Αφιερώματα

31 χρόνια BMW Motorrad ABS

To 1988 μπορούσατε να αποκτήσετε μοτοσυκλέτα με ABS


11.12.2019

Δύσκολο να το πιστέψει κανείς όμως το 1988 η σειρά των μοντέλων Κ100 μπορούσε να εξοπλιστεί προαιρετικά με κάτι το οποίο δεν χρησιμοποιούσαν οι κατασκευαστές ούτε στα αυτοκίνητα

Πριν από 31 χρόνια η BMW παρουσίαζε σύστημα ABS σε μοτοσυκλέτα. Δύσκολο να το πιστέψει κανείς όμως το 1988 η σειρά των μοντέλων Κ100 μπορούσε να εξοπλιστεί προαιρετικά με κάτι το οποίο δεν χρησιμοποιούσαν οι κατασκευαστές ούτε στα αυτοκίνητα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Γερμανοί στην εξέλιξη του ABS για μοτοσυκλέτες ήταν η προσαρμογή της τεχνολογίας που δανείστηκαν από τον χώρο των αυτοκινήτων. Το ABS προκαλούσε θόρυβο και κραδασμούς στο λεβιέ και την μανέτα των φρένων της μοτοσυκλέτας με αποτέλεσμα να μην λειτουργούσε όπως έπρεπε. Οι μηχανικοί της BMW εφάρμοσαν ένα ηλεκτρουδραυλικό σύστημα που χρησιμοποιούσε μια βαλβίδα που ρύθμιζε την υδραυλική πίεση των φρένων και απομόνωνε το λεβιέ του πίσω φρένου. Η επέμβαση αυτή συνέβαλε στα να μειωθούν οι κραδασμοί στη μανέτα. Εκείνο το πρώτο σύστημα ABS αύξανε το βάρος της μοτοσυκλέτας κατά 14 κιλά!

BMW ABS 2

Πέντε χρόνια αργότερα, το 1993, η BMW παρουσίασε την δεύτερη γενιά ABS. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης δεν μείωσαν μόνο τα κιλά του συστήματος (συνολικό βάρος 5,8 κιλά), αλλά βελτίωσαν την αξιοπιστία και αναβάθμισαν στο σύστημα ελέγχου. Το ABS δεύτερης γενιάς ήταν πιο γρήγορο και πιο ομαλό σε λειτουργία.

BMW ABS 3

Τα σημερινά συστήματα ABS ζυγίζουν περίπου 700 γραμμάρια, η λειτουργία τους είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και έχουν βελτίωση τις αποστάσεις φρεναρίσματος όχι μόνο όταν η πρόσφυση είναι περιορισμένη (βρεγμένο οδόστρωμα) αλλά ακόμη και σε στεγνές επιφάνειες.

Στην ιταλική πόλη, όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, συγκεντρώθηκε ευρωπαϊκή custom σκηνή
Στην ιταλική πόλη, όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, χτυπά η καρδιά της ευρωπαϊκής custom σκηνής
Από το 2006 έως το 2013 ένα από τα καλύτερα supersport παραγωγής όλων των εποχών έδινε μαθήματα σε Ιάπωνες και Ευρωπαίους εντός και εκτός πίστας
Θυμήθηκα την ημέρα που άλλαξα ελαστικά στο KTM που είχα… όταν στην πρώτη στροφή έπεσα!

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.