CSS level 1: Πρώτη φορά στην πίστα μια εμπειρία παντοτινή
Συμμετείχαμε στα μαθήματα ασφαλούς οδήγησης California Superbike School και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 10.08.2017
Επτά το πρωί στην είσοδο της πίστας οι εκπαιδευτές, με ενέργεια που θα ζήλευε κανείς, να μοιράζουν τους αριθμούς και να κατηγοριοποιούν τους μαθητές και των τριών level
Η πολύ καλή οργάνωση των μαθημάτων και το πόσο αυστηρό και σωστά διαμορφωμένο ήταν το πρόγραμμα φάνηκε από την αρχή
Mπορούσες πολύ εύκολα να διακρίνεις στα πρόσωπα των ανθρώπων του CSS (California Superbike school), του πλέον αναγνωρισμένου στον πλανήτη, τη χαρά τού να βρίσκονται στην πίστα. Ανάμεσα σε ακριβές, πιο νορμάλ, καινούργιες ή/και πιο παλιές, ιδιαίτερες και μη μοτοσυκλέτες, απλά ένιωθες ότι ήσουν σε μια μεγάλη παιδική χαρά, όπου όλοι είχαν κάτι κοινό: την αγάπη για τους δύο τροχούς.
Tο κυρίως πιάτο
Χωριστήκαμε σε τμήματα ώστε ανάλογα το level να ξεκινήσουμε τα session θεωρίας και μετά την εικοσάλεπτη οδηγική πρακτική. Πρώτη φορά στην πίστα και η ψυχολογία ήταν ανάμεικτη. Άγχος για να μην κάνω λάθος, αν θα τα καταφέρω γενικά να εφαρμόσω ό,τι έμαθα στη θεωρία με τέτοιον τρόπο ώστε να γίνω καλύτερος, πώς θα καταφέρω να συγκρατηθώ και να κάνω εφαρμογή της θεωρίας και όχι να κυνηγάω τους άλλους μαθητές.
Η εμπειρία τού να έχεις έναν εκπαιδευτή να σε «προσέχει», να σε βγάζει εκτός πίστας για λίγο, να σε διορθώνει και στη συνέχεια αφενημέρωση, όπου συζητούσες τις στροφές, το στυλ και τι να δουλέψεις στο επόμενο session, με έκανε να νιώσω μεγάλη ασφάλεια! Κατά τη διάρκεια της θεωρίας, η οποία γινόταν με μετάφραση από τα αγγλικά και διδασκόταν από έναν από τους επτά εκπαιδευτές που είναι πιστοποιημένοι γι’ αυτό παγκοσμίως, η κούραση έκανε την εμφάνισή της.
Η επιτόπια όμως εφαρμογή στην πίστα κρατούσε τα επίπεδα της αδρεναλίνης ψηλά μέχρι το τέλος της μέρας. Στη θεωρία μάς δινόταν η δυνατότητα να ρωτήσουμε καθετί που θέλαμε, από μύθους της καφετέριας, προβληματισμούς για το πώς θα εφαρμόσουμε στην καθημερινότητα αυτά που μαθαίνουμε, μέχρι και συμβουλές για το πώς θα μπορέσουμε να μπούμε καλύτερα σε εκείνη τη διαολεμένη Κ9!
Ο εκπαιδευτής δεν αρνήθηκε ποτέ να απαντήσει κάτι, παρότι ο χρόνος πίεζε πολύ. Αυτό σου έδινε την εντύπωση ότι είναι εκεί για σένα, να φύγεις πιο σοφός, να μάθεις πράγματα. Το κόστος να παρακολουθήσεις τα CSS δεν είναι λίγο για την εποχή μας. Όμως αξίζει κάθε ευρώ και το σημαντικότερο, δεν έχει αυτοσκοπό το κέρδος!
Το απόλαυσα
Η αίσθηση και οι συζητήσεις ανάμεσα στους μαθητές είχαν αλλάξει από το αρχικό ‘’ωραίο το μηχανάκι σου’’ στο ‘’ρε φίλε πως μπαίνεις στην Κ9”, “που κοιτάς για το apex και που φρενάρεις;”. Είχαν όλοι “λυθεί” και μπει πλήρως στο πνεύμα των μαθημάτων και της οδήγησης στην πίστα. Το τελευταίο session ήταν και το κερασάκι στην τούρτα. Οδηγούσαμε με πλήρη ελευθερία από πλευράς ταχυτήτων και φρένων, μέχρι το 80% των δυνατοτήτων μας βέβαια, υπό το άγρυπνο βλέμμα των κριτών και εκπαιδευτών, κάνοντας πράξη του συνόλου των γνώσεων που αποκομίσαμε από τη μέρα. Ένα απλά απολαυστικότατο εικοσάλεπτο!
Στην πίστα των Μεγάρων, η μία από τις δύο που έχουμε στην Ελλάδα, δεν χρειάζεται μεγάλη εμπειρία ώστε να καταλάβεις ότι υπάρχουν κάποια θέματα. Απίστευτα αρνητικό συναίσθημα το ότι από τη στροφή για την πίστα, ο δρόμος που οδηγούσε σε αυτν ήταν γεμάτος λακκούβες και πλούσια βλάστηση.
Οι εγκαταστάσεις είναι βασικές και με έκπληξη διαπιστώνεις στον πρώτο σου γύρο ότι σε μiα στροφή, αρκετά κλειστή μάλιστα, περνάς πάνω από γούβες. Πραγματικά καλό είναι να υπάρχει έστω και αυτή, ώστε να μπορούν να πραγματοποιούνται ενέργειες σαν το CSS, αλλά επίσης αναρωτιέται κανείς γιατί να έχει ‘’κολλήσει’’ σε αυτό το χαμηλό επίπεδο στο σύνολό της!
Θα ξαναμπώ
Στο τέλος της μέρας, στο σύνολό μας εκπαιδευτές και μαθητές, κουρασμένοι αλλά και γεμάτοι εμπειρίες. Η αίσθηση της οδήγησης στην πίστα είναι κάτι ανεπανάληπτο και με κάθε τρόπο θα προσπαθήσω να ξαναμπώ! Απλά, μετά τα μαθήματα, ελλοχεύει ένας κίνδυνος, για τον οποίο μας προειδοποίησαν και στον αποχαιρετιστήριο λόγο! Στο δρόμο τα πράγματα αλλάζουν.
Μπορείς και πρέπει να εξασκείς αυτά που έμαθες, αλλά υπάρχουν και τόσοι πολλοί αστάθμητοι παράγοντες που σε αποτρέπουν από το να τα εφαρμόσεις όλα 100%. Πέραν αυτού, το CSS και κάθε παρόμοια κίνηση είναι κάτι που κατά τη γνώμη μου πρέπει να είναι υποχρεωτικό κατά το πρώτο δίπλωμα στους αναβάτες μοτοσυκλέτας. Όχι γιατί αν το κάνεις δεν θα πέσεις ποτέ, αλλά γιατί μαθαίνεις σωστά τις τεχνικές οδήγησης, βελτιώνεις τα λάθη που όλοι κάνουμε και πλέον είναι επιλογή σου αν θα οδηγείς έτσι ή σαν επιστήμονας της καφετέριας.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.