30.09.2019
Η Bimota επανέρχεται στο προσκήνιο αφού σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η Kawasaki σκοπεύει να την εξαγοράσει, δίνοντας νέα πνοή στην θρυλική ιταλική εταιρεία
- Η Bimota είναι το ακρωνύμιο που προκύπτει από τα επίθετα τριών φίλων Bianchi, Mοrri και Tαmburini οι οποίοι ασχολούνταν επαγγελματικά με τα συστήματα ψύξης- θέρμανσης. Και οι τρεις τους είχαν πάθος για τις μοτοσυκλέτες, μα ξεχώριζε αυτό του Tamburini που είχε τότε μια λευκή MV Agusta 600 φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από τον ίδιο.
- Το έναυσμα για την ίδρυση της μοτοσυκλετιστικής εταιρείας δόθηκε μετά από πτώση που είχε ο Tamburini στην πίστα του Misano το 1972 καθώς οδηγούσε μια Honda 750 Four και έχασε τον έλεγχο στην πιο γρήγορη στροφή της πίστας, την Quercia. Έχοντας αποκτήσει τρία σπασμένα πλευρά και «καθηλωμένος» στο σπίτι του δεν μπορούσε να «κάτσει» ήσυχος και επανασχεδίασε από την αρχή ένα καινούριο πλαίσιο, αυτό της HB1. Μια εξωπραγματική superbike που ζύγιζε μόνον 155 κιλά, την ίδια στιγμή που ένα stock Honda 750 Four ζύγιζε 50 κιλά παραπάνω.
- Υπό τους χειρισμούς του «μαέστρου» Massimo Tamburini η Bimota παρήγαγε κατά κύριο λόγο πλαίσια και περιφερειακά τα όποια προσαρμόζονταν στις stock Honda 750 Four, Kawasaki Z1 900, Suzuki GSX 750-1100 αλλά και στις εξωτικές HB1, KB1, SB2 & SB3.
- Το 1983 ο Tamburini έφυγε από την Bimota και στελέχωσε το Group Cagiva, με τη θέση του να αναπληρώνεται από έναν πρώην μηχανικό της Ducati, τον Federico Martini. Παρά το νεαρό της ηλικίας του και τη μικρή του εμπειρία, σχεδίασε δύο από τις πιο εμπορικές μοτοσυκλέτες στην ιστορία της Bimota, την DB1 και την YB4 διπλασιάζοντας την παραγωγή τους από 600 μοτοσυκλέτες σε 1200 τον χρόνο.
- Κατά τη δεκαετία του ‘90 ο η Bimota αποφάσισε να συγκεντρωθεί στη δημιουργία μιας φουτουριστικής μοτοσυκλέτας της Tesi θέλοντας να κρατήσει «απόσταση» από τη νέα τότε γενιά των sport μοτοσυκλετών.Ενώ το μοντέλο αυτό προοριζόταν να τονώσει οικονομικά την εταιρεία, κατέληξε να αποτελέσει αντικείμενο πόθου των συλλεκτών ανά το κόσμο.
- Σε ακόμα πιο αμήχανη θέση βρέθηκε η Bimota με την πρώτη μοτοσυκλέτα που κατασκεύασε 100% εξ ολοκλήρου, την 500 Vdue. Ο κινητήρας προερχόταν από τη Motori του Franco Morini, ήταν υποδεέστερη σε επιδόσεις και διέθετε αναξιόπιστο σύστημα ψεκασμού το οποίο αντικαταστάθηκε τελικά από κλασικά καρμπυρατέρ.
- Αυτές οι δύο μοτοσυκλέτες (Tesi & 500 V2) οδήγησαν την εταιρεία στη χρεοκοπία το 2001.
- Δύο χρόνια μετά και χάρη στην επένδυση του Roberto Comini που είχε ως βάση του το Μιλάνο, η Bimota ξανάρχισε την παραγωγή υπό την τεχνική διεύθυνση του Sergio Robbiano. Οι σχεδιαστικές τους επιρροές είχαν βάση τις Ducati δημιουργώντας την DB5 και DB6 Delirio αλλά και σε συνεργασία με τη Vyrus προσπάθησαν να αναγεννήσουν την όχι και τόσο τυχερή Tesi. Μετέπειτα, η DB7 είχε στα σπλάχνα της τον κινητήρα της Ducati 1098 και ήταν το τελευταίο μοντέλο προτού η εταιρεία να πουληθεί στους αναδόχους της στην Ελβετία, Daniele Longoni και Marco Chiancianesi.
- Υπό τη διεύθυνσή τους άλλαξαν τους κινητήρες της Ducati και παρουσίασαν την BB3, τη γρηγορότερη Bimota που κατασκευάστηκε ποτέ διαθέτοντας τον κινητήρα του BMW S100RR. Παρά την εξωτική της εμφάνιση και τον δυνατότερο κινητήρα στην κατηγορία του η ΒΒ3 δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της εταιρείας.
- Οι πωλήσεις και η δημοτικότητα της εταιρείας βασίστηκαν στο αγωνιστικό υπόβαθρο και στη φήμη της. Το 1980 ο Jon Ekerold με την Bimota HB3 κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα 350κ.εκ. ενώ και άλλοι πρωταθλητές επάνω σε Bimota, όπως ο Uncini, Mamola, Lavado και Cecotto έπαιρναν καρό σημαίες με τα πλαίσια της Bimota.
- Το 1987 η YB4 I.E. κέρδισε τον τελευταίο τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος ΤΤ/F1 προτού θεσπιστεί το Παγκόσμιο SBK.
- Δεκατρία χρόνια αργότερα ο ταλαντούχος αναβάτης Anthony Gobert κατόρθωσε να τερματίσει με την SB8R στην πρώτη θέση στον πρώτο μάλιστα αγώνα του Παγκόσμιου SBK στην Αυστραλία.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.