26.02.2021
Είναι άκρως δελεαστικό να δίνεις δεύτερη ζωή σε μοντέλα του παρελθόντος. Σήμερα ειδικά που η τεχνολογία σου προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες ώστε να μπορέσει ένας μηχανικός/μάστορας να δώσει σάρκα και οστά σε αυτό που έχει στο μυαλό του
Κείμενο: Μένιος Κατής
Η Motoworks, ένα συνεργείο με έδρα το Rochester της Νέας Υόρκης που διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό και το βασικότερο, ανθρώπους με φαντασία, κατάφερε να δώσει μια δεύτερη ζωή σε ένα κλασσικό μοντέλο της Suzuki, το οποίο μετέτρεψε σε ένα πανέμορφο και σύγχρονο cafe-racer.
Ο λόγος για το GT380, μια μοτοσυκλέτα με 2χρονο, τρικύλινδρο παράλληλο, αερόψυκτο κινητήρα 371 κ. εκ. που απέδιδε 38 hp/ 7.500 σ.α.λ. και 3,8 kg-m @ 6.500 σ.α.λ. Το μοντέλο πρωτοκυκλοφόρησε το 1972 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1978. Το γεγονός ότι τα 2χρονα αποτελούν πλέον είδος προς εξαφάνιση καθιστά το όλο project ακόμα πιο ιδιαίτερο.
Από τη στιγμή που οι μηχανικοί της Motoworks ολοκλήρωσαν τον σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας που είχαν στο μυαλό τους, χρησιμοποίησαν την τεχνολογία για να της δώσουν τρισδιάστατη υπόσταση και να μπορέσουν να σχεδιάσουν τα εξαρτήματά της. «Από τη στιγμή που τα εξαρτήματα σχεδιάστηκαν προσεκτικά στο CAD, δεν χρειάστηκε να χάσουμε χρόνο στο να τροποποιήσουμε πράγματα κατά το μοντάρισμα», εξηγεί ο «Mr. Motoworks» Sean Pelletier. Η μοτοσυκλέτα σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε ζωτικής σημασίας εξάρτημα να μπορεί να δουλευτεί αυτόνομο, χωρίς να επηρεάζει την συναρμολόγησή της.
Σχεδόν τίποτα δεν έχει μείνει από εκείνο το αρχικό GT380
Στο ολοκαίνουργιο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο έχουν ενσωματωθεί το ρεζερβουάρ και το δοχείο λαδιού. Το δοχείο καυσίμου είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και εδράζεται κάτω από το χειροποίητο κάλυμμα του ρεζερβουάρ που είναι κατασκευασμένο από φάιμπεργκλας και αποτελεί μέρος του υποπλαισίου πάνω στο οποίο εδράζεται η σέλα και η ουρά.
Το πιρούνι προέρχεται από GSX-R600 και έχει τροποποιηθεί ώστε να ταιριάξει στην κατασκευή, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί μονό αμορτισέρ της Öhlins. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από τρία δισκόφρενα -2 εμπρός, 1 πίσω- που συνδυάζονται με δαγκάνες της Brembo.
Ο 2χρονος τρικύλινδρος κινητήρας έχει ανακατασκευαστεί και αναβαθμιστεί. Διαθέτει πλέον νέο χρονισμό, καθώς και νέα σχέση συμπίεσης, χωρίς να ανακοινώνονται στοιχεία σχετικά με την απόδοση. Οι ευμεγέθης φιλτροχοάνες που τοποθετήθηκαν στα καρμπιρατέρ προσδίδουν αγωνιστική νότα στην sport κατασκευή. Παράλληλα, οι μηχανικοί σχεδίασαν και κατασκεύασαν ένα νέο σύστημα εξάτμισης που καταλήγει σε τρία πανέμορφα τελικά. Η σχεδίαση έγινε στον υπολογιστή και για την κατασκευή χρησιμοποιήθηκε ανοξείδωτο ατσάλι το οποίο επικαλύφθηκε με κεραμικό σατέν μαύρο.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι το φέρινγκ με ελικοειδή σχήμα. Μπροστά τοποθετήθηκε ένας στρογγυλό φωτιστικό σώμα LED που φιλοξενείται μέσα σε ένα ειδικό πλαίσιο.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.