TFT οθόνες: Η επαφή μας με την μοτοσυκλέτα

Οι οθόνες των μοτοσυκλετών ως μέσο επαφής με την μοτοσυκλέτα


03.07.2018
Η ιταλική εταιρεία Cobo είναι πρωτοπόρος στον τομέα των έγχρωμων οργάνων και προμηθεύει μερικούς μεγάλους κατασκευαστές μοτοσυκλετών. Η τελευταία εξέλιξη των dashboards είναι η οθόνη TFT που σας επιτρέπει να δημιουργείτε πρωτοποριακά γραφικά
 
Οι τελευταίες οθόνες TFT (Thin Film Transistors) μας έδειξαν πόσο η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε καθημερινά μπορεί επίσης να βρει χώρο στις μοτοσυκλέτες μας. Τα προγράμματα περιήγησης, οι εφαρμογές, η συνδεσιμότητα, τα προειδοποιητικά σήματα και η δυνατότητα προσαρμογής των γραφικών στο περιβάλλον είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που βλέπουμε σήμερα στα όργανα.
 
Ducati 1199 Panigale
 
Η τεχνολογία TFT έχει αλλάξει κατά κάποιο τρόπο τη σχέση μεταξύ του χρήστη και του οχήματος. Πλέον υπάρχουν διαθέσιμες δεκάδες πληροφορίες που δεν χωρούσαν σε μια οθόνη LCD. Οι οθόνες TFT χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά σε ένα superbike το 2011, στο Ducati 1199 Panigale και ήταν της Cobo. Η εταιρεία από την Brescia ειδικεύεται στις οθόνες και έχει παράγει πάνω από 60.000 για την Ducati, την Aprilia, την «ηλεκτροκίνητη» Energica, την KTM, την MV Agusta και την Triumph. 
 
Triumph Street Triple RS TFT screen
 
Ενδεικτικό της πολυπλοκότητας της σχεδίασης μια TFT οθόνης είναι αυτή που πρόσφατα είδαμε πάνω στο Triumph Street Triple RS. Χρειάστηκε ενάμισης χρόνος σχεδιασμού με τους τελευταίους εννέα να πραγματοποιούνται συνεχής έλεγχοι για τον επιτυχή συντονισμό της. Οι μηχανικοί της Triumph εισήγαγαν 1200 σελίδες λογισμικού!
 
Οι λειτουργίες των οθονών στα supersport διαθέτουν διάφορα μενού και υπο-σελίδες. Και δεν είναι πάντα εύκολο να πλοηγηθείτε σε αυτές τις οθόνες. Ένας πίνακας ελέγχου δεν είναι ακόμα υπολογιστής, αλλά ένας τρόπος επαφής του αναβάτη με το όχημα ο οποίος βελτιώνεται συνεχώς. Κάτι το οποίο εξελίσσεται συνεχώς είναι και η συνδεσιμότητα του οργάνου της μοτοσυκλέτας με τα smartphone. Αυτό πηγάζει από την ανάγκη μας για συνεχή επαφή αλλά και στην λογική της συλλογής και διάδοσης διάφορων πληροφοριών, αρκετά χρήσιμων και για άλλους χρήστες.
 
energica
 
Η επόμενη γενιά οθονών θα φέρει όλη την τεχνολογία των smartphone στα «όργανα» της μοτοσυκλέτας, όπως γίνεται ήδη σε πολλά μοντέλα αυτοκινήτων. Η συνδεσιμότητα θα επεκταθεί ακόμη περισσότερα, ενώ και τα κράνη θα εξελιχθούν ως ένα μέσο επαφής με την οθόνη της μοτοσυκλέτας. Με φωνητικές εντολές που θα δίνονται μέσα από το κράνος και με την χρήση των τεχνολογιών Bluetooth και wifi, τα κουμπιά σε λίγα χρόνια θα είναι αχρείαστα στο τιμόνι της μοτοσυκλέτας πόσο μάλλον πάνω στα όργανα.
 

Το Cobo Track Tracer είναι ένα πλήρες σύστημα που αποτελείται από μία οθόνη, ένα λογισμικό διαχείρισης για υπολογιστή και tablet και  χώρο για αποθήκευση δεδομένων. Η οθόνη, εκτός από την εμφάνιση όλων των δεδομένων που υπάρχουν ήδη στον βασικό εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας, σας επιτρέπει να συνδέσετε μια σειρά αισθητήρων και να καταγράψετε πληροφορίες σε έναν εσωτερικό καταγραφικό δεδομένων. Χάρη στην ενσωματωμένη μονάδα GPS, είναι δυνατό να δουλέψει ως όργανο τηλεμετρίας.
 
Οι λειτουργίες απεικόνισης στην έγχρωμη οθόνη TFT, η λογική ενεργοποίησης των προειδοποιητικών λυχνιών, οι πληροφορίες που καταγράφονται στην τηλεμετρία και πολλές άλλες λειτουργίες μπορούν να ρυθμιστούν και να παραμετροποιηθούν χρησιμοποιώντας το λογισμικό Track Tracer. Φυσικά, το λογισμικό επιτρέπει την κοινή χρήση με άλλους χρήστες των δεδομένων τηλεμετρίας που καταγράφονται. 
 
 
 
 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η KTM, γνωστή για την καινοτομία και την επιμονή της στην εμπειρία οδήγησης, μόλις παρουσίασε μια νέα εποχή στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική για μοτοσυκλέτες
H Bikerguard, πρώην Whipey, παρουσίασε πρόσφατα την δεύτερη γενιά του υαλοκαθαριστήρα κράνους
Η Can-Am είναι γνωστή για την κατασκευή οχημάτων υψηλών προδιαγραφών που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάθε είδους δυσκολία. Τώρα είναι έτοιμη να παρουσιάσει ένα πρωτοποριακό adventure κράνος
Η ινδονησιακή 3Tech Racing Evolution παρουσίασε μια «Robotic Design Exhaust», όπως ονομάζει η ίδια. Μια εξάτμιση που μπορεί να αλλάζει ήχο

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.