21.06.2018
Πριν από μια πενταετία, αυτού του είδους οι μοτοσυκλέτες ήταν λίγες- και κακά τα ψέματα- αδιάφορες. Όλοι τις σνόμπαραν και ελάχιστοι ξόδευαν για να τις αποκτήσουν. Τώρα, όμως, τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Τα εργοστάσια αποφάσισαν να ασχοληθούν σοβαρά με τη light κατηγορία των μοτοσυκλετών. Σκοπός τους να δώσουν μια εναλλακτική σε αυτούς που δεν θέλουν scooter ή κάτι ογκώδες και ακριβό, να φτιάξουν προσιτές μοτοσυκλέτες σε κτήση, χρήση και συντήρηση εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αλλά και για να προσελκύσουν νέους στη μοτοσυκλέτα.
Ανάμεσα στα 14 μοντέλα του αφιερώματος θα δούμε scrambler, café racer, naked, supersport και adventure για μη μείνει κανένας παραπονεμένος.
BENELLI 302R Αναμένεται
Το μικρό supersport της εταιρείας χρησιμοποιεί αυτούσιο τον κινητήρα του ΒΝ όπως και το πλαίσιο. Το ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm έχει διαδρομή 120mm αντί των 135mm του BN, ενώ και αμορτισέρ έχει μικρότερη διαδρομή κατά 1mm (46mm ΒΝ302 – 45mm 302R). Τα φρένα είναι τα ίδια ενώ διαφορές παρουσιάζονται και στις διαστάσεις ελαστικών. Το μπροστινό είναι 110/70 αντί 120/70 μπροστά και 150/60 αντί 160/60 πίσω. Το supersport μοντέλο ζυγίζει 209 κιλά, πέντε περισσότερα από το naked, ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του είναι κατά 2 λίτρα μικρότερο (14 αντί για 16)
BENELLI BN302 4.750€
Η BN302 ακολουθεί τις τάσεις της εποχής, υιοθετώντας ένα σύγχρονο, νεανικό και ταυτόχρονα επιθετικό design. Θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα street fighter «τσέπης», έτοιμο να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες της καθημερινής μετακίνησης. Ο δικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας χωρητικότητας 300 κ.εκ. αποδίδει 38 ίππους και 2,6 Kgm ροπής, τιμές που στέκονται ψηλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η τροφοδοσία επιτυγχάνεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό και το κιβώτιο διαθέτει έξι σχέσεις. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα κατασκευασμένο από σωλήνες στρογγυλής διατομής. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι 41mm., το οποίο ταιριάζει άψογα με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και αμορτισέρ τοποθετημένο στο πλάι με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης. Τα φρένα είναι της Brembo με δύο κυματιστούς δίσκους 260mm., τετραπίστονη δαγκάνα μπροστά και έναν ακόμη 240mm με μονοπίστονη πίσω. Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 120/70-17 μπροστά και 160/60-17 πίσω
BMW G310R 5.100€
Η G 310R είναι η αρχή μιας νέας δυναστείας μοντέλων με την ίδια βάση (πλαίσιο, κινητήρας, φρένα) και διαφοροποιημένo χαρακτήρα (naked, on-off, custom). Την καρδιά της αποτελεί ένας τελείως νέος υγρόψυκτος υποτετράγωνος (80Χ62,1mm) 4βάλβιδος κινητήρας 313 κ.εκ. με 2 ΕΕΚ και τροφοδοσία μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ο κεκλιμένος προς τα πίσω κύλινδρος και η περιστροφή της κεφαλής του κατά 180 μοίρες, κάτι που συνολικά εξασφαλίζει κοντό μεταξόνιο. Η εξαγωγή βρίσκεται στο πίσω του μέρος και ο λαιμός της εξάτμισης είναι τοποθετημένος σχεδόν κάθετα κάτω από τη σέλα. Το σωληνωτό πλαίσιο χωροδικτύωμα είναι ατσάλινο, το ιδιαίτερα μακρύ ψαλίδι αλουμινένιο, τα φρένα διαθέτουν στάνταρ δικάναλο ABS, προέρχονται από τη Brembo (ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα και δίσκος 300mm μπροστά) και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση από τη Sachs (USD μπροστά, χωρίς μοχλικό το μονό αμορτισέρ). Οι χυτές ζάντες ελαφριού κράματος έχουν διάσταση 17” και φέρουν ελαστικά 110/70R 17 μπροστά και 150/60R 17 πίσω.
BMW G310GS 5.950€
Επιβλητικό στην κατηγορία του όσο και τα μεγάλα του αδέλφια στις δικές τους. Ίδιος κινητήρας και πλαίσιο με το 310R. Οι τροχοί είναι 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Metzeler.Το ανεστραμμένο πιρούνι είναι της Kayaba 41mm χωρίς ρυθμίσεις με διαδρομή 180mm, ενώ το αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης και έχει την ίδια διαδρομή. Τα φρένα αποτελούνται από ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό. Προέρχονται από την Bybre. Μπροστά η τετραπίστονη δαγκάνα είναι ακτινικά τοποθετημένη με τον δίσκο διαμέτρου 300mm. Πίσω υπάρχει μια μονοπίστονη της ίδιας εταιρείας που «δαγκώνει» ένα δίσκο διαμέτρου 240mm. Το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί και στους δύο τροχούς με κουμπί που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του BMW G310GS
DAYTONA R310 3.695€ - DAYTONA X310 3.995€
Πρόκειται για δύο entry level μοτοσυκλέτες, με φουτουριστική εμφάνιση και πλούσιο εξοπλισμό. Το Χ310 και το R310 κατασκευάζονται στην Κίνα σε συνεργασία με τον οίκο Zontes. Βασίζονται σε ένα ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο και ένα πανέμορφο αλουμινένιο ψαλίδι. Ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, με σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμού. τους έχει κυβισμό 312 κ.εκ. και αποδίδει 35,4 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 3,06 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ.
Το Χ310 είναι ένα naked μοντέλο με «επιθετική» εμφάνιση. Ένα street fighter τσέπης που απευθύνεται σε νέους όλων των ηλικιών που θέλουν μια μοτοσυκλέτα για να κυκλοφορούν καθημερινά εντός πόλης αλλά και να μπορούν να απολαύσουν διαδρομές και εκτός αυτής. Εμφανισιακά το βλέμμα τραβάει ο προβολέας τύπου led με το «διαστημικό» σχήμα αλλά και η «αιχμηρή ουρά» της μοτοσυκλέτας.
Μια minimal οθόνη υγρών κρυστάλλων περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα για τον αναβάτη. Οι διακόπτες είναι φωτιζόμενοι, ενώ υπάρχει, ένας που ανοίγει την τάπα του ρεζερβουάρ και ακόμη ένας που απενεργοποιεί το σύστημα ABS. Οι απολήξεις των εξατμίσεων είναι δύο φαλτσοκομένα κοντά τελικά. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο και το αμορτισέρ ένα. Εξαιρετικής σχεδίασης είναι οι ζάντες αλλά και ο λασπωτήρας που παίζει το ρόλο και της βάσης πινακίδας. Γεμάτα γωνίες που προσδίδουν σπορ και νεανικό χαρακτήρα στο naked της Daytona είναι και τα πλαστικά που πλαισιώνουν το ρεζερβουάρ και τον κινητήρα του R310.
Το Χ310 είναι μια μοτοσυκλέτα sport touring για εκκολαπτόμενους μοτοσυκλετιστές που αγαπούν να ταξιδεύουν με τη μοτοσυκλέτα τους. Η διαφορά με το R310 είναι στην εμφάνιση και στη θέση οδήγησης. Η σπορ εικόνα του touring μοντέλου της Datona τονίζεται από το σχεδόν ολοσωμο φέρινγ το οποίο διαθέτει προβολές led και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα στον στάνταρ εξοπλισμό του. Διαφορετικό πιο μικρό και πιο όμορφο ομολογουμένως είναι και το μπροστινό φτερό.
Από το ρεζερβουάρ και πίσω υπάρχει μια μεγαλύτερη ενιαία σέλα δύο επιπέδων, με σχάρα η οποία ενσωματώνει και τις χειρολαβές του συνεπιβάτη, για τον οποίο αντιστοιχεί ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι αφρώδους υλικού. Θετική εντύπωση μας έκανε η μεγάλη TFT οθόνη που παίζει το ρόλο των οργάνων, συστατικό που περιλαμβάνεται σε μοτοσυκλέτες κατά πολύ ακριβότερες του X310. Φρένα και αναρτήσεις είναι ίδια με το R310. Το βάρος του είναι 159 κιλά και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ 15,5 λίτρα.
FB MONDIAL HPS300 4.800€
Το HPS 300 που είδαμε τον περασμένο Νοέμβριο στην EICMA χρησιμοποιεί έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο και τετράχρονο κινητήρα με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Αποδίδοντας 25,1 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 2,2 kgm ροπής στις 7.000 «φωλιάζει» μέσα σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο.
Το εντυπωσιακό ανεστραμμένο πιρούνι και τα δύο αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο αζώτου συμπληρώνουν το πακέτο των αναρτήσεων. Στα φρένα βλέπουμε από έναν κυματιστό δίσκο σε κάθε τροχό με διέμβολη δαγκάνα ακτινικής στήριξης μπροστά.
Το βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 133 κιλά και το ύψος σέλας τα 785 χλστ. To Scrambler της Mondial αποτελεί γνήσιο τέκνο των αντίστοιχων μοτοσυκλετών του παρελθόντος. Η σχεδίασή του φέρει αυτούσια στοιχεία μπολιασμένα με «ιδιαίτερες» ρετρομοντέρνες πινελιές όπως τα δύο μικρά και ψηλά τοποθετημένα τελικά της εξάτμισης, το μίνιμαλ ουραίο τμήμα με την μικρή σέλα, ο λασπωτήρας που εδράζεται στο ψαλίδι, η προστατευτική καρίνα κάτω από τον κινητήρα και τα πλαστικά που πλαισιώνουν το ψυγείο και δένουν αρμονικά με το 9,5 λίτρων ρεζερβουάρ
HONDA CB300R 5.990€
To CB300R μοιάζει σαν ένα μικρότερο CB1000R.Ο κινητήρας είναι 286cc, μονοκύλινδρος με ισχύ 31 ίππων. Οι αναρτήσεις αποτελούνται ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm και αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Στα φρένα συναντάμε τετραπίστονη δαγκάνα σε κυματιστό δίσκο 296 χιλιοστών και πίσω μια μονοπίστονη πάνω σε δίσκο 220 χιλιοστών.
Το CB300R θα κυκλοφορήσει με ABS στο βασικό εξοπλισμό αλλά και με μονάδα μέτρησης αδράνειας (Αξεσουάρ πολύ μεγαλύτερων μοντέλων) με σκοπό το σωστό διαμοιρασμό της λειτουργίας του ABS σε μπροστινό και πίσω τροχό
Η μοτοσυκλέτα απευθύνεται στους κατόχους Α2 διπλώματος και αν θα έπρεπε να δούμε κάποια παραφωνία στο μινιμαλιστικό κονσέρτο της Honda ίσως να ήταν το ρεζερβουάρ χωρητικότητας μόλις 10 λίτρων .
KAWASAKI Z300 5.190€
Το μικρό streetfighter της Kawasaki θυμίζει τα πανίσχυρα Z800 και 1000. Όπως οι περισσότεροι «μαχητές των δρόμων», το Z300 έχει βάση ένα supersport μοντέλο. Μιλάμε για το Ninja 300, με το οποίο μοιράζονται κινητήρα, αναρτήσεις, πλαίσιο, φρένα, εξάτμιση και φυσικά το συμπλέκτη ολίσθησης – που όμοιός του δεν υπάρχει σε μοντέλο της κατηγορίας – για ομαλά κατεβάσματα σχέσεων. Ο κινητήρας είναι χωρητικότητας 296 κ.εκ. και αποδίδει 39 ίππους. Θα θέλαμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι, γιατί το συμβατικό δεν ταιριάζει και τόσο με τον «άγριο» χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Το αμορτισέρ αντίθετα διαθέτει σύστημα μοχλισμού, ενώ ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Στα φρένα συναντάμε από ένα δίσκο σε κάθε τροχό, ενώ προαιρετικά υπάρχει δυνατότητα επιλογής φρένων με ABS της Nissin.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Kawasaki Z300
KAWASAKI NINJA 300 5.890€
Η σχεδίαση προέρχεται απευθείας από τις μεγάλες “αδερφές” ΖΧ6/ ΖΧ10 και η γενικότερη εμφάνιση προδιαθέτει για σπορ οδήγηση. Η λεπτή σιλουέτα με τους δίδυμους προβολείς και τη φινετσάτη ουρά σίγουρα θα συγκινήσει τις μικρότερες ηλικίες, εκεί δηλαδή όπου “τα αίματα ανάβουν” ευκολότερα! Ο δικύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 296cc αποδίδει 39 ίππους. Η έκπληξη κρύβεται στο συμπλέκτη, ο οποίος είναι πλέον μονόδρομος (slipper) και εξυπηρετεί στα απανωτά “κατεβάσματα” χωρίς μπλοκαρίσματα του τροχού. Στην Kawasaki ισχυρίζονται ότι το νέο σωληνωτό πλαίσιο τύπου “διαμάντι” προσφέρει αυξημένη στιβαρότητα και ακαμψία, ικανή να δώσει τη δυνατότητα στον αναβάτη να ξεπεράσει τα όριά του. Στη χώρα μας διατίθενται δύο πανέμορφες εκδόσεις του Ninja 300. Η πρώτη δημιουργήθηκε για την επέτειο των τριάντα χρόνων της σειράς Ninja (30th Anniversary Edition), ενώ η δεύτερη είναι η έκδοση KRT με διαφορές μόνο στα χρώματα.
KAWASAKI VERSYS-X 300 5.990€
Η εμφάνιση του είναι «περιπετειώδεις» και ταυτόχρονα σε προϊδεάζει με τα πολλά πλαστικά, την μεγάλη σέλα και την ψηλή ζελατίνα του για τις τουριστικές του δυνατότητες. Ο δικύλινδρος κινητήρας του αποδίδει 40 ίππους και 2,6 κιλά ροπής στις 10.000 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο «κρυμμένο» κάτω από καλαίσθητα πλαστικά καπάκια. Οι τροχοί έχουν ακτίνες διαστάσεων 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω. Το σταμάτημα των 175 (γεμάτων) κιλών της μοτοσυκλέτας έχουν αναλάβει οι χαρακτηριστικοί πλέον για την Kawasaki δίσκοι τύπου μαργαρίτα με μονή διπίστονη Nissin δαγκάνα για τον εμπρός δίσκο των 290mm και διπίστονη Nissin δαγκάνα για τον 220mm πίσω δίσκο.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Kawasaki Versys-X
SYM WOLF CR300i 4.195€
Το CR όπως οι περισσότεροι έχετε καταλάβει σημαίνει Café Racer. Και από την εμφάνιση του δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο. Μικρό φέρινγκ γύρω από τον στρογγυλό προβολέα, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη, για μονόσελο look και ρίγες να διατρέχουν απ’ άκρη ως άκρη τη μοτοσυκλέτα.
Ο κινητήρας του έχει χωρητικότητα 278 κ.εκ. και είναι υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος. Αποδίδει 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 2,6 kgm ροπή στις 6.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την SYM μπορεί να διανύσει 53 χλμ με 1 λίτρο βενζίνης, κάτι που σημαίνει πως με γεμάτο το 14λιτρο ρεζερβουάρ έχει αυτονομία 742 χλμ.!
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωλήνωτο και βαμμένο κόκκινο. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα, ένα σε κάθε τροχό. Η διάμετρος του μπροστινού είναι 288mm και του πίσω 220 ενώ υπάρχει σύστημα ABS της Bosch.
Στις αναρτήσεις έχει προτιμηθεί ένα συμβατικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ αέρος λαδιού. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών αλουμινένιες με 10 μπράτσα. Το βάρος του Wolf CR300 είναι 176 κιλά και το μεταξόνιο του είναι 1.340mm.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του SYM Wolf CR300i
YAMAHA MT-03 5.690€
Η Yamaha μεγαλώνει τη γκάμα της οικογένειας ΜΤ με το λανσάρισμα του νέου μέλους της, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα που πρωτοείδαμε στο YZF-R3. Είναι υγρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά, τετραβάλβιδος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και η απόδοσή του φτάνει τους 42 ίππους στις 10.750 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό τύπου διαμάντι, το βάρος ορίζεται στα 168 κιλά, το ύψος σέλας στα 780mm και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14 λίτρα. Τα φρένα διαθέτουν στάνταρ ABS και μπροστά υπάρχει μονός δίσκος με διάμετρο 298mm (220mm πίσω). Το πάνελ οργάνων προέρχεται επίσης αυτούσιο από το R3, με αναλογικό στροφόμετρο και οθόνη υγρών κρυστάλλων με πολλαπλές λειτουργίες. Σχεδιαστικά μοιάζει πολύ στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας ΜΤ.
YAMAHA YZF R3 6.150€
Η Yamaha μπήκε στην κατηγορία των μικρομεσαίων sport με το ολοκαίνουργιο R3, που σκοπεύει να σαγηνέψει με τo σχεδιασμό του τους «ανήσυχους» πιτσιρικάδες και όχι μόνο. Με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 321 κ.εκ. που αποδίδει 42 ίππους και εμφάνιση που παραπέμπει στα «καθαρόαιμα» supersport R1 και R6. Η μέγιστη ισχύς του αποδίδεται στις 10.750 σ.α.λ., ενώ η ανώτατη τιμή ροπής φτάνει τα 3kgm στις 9.000 σ.α.λ. Και ενώ στο πλάι με όμορφα αυτοκόλλητα αναγράφεται η ονομασία του μοντέλου, πάνω από τον αριστερό προβολέα ο αριθμός 320 αντιστοιχεί στον πραγματικό κυβισμό της μοτοσυκλέτας. Δύο «αιχμηροί» προβολείς μπροστά, ελαφρώς ανασηκωμένη «ουρά», «κοντό» τελικό εξάτμισης. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, τύπου διαμάντι. Στα φρένα συναντάμε ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό. Μπροστά έχει τοποθετηθεί δίσκος 298mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω δίσκος 220mm με δαγκάνα ενός.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.