Αφιερώματα

Triumph Hurricane 1300: Το «χαμένο» Hyperbike

Εναντίον Hayabusa και ZX-12R


19.04.2023

Με την κωδική ονομασία A13HC, η Triumph στις αρχές της δεκαετίας του 2000 είχε μπει στην διαδικασία να αμφισβητήσει την πρωτοκαθεδρία των Ιαπώνων, στην κατηγορία των Hyperbike

Το 2003 η βρετανική εφημερίδα MCN, εντόπισε έξω από το εργοστάσιο της Triumph μια μοτοσυκλέτα δίπλα σε ένα Kawasaki ZX-12R. Τυχαίο;

Στόχος της Triumph ήταν να σπάσει το φράγμα των 200 μιλίων την ώρα (322 χλμ/ώρα) κάτι που δεν είχαν καταφέρει οι Ιάπωνες ούτε με το ZX-12R ούτε με το Hayabusa, πριν επέλθει συμφωνία περιορισμού της τελικής στα 300 χλμ/ώρα.

Η Triumph για να αμφισβητήσει την κυριαρχία των Ιαπώνων θα χρησιμοποιούσε έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 1275 κ.εκ.

Έχοντας βάλει στόχο τα 200 μίλια/ώρα, η Triumph επικεντρώθηκε στην αεροδυναμική – και αυτό φαίνεται από την σχεδίαση του φέρινγκ και του μπροστινού φτερού. Οι σιγαστήρες της εξάτμισης έβγαιναν κάτω από την σέλα με στόχο την βέλτιστη ροή του αέρα.

Η μοτοσυκλέτα διέθετε μονόμπρατσο ψαλίδι. Για να επιτευχθεί ο στόχος θα έπρεπε ο κινητήρας να διαθέτε ισχύ περίπου 180 ίππων για να φτάσει τα 200 μίλια/ώρα – και να νικήσει τους ανταγωνιστές της Kawasaki και Suzuki.

Τον Οκτώβριο του 2003 οι Βρετανοί πήραν την απόφαση να εγκαταλείψουν το project το οποίο κόστισε 4 εκατομμύρια λίρες.

Κυνηγώντας την μεγαλύτερη τελική

Στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 το πράγμα είχε ξεφύγει. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές κυνηγούσαν τον τίτλο της ταχύτερης και ισχυρότερης μοτοσυκλέτας παραγωγής. Στην ουσία η έλευση της Hayabusa έγινε η αιτία μιας «συμφωνίας κυρίων» που τερμάτισε τον πόλεμο της τελικής.

Το «γεράκι» με 312 χλμ/ώρα ξεπέρασε εύκολα το Kawasaki ZZ-R 1100 και το Blackbird της Honda, όμως οι Ninja δεν είχαν μπει την τελευταία τους λέξη. Παρουσίασαν μια ισχυρότερη μοτοσυκλέτα από αυτήν του Hamamatsu. Η ΖΧ-12R απέδιδε 178 ίππους και η τελική της έφτανε τα 320 χ.α.ώ.! Και μετά άρχισαν οι αντιδράσεις… Τα ΜΜΕ που δεν είχαν σχέση με τη μοτοσυκλέτα, επειδή το θέμα «πουλούσε» μπήκαν στον χώρο επινοώντας ιστορίες τρόμου και απάτες ως προς τις επιδόσεις που έφταναν αυτές των supercars που κόστιζαν πολύ παραπάνω.

Ταυτόχρονα από την Ευρώπη διέρρεαν πληροφορίες πως οι αρχές θα επέβαλαν στους κατασκευαστές μοτοσυκλετών όρια στην ισχύ των μοντέλων τους. Έτσι επήλθε η συμφωνία μεταξύ των εταιρειών από όλο τον κόσμο. Καμία μοτοσυκλέτα παραγωγής δεν θα υπερέβαινε τα 300 χ.α.ώ. Έτσι το κοντέρ των Hayabusa θα σταματήσει στα 299 χ.α.ώ., αλλά «μυστηριωδώς» οι στροφές του κινητήρα θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν!

Με την επιβολή της «συμφωνίας κυρίων» οι κατασκευαστές σταμάτησαν να κυνηγούν την τελική και επικεντρώθηκαν στη βελτίωση πιο σημαντικών χαρακτηριστικών στις μοτοσυκλέτες τους.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.