Αφιερώματα

Οι «μεγάλες» Bagger: Το μέγεθος μετράει

Εντυπωσιακές όσο λίγες


Γράφει ο Περικλής Ντεβές  //  05.10.2017

Ποιες είναι οι Baggers μοτοσυκλέτες; Από πού έρχονται και τι είναι τελικά; Πρόκειται για ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν στο μέλλον όσον αφορά αυτήν τη κατηγορία μοτοσυκλετών που μας εντυπωσιάζει

Το μέγεθος μετράει λένε οι Αμερικάνοι. Οι Bagger είναι από τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες παραγωγής. Τόσο σε διαστάσεις όσο και σε κυβισμό αλλά και βάρος!

Η «μικρότερη» διαθέτει 1.400 κ.εκ. και η μεγαλύτερη σχεδόν 2.000. Το βάρος τους ξεπερνά κατά πολύ τα 300 κιλά με την ζυγαριά να σταματάει στα 434! Μέχρι πρότινος μόνο οι Αμερικάνοι κατασκευαστές ασχολούνταν με αυτές, τα τελευταία χρόνια όμως Ευρωπαίοι και Ιάπωνες παρουσιάζουν νέα «φρούρια».

Η λέξη Bagger προέρχεται από τη λέξη bag που είναι η τσάντα ,όπως όλοι γνωρίζουμε. Με λίγα λόγια Bagger λέγεται η μοτοσυκλέτα που φέρει επάνω της «τσάντες» (οι δερμάτινες που τείνουν να εκλείψουν σήμερα, ναι και αυτές με τα κρόσσια!) οι οποίες μετέπειτα έγιναν βαλίτσες και κατά κύριο λόγο είναι εγκατεστημένες σε μόνιμη βάση.

Τα “baggers” ξεκίνησαν από την Αμερική, κάτι που δεν είναι καθόλου περίεργο, μια και εκεί ευδοκιμούν οι κατ’ εξοχήν οι μεγάλες cruiser. Η custom κουλτούρα των Αμερικανών είναι η μακροβιότερη και πιο «ψαγμένη» σε αυτόν τον τύπο μοτοσυκλετών.
Μερικά παραδείγματα που βρίσκονται ήδη στην παραγωγή και κάποια που έρχονται είναι τα ακόλουθα.

2017 bmw k 1600 b debuts in the us 5

BMW K1600 Bagger

Η BMW με βάση το concept 101 του γνωστού Roland Sands που βασίζεται στην τουριστική ναυαρχίδα των εξακύλινδρων 1600κ.εκ. της σειράς Κ, δεν ήθελε και πολύ από ό,τι φαίνεται να περάσει το μοντέλο αυτό από το σχεδιαστικό της τμήμα και να το βγάλει στην παραγωγή. Η Κ1600GT από καθαρά τουριστική μοτοσυκλέτα μεγάλων αποστάσεων αφαίρεσε το top-box, απέκτησε πιο γλυκές γωνίες, μίκρυνε τον τεραστίων διαστάσεων ανεμοθώρακά της, πρόσθεσε και τα φώτα στις βαλίτσες, κόντυνε και λίγο, κρατώντας τον τουριστικό χαρακτήρα της απλά με μια πιο «αμερικανική» πινελιά. Η Bagger των Γερμανών διαθέτει τον εξακύλινδρο κινητήρα 1600κ.εκ. με απόδοση 160 ίππων και ροπή στα 175Νm συν μεγάλο βάρος, όντας πλήρης υγρών στα 336 κιλά.

2018 Harley Davidson CVO Road Glide3

Harley Davidson CVO Road Glide

Η Harley Davidson και οι κάτοχοι των μοτοσυκλετών της (πάνω από όλα) είναι υπεύθυνοι για την κατηγορία των Bagger μοτοσυκλετών. Θα μπορούσα να γράψω ένα άρθρο που θα αφορούσε αποκλειστικά τις Harley, αφού σχεδόν όλες μπορούν να «μετατραπούν» σε Bagger. Βέβαια αυτό το άρθρο θα ήθελε πολλές «σελίδες», και το σημαντικότερο, δεν θα είχε το ίδιο ενδιαφέρον. 
Σας παρουσιάζουμε λοιπόν την ολοκαίνουργια CVO Road Glide , τη νέα custom touring (Bagger) μοτοσυκλέτα της εταιρείας. Οι μεγάλοι αριθμοί που έχουν να κάνουν με κυβικά, βάρος και ειδικά τιμή είναι κάτι συνηθισμένο για την αντίπερα όχθη του ωκεανού. 117 κυβικές ίντσες (1.923κ.εκ.) 169,4 Nm ροπής και 385 κιλά που είναι πρόθυμα να κινηθούν όπου τους ορίσει ο αναβάτης τους. Φυσικά ούτε από εδώ θα μπορούσαν να λείπουν τα συστήματα ήχου, board computer και ό,τι άλλο συνεπάγεται η κατηγορία infotainment της Harley.

Honda Gold Wing F6B 13 1

Honda Gold Wing F6B

Η εξέλιξη της Gold Wing F6B έχει σαφέστατα αφετηρία τη μεγάλη τουριστική Gold Wing που μετρά 40 χρόνια ταξιδιών ανά τον κόσμο. Και αυτή για να μπει στην κατηγορία πέρασε από «δίαιτα», με το σχεδιαστικό τμήμα να «κόβει» τα περιττά που θα την καθιστούσαν μια «σωστή» Bagger. Κράτησε τις ανέσεις και τις πολυτέλειες που διέθετε, έχοντας βγει ήδη στην παραγωγή εδώ και έναν χρόνο, συνδυάζοντας εμφάνιση Gold Wing με έναν κάπως «ασυμβίβαστο» χαρακτήρα. Με το γνωστό μοτέρ των 1832 εξακύλινδρων κυβικών απόδοσης 118 ίππων και 170Nm ροπής για τα 410 πλήρης υγρών κιλά της.

2018 Indian Chieftain Dark Horse2

Indian Chieftrain Dark Horse

Η Indian σαν Αμερικανός κατασκευαστής που σέβεται τον εαυτό του δεν διαθέτει μονάχα ένα μοντέλο Βagger, αλλά έχει κάμποσα στην γκάμα της.
Αυτό που ξεχωρίζει είναι το «μαύρο άλογο», όπως αποκαλεί η Indian την έκδοση της ταξιδιάρας Chieftain. Μια κλασική Αμερικανίδα με V-2 μυώδη κινητήρα και μεγάλη ιστορία. Η βάση και εδώ γνωστή. Η Chieftain αποτέλεσε το μοντέλο που θα εκπροσωπούσε την Ιndian στην κατηγορία των Bagger’s με την Dark Horse να διαφοροποιείται κατά κύριο λόγο χρωματικά. Ματ μαύρη βαφή, πλαίσιο, με τις εξατμίσεις, τα καπάκια του μοτέρ και τις ψήκτρες να ξεχωρίζουν από αυτή. Κατά τα άλλα, 1811κ.εκ. 161Νm ροπή, 7in οθόνη με ηχεία και τις γνωστές αμερικάνικες πολυτέλειες να πλαισιώνουν την Dark Horse με το σεβαστό βάρος των 389 γεμάτων υγρών της.

MotoGuzzi MGX 21 Flying For

Moto Guzzi MGX-21 Flying Fortress

«Ιπτάμενο φρούριο» ονομάζει η Moto Guzzi την Bagger της με κωδικό MGX-21. Το 21 μάλλον αναφέρεται στον μπροστινό τροχό, καθαρό χαρακτηριστικό των Bagger. Βάση για τη δημιουργία αυτή αποτέλεσε η California 1400, μια ιστορική μοτοσυκλέτα, η οποία πλέον είναι και η μεγαλύτερη σε κυβισμό του ιταλικού εργοστασίου από το Mandello. Τουριστικός χαρακτήρας μεγάλων αποστάσεων με cruiser στοιχεία και όλα αυτά αναμειγμένα με την ιταλική φινέτσα. Έχοντας έτοιμο τον καμβά και βλέποντας την «τάση» οι Ιταλοί τη μετέτρεψαν σε μια Bagger που… τη λες και concept. Εδώ που τα λέμε δεν άλλαξε σχεδόν καθόλου σε σχέση με το concept bike που είχε πρωτοπαρουσιάσει, με το carbon να παραμένει, τις κόκκινες κεφαλές και όλες τις οπτικοακουστικές πολυτέλειες που χρειάζεται ο αναβάτης. Μια μοτοσυκλέτα με τον κλασικό V-2 1400κ.εκ., 96ίππους και 120Nm ροπής να σπρώχνουν τα 314 «στεγνά» κιλά του φρουρίου.

2018 Yamaha Star Eluder bagger 04

Yamaha Star Eluder

Τεραστίων διαστάσεων και με αγριεμένο look η Yamaha μεταμόρφωσε την τουριστική και ιδιαιτέρως γνωστή στις Ηνωμένες Πολιτείες Star Venture σε μια Bagger που θα συζητηθεί. Η Star Eluder είναι η «τσαμπουκαλεμένη» τουρίστρια της Yamaha, ικανή να διασχίσει ολόκληρες ηπείρους μαζί με τον αναβάτη της φυσικά με άνεση μιας και διαθέτει όλα τα comfort. Media station με όλες τις πληροφορίες συνοδεία αγαπημένης μουσικής, επικοινωνιών κτλ., με το δεξί χέρι του αναβάτη να ελέγχει 1854 V-2 αερόψυκτα κυβικά εκατοστά και 170Νm ροπής που βγαίνουν στον δρόμο από το πίσω 200άρι ελαστικό και με μετάδοση ιμάντα. Φυσικά όλα αυτά έχουν και το ανάλογο «κόστος» σε κιλά - πλήρης υγρών φτάνει τα 434. Yeah!

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.