Το BMW Futuro του 1980 ήταν "πολύ μπροστά" από την εποχή του
H μοτοσυκλέτα που άλλαξε την βαυαρική εταιρεία
29.06.2023
To Futuro πρωτοεμφανίστηκε στο Σαλόνι της Κολωνίας το 1980, και αποτέλεσε την προσπάθεια των Βαυαρών να ξεφύγουν από αυτούς που τους είχαν συνδυάσει μόνο με τους αργούς, δικύλινδρους, μπόξερ κινητήρες, ενώ ο ανταγωνισμός «έσταζε επιδόσεις» και φουτουρισμό.
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: INMOTO
Το Futuro ήταν όμως και μια μοτοσυκλέτα που επηρέασε μια μεταγενέστερη ΒΜW, το Κ1, τουλάχιστον στην αισθητική και το μπροστινό σύστημα, παρόλο η ίδια χρησιμοποιούσε τεχνολογία turbo για την αύξηση της ιπποδύναμης.
Ριζοσπαστική όσον αφορά στην πίσω ανάρτηση (η παραλληλόγραμμη ανάρτηση έγινε συνώνυμη με την βαυαρική εταιρεία μετά το 1987), έφερε επίσης κλειστές ζάντες, κλειστή τριπλέτα (στοιχείο το οποίο δανείστηκε αργότερα το Honda Pacific Coast), σταθερούς καθρέφτες και αισθητική που είδαμε από άλλες μοτοσυκλέτες κυρίως στα ’90s.
O κινητήρας ήταν δικύλινδρος, boxer, με ψεκασμό της Bosch, ενώ με την τουρμπίνα της ΚΚΚ απέδιδε 75hp στις 7.250rpm. Τέλος, το βάρος ήταν μόλις 185 κιλά, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 200km/h, πράγμα που σημαίνει ότι το κόνσεπτ της BMW δεν έμοιαζε γρήγορο, αλλά ήταν κιόλας.
Ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του που ο κόσμος δυσκολεύτηκε να το αποδεχθεί; Ίσως, όμως το μόνο σίγουρο ήταν ότι άνοιξε τον δρόμο στο να βγει η βαυαρική εταιρεία από εκείνα τα στερεότυπα που τις ήθελε βαριές, αργές, βολταδόρικες μοτοσυκλέτες.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.