myKTM App – Aσύρματες «εργοστασιακές» ρυθμίσεις από το κινητό σας!

Με την εγκατάσταση του «Connectivity Unit»


02.11.2020

Πως θα σας φαινόταν αν μια ομάδα μηχανικών της KTM χώραγε σε ένα smartphone και ήταν ανά πάσα στιγμή διαθέσιμη για να “στήσει” την ΜΧ μοτοσυκλέτα σας στα μέτρα σας και αναλόγως του τερέν που πρόκειται να οδηγήσετε;

Κείμενο: Κώστας Γαμβρούλης

Η εφαρμογή myKTM της αυστριακής εταιρείας προσφέρει αυτή την δυνατότητα και πλέον, πέραν του 450 SX-F Factory Edition 2020, είναι διαθέσιμη για τα 2021 ΜΧ μοντέλα 250 SX-F, 350 SX-F, 450 SX-F!

Είχαμε την ευκαιρία στην πρόσφατη δημοσιογραφική παρουσίαση των χωμάτινων μοντέλων του 2021 που διοργάνωσε η K-MOTORS SOUTH EAST EUROPE AE στην Ζήρεια Κορινθίας να δούμε το "Connectivity Unit" από κοντά. Η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες που παρέλαβε την συγκεκριμένη μονάδα και πρωτοπόρησε δίνοντας πρώτη την δυνατότητα στους δημοσιογράφους να δοκιμάσουν πριν από κάθε ιδιώτη τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα τεχνολογία. Η τιμή του στην χώρα μας είναι 172€. 

myKTM APP 9

Για να καταστεί δυνατή ή ασύρματη συνδεσιμότητα και επικοινωνία του κινητού με την μοτοσυκλέτα, είναι απαραίτητη η εγκατάσταση του «Connectivity Unit» δηλαδή μιας μονάδας που λειτουργεί ως δέκτης Bluetooth (2.0) και η οποία τοποθετείται στο τιμόνι. Την μονάδα αυτή μπορεί να την προμηθευθεί κανείς από εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους της KTM, οι οποίοι αναλαμβάνουν και την τοποθέτηση της, χωρίς να πραγματοποιούνται δραστικές αλλαγές και επεμβάσεις στην μοτοσυκλέτα.

KTM PowerParts Connectivity Unit Kit

Στην συνέχεια, το μόνο που απαιτείται είναι το κατέβασμα της εφαρμογής myKTM, η οποία διατίθεται δωρεάν για Android και για iOS λειτουργικά συστήματα κινητών. Η χρήση της εφαρμογής γίνεται ως εξής: Ο αναβάτης, αρχικά δημιουργεί μια “ταυτότητα” με το όνομα, το e-mail του, το nickame και τον αριθμό του, ενώ στην συνέχεια επιλέγει από την διαθέσιμη λίστα το συμβατό με την εφαρμογή μοντέλο ΜΧ που έχει στην κατοχή του. Εισάγει επίσης στοιχεία που αφορούν στο βάρος του και στο βάρος του προστατευτικού εξοπλισμού του, καθότι αυτά χρησιμοποιούνται από την εφαρμογή για τις προτεινόμενες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις (θα αναφερθούμε σε αυτό, στην συνέχεια).

myKTM 5

Θέτοντας σε λειτουργία το Connectivity Unit, ο αναβάτης συνδέει μέσω Bluetooth το κινητό με την μοτοσυκλέτα και πλέον όλα είναι έτοιμα για την χρήση της εφαρμογής.

Τα δύο κύρια menu της εφαρμογής είναι τα Engine (κινητήρας) και Suspension (αναρτήσεις) τα οποία προφανώς αφορούν και στις ρυθμίσεις των αντίστοιχων τμημάτων της μοτοσυκλέτας. Ξεκινώντας από το menu Engine, ο αναβάτης έχει διαθέσιμες δύο επιλογές, Prime και Advanced.

Στην Prime λειτουργία, ο αναβάτης έχει την δυνατότητα να επιλέξει κάποιες preset ρυθμίσεις που αφορούν στην χαρτογράφηση του κινητήρα, μεταβάλλοντας τα χαρακτηριστικά της απόδοσής του. Οι ρυθμίσεις, προέρχονται φυσικά από την KTM και είναι οι βέλτιστες δυνατές, αναλόγως του τερέν. Διαθέσιμες είναι οι επιλογές “Sand” για αμμώδες τερέν, “Soil” για χώμα και “Hard Pack”, για «πατημένο», σκληρό τερέν. Παράλληλα, διαθέσιμες είναι οι επιλογές “Dry” και “Wet” για να καθοριστεί αν πρόκειται για στεγνή ή για βρεγμένη πίστα.

myKTM 1

Αναλόγως των συνδυασμών που θα επιλέξει ο αναβάτης, μεταβάλλεται η χαρτογράφηση του μοτέρ και υπάρχει μάλιστα και μια γραφική αναπαράσταση στην οποία φαίνεται η αλλαγή στις καμπύλες ισχύος και ροπής, σε συνάρτηση με τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα.

Στην Prime λειτουργία της εφαρμογής, προσφέρεται η δυνατότητα μεταβολής της επίδρασης του Traction Control, σε μια διαβαθμισμένη κλίμακα από το 1 μέχρι το 5, ενώ υπάρχει και το πεδίο “Personal Notes” όπου ο αναβάτης μπορεί να σημειώσει τις παρατηρήσεις για τον κάθε χάρτη που δημιουργεί.

myKTM 6

Οι εκάστοτε ρυθμίσεις μπορούν στην συνέχεια να αποθηκευθούν με όποια ονομασία επιθυμεί ο αναβάτης (π.χ. Pista 1, Dry) και να ανακαλούνται γρήγορα και εύκολα όποτε αυτός ξαναβρεθεί στην ίδια πίστα, με τις ίδιες συνθήκες.

Στην λειτουργία Prime λοιπόν, μπορούν να γίνουν εύκολα και γρήγορα κάποιες ουσιώδεις και διακριτές στην απόδοση ρυθμίσεις, προσαρμόζοντας την μοτοσυκλέτα αναλόγως της πίστας ή του πεδίου που πρόκειται αυτή να οδηγηθεί.

Προχωρώντας στην Advanced λειτουργία της εφαρμογής, οι συνισταμένες που μπορούν να μεταβληθούν είναι ακόμη περισσότερες. Πέραν όλων των ρυθμίσεων που προσφέρονται στην Prime λειτουργία, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει σε διαβαθμισμένες κλίμακες από το 1 μέχρι το 5, το φρένο του κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού, την απόκριση στο γκάζι και την επέμβαση του Launch Control, δηλαδή της υποβοήθησης κατά την εκκίνηση ενός αγώνα.

myKTM 2

Φυσικά πέραν της απόδοσης του κινητήρα, άλλη μια θεμελιώδης συνισταμένη για την συμπεριφορά μιας MX (και όχι μόνο) μοτοσυκλέτας, είναι και η ρύθμιση των αναρτήσεων. Περνάμε λοιπόν στο δεύτερο βασικό menu της εφαρμογής, Suspension.

Στο πεδίο αυτό, η εφαρμογή προτείνει τις βασικές τιμές για τις ρυθμίσεις του στατικού και δυναμικού sag των αναρτήσεων, βάση των στοιχείων που έχει εισάγει ο αναβάτης τόσο για το βάρος του όσο και το βάρος του προστατευτικού του εξοπλισμού, σε συνάρτηση βέβαια με το MX μοντέλο που οδηγεί.

Αλλά δεν σταματά μόνο εδώ, αφού στην συνέχεια, προτείνονται και ρυθμίσεις που αφορούν στα χαρακτηριστικά λειτουργίας των αναρτήσεων, ξεχωριστά, για το πιρούνι και το αμορτισέρ.

Ο αναβάτης αρχικά επιλέγει το επίπεδο εμπειρίας του, που διαβαθμίζεται ως “βασικό” (Basic), “προχωρημένο” (Advanced) και “επαγγελματικό” (Pro). Στην συνέχεια δίνεται η επιλογή για τον τύπο οδήγησης, MX ή Enduro, με το δεύτερο να αφορά στην περίπτωση που θέλει κάποιος να κάνει μια Enduro διαδρομή με την MX μοτοσυκλέτα του (επίσης, μάλλον προμηνύεται ότι σύντομα θα δούμε το myKTM, να εφαρμόζεται και στην enduro γκάμα της KTM).

myKTM 8

H παραμετροποίηση συνεχίζεται με δυνατότητα επιλογής της ποιότητας του τερέν, στις κατηγορίες άμμος, και για το χώμα, μαλακό, μεσαίο και σκληρό.

Αφού εισαχθούν τα στοιχεία αυτά, δίνονται και οι προτεινόμενες τιμές για τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων που περιλαμβάνουν προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης, απόσβεση επαναφοράς, πίεση αέρα και μεταβολή ύψους στις τιμονόπλακες για το πιρούνι, καθώς και απόσβεση συμπίεσης (ξεχωριστά η High Speed ρύθμιση) και η απόσβεση επαναφοράς για το πίσω αμορτισέρ.

Φυσικά οι όποιες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο από τον αναβάτη και όχι αυτόματα, αλλά δεδομένου ότι τα ρυθμιστικά των WP είναι εύκολα στην πρόσβαση και στην χρήση, πρόκειται για μια απλή και γρήγορη διαδικασία.

Όλα τα ανωτέρω, οι ρυθμίσεις των οποίων παλαιότερα απαιτούσαν μια ομάδα μηχανικών με εξειδικευμένες γνώσεις, γίνονται πλέον πανεύκολα, μέσω της επαφικής λειτουργίας στην οθόνη ενός κινητού και ορισμένων κλικ στις αναρτήσεις. Οι αναβάτες έχουν πλέον στην διάθεση τους ένα αποτελεσματικό “εργαλείο” που βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία της οδήγησης αλλά επιπρόσθετα, τους βοηθά να κατανοήσουν και το πως επιδρούν οι μεταβολές αυτές στην συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας τους.

myKTM app 10

Μέσω των παρατηρήσεων τους και πρωτίστως μέσω της προσωπικής τους εμπειρίας στην σέλα της μοτοσυκλέτας, επιτυγχάνεται η ολιστική προσέγγιση στην οδήγηση, που θέλει πέραν των όποιων ικανοτήτων και μια ευρύτερη κατανόηση για το πως λειτουργούν τα πράγματα σε ένα δίτροχο. Ανεξαρτήτως του επιπέδου και της εμπειρίας λοιπόν, η εφαρμογή myKTM, είναι σίγουρο πως θα σας βελτιώσει ως αναβάτες και θα κάνει την προπόνηση σας πολύ πιο αποτελεσματική και ασφαλή.

Τέλος, αξίζει φυσικά να σημειωθεί ότι αντίστοιχη εφαρμογή με τις ίδιες ακριβώς λειτουργίες, είναι διαθέσιμη και για τα ΜΧ 2021 της Husqvarna. Η εφαρμογή ονομάζεται myHusqvarna App και είναι συμβατή με όλα τα τετράχρονα MX Husqvarna του 2021 καθώς και με το 2020 FC 450 Rockstar Edition μοντέλο.

Δείτε περισσότερα μετά από το 08:35 του video που ακολουθεί

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μπορεί να μην παράγεται από το εργοστάσιο του Hamamatsu αλλά είναι ιαπωνικής προέλευσης
Η ασπίδα (shield) της ινδικής Sepal είναι η εξέλιξη των σκεπάστρων για κάθε είδους μοτοσυκλέτα. Πως θα σας φαινόταν ένα Duke με «hard top»;
Μια ιταλική εταιρεία χρησιμοποιεί υγρούς κρυστάλλους για να δημιουργήσει μια επαναστατική ζελατίνα
H Honda εξελίσσει αερόσακο που θα προστατεύει τον αναβάτη ακόμη και σε περίπτωση που αποσπάται από την μοτοσυκλέτα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.