Αφιερώματα

Τα 400άρια της ελληνικής αγοράς: Η ιστορία επαναλαμβάνεται

Τα 400άρια ξανάρχονται


01.02.2019

Πριν 20 και βάλε χρόνια το όνειρο κάθε εκκολαπτόμενου μηχανόβιου ήταν η απόκτηση ενός 400αριου. Και όπως όλα δείχνουν κάτι αντίστοιχο δεν αποκλείεται να ξανασυμβεί

Καράβια γεμάτα με ρέπλικες superbike με τετράκυλινδρους κινητήρες έφτασαν στην χώρα μας και οι δρόμοι γέμισαν με CBR, ZXR, FZR, GSX-R, αλλά και ΖΖR, Bandit, CB400 και XJR. Τα δικύλινδρα, στην πλειοψηφία τους διάταξης V χρησιμοποιούνταν στις custom Steed, Shadow κ.τ.λ.

Τα τετρακύλινδρα 400άρια εξαφανίστηκαν από την Ευρώπη σταδιακά μιας και τα εργοστάσια δεν ενδιαφέρονταν για την συγκεκριμένη κατηγορία. Όμως τα 400άρια δείχνουν να επιστρέφουν. Όχι σε εκείνη την μορφή και τετρακύλινδρα. «Έρχονται» κυρίως naked αλλά και supersport με μονονύλινδρους και δικύλινδρους κινητήρες. Προς το παρόν στην ελληνική αγορά διατίθενται έξι μοντέλα, από Ευρώπη, Ιαπωνία, Ινδία και Κίνα. Πάμε να τα δούμε.

test bajaj dominat ambient 1

Bajaj Dominar 400 (Διαβάστε εδώ τη δοκιμή)

H Bajaj είναι ένας ινδικός κολοσσός που με μεθοδικό τρόπο «πατάει πόδι» στην Ευρώπη. Συνεργάζεται και εξαγόρασε μεγάλο μερίδιο της ΚΤΜ και κατασκευάζει τρία μοντέλα προδιαγραφών Euro4, το οποία διατίθενται στις αγορές της γηραιάς ηπείρου. Το μεγαλύτερο από αυτά είναι το Dominar 400. Ένα γνήσιο, χρηστικό commuter με ωραία σχεδίαση, high tech περιφερειακά και κινητήρα που προέρχεται από την ΚΤΜ. Είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με 34,5 ίππους και 3,7 kgm ροπής. Όλα αυτά σε τιμή 3.980€.

Highlight: Ο κινητήρας ΚΤΜ
Τιμή: 3.980€
Αντιπρόσωπος: KTM S.E.E.

cf moto 400 nk

CF Moto 400NK

Πριν λίγο καιρό σας παρουσιάσαμε ένα νέο κινέζικο brand που εισβάλει στην ελληνική αγορά και προκαλεί αίσθηση χάρις στην αισθητική των μοντέλων του και των τιμών τους. Ο λόγος για την CF Moto η οποία αντιπροσωπεύεται στη χώρα μας από την Teomoto A.E. (Kawasaki – Peugeot scooters). Ένα από τα μοντέλα της που θα διατεθούν στην ελληνική αγορά είναι το naked, 400NK. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη από το Kiska design studio, τον σχεδιαστή των μοτοσυκλετών της ΚΤΜ. Το 400ΝΚ έχει δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, που αποδίδει 41 ίππους και 3,6 kgm ροπής. Η τιμή του στη χώρα μας είναι 4.590€.

Highlight: Η σχεδίαση του προβολέα
Τιμή: 4.590€
Αντιπρόσωπος: Teomoto A.E.

test daytona rockstar 400 11

Daytona Rockstar (Διαβάστε εδώ τη δοκιμή)

Πρόκειται για το μοναδικό ρετρό commuter της παρέας. Το οδηγήσαμε και έχουμε να πούμε τα καλύτερα για το μοντέλο της Daytona που μας ταξιδεύει σε άλλες εποχές. Γοητευτικά λιτό, με μονοκύλινδρο κινητήρα, 28 ίππους και 3,1 kgm ροπής, απευθύνεται σε νέους κάθε ηλικίας που τους αρέσει το κλασσικό αλλά ταυτόχρονα διαχρονικό στυλ.

Highlight: Τα τελικά τύπου pea shooter
Τιμή: 3.890€ (3.490€ τιμή μετρητοίς)
Αντιπρόσωπος: Γκοργκόλης Α.Ε.

husqvarna Svartpilen 401

Husqvarna Svartpilen & Vitpilen 401

Με τα Vitpilen και Svartpilen 401 η Husqvarna έμεινε «πιστή» και προσηλωμένη στο αρχικό design των πρωτότυπων μοντέλων. Τα δύο «Pilen» έφεραν φουτουριστική σχεδίαση, για αναβάτες που θέλουν να ξεχωρίζουν στις καθημερινές και όχι μόνο μετακινήσεις. Η Husqvarna έκανε μια συνειδητή προσπάθεια να κατασκευάσει έναν διαφορετικό τύπο σύγχρονης μοτοσυκλέτας με αναφορές στην ιστορία της. Εκτός από εκλεπτυσμένο design τα Svartpilen και Vitpilen 401 είναι εφοδιασμένα με σύγχρονη τεχνολογία και κορυφαία εργονομία.
Η πρωτοποριακή σχεδίαση τραβάει τα βλέμματα. Το ενιαίο σύνολο ρεζερβουάρ και υποπλαισίου βγάζουν την αίσθηση custom κατασκευής. Το Svartpilen και το Vitpilen μοιράζονται το πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα και το ψαλίδι αλουμινίου και στην πραγματικότητα οι δύο μοτοσυκλέτες είναι ίδιες.
Η μεγαλύτερη διαφορά τους είναι η θέση οδήγησης. Το Svartpilen με χαρακτηριστικά Scrambler μοτοσυκλέτας διαθέτει ψηλά τοποθετημένο τιμόνι, ενώ το café racer, Vitpilen, έχει κλιπ ον για πιο sport στάση σώματος. Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, το πάνελ οργάνων ψηφιακό, οι ζάντες των 17 ιντσών, φέρουν ακτίνες με τα ελαστικά του Svartpilen να είναι διττού χαρακτήρα και του Vitpilen μόνο για χρήση στην άσφαλτο. Οι αναρτήσεις είναι της WP και τα φρένα της θυγατρικής της Brembo, Bybre, τα οποία υποβοηθούνται από το ABS της Bosch.

husqvarna vitpilen 401


Ένα ακόμη κοινό στοιχείο είναι και ο μονοκύλινδρος, ροπάτος κινητήρας των 373 κ.εκ. που αποδίδει 43 ίππους και είναι από τους ισχυρούς στην κατηγορία του. Ιδανικός για όλες τις χρήσεις, με αποθέματα δύναμης και ροπής σε όλο το εύρος των στροφών του.

Highlight: O φουτουριστικός σχεδιασμός
Τιμή: 6.280€
Αντιπρόσωπος:ΚΤΜ S.E.E.

kawasaki ninja 400 ambience 3

Kawasaki Ninja 400 (Διαβάστε εδώ τη δοκιμή)

Η Kawasaki θυμάται τα παλιά. Διαχρονικά αν το δούμε πάντα διέθετε μια μοτοσυκλέτα που έμοιαζε στα μεγάλα της superbike με πολύ λιγότερα κυβικά. Θυμηθείτε τα GPZ και τα ZXR. Τώρα που παραμένει πρωταγωνίστρια στην κατηγορία αλλά και τους αγώνες της συγκεκριμένες κατηγορίας και με την «στροφή» όλων των κατασκευαστών προς τις «μικρές» μοτοσυκλέτες η Kawasaki παρουσίασε αρχικά μια supersport με 300 κ.εκ. που δεν άργησε να την κάνει 400 και να παίρνει νίκες τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SSP300 τόσο και στο Πανελλήνιο. Το Ninja 400 βασίζεται σε έναν υπερσύγχρονο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα με 45 ίππους και 3,9 κιλά ροπής. Εμφάνιση από το κυρίαρχο στο WorldSBK, ΖΧ-10R, μπορεί να αποτελέσει τα πρώτα σας βήματα στον κόσμο των supersport μοτοσυκλετών.

Highlight: Εμφάνιση ZX-10R
Τιμή: 6.490€ (Black) 6.690€ (KRT Edition)
Αντιπρόσωπος: Teomoto A.E.

kawasaki z400

Kawasaki Z400

Η Kawasaki επεκτείνει την οικογένεια supernaked μοτοσυκλετών Ζ με την προσθήκη του νέου μοντέλου μεσαίου κυβισμού Z400. Προικισμένο με τη μοναδική σχεδιαστική ταυτότητα Sugomi της σειράς Ζ, το νέο Z400 διαθέτει επιθετική, sport εμφάνιση που τονίζεται από το νέο, ισχυρό LED προβολέα. Η εντυπωσιακή σχεδίαση δίνει την αίσθηση μεγαλύτερης σε κυβισμό μοτοσυκλέτας.
Στην καρδιά του Z400 βρίσκεται ο νέος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 399cc της Kawasaki που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη Ninja 400, με μέγιστη ισχύ 45 PS και συμπλέκτη Assist & Slipper. Εξελίσσοντας την επιτυχημένη πλατφόρμα του απερχόμενου Ζ300, το νέο Z400 είναι πιο δυνατό αλλά και πιο ελαφρύ από τον προκάτοχό του.
Με πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα, που θυμίζει την εμβληματική Ninja H2, το Ζ400 διαθέτει χαμηλό βάρος (167 kg) και προσφέρει ελαφρύ, γρήγορο χειρισμό και ευελιξία. Σε συνδυασμό με τη φιλική εργονομία και το χαμηλό ύψος σέλας, το νέο Ζ400 είναι μια προσιτή και εύχρηστη μοτοσυκλέτα, ιδανική για τους αναβάτες της κατηγορίας Α2.
Ο πίνακας οργάνων με ευανάγνωστη διάταξη παρέχει στον αναβάτη όλες τις απαραίτητες πληροφορίες κατά την οδήγηση, όπως ένδειξη σχέσης ταχύτητας, κατανάλωση καυσίμου και ένδειξη οικονομικής οδήγησης.

Highlight: O δικύλινδρος κινητήρας
Τιμή: 5.990€
Αντιπρόσωπος: Teomoto A.E.

 

Test KTM Duke390 6

KTM 390 Duke (Διαβάστε εδώ τη δοκιμή)

Ότι και να γράψεις για αυτήν την μοτοσυκλέτα είναι λίγο. Μια μοτοσυκλέτα διασκεδαστική, ποιοτική, όμορφη, γρήγορη και χρηστική ταυτόχρονα. Όλα αυτά είναι το 390 Duke. Τα σπορ γονίδια από τα μεγάλα Duke πέρασαν ατόφια στο 390 και συνδυάστηκαν άψογα με τα χαρακτηριστικά μιας ποιοτική commuter. Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος και αποδίδει 44 ίππους και 3,8 κιλά ροπής, νούμερα που του δίνουν τον τίτλο της ισχυρότερης μονοκύλινδρης 400κ.εκ. μοτοσυκλέτας παραγωγής. Ο «Δούκας» κοστίζει 5.690€ αλλά αξίζει τα λεφτά του μέχρι τελευταίου cent!

Highlight: O προβολέας
Τιμή: 5.690€
Αντιπρόσωπος: ΚΤΜ S.E.E.

ktm rc 390

KTM RC390

Η δεύτερη supersport της «παρέας» που θα την δείτε να κοντράρετε με την πρώτη στις πίστες του Παγκοσμίου και Πανελλήνιου Πρωταθλήματος. Με αυτήν ο Βασίλης Κορωνάκης συμμετείχε στο ενιαίο ADAC Junior Cup και το 2017 κατέκτησε δύο νίκες στα αντίστοιχα σκέλη του αγώνα στην πίστα του Assen. Μπορεί να αποτελέσει το καταλληλότερο μέσο για τα πρώτα βήματα στην πίστα αλλά και να αποτελέσει την καθημερινή σας μοτοσυκλέτα. Τόσο ή τιμή όσο και κινητήρας του είναι ίδια με αυτά του 390 Duke.

Highlight: Απόδοση κινητήρα
Τιμή: 4.690€
Αντιπρόσωπος: ΚΤΜ S.E.E.

Η Αμερικάνικη ηλεκτρική superbike παραμένει η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα παραγωγής στον πλανήτη γη! Αλλά όχι για πολύ ακόμη…
Υπάρχει σύγκριση μεταξύ του τετρακύλινδρου supersport που ονειρευόμασταν την δεκαετία του ’90 και του νέου Ninja 400 του 2018;
Το Honda Monkey - περισσότερο γνωστό σαν ένα θρυλικό δίτροχο που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 – παρουσιάστηκε το 1961
Τα αγωνιστικά πρωτότυπα του εργοστασίου του Hamamatsu από το 2002 έως το 2019