Δοκιμές

Δοκιμή Husqvarna 701 SM 2021: Παρεξήγηση

Premium σε όλα


18.06.2021

Σε περίπτωση που το έμπειρο μάτι ξεγελαστεί, και χαζεύοντας το 701, βρει αδικαιολόγητο το κόστος του τότε σίγουρα πρόκειται περί παρεξήγησης

Κείμενο: Άρης Παπαπαναγής - Φωτογραφίες Θοδωρής Ερμήλιος

Στην "οκαζιόν" εποχή που διανύουμε έχουμε μάθει σε χαμηλές τιμές, έχουμε συνηθίσει την μέτρια ποιότητα, και τα β' διαλογής περιφερειακά. Το μεγάλο husky δεν έχει καμία σχέση με αυτά. Αν και απίθανο πια για μονοκύλινδρο, ανήκει σε premium κατηγορία ποιότητας με τα πάντα πάνω του να δικαιολογούν την υψηλή τιμή του,

Μπορείς να κάτσεις απέναντι του στο πεζοδρόμιο και να χαζεύεις για καμιά ώρα λεπτομέρειες που πλέον δεν συναντάμε σε μεσαίας κατηγορίας και κόστους κατασκευές. Τα πλαστικά κομμάτια είναι από χοντρό, ελαστικό πλαστικό όπως των καθαρόαιμων enduro και αντέχουν εξαιρετικά στη σκληρή χρήση, και τον ήλιο. Με το λευκό να κυριαρχεί και παραδοσιακές κίτρινες πινελιές να το συνοδεύουν κάνει "μπαμ" από μακριά ότι πρόκειται για Ηusky. Και μάλιστα από τα όμορφα και ....τα άγρια.

Husqvarna 701 SM static 27

Αυτό το δεύτερο χαρακτηριστικό γίνεται σαφέστερο μόλις ρίξεις μια προσεκτική ματιά στις αναρτήσεις, τα φρένα και τα υπόλοιπα περιφερειακά. To πιρούνι "τέρας" της WP με τα 48άρια καλάμια, τις CNC πλάκες και τους factory ρυθμιστές πρωταγωνιστεί στο εμπρός μέρος. Δίσκος 320mm με ακτινική τετραέμβολη δαγκάνα, θηριώδης τρόμπες συμπλέκτη και φρένου και κουμπάκια για χάρτες και traction συνθέτουν ένα cockpit "παγκοσμίου".

Husqvarna 701 SM details 39

Στην καρδιά του 701 βρίσκεται ο μονοκύλινδρος lc4 της ΚΤΜ. Τη νέα, χωρίς τους διάσημους κραδασμούς καριέρα του ξεκίνησε το 2008 με 653cc. Το 2012 έγινε πραγματικός 690 αυξάνοντας τη διαδρομή του εμβόλου από τα 80 στα 84,5mm. Το 2016 πήρε την σημερινή του μορφή κατεβάζοντας πάλι τη διαδρομή στα 80mm αλλά αυξάνοντας τη διάμετρο του εμβόλου από 102 στα 105mm. Με 693cc αποδίδει, τα εξωφρενικά για πολιτική μοτοσυκλέτα, 74 άλογα. Την εποχή που το Supermotard μεσουρανούσε αυτή η απόδοση ήταν προνόμιο των οδηγών του παγκοσμίου με τα εργοστασιακά καλούδια. Το ίδιο μπορούμε να πούμε για τον μονόδρομο, υδραυλικό συμπλέκτη, το traction control και την επιλογή χαρτογράφησης με ένα κουμπί από το τιμόνι.

Husqvarna 701 SM details 31

Όσο προσεγμένη και εντυπωσιακή κι αν είναι μια παρκαρισμένη μοτοσυκλέτα δεν είναι αρκετό. Πρέπει να κάνει το ίδιο και όταν κινείται. Στην περίπτωση του 701 αυτό ισχύει στο έπακρο και μάλιστα εντυπωσιάζει με τρόπο σπάνιο για τα σημερινά δεδομένα. Βρίσκεται πολύ κοντά στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της εταιρείας κάτι που δεν συνηθίζεται πια σε "πολιτικά" μοντέλα. Με μια γρήγορη αναζήτηση στην αγορά, το είδος του 701 είναι προς εξαφάνιση. Πολιτισμένο στην καθημερινότητα, με λογικές απαιτήσεις συντήρησης αλλά με απόδοση αγωνιστικού. Ας εξηγήσουμε όμως λίγο περισσότερο αυτόν τον διττό, ταλαντούχο χαρακτήρα του,

Η μίζα θέτει σε κίνηση το τεράστιο πιστόνι χωρίς κανένα δισταγμό και ο ψεκασμός φροντίζει για το υγιές ρελαντί σε κάθε περίπτωση. Η ιδιαίτερα ήσυχη εξάτμιση αφήνει τους μηχανικούς ήχους του κινητήρα να πρωταγωνιστήσουν εν στάση. Αυτή η κάπως θορυβώδης λειτουργία προϊδεάζει τον αναβάτη για την απόδοση του εργοστασίου που έχει ανάμεσα στα πόδια του.

Η πρώτη στο κιβώτιο κουμπώνει ευχάριστα ενώ οι υπόλοιπες αλλαγές γίνονται καλύτερα όσο πιο αποφασιστικός είναι ο αναβάτης. Αν διστάσει, έχοντας ίχνη αβεβαιότητας στην προσπάθεια να του φερθεί ευγενικά θα εισπράξει ένα ασυγχρόνιστο κλανγκ. Την ίδια συμπεριφορά απαιτεί από τον αναβάτη ακόμα και με τη χρήση του shifter που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό.

Husqvarna 701 SM details 28

Σε ολόκληρο το 701 μόνο το κιβώτιο θέλει αγωνιστικό, "γλυκό" τσαμπουκά. Το υπόλοιπο σύνολο είναι δεκτικό και αποδοτικό με κάθε στυλ οδήγησης και με αναβάτη οποιοσδήποτε εμπειρίας. Η πρωτόγνωρη, μονοκύλινδρη δύναμη και ροπή είναι απόλυτα ελεγχόμενη. Στον ψεκασμό έχει γίνει εξαιρετική δουλειά συγκριτικά με την πρώτη έκδοση του κινητήρα. Το traction control θα "μαζέψει¨ τυχόν υπερβολές στο άνοιγμα του by wire γκαζιού. Εδώ θα ομολογήσουμε ότι μια παραδοσιακή ντίζα, με την ειλικρίνεια της, θα ήταν προτιμότερη αφού σε κάποια μικρά άνοιξε- κλείσε το by wire μπερδεύεται και μπερδεύει.

Την παράσταση κλέβει η δύναμη του κινητήρα που κάνει το εξαιρετικά μακρύ γρανάζωμα να δείχνει μια χαρά. Το κοντέρ φτάνει τα 190km/h για πλάκα και με μικρή επιμονή σταματά στα 205. Επίσης μπορεί να ταξιδεύει χαλαρά, δικάβαλο και χωρίς κραδασμούς με 140-150. Αυτά είναι νούμερα που συναντάμε συχνότερα σε δικύλινδρες μοτοσυκλέτες.

Σε συνδυασμό όμως με τα μόλις 160 γεμάτα κιλά του Husky το πακέτο γίνεται εκρηκτικό. δικύλινδρη απόδοση με μονοκύλινδρο βάρος ήταν κάποτε το όνειρο το βελτιωτών. Με το 701 μπορείς πλέον να αποκτήσεις το "όνειρο" έτοιμο, απευθείας από τη βιτρίνα. Η αγορά του για αυτούς που ξέρουν γίνεται ακόμα πιο δελεαστική χάρη στα κορυφαία περιφερειακά τα οποία συνοδεύουν τον εξαιρετικό κινητήρα.

Husqvarna 701 SM action 9

Αναρτήσεις και φρένα βρίσκονται σε επίπεδο αγωνιστικού supermotard και θα καλύψουν άνετα τον αναβάτη του 701 σε κάποιο track day. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι λόγω της δύναμης του κινητήρα, που "σηκώνει" τόσο μακριά μετάδοση τα track day μπορεί να γίνει άνετα σε μικρή πίστα ταχύτητας σαν αυτή των Μεγάρων.

Θα επιστρέψουμε στις αναρτήσεις και τα φρένα όμως για να ξεκαθαρίσουμε ότι τα racing γονίδια του Husky δεν στερούν τίποτα από την άνεση στο δρόμο. Λόγω του σχετικά μικρού βάρους αλλά και της ποιότητας τους οι αναρτήσεις μπορούν να είναι σφιχτές χωρίς να επιτρέπουν έντονη μεταφορά βάρους και ταυτόχρονα να μην είναι "τσιμέντο" στους ελληνικούς δρόμους.

Η τόσο σωστή και ποιοτική λειτουργία τους έρχεται να αντισταθμίσει την παραπανίσια κατά τη γνώμη μας ακαμψία του πλαισίου- χωροδυκτιώματος. Αποδίδει μεν σε καλή άσφαλτο με πολλά km/h αλλά σε αργά και γλιστερά κομμάτια του λείπει η φιλική αίσθηση ενός ενδοτικού, εντουράδικου μονής ραχοκοκκαλιάς.

Στο ίδιο μοτίβο κινούνται και τα φρένα τα οποία δεν θα απασχολήσουν τον αναβάτη τους σε καμία περίπτωση. Δύναμη, αίσθηση και προοδευτικότητα σε σπάνια εκτέλεση. Ευχάριστη λεπτομέρεια η ρύθμιση που θέτει εκτός λειτουργίας το abs στον πίσω τροχό, η οποία δεν χάνεται κάθε φορά που κλείνει ο γενικός διακόπτης.

Η σπάνια πλέον οδηγική απόλαυση που προσφέρει μια ελαφριά, δυνατή και έξτρα ποιοτική μοτοσυκλέτα συνοδεύεται από άνετη και φαρδιά σέλα για δύο άτομα, βολική εργονομία για κάθε μέρα, μαλακά χειριστήρια και αραιά διαστήματα συντήρησης, Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω μαζί δημιουργεί μια έξτρα πολυτάλαντη πρόταση.

Husqvarna 701 SM action 25

Με το Husqvarna 701 η μαμά KTM προσφέρει μια ραφιναρισμένη έκδοση του 690. Πιο όμορφο κατά τη γνώμη μας, με ιδιαίτερα προσεγμένο φινίρισμα σε πλαστικές και μεταλλικές επιφάνειες. Με προσοχή στη λεπτομέρεια, κορυφαία ποιότητα περιφερειακών και φορτωμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με τα εγγενή χαρακτηριστικά της κατηγορίας των μεγάλων, πολεμικών supermotard συνθέτουν μια σπάνια μοτοσυκλέτα για τα σημερινά δεδομένα. Ελαφριά και γρήγορη, άνετη στην καθημερινή χρήση και έτοιμη για πραγματικά σπορ χρήση ακόμα και σε πίστα.

Τα 12.390 euro που κοστίζει το 701 τρομάζουν στο πρώτο άκουσμα. Αν υπολογίσουμε όμως όλα όσα προσφέρει και λάβουμε υπόψη μας που κινείται η αγορά, η τιμή του είναι απόλυτα δικαιολογημένη. Αντίθετα με την τάση της "μετά κρίσης" εποχής δεν είναι μια μοτοσυκλέτα "οκαζιόν". Είναι premium σε όλα του, με το αντίστοιχο αντίτιμο.

Husqvarna 701 SM action 5

Εξοπλισμός: Moto Market
Κράνος: Acerbis Flip FS
Γάντια: Five E3 Evo
Μπουφάν: Nordcode Terra Flow
Μπότες: Forma Hornet Dry

 

Husqvarna 701 SM 2021 K-Motors SEE
ΤΙΜΗ (€): 12.390
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MONOΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 693
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 105.0 x 80.0
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 12,7
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 74/8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 7,5/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 147
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 890
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.280
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ/Α
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1504
ΙΧΝΟΣ(mm) 101
ΚΑΣΤΕΡ(o) 26,4
ΕΛΑΣΤΙΚΑ  
ΜΠΡΟΣΤΑ: CONTINENTAL Conti Attack SM Evo 120/70-17
ΠΙΣΩ: CONTINENTAL Conti Attack SM Evo 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΧΩΡΟΔΥΚΤΙΩΜΑ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP 48mm ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ & ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 
ΔΙΑΔΡΟΜΗ 215mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ, ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 250mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 1 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 320mm, AKTINIKH ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΒREMBO ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ BREMBO ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 13 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 5,2

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.