Δοκιμές

Παρουσίαση KTM Off-Road 2021: Αλλαγές σε λεπτομέρειες

Παίρνουμε μια γεύση σε ιδανικό τερέν


26.10.2020

Λίγο πριν αφήσουμε πίσω μας το “ταλαίπωρο” 2020 οδηγούμε στο νωπό οροπέδιο της Ζήρειας τα χωμάτινα ΚΤΜ της επόμενης χρονιάς

Κείμενο: Άρης Παπαπαναγής Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Η παρουσίαση των νέων χωματερών ΚΤΜ κάθε χρονιάς έχει γίνει πλέον πολυαναμενόμενη παράδοση στην ελληνική off-road σκηνή. Δημοσιογράφοι την πρώτη μέρα και ιδιώτες την επόμενη απολαμβάνουν σε μια άρτια οργανωμένη εκδήλωση άφθονη οδήγηση στη σέλα των πορτοκαλί “όπλων”. Ελπίζουμε η προσπάθεια αυτή να βρει μιμητές και από τις υπόλοιπες εταιρείες.
Φέτος η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στο χιονοδρομικό της Ζήρειας. Το ξύλινο σαλέ ήταν ο ιδανικός χώρος για την ενημέρωση των συμμετεχόντων σχετικά με τις τεχνικές λεπτομέρειες.
Στο οροπέδιο της γύρω περιοχής στήθηκε από τους ανθρώπους της ελληνικής αντιπροσωπείας μια μικτή διαδρομή με εύκολο μονοπάτι, ωραία άλματα και απολαυστικό κορδελάτο κομμάτι. Σύμμαχος της διοργάνωσης ήταν ο καιρός, ειδικά την ημέρα που οδηγήσαμε εμείς. Η πρωινή βροχή εξαφάνισε τη σκόνη και λάσπωσε το μαλακό χώμα. Ο ήλιος που ακολούθησε το στέγνωσε ελαφρά απογειώνοντας το κράτημα. Ο συνδυασμός των άριστων συνθηκών με τα Michelin Tracker ενέπνευσαν εμπιστοσύνη σε όλους, οι πτώσεις ήταν ανύπαρκτες και το μόνο που μας έμεινε ήταν οι εντυπώσεις από τα νέα μοντέλα και η γνωστή γλυκιά κούραση στο τέλος μιας χωματερής ημέρας.

IMG 0101

Κάτω από την πορτοκαλιά τέντα μάς περίμεναν τέσσερα από τα συνολικά δεκατρία αγωνιστικά χωματερά των Αυστριακών. Τη σημαία των τετράχρονων enduro κράταγε το 250 EXC-F, ενώ τα 150 και 300 θα μας έδιναν μια γεύση από τα ψεκαστά δίχρονα του 2021. Κερασάκι στην τούρτα ήταν η παρουσία του SX 450 από την οικογένεια των motocross.
Στην περίπτωση των enduro έγιναν μόνο αλλαγές στα setting των αναρτήσεων, οι οποίες απέκτησαν πλέον στάνταρ τον ρυθμιστή προφόρτισης.
Περισσότερες αλλαγές πραγματοποιήθηκαν στα motocross τα οποία έχουν επίσης νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Επιπλέον, διαθέτουν νέες τσιμούχες στο μοχλικό, πιο ανθεκτικό πείρο εμβόλου με νέα έδραση και επανασχεδιασμένα, ελαφρύτερα κοκοράκια στην κεφαλή.
Χωρίς ριζικές αλλαγές, η δουλειά του συντάκτη γίνεται ευκολότερη και σαφώς πιο επικεντρωμένη στην οδήγηση και τη γενική αίσθηση που αφήνει κάθε μοντέλο. Για να κρατήσουμε αυτήν την αίσθηση πιο “ζωντανή ” θα αναφερθούμε στα μοντέλα με τη σειρά που τα οδηγήσαμε και όχι με τη συνήθη κατάταξη του κυβισμού.

GU0B2977

ΚΤΜ 250 EXC-F

Πρωινό ζέσταμα με ψιχάλα, θερμοκρασία χειμώνα και λασπερό τερέν. Τι καλύτερο για αρχή σε τέτοιες συνθήκες από το μικρό τετράχρονο της οικογενείας; Απολάμβανα πάντα αυτόν τον κυβισμό είτε όντας καλά προπονημένος, είτε σκουριασμένος και σε κάθε είδους τερέν. Για ακόμα μια φορά το δυόμισι αποτέλεσε εξαιρετικά φιλόξενη σέλα. Οι ενδοτικές αναρτήσεις λειτουργούσαν καλύτερα στο σφιχτό εντουράδικο κομμάτι, ενώ στην κορδελάτη διαδρομή με το γρασίδι, το φρένο του μοτέρ “σπάει” την απόσβεση συμπίεσης και φορτίζει το μπροστινό περισσότερο από όσο θα θέλαμε. Ωστόσο, χάρη στη γλυκιά απόδοση του κινητήρα είναι εύκολο να κρατάς το γκάζι ανοιχτό έστω και ελάχιστα.
Υποψιαζόμαστε ότι τα 1.500m υψομέτρου επηρέασαν τη μέγιστη απόδοση των μοτοσυκλετών, κάτι που έγινε εντονότερα αισθητό στα μικρά enduro που ήθελαν έξτρα στροφάρισμα στα γρήγορα ανηφορικά κομμάτια της διαδρομής.
Το 250 είναι εύκολο, με ελαφριά αίσθηση και δύναμη που συγχωρεί ακόμη και χοντρά λάθη από τον αναβάτη. Το μόνο που θα του ζητήσει είναι να μην τεμπελιάζει. Θέλει να δουλεύει ψηλά, με συχνότερες αλλαγές ταχυτήτων για να τον αποζημιώσει με απόλαυση και επιδόσεις.

ΚΤΜ 250 EXC-F
ΤΙΜΗ (€):  11.100
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετράχρονος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 349,7
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 78 x 52,3
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μίζα
Σχέσεις κιβωτίου 6
ΒΑΡΟΣ (kg) 103,8  (χωρίς βενζίνη)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 960
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ WP XPLOR USD fork, Ø 48 mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ WP XPLOR με PDS
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ Brembo με δίσκο 260mm
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ Brembo με δίσκο 220mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 9 Λίτρα

GU0B2186

ΚΤΜ 300 EXC TPI

Από το πιο αδύναμο τετράχρονο στο πιο δυνατό δίχρονο, το πέρασμα ήταν σοκαριστικό. Αν και ο ψεκασμός έχει ηρεμήσει το θηρίο, μόλις ρόπιασε στην πρώτη ανηφόρα η σούζα ισχύος πάνω από τα σαμαράκια μού θύμισε ένα παλιό καπάκι που είχα αρπάξει με έναν προκάτοχό του. Εδώ όμως εντοπίζεται και η μεγάλη διαφορά του ψεκασμού. Αντί για καπάκι, χάρη στη γραμμικότητα που απέκτησε, κρατάς τη σούζα χαμηλά χωρίς να είσαι βιρτουόζος και τελικά περνάς με χάρη όλα τα ενοχλητικά εμπόδια.
Στις σφιχτές φουρκέτες η αδράνεια του μεγαλύτερου κινητήρα στερούσε κάτι από την ποθητή ελαφράδα των δίχρονων, αναζητώντας σε κάθε γύρο την έξοδο στην ανοιχτή κορδελάτη για να ευχαριστηθώ το γκάζι και τη ροπή του.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης η πολύ καλά ελεγχόμενη πρόσφυση του πίσω τροχού, αν και το τερέν ήταν ακόμη αρκετά γλιστερό.
Το 300 παραμένει μια πληθωρική enduro, αλλά με εξευγενισμένη απόδοση. Αν εξαιρέσουμε τους βιτσιόζους που θέλουν να τρώνε κλωτσιές από τον κινητήρα τους, όλοι οι υπόλοιποι θα το ευχαριστηθούν. Είναι πλέον μια εύκολη, αποτελεσματική και διασκεδαστική μοτοσυκλέτα και μόνον όταν θελήσεις να πας γρήγορα σε σφιχτά κομμάτια απαιτείται παραπανίσια προσπάθεια.

ΚΤΜ 300 EXC TPI
ΤΙΜΗ (€):  11.100
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Δίχρονος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 293,2
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 72 x 72
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μίζα
Σχέσεις κιβωτίου 6
ΒΑΡΟΣ (kg) 103,4  (χωρίς βενζίνη)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 960
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ WP XPLOR USD fork, Ø 48 mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ WP XPLOR με PDS
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ Brembo με δίσκο 260mm
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ Brembo με δίσκο 220mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 9 Λίτρα

IGK 2960

ΚΤΜ 150 EXC TPI

Πάνω που είχαν πρηστεί οι πάπιες μου και είχαν γίνει σαν αγριόχηνες, ήρθε η λύτρωση του 150. Μικρό, ελαφρύ και αδύναμο συγκριτικά με το 300 έκανα μαζί του το πιο ξεκούραστο 10λεπτο της παρουσίασης. Ανοίγεις συνέχεια τέρμα το γκάζι, το μοτέρ ουρλιάζει και νιώθεις πιο γρήγορος. Παράλληλα, η αίσθηση ταχύτητας συμπληρώνεται χάρη στην ελαφρότητα που το χαρακτηρίζει, αφού στρίβεις όπως έρχεσαι. Αν παρόλα αυτά δεν κρατήσεις τη φόρα, ξεκολλάει καλύτερα από τα 125 χάρη στα παραπανίσια κυβικά του. Βάζει στη συνταγή του λίγο από δυόμισι, χωρίς όμως να χάνει τον “κατηγορία φτερού” χαρακτήρα του.
Αυτή η ζωηράδα αφορά και τον τρόπο που πατάει η μοτοσυκλέτα στο έδαφος. Σημαντικά πιο ευαίσθητο στους χειρισμούς, μεταδίδει άμεσα στον αναβάτη τα αποτελέσματα του χειρισμού του. Αν έχεις συνηθίσει σε τετράχρονα, η μεταδοτικότητά του σε ξενίζει, αλλά ταυτόχρονα σε μαθαίνει να είσαι γρήγορος και ακριβής στους χειρισμούς.


KTM 150 EXC-TPI
ΤΙΜΗ (€):  8.990
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Δίχρονος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 143,99
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 58 x 54,5
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μίζα / Μανιβέλα
Σχέσεις κιβωτίου 6
ΒΑΡΟΣ (kg) 96,8  (χωρίς βενζίνη)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 960
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ WP XPLOR USD fork, Ø 48 mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ WP XPLOR με PDS
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ Brembo με δίσκο 260mm
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ Brembo με δίσκο 220mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 9 Λίτρα

IMG 0513

ΚΤΜ 450SX-F

Κρύφτηκα στο πίσω μέρος της τέντας για να κερδίσω ένα-δυο δεκάλεπτα εκτός πίστας. Ήθελα να μαζέψω δυνάμεις και να ξεπρηστούν τα χέρια μου για να μπορέσω να απολαύσω περισσότερο το “τέρας” της φετινής παρουσίασης.
Πράγματι, η στρατηγική μου απέδωσε, αφού η φυσική κατάσταση και η δύναμη είναι αυτά που θα χρειαστεί περισσότερο ο αναβάτης του 450. Αν και ελαφρύ στη ζυγαριά, στην πράξη, λόγω του κινητήρα, θέλει τσαμπουκά για να “βιδώσει” σε κλειστά κομμάτια. Οι αναρτήσεις ήταν μαλακά ρυθμισμένες μεταφέροντας βάρος εμπρός- πίσω περισσότερο από ό,τι έχουμε συνηθίσει σε MX μοντέλα.
Την παράσταση, βέβαια, κλέβει ο κινητήρας. Στα γκαζάτα ανηφορικά κάνεις έλξεις από το τιμόνι και στα γρήγορα ανοιχτά μαζεύει φόρα, σπινιάροντας ταυτόχρονα. Θέλει φρένα εκεί που με τα άλλα στρίβεις όπως έρχεσαι. Στις εξόδους κρέμεσαι εσωτερικά πασχίζοντας να μειώσεις την κλίση και μετά προσπαθείς να ρίξεις βάρος μπροστά για να μη σουζάρει. Το τεσσεράμισι σε τεντώνει, αλλά το ευχαριστιέσαι. Κάτι σαν stretching δηλαδή, αλλά πολύ πιο διασκεδαστικό.
Για να εναρμονιστεί το τέντωμα με την digital εποχή υπάρχει η νέα εφαρμογή MyKTM app με την οποία μπορείς να αποθηκεύεις riding data και μέσω του κινητού να ρυθμίσεις τον τρόπο απόδοσης του κινητήρα, το φρένο στο κλείσιμο του γκαζιού, το traction control και το launch control. Επίσης, η εφαρμογή προτείνει και ρυθμίσεις αναρτήσεων αναλόγως με όσα έχει καταγράψει. Για να λειτουργήσουν ωστόσο όλα αυτά πρέπει να αποκτηθεί η μονάδα σύνδεσης από την γκάμα των powerparts.

KTM 450 SX-F  
ΤΙΜΗ (€): 9.780
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετράχρονος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 449,9
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 95 x 63,4
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μίζα
Σχέσεις κιβωτίου 4
ΒΑΡΟΣ (kg) 100  (χωρίς βενζίνη)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 950
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ WP XACT-USD, Ø 48 mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ WP XACT με μοχλικό
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ Brembo με δίσκο 260mm
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ Brembo με δίσκο 220mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 7 Λίτρα

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.