Αφιερώματα

11 μοτοσυκλέτες 400 κ.εκ.: Η ιστορία επαναλαμβάνεται

Τα 400άρια ξανάρχονται


25.02.2020

Πριν 20 και βάλε χρόνια το όνειρο κάθε εκκολαπτόμενου μηχανόβιου ήταν η απόκτηση ενός 400αριου. Και όπως όλα δείχνουν κάτι αντίστοιχο δεν αποκλείεται να ξανασυμβεί

Καράβια γεμάτα με ρέπλικες superbike με τετράκυλινδρους κινητήρες έφτασαν στην χώρα μας και οι δρόμοι γέμισαν με CBR, ZXR, FZR, GSX-R, αλλά και ΖΖR, Bandit, CB400 και XJR. Τα δικύλινδρα, στην πλειοψηφία τους διάταξης V χρησιμοποιούνταν στις custom Steed, Shadow κ.τ.λ.

Τα τετρακύλινδρα 400άρια εξαφανίστηκαν από την Ευρώπη σταδιακά μιας και τα εργοστάσια δεν ενδιαφέρονταν για την συγκεκριμένη κατηγορία. Όμως τα 400άρια δείχνουν να επιστρέφουν. Όχι σε εκείνη την μορφή και τετρακύλινδρα. «Έρχονται» κυρίως naked αλλά και supersport με μονονύλινδρους και δικύλινδρους κινητήρες. Προς το παρόν στην ελληνική αγορά διατίθενται έντεκα μοντέλα, από Ευρώπη, Ιαπωνία, Ινδία και Κίνα. Πάμε να τα δούμε.

 

Bajaj Dominar 400 (Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του μοντέλου 2018)

bajaj dominar 400 2019

Πλέον ο «ταχύτερος Ινδός στον κόσμο» έρχεται και στην Ελλάδα! Μικρό φρεσκάρισμα έχει γίνει και στην εμφάνιση του, κάνοντας το πιο μοντέρνο. Διαφορετικής σχεδίασης είναι το φτερό, που παραμένει αρκετά μεγάλο για να προστατεύει από νερό. Ο προβολέας παραμένει ίδιος, όμως τα πλαστικά που τον πλαισιώνουν είναι πιο μίνιμαλ. Το ίδιο συμβαίνει και με τις επιφάνειες που αποτελούν προέκταση του ρεζερβουάρ, του οποίο είναι μαύρο, από δίχρωμο, στα σημεία που ακουμπούν τα γόνατα του αναβάτη. Η καρίνα έχει νέα σχεδίαση, βαμμένη πλέον στο χρώμα της μοτοσυκλέτας και «αγκαλιάζει» τον κινητήρα ακόμη περισσότερο. Πιο όμορφη σχεδίαση και για τα πλαϊνά καπάκια του ψυγείου, νέο μεγαλύτερο τελικό εξάτμισης με δύο απολήξεις.

Οι λειτουργίες των δύο οθονών TFT, αναμένεται να είναι περισσότερες και ευκρινέστερες.

Ο κινητήρας θα είναι ο ίδιος. Ισχυρός, ροπάτος, μονκύλινδρος, υγρόψυκτος με τρία μπουζί και πιο ραφιναρισμένη λειτουργία και πλέον κατάμαυρος.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά που έχουν δημοσιευθεί στην Ινδία, η μέγιστη απόδοση του Dominar παρουσιάζεται αυξημένη κατά 5 ίππους! Από 34,5 στις 8.000 σ.α.λ., έφτασε τους 39,3 στις 8.650 σ.α.λ., με την ροπή να παραμένει αμετάβλητη στα 3,5kgm, αλλά η μέγιστη τιμή της να επιτυγχάνεται 500 στροφές ψηλότερα, από τις 6.500 στις 7.000 σ.α.λ.

Benelli Imperiale

Benelli Imperiale 400

Το Imperiale 400 είναι η απόδειξη του ότι η εταιρεία από το Pesaro δεν μπόρεσε να ξεφύγει από τη ρετρό τρέλα που κυριαρχεί. Η original εκδοχή της παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’60 όταν η Benelli εξαγόρασε τη MotoBi. Την εταιρεία που είχε ιδρύσει ένας από τους αδελφούς Benelli και πιο συγκεκριμένα ο Giuseppe. Η MotoBi κατασκεύαζε την Imperiale από το 1950.

Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με μονό εκκεντροφόρο και σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού το οποίο σύμφωνα με τη Benelli εξασφαλίζει την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Η ανακοινωθείσα ισχύς είναι 20,4 ίπποι στις 5.500 στροφές με ροπή 2,95 κιλά στις 3.500 σ.α.λ..

Στόχος της Benelli ήταν να κάνει το Imperiale 400 όσο το δυνατόν πιο εύκολο στην οδήγηση Το πλαίσιο είναι συνδυασμός πό χαλύβδινες δοκούς και πλάκες, ενώ οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm και διαδρομής 110mm με τα δύο αμορτισέρ διαδρομής 65mm να συμπληρώνουν το ρετρό λουκ της πίσω.
Οι ακτινωτές ζάντες είναι 19 ιντσών μπροστά και 18 πίσω, φορώντας αντίστοιχα ελαστικά 110/90 και 130/80.

 

CFMoto 400NK

cf moto 400 NK

Το νέο κινέζικο brand προκαλεί αίσθηση χάρις στην αισθητική των μοντέλων του και των τιμών τους.Ένα από τα μοντέλα της που διατείθενται στην ελληνική αγορά είναι το naked, 400NK. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη από το Kiska design studio, τον σχεδιαστή των μοτοσυκλετών της ΚΤΜ. Το 400ΝΚ έχει δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, που αποδίδει 41 ίππους και 3,6 kgm ροπής. 

 CFMoto 400GT

cf moto 400gt

Το 400GT είναι ένα ακόμη sport touring μοντέλο της εταιρείας μετά το 650GT. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που βασίζεται στον κινητήρα και το πλαίσιο του 400ΝΚ.
Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας αποδίδει 41 ίππους και 3,6 kgm ροπής. Η εμφάνιση του διακρίνεται από το μεγάλο φέρινγκ στο οποίο έχουν τοποθετηθεί δύο προβολείς, ενώ οι καθρέφτες βρήκαν θέση επάνω του και όχι στο τιμόνι.
Κύρια χαρακτηριστικά
-Υδρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 400cc με ηλεκτρονικό ψεκασμό Bosch: Μέγιστη Ισχύς: 41 ίπποι, Μέγιστη Ροπή: 3,6 kgm
-Επιλογές χαρτογράφησης: Sport - Economy
-Ισχυρό σύστημα φρένων J.Juan: Δύο δίσκοι 300mm τύπου μαργαρίτα εμπρός, μονός πίσω δίσκος 240mm τύπου μαργαρίτα, σωληνάκια υψηλής πίεσης.
-Πλήρης LED φωτισμός
-Πίνακας οργάνων με LCD οθόνη
Ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου πιθανότατα να ανήκει όπως και όλων των μοτοσυκλετών της CF Moto στο Kiska Design Studio.

Husqvarna Svartpilen & Vitpilen 401 (Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Vitpilen 401)

Husqvarna SVARTPILEN 401

Με τα Vitpilen και Svartpilen 401 η Husqvarna έμεινε «πιστή» και προσηλωμένη στο αρχικό design των πρωτότυπων μοντέλων. Τα δύο «Pilen» έφεραν φουτουριστική σχεδίαση, για αναβάτες που θέλουν να ξεχωρίζουν στις καθημερινές και όχι μόνο μετακινήσεις. Η Husqvarna έκανε μια συνειδητή προσπάθεια να κατασκευάσει έναν διαφορετικό τύπο σύγχρονης μοτοσυκλέτας με αναφορές στην ιστορία της. Εκτός από εκλεπτυσμένο design τα Svartpilen και Vitpilen 401 είναι εφοδιασμένα με σύγχρονη τεχνολογία και κορυφαία εργονομία.
Η πρωτοποριακή σχεδίαση τραβάει τα βλέμματα. Το ενιαίο σύνολο ρεζερβουάρ και υποπλαισίου βγάζουν την αίσθηση custom κατασκευής. Το Svartpilen και το Vitpilen μοιράζονται το πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα και το ψαλίδι αλουμινίου και στην πραγματικότητα οι δύο μοτοσυκλέτες είναι ίδιες.
Η μεγαλύτερη διαφορά τους είναι η θέση οδήγησης. Το Svartpilen με χαρακτηριστικά Scrambler μοτοσυκλέτας διαθέτει ψηλά τοποθετημένο τιμόνι, ενώ το café racer, Vitpilen, έχει κλιπ ον για πιο sport στάση σώματος. Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, το πάνελ οργάνων ψηφιακό, οι ζάντες των 17 ιντσών, φέρουν ακτίνες με τα ελαστικά του Svartpilen να είναι διττού χαρακτήρα και του Vitpilen μόνο για χρήση στην άσφαλτο. Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις είναι της WP και τα φρένα της θυγατρικής της Brembo, Bybre, τα οποία υποβοηθούνται από το ABS της Bosch.

husqvarna vitpilen 401

Ένα ακόμη κοινό στοιχείο είναι και ο μονοκύλινδρος, ροπάτος κινητήρας των 373 κ.εκ. που αποδίδει 43 ίππους και είναι από τους ισχυρούς στην κατηγορία του. Ιδανικός για όλες τις χρήσεις, με αποθέματα δύναμης και ροπής σε όλο το εύρος των στροφών του.

Kawasaki Ninja 400 (Διαβάστε εδώ τη δοκιμή)

kawasaki ninja 400

Η Kawasaki θυμάται τα παλιά. Διαχρονικά αν το δούμε πάντα διέθετε μια μοτοσυκλέτα που έμοιαζε στα μεγάλα της superbike με πολύ λιγότερα κυβικά. Θυμηθείτε τα GPZ και τα ZXR. Τώρα που παραμένει πρωταγωνίστρια στην κατηγορία αλλά και τους αγώνες της συγκεκριμένες κατηγορίας και με την «στροφή» όλων των κατασκευαστών προς τις «μικρές» μοτοσυκλέτες η Kawasaki παρουσίασε αρχικά μια supersport με 300 κ.εκ. που δεν άργησε να την κάνει 400 και να παίρνει νίκες τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SSP300 τόσο και στο Πανελλήνιο. Το Ninja 400 βασίζεται σε έναν υπερσύγχρονο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα με 45 ίππους και 3,9 κιλά ροπής. Εμφάνιση από το κυρίαρχο στο WorldSBK, ΖΧ-10R, μπορεί να αποτελέσει τα πρώτα σας βήματα στον κόσμο των supersport μοτοσυκλετών.

 

Kawasaki Z400

Kawasaki Z400

Η Kawasaki επεκτείνει την οικογένεια supernaked μοτοσυκλετών Ζ με την προσθήκη του νέου μοντέλου μεσαίου κυβισμού Z400. Προικισμένο με τη μοναδική σχεδιαστική ταυτότητα Sugomi της σειράς Ζ, το νέο Z400 διαθέτει επιθετική, sport εμφάνιση που τονίζεται από το νέο, ισχυρό LED προβολέα. Η εντυπωσιακή σχεδίαση δίνει την αίσθηση μεγαλύτερης σε κυβισμό μοτοσυκλέτας.
Στην καρδιά του Z400 βρίσκεται ο νέος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 399cc της Kawasaki που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη Ninja 400, με μέγιστη ισχύ 45 PS και συμπλέκτη Assist & Slipper. Εξελίσσοντας την επιτυχημένη πλατφόρμα του απερχόμενου Ζ300, το νέο Z400 είναι πιο δυνατό αλλά και πιο ελαφρύ από τον προκάτοχό του.
Με πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, που θυμίζει την εμβληματική Ninja H2, το Ζ400 διαθέτει χαμηλό βάρος (167 kg) και προσφέρει ελαφρύ, γρήγορο χειρισμό και ευελιξία. Σε συνδυασμό με τη φιλική εργονομία και το χαμηλό ύψος σέλας, το νέο Ζ400 είναι μια προσιτή και εύχρηστη μοτοσυκλέτα, ιδανική για τους αναβάτες της κατηγορίας Α2.
Ο πίνακας οργάνων με ευανάγνωστη διάταξη παρέχει στον αναβάτη όλες τις απαραίτητες πληροφορίες κατά την οδήγηση, όπως ένδειξη σχέσης ταχύτητας, κατανάλωση καυσίμου και ένδειξη οικονομικής οδήγησης.

 

KTM 390 Adventure (Διαβάστε εδώ την πλήρη παρουσίαση του μοντέλου)

KTM 390 ADVENTURE

Το νέο 390 Adventure συνδυάζει την πολυετή εμπειρία της KTM στις μεγάλες adventure και τον εκπληκτικό μονοκύλινδρο κινητήρα του 390 Duke. Όπως υποδηλώνει το όνομα, το νέο Adventure χρησιμοποιεί τον κινητήρα του 390 Duke. Ο μονοκύλινδρος 373,2 κ.εκ. παράγει 44 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 3,8 kgm στις 7.000 σ.α.λ. που έχουν να κινήσουν τα 158 κιλά του 390 Adventure. H KTM εξοπλίσε τη νέα της μοτοσυκλέτα με το Quickshifter +, το οποίο επιτρέπει αλλαγές χωρίς συμπλέκτη σε ανεβάσματα και κατεβάσματα σχέσεων.


KTM 390 Duke (Διαβάστε εδώ τη δοκιμή)

KTM 390 Duke

Ότι και να γράψεις για αυτήν την μοτοσυκλέτα είναι λίγο. Διασκεδαστική, ποιοτική, όμορφη, γρήγορη και χρηστική ταυτόχρονα. Όλα αυτά είναι το 390 Duke. Τα σπορ γονίδια από τα μεγάλα Duke πέρασαν ατόφια στο 390 και συνδυάστηκαν άψογα με τα χαρακτηριστικά μιας ποιοτική commuter. Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος και αποδίδει 44 ίππους και 3,8 κιλά ροπής, νούμερα που του δίνουν τον τίτλο της ισχυρότερης μονοκύλινδρης 400κ.εκ. μοτοσυκλέτας παραγωγής.

 

KTM RC390

KTM RC390

Η δεύτερη supersport της «παρέας» που θα την δείτε να κοντράρετε με την πρώτη στις πίστες του Παγκοσμίου και Πανελλήνιου Πρωταθλήματος. Με αυτήν ο Θωμάς Σκούρτας κατέκτησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ΝΕΩΝ το 2019. Μπορεί να αποτελέσει το καταλληλότερο μέσο για τα πρώτα βήματα στην πίστα αλλά και να αποτελέσει την καθημερινή σας μοτοσυκλέτα. Ο κινητήρας του είναι ίδιος με αυτόν του 390 Duke.


Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Εφόσον τις οδηγούμε, οι μοτοσυκλέτες μας έχουν την κακή συνήθεια να λερώνονται. Και επειδή ήρθε η άνοιξη και όλο και περισσότερο θα είμαστε στο δρόμο ήρθε η ώρα να την φροντίσουμε 
Είτε ταξιδεύετε, είτε κινείστε καθημερινά μέσα στην πόλη χρειάζεστε άνεση
Δεν έγιναν best seller για διάφορους λόγους, αλλά οι περισσότερες ήταν εξαιρετικές και πολύ μπροστά από την εποχή τους
Αναμφισβήτητα η πιο ώριμη προσπάθεια της σύντομης εποχής διαχείρισης του Μαουρίτσιο Μορίνι, εγγονού του ιδρυτή. Γεννήθηκε δυστυχώς όταν η εταιρεία βρισκόταν στο «χείλος του γκρεμού»

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.