλαγές σχέσεων.

Το DCT της Gold Wing προσφέρει πρόγραμμα λειτουργίας “Walking Mode” το οποίο επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να κινείται με ταχύτητα 1,8km/h προς τα εμπρός και 1,2km/h με την όπισθεν. Ο χειρισμός της λειτουργίας γίνεται από ένα διακόπτη +/- στο αριστερό γκριπ.

Ο κεντρικός άξονας φέρει μια δομή δύο σωλήνων: Ο εξωτερικός διαχειρίζεται τις ζυγές σχέσεις και συνδέεται με τον εσωτερικό άξονα μέσω αλυσίδας, αλλά και με γρανάζια στον άξονα αντιστροφής. Με αυτή τη διάταξη ο εξωτερικός άξονας του κιβωτίου αναλαμβάνει το ρόλο της όπισθεν, αποτελώντας συνολικά έναν ελαφρύ μηχανισμό με συμπαγείς διαστάσεις, χωρίς την ανάγκη ξεχωριστού άξονα για την όπισθεν.

Όταν ενεργοποιείται το πρόγραμμα “Walking Mode”, οι δύο συμπλέκτες του DCT επιστρατεύονται για την κίνηση της μοτοσυκλέτας: Ο συμπλέκτης #1 για την όπισθεν και ο συμπλέκτης #2 για την κίνηση προς τα εμπρός. Με τον τρόπο αυτό, η κίνηση της μοτοσυκλέτας σε κάθε κατεύθυνση με πολύ μικρή ταχύτητα είναι τώρα δυνατή μόνο με τον έλεγχο των δύο συμπλεκτών, χωρίς την ανάγκη αλλαγής σχέσης. Επιπλέον, η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού (TBW) καθορίζει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας ελέγχοντας με ακρίβεια τη λειτουργία του κάθε συμπλέκτη, ενώ διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο αίσθηση ασφάλειας και ελέγχου σε όλες τις συνθήκες.

Τα 4 προγράμματα οδήγησης ελέγχουν και τη λειτουργία του DCT προσθέτοντας κάποιες εξατομικευμένες παραμέτρους:

Το TOUR διατηρεί τη στάνταρ ρύθμιση για ομαλή σύμπλεξη και αλλαγές στο αυτόματο πρόγραμμα (AT mode) με χαμηλές έως υψηλές στροφές.

Το SPORT χρησιμοποιεί πιο άμεση σύμπλεξη, με αλλαγές προγραμματισμένες στις μεσαίες έως υψηλές στροφές.

Το ECON προσφέρει ομαλή σύμπλεξη με αλλαγές στις χαμηλές έως μεσαίες στροφές και αίσθηση στάνταρ αλλαγών.

Το RAIN, προσφέρει επίσης ομαλή σύμπλεξη με αλλαγές στις χαμηλές έως μεσαίες στροφές και πιο αργές αλλαγές σε ΑΤ mode.

453086 24YM Gold Wing

4. Αξεσουάρ

Μία ευρεία γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda σχεδιασμένων για να αναβαθμίσουν περαιτέρω την εμπειρία ιδιοκτησίας της Honda Goldwing. Αυτά διατίθενται είτε μεμονωμένα, είτε μέσω ενός πακέτου.


Το Full Option Goldwing περιλαμβάνει τα κάτωθι αξεσουάρ:
• Εσωτερικές τσάντες βαλιτσών & εσωτερικά προστατευτικά καλύμματα
• Πίσω σχάρα
• Κεντρικό στάντ
• Πλάτη Συνεπιβάτη
• Ψηλή Ζελατίνα
• Πρίζα 12V
• Φώτα Ομίχλης

Επίσης διατίθενται τα κάτωθι αξεσουάρ:
• Διακόπτες ελέγχου ηχοσυστήματος συνεπιβάτη
• Ενισχυτής
• Πίσω ηχείο
• Καλώδιο AUX
• LED φως χώρου αποσκευών, LED φως φρένου και κιτ καλωδίων χώρου αποσκευών
• Διακοσμητικές λωρίδες τροχών (Διατίθενται σε 3 χρώματα)
• Καλύμματα εμπρός δαγκανών φρένων (Διατίθενται σε Chrome / Black)
• Βάση Χώρου Αποσκευών, Πάνελ, Εσωτερική Τσάντα, Προστατευτικό Κάλυμμα και Χώρο Οργάνωσης Μικροαντικειμένων (Lid Organizer)
• Χρωμιωμένη σχάρα χώρου αποσκευών
• Χρωμιωμένο Πλαϊνό Σταντ
• Κανονικού μεγέθους ή Μισές κουκούλες (Διατίθενται σε Gray / Black)
• Ψηλές Χειρολαβές συνεπιβάτη
• Υποβραχιόνια Συνεπιβάτη
• Custom Σέλα
• Πάνω και κάτω εκτροπείς αέρα
• Φαρδύτερα μαρσπιέ αναβάτη
• Πλάτη αναβάτη
• Επιλογέας ταχυτήτων ποδιού για το κιβώτιο DCT

5. Τεχνικές Προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υγρόψυκτος 4-χρονος 24βάλβιδος SOHC flat-6
Κυβισμός 1,833cc
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Διάμετρος & Διαδρομή 73mm x 73mm
Σχέση συμπίεσης 10.5:1
Μέγιστη ισχύς 126,48 PS (93kW)/5.500rpm
Μέγιστη ροπή 170Nm/4,500rpm
Χωρητικότητα σε λιπαντικό 5.6 litres (DCT)
Επίπεδο θορύβου (dB) Lwot 76, Lurban 69
Εκπομπές CO2 127g/km
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Διάμετρος πεταλούδας 50mm
Φίλτρο αέρα Εμποτισμένο, τύπου φυσιγγίου, χάρτινο
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 21.1 L
Κατανάλωση καυσίμου 5.5 L/100km
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Εκκίνηση Integrated Starter Generator (Σύστημα γεννήτριας-εκκινητή)
Χωρητικότητα μπαταρίας 12V/20AH
Τεχνικά χαρακτηριστικά γεννήτριας ACG 12V/120A
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
Συμπλέκτης (DCT) Υδραυλικός, υγρός, πολύδισκος με πίεση λαδιού
Τύπος κιβωτίου 7-τάχυτο με όπισθεν DCT
Πρωτεύουσα μείωση 1.795 (79/44)
Σχέσεις μετάδοσης (DCT) 1η: 2.167    2η: 1.696    3η: 1.304                  4η: 1.038    5η: 0.821     6η: 0.667     7η: 0.522 Όπισθεν: 1.190
Τελική μείωση

Έξοδος κινητήρα: 0.972

Πλευρά πίσω τροχού: 2.615

Τύπος τελικής μετάδοσης Έγκλειστός άξονας
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Αλουμινένιο, χυτό, διπλής δοκού
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ)

Μήκος: 2.475mm

Πλάτος: 925mm (DCT)

Ύψος: 1.340mm

Μεταξόνιο 1.695mm
Γωνία κάστερ 30.5°
Ίχνος τροχού 109mm
Ακτίνα κύκλου περιστροφής 3.4m
Ύψος σέλας 745mm
Απόσταση από το έδαφος 130mm
Βάρος (πλήρες υγρών)

DCT: 367kg

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Διπλά ψαλίδια
Πίσω Pro Link
ΤΡΟΧΟΙ
Εμπρός 130/70R 18
Πίσω 200/55R 16
Διάσταση εμπρός ζάντας 18 x MT3.5
Διάσταση πίσω ζάντας 16 x MT6.0
ΦΡΕΝΑ
Τύπος Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνδυασμένο σύστημα ABS
Εμπρός τροχός Δύο πλευστοί δίσκοι 320mm x 4.5mm με εξαπίστονες δαγκάνες και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο
Πίσω τροχός Αεριζόμενος δίσκος 316mm x 11mm με 3-πίστονη δαγκάνα και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μια τελευταία ρύθμιση στο ζήτημα έκδοσης στοιχείων κυκλοφορίας για χρήση οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα - τρέιλερ), συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσεως ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων, ενεργοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σχετική τροπολογία
Στις 18-19 Μάϊου 2024 διοργανώνεται το 1ο Οδοιπορικό 50/50 από την Αθλητική Λέσχη Φίλοι Μοτοσυκλέτας Αργολίδας, ΦΙΛΜΑ υπό την αιγίδα του Δήμου Άργος Μυκηνών
H Triumph έδωσε στην δημοσιότητα το νέο της τιμοκατάλογο με όλα τα διαθέσιμα μοντέλα στην ελληνική αγορά
Έχει αναπτυχθεί μέσα από την πολύχρονη αγωνιστική εμπειρία της Ιταλικής εταιρείας και έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να ταιριάζει απόλυτα στις δυνατότητες του οχήματός σας, παρέχοντας έτσι μέγιστη απόδοση και βελτιστοποιημένo ρεπρίζ!

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.