Αφιερώματα

Honda Transalp - Μια ιστορία σχεδόν 40 χρόνων

1985-2024


19.10.2023

Στα μέσα της δεκαετίας του 80, όταν οι Ιάπωνες είχαν εστιάσει στην ευρωπαϊκή αγορά, "άκουσαν" τον διευθυντή marketing της Honda Γαλλίας, που "φώναζε" για μια τουριστική μοτοσυκλέτα που θα "μπορούσε να πάρει τα βουνά"

Ο Herve Guio φέρεται να είναι ο "νονός" του Transalp, αν και το πρωτότυπο ονομαζόταν Trans-Alpe.

1985

Transalp prototype 1985

Σχεδιάστηκε για να γίνει το αντίπαλο δέος των Yamaha XT με κινητήρα 500 κ.εκ. To πρωτότυπο είχε ψηλό φτερό δεν διέθετε φέρινγκ. Ο κινητήρας του προέρχονταν από το VT 500. Έμοιαζε περισσότερο με το XLV750R που έμεινε στην παραγωγή από το 1983 έως το 1986 και λιγότερο με την μοτοσυκλέτα που λανσαρίστηκε στα τέλη του 1986 στις διεθνείς εκθέσεις.

1986

1987 1989

Το μοντέλο παίρνει το όνομά του από το Rally Transalp που γινόταν τη δεκαετία του 70 από το Γκράτς στο Μονακό μέσω ασφάλτινων αλλά και χωμάτινων διαδρομών. Στην Honda δεν ήθελαν μια μοτοσυκλέτα «απομίμηση» του XT αλλά κάτι που να ισορροπούσε μεταξύ «περιπέτειας», καθημερινής χρήσης και ταξιδιού. Και έτσι είδαμε μια πληθωρική μοτοσυκλέτα, με μεγάλο φέρινγκ με ενσωματωμένα τα φλας, προστατευτική ποδιά για τον κινητήρα, ακτινωτές ζάντες με τροχό 21 ιντσών μπροστά, μεγάλη σέλα για δύο άτομα, «χούφτες» σχάρα και το χαρακτηριστικό τελικό εξάτμισης με τις δύο απολήξεις.

Ο κινητήρας του με χωρητικότητα 583 κ.εκ., και 3 βαλβίδες ανά κύλινδρο, είχε ισχύ 50 ίππων και πολύ ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Μια μοτοσυκλέτα που σε ενέπνεε να ταξιδέψεις. Τα μοντέλα της διετίας 1989-1990 είχαν ιπποδύναμη 55 ίππους και το 1991 το ταμπούρο στον πίσω τροχό αντικαταστάθηκε με δισκόφρενο

Η μοτοσυκλέτα κατασκευαζόταν στην Ιαπωνία και τους πρώτους 6 μήνες πωλήθηκαν 5.000 στην Ευρώπη. Έγινα άμεσα αντιληπτό από την Honda πως είχε στα χέρια της θυσαυρό για αυτό και ακολούθησε επιθετικό μάκρκετινγκ. Όμως η εμπορική της επιτυχία οφειλόταν κυρίως από στόμα σε στόμα. Από ιδιοκτήτες που τη συνιστούσαν σε άλλους.

1994

1994 1996

Φρεσκάρεται εμφανισιακά με νέα χρώματα. Το φέρινγκ διέθετε νέα σχεδίαση με αεραγωγούς και στο ανώτερο μέρος του , ο τετράγωνος προβολέας αντικαταστάθηκε με έναν πιο μοντέρνας σχεδίασης και η ζελατίνα του φέρινγκ είναι πλέον ψηλότερη. Ο κινητήρας παρέμεινε ίδιος.

Το 1996 τοποθετήθηκαν νέα καρμπυρατέρ 34 mm και η ανάφλεξη CDI αντικαταστάθηκε με σύστημα ελεγχόμενο από μικροεπεξεργαστή.

Το 1997 η παραγωγή του Transalp μεταφέρεται στην Ιταλία από την Ιαπωνία και η μοτοσυκλέτα της Honda εξοπλίστηκε με δύο δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό.

2000

2000 2007

Στην τρίτη γενιά αλλάζουν όλα. Η σχεδίαση, το πλαίσιο, ο κινητήρας, όμως παραμένουν τα «χωνευτά» φλας στο φέρινγκ και το τελικό με τις δύο απολήξεις.

Το φέρινγκ πλέον έχει πιο αεροδυναμικό σχήμα και ο προβολέας είναι αμφιλεγόμενης σχεδίασης. Το βάτος της μοτοσυκλέτα είναι πλέον 218 κιλά, 43 περισσότερα από το μοντέλο της πρώτης γενιάς.

Το ανασχεδιασμένο πλαίσιο φιλοξενεί τον V κινητήρα που πλέον διαθέτει 647 κ.εκ. και 53 ίππους. Ο συγκεκριμένος κινητήρας όταν πιεστεί καταναλώνει πολύ βενζίνη, γεγονός που μειώνει την αυτονομία.

Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2007 και σημείωσε, όπως και οι προκάτοχοί του, μεγάλη εμπορική επιτυχία. Ήταν μια ομοιογενής μοτοσυκλέτα που μπορούσε να κάνει τα πάντα εύκολα.

2008

2008 2012

Αυτή έμελλε να είναι η τελευταία γενιά με δικύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα. Με περιεχόμενη γωνία 52 μοίρες, ήταν εξοπλισμένος με ηλεκτρονικό ψεκασμό, κάθε κύλινδρος διέθετε τέσσερις βαλβίδες, είχε χωρητικότητα 680 κ.εκ. και απέδιδε 60 ίππους.

Ήταν πιο ευκολοδήγητο, ενώ αισθητικά ήταν κάτι το τελείως διαφορετικό, με στρογγυλό προβολέας και μοντέρνας σχεδίασης πλαστικά. Τα μπροστινά φλας δεν ήταν πλέον ενσωματωμένα στο φέρινγκ και το τελικό «έχασε» τις δύο απολήξεις.

Ήταν προσανατολισμένο για χρήση στην άσφαλτο και γι αυτό ο μπροστινός τροχός από 21 ίντσες έγινε 19. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ μειώνεται στα 17,5 από 19 λίτρα.

Όπως πάντα, έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά, χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και τις ποιοτικές αναρτήσεις κι έτσι είναι εύκολο στην οδήγηση, ξεκούραστο στην πόλη ή στην εκδρομή, φιλόξενο για τον συνεπιβάτη και με πλήθος από αξεσουάρ.

Τα φρένα του είναι πολύ καλά στην απλή έκδοση, αλλά πολύ πιο αποτελεσματικά και ασφαλή στην έκδοση C-ABS, όπου είναι συνδυαζόμενα και με σύστημα που δεν επιτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών.

2013

Τα τελευταία χρόνια παραγωγής του οι πωλήσεις μειώθηκαν και στην Honda αποφάσισαν να το αποσύρουν και να μην το αντικαταστήσουν με νέα γενιά.

2023

23YM Honda XL750 Transalp 11

Μετά από 10 χρόνια και με δεδομένο πως η κατηγορία adventure είναι η πιο εμπορική, η Honda αποφάσισε να επαναφέρει το Transalp, όπως λίγα χρόνια πριν είχε κάνει με το Africa Twin.

Ο οκταβάλβιδος, εν σειρά πλέον, δικύλινδρος κινητήρας του αποδίδει ισχύ 67.5Kw (91,8 Ps) και ροπή 75Nm. Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού - Throttle By Wire (TBW) υποστηρίζει 4 προεπιλεγμένα riding modes, συν την επιλογή User που είναι πλήρως παραμετροποιήσιμη από τον αναβάτη, το 5 επιπέδων Honda Selectable Torque Control (HSTC) με ενσωματωμένο Wheelie Control (Έλεγχος Ανύψωσης Εμπρός Τροχού), καθώς και 3 επίπεδα ρύθμισης Φρένου Κινητήρα και Παροχής Ισχύος. Το ατσάλινο πλαίσιο χρησιμοποιεί εξ ολοκλήρου αναρτήσεις Showa: Μπροστά, ανεστραμμένο πιρούνι 43mm SFF-CATM USD και πίσω αμορτισέρ με μοχλικό Pro-Link. Διπλές, διπίστονες δαγκάνες επενεργούν στους δίσκους μπροστά, και οι τροχοί - 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω - φοράνε ελαστικά με σαμπρέλα (tube)

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.