Αφιερώματα

Λάθη που μπορεί να κάνεις όταν είσαι αρχάριος


30.11.2023

Όταν αποφασίζετε να ξεκινήσετε στον κόσμο των δύο τροχών, είναι εύκολο να κάνετε κάποια λάθη. Ξεκινήσετε με ασφάλεια ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές

Φωτογραφία: Θοδώρης Ερμήλιος

Το να ξεκινήσετε να οδηγείτε μια μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι συναρπαστικό Είναι όμως πολύ εύκολα να υποπέσετε σε κάποια λάθη που θα σας κάνουν να μην αισθάνεστε άνετα. Και επειδή «άνθρωποι είμαστε και σφάλματα κάνουμε» πρέπει να περιορίσουμε τις δυνητικά επικίνδυνες συνέπειες.

Το να οδηγείς αυτοκίνητο δεν είναι το ίδιο με το να οδηγείς μοτοσυκλέτα

Υπάρχουν πολλοί οδηγοί μοτοσυκλετών που μεταβαίνουν στον κόσμο των δύο τροχών μετά από οδήγηση αυτοκινήτου για πολλά χρόνια. Αποκτούν ένα δίκυκλο κατηγορίας Α1 (125 κ.εκ.) με το δίπλωμα αυτοκινήτου – αν και εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις – είτε επειδή τους αρέσουν οι μοτοσυκλέτες, τα scooter κ.τ.λ., είτε γιατί χρησιμοποιώντας ένα δίκυκλο γνωρίζουν πολύ καλά πως θα κερδίσουν χρόνο, αφού θα μπορούν να αποφεύγουν τα μποτιλιαρίσματα και χρήμα, αφού ένα 125 έχει περιορισμένη κατανάλωση σε καύσιμο και η συντήρησή του είναι οικονομικότερη. Η οδήγηση όμως μοτοσυκλέτας δεν έχει καμία σχέση με την οδήγηση αυτοκινήτου και, αν έχουμε συνηθίσει στους τέσσερις τροχούς, είναι κάτι που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη.

Στις μοτοσυκλέτες καταλαμβάνουμε μικρότερο χώρο, είμαι πιο δυσδιάκριτοι και πολύ πιο ευάλωτοι, επομένως πρέπει να οδηγούμε πιο προσεκτικά. Θα σας βοηθήσει να εξασκήσετε την περιφερειακή σας όραση και να γνωρίζετε ανά πάση στιγμή που ακριβώς βρίσκεστε. Μην υποθέτετε ποτέ ότι σας έχουν δει. Σε περίπτωση που νοιώσετε τον παραμικρό κίνδυνο, κλείστε το γκάζι. Επιβραδύνετε και να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε φανάρια και διασταυρώσεις. Με την καθημερινή τριβή θα μπορείτε να κινηθείτε με ασφάλεια και με όλη την ελευθερία που επιτρέπουν οι δύο τροχοί.

Ξεκινήστε με μια μοτοσυκλέτα στην οποία αισθάνεστε άνετα

Είναι αρκετά συνηθισμένο όταν επιλέγετε μια μοτοσυκλέτα να κάνετε το λάθος να ξεκινήσετε με ένα μοντέλο ογκώδες, ψηλό και βαρύ. Αν επιλέξετε να ξεκινήσετε, με μια μοτοσυκλέτα με που η σέλα είναι τοποθετημένη ψηλά αυτό θα σας εμποδίσει να φτάσετε εύκολα στο έδαφος, κάτι που θα σας κάνει να χάσετε την αυτοπεποίθησή σας. Ακριβώς όπως μια βαριά μοτοσυκλέτα θα σας δυσκολέψει να ελιχθείτε εύκολα.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες θα σας κάνουν να νιώθετε άβολα. Η πιο απλή λύση είναι να ξεκινήσετε με μια ελαφριά μοτοσυκλέτα, στην οποία μπορείτε να πατάτε στο έδαφος και με τα δύο πόδια.

Φοράτε τον σωστό εξοπλισμό

Σε μια μοτοσυκλέτα, είτε οδηγείτε είτε όχι, ο εξοπλισμός αναβάτη είναι απαραίτητος. Είναι μέρος της παθητικής σας ασφάλειας.. Είναι σημαντικό να επενδύσετε σε κράνος, μπουφά με προστατευτικά, γάντια, παντελόνι και μπότες ή μποτάκια για να είστε πιο ασφαλείς.

Να κάνετε σωστή συντήρηση

Η μοτοσυκλέτα είναι ένα μηχάνημα που χρειάζεται συντήρηση για να μην χαλάσει. Εκτός από τις επισκέψεις στο συνεργείο για περιοδικούς ελέγχους, μπορείτε να κάνετε και μόνοι σας αρκετά χρήσιμα πράγματα.
Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών κάθε τόσο και αλλάζετε τα όταν βλέπετε ότι χάνουν το πέλμα τους, προσέχετε τη στάθμη λαδιού κινητήρα κάθε λίγα χιλιόμετρα, ελέγχετε κατά διαστήματα τη φθορά στα τακάκια των φρένων, λιπαίνετε την αλυσίδα. .. Μια καλά συντηρημένη μοτοσυκλέτα είναι πιο ασφαλής.

Διατηρήστε απόσταση ασφαλείας

Το βρίσκετε κολλημένοι πίσω από προπορευόμενα οχήματα μειώνει την ικανότητά σας να αντιδράσετε σε απρόβλεπτα γεγονότα. Διατηρήστε μια απόσταση ασφαλείας για να έχετε αρκετό χρόνο να φρενάρετε ή να κάνετε ελιγμούς εάν είναι απαραίτητο. Επωφεληθείτε από το πλάτος της λωρίδας και μην πηγαίνετε «στη μέση» όπως όταν οδηγείτε αυτοκίνητο, αλλά στην άκρη λοξά για να έχετε έξοδο διαφυγής σε περίπτωση φρεναρίσματος.

Η σωστή θέση στο δρόμο είναι μεγάλος σύμμαχος

Η έλλειψη υπομονής μπορεί να μας οδηγήσει σε σφάλματα για αυτό πρέπει να κάνετε τα παρακάτω

Κρατήστε τα μάτια σας προς την κατεύθυνση που θέλετε να πάτε.

Η πολύ γρήγορη είσοδος σε μια στροφή μπορεί να σας κάνει να χάσετε τον έλεγχο. Επιβραδύνετε πριν μπείτε στην στροφή προσαρμόστε την ταχύτητά, ρίξτε το βλέμμα εκεί που θέλετε να πάτε και ανοίξτε ομαλά το γκάζι.

Οι καθρέφτες είναι απαραίτητοι για να έχετε πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω σας. Βεβαιωθείτε ότι τους έχετε ρυθμίσει σωστά πριν ξεκινήσετε.

Οι μοτοσυκλέτες απαιτούν λεπτούς χειρισμούς και σε επικίνδυνες καταστάσεις. Το απότομο φρενάρισμα μπορεί να προκαλέσει μπλοκάρισμα των τροχών κάτι που θα σας κάνει να χάσετε τον έλεγχο. Χρησιμοποιήστε προοδευτικά και τα δύο φρένα.

Γνωρίστε τη μοτοσυκλέτα σας

Η μη κατανόηση της λειτουργίας των χειριστηρίων, όπως η αίσθηση του γκαζιού, η πίεση του φρένου, η διαδρομή ή θέση της μανέτας του συμπλέκτη, μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις. Εξοικειωθείτε με τα χειριστήρια και εξασκηθείτε σε μια ασφαλή περιοχή.

Η συνεχής εξάσκηση, η υπομονή και ο σεβασμός των κανόνων κυκλοφορίας είναι το κλειδί για να γίνεις ένας καλός αναβάτη μοτοσυκλέτας μοτοσυκλέτας που θα χαίρεται καθημερινά την οδήγηση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.