Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP: Μεγάλες αλλαγές από το 2027 (Video)

Οι νέοι κανονισμοί κάνουν το πρωτάθλημα πιο «γήινο»


08.05.2024

Οι διοργανωτές του κορυφαίου πρωταθλήματος ισχυρίζονται πως το σπορ θα γίνει πιο ασφαλές, θεαματικό και βιώσιμο


Από το πρωτάθλημα του 2027 θα ισχύσουν οι νέοι κανονισμοί, με τα αγωνιστικά πρωτότυπα να βρίσκονται πιο κοντά στις μοτοσυκλέτες παραγωγής.

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Από το 2027, η χωρητικότητα των κινητήρων θα μειωθεί στα 850 κ.εκ. από τα 1000 κ.εκ. Αυτό θα μειώσει τις τελικές ταχύτητες, θα κάνει το άθλημα πιο ασφαλές και θα αυξήσει τα διανυθέντα χιλιόμετρα κάθε αγώνα, καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο. Η μέγιστη διάμετρος θα μειωθεί από 81 σε 75 χιλιοστά, γεγονός που θα περιορίσει επίσης την απόδοση, η οποία θα είναι κοντά στους κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε μοτοσυκλέτες παραγωγής. Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, χωρίς να υπάρχουν όμως διευκρινίσεις, διασφαλίζεται πως θα διατηρηθούν χαρακτηριστικά που κάνουν το MotoGP τόσο εντυπωσιακό. Ταυτόχρονα ο μέγιστος αριθμός κινητήτων ανά αναβάτη μειώνεται σε έξι από επτά.

ΚΑΥΣΙΜΑ
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, από το 2027 το MotoGP θα χρησιμοποιεί 100% βιώσιμο καύσιμο από το 2027 – από το ελάχιστο 40% που χρησιμοποιείται από το 2024 . Ως μέρος των νέων κανονισμών, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου θα μειωθεί επίσης, από 22 λίτρα σε 20, και οι αναβάτες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν 11 λίτρα κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Η αεροδυναμική θα μειωθεί και θα υπάρχουν πιο αυστηροί έλεγχοι από το 2027, με στόχο την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεών τους. Το πλάτος του επάνω μέρους του μπροστινού φέρινγκ θα είναι 50 mm και το μπροστινό μέρος του θα βρίσκεται 50 mm προς τα πίσω, μειώνοντας την επίδραση της αεροδυναμικής πίεσης και αντίστασης, στις ευθείες και στο φρενάρισμα. Αυτό θα δημιουργήσει, πάντα σύμφωνα με τους διοργανωτές, ακόμα πιο ανταγωνιστικούς αγώνες, με ακόμα περισσότερες προσπεράσεις.
Στο πίσω μέρος, οι αεροτομές πίσω από τον αναβάτη θα είναι μέρος της έγκρισης από το 2027 και οι ομάδες θα επιτρέπεται να τις αλλάζουν μόνο μία φορά ανά σεζόν για τον περιορισμό του κόστους.

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΥΨΟΥ ΚΑΙ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
Από το 2027, όλες οι συσκευές θα απαγορευθούν . Αυτό θα ελέγξει την απόδοση και θα κάνει το άθλημα πιο ασφαλές, ειδικά κατά τις εκκινήσεις αγώνων. Αυτό θα δώσει επίσης ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στην ικανότητα κάθε αναβάτη, όπως και στην αεροδυναμική, στοχεύοντας στην αύξηση της ικανότητάς του να προσπερνά.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS
Για να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα, δεδομένα GPS από όλους τους αναβάτες θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις ομάδες μετά από κάθε session. Η παροχή δεδομένων σε όλους προσφέρει μεγαλύτερες ευκαιρίες εξέλιξης για τις ομάδες και τους αναβάτες που υστερούν σε επιδόσεις με περιορισμένο κόστος. Η πρόσβαση σε αυτό το εύρος δεδομένων θα βοηθήσει να γίνει το άθλημα πιο ασφαλές και θα αυξήσει επίσης το επίπεδο γνώσης που είναι διαθέσιμο στους λάτρεις του αθλήματιος.

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
Το τρέχον σύστημα παραχωρήσεων, που θεσπίστηκε στο τέλος της σεζόν 2023, θα συνεχιστεί – αλλά καθώς οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ το 2027, όλοι οι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν τη σεζόν στην Κατάταξη Β. Στη συνέχεια θα αξιολογηθούν ξανά στη μέση της σεζόν, το καλοκαίρι του 2027, και μπορεί να αλλάξει η κατάταξη προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να υπάρχει πρόσβαση σε περισσότερες ή λιγότερες παραχωρήσεις. Αυτό το σύστημα ανάδρασης σημαίνει ότι η απόδοση των κατασκευαστών λαμβάνεται υπόψη από την πρώτη ημέρα, διατηρώντας τον αγωνιστικό χώρο όσο το δυνατόν πιο κοντά καθώς ξεκινά μια νέα εποχή.
Για τους αναβάτες, για το άθλημα, για την παράσταση: Το MotoGP™ το 2027 θα είναι ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό από ποτέ!

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Τα σκληρά εμπρός και μαλακά πίσω μείγματα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slick επέτρεψαν στον Jorge Martin (Prima Pramac Racing) να κερδίσει την pole position το Σάββατο, σημειώνοντας το νέο ρεκόρ πίστας όλων των εποχών με χρόνο 1'29.919
O Ισπανός ήταν ταχύτερος στις δοκιμές - ο μοναδικός που έσπασε το φράγμα του 1:30 - και κατέκτησε δύο νίκες θρίλερ φεύγοντας από την Γαλλία με προβάδισμα 38 βαθμών από τον Francesco Bagnaia
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW Motorrad επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της γερμανικής εταιρείας για το MotoGP, αλλά θέτει έναν όρο: "πρώτα πρέπει να κατακτήσουμε τα Superbike"
Ένα διπλός αγώνας MotoGP™ και MotoE™ αυτό το Σαββατοκύριακο για τη Michelin, μπροστά στο μεγαλύτερο κοινό της σεζόν

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.