Δοκιμές

Δοκιμή Kymco XCiting-S 400i: Πέμπτη επιτυχημένη γενιά

Όμορφο, χρηστικό και γρήγορο


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  21.12.2018

To πιο ισχυρό και ένα από πιο όμορφα και άρτια εξοπλισμένα maxi scooter μας αποκαλύπτει τις απεριόριστες δυνατοτήτές του

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Η Kymco είχε πρωτοπαρουσιάσει το Xciting το 2003. Η αρχική ιδέα της εταιρείας ήταν ένα καθημερινό scooter μεγάλο σε διαστάσεις και με πολλές ανέσεις. Θα κάλυπτε τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, αλλά παράλληλα θα προσέφερε τη δυνατότητα κοντινών και όχι μόνο εξορμήσεων. Η αγάπη που έλαβε από το κοινό ήταν μεγάλη και έτσι ύστερα από 4 γενιές και 15 χρόνια συνεχούς εξέλιξης, φτάσαμε στο 2018, όταν πήρε τη σκυτάλη από τον προκάτοχο, και πλέον το Xciting έγινε πιο σπορ. Εξ ου και το λογότυπο "S" δίπλα στο όνομά του. Με νέα, πιο επιθετική σχεδίαση, βελτιωμένο κινητήρα, γεωμετρία και νέες τεχνολογίες, ήρθε να κατακτήσει την κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων scooter.

Kymco Xciting S 400i action 3

Εξελιγμένος κινητήρας

Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός 400άρης από το προηγούμενο μοντέλο, με κωδική ονομασία "G5-SC", όμως έχει δεχθεί αρκετά σημαντικές βελτιώσεις. Φοράει νέα κεφαλή, κύλινδρο, κάρτερ και μετάδοση με προηγμένα υλικά τριβής. Έτσι επιτυγχάνει γραμμική λειτουργία και επιτάχυνση, όπως και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Η απόδοσή του είναι η υψηλότερη στα 400 κυβικά, αγγίζοντας τους 36 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 3,9 κιλά ροπής στις 6.000 σ.α.λ.

kymco Xciting S 400i details 7

Γεωμετρία με σπορ φιλοσοφία

Το πλαίσιο είναι νέο, με πιο σπορ γεωμετρία. Η κατανομή του βάρους είναι πιο ισορροπημένη, με το 44% του βάρους στο μπροστινό μέρος και το 56% πίσω. Η βάση του κινητήρα είναι βελτιωμένη, προσφέροντας καλύτερη αίσθηση και πιο σπορτίβ συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις είναι επίσης νέες. Εμπρός υπάρχει ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι διάστασης 41mm, με διαδρομή 110mm, το οποίο μάλιστα εδράζει σε δύο τιμονόπλακες για μεγαλύτερη σταθερότητα και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Η πίσω ανάρτηση φέρει δύο αμορτισέρ. Είναι ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και η διαδρομή τους είναι 107mm.

kymco Xciting S 400i details 6

Τα εμπρόσθια φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 280mm, με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ πίσω υπάρχει μονό δισκόφρενο διάστασης 240mm. Φυσικά, το συνολικό σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από δικάναλο ABS της Bosch. Οι τροχοί είναι 15 και 14 ιντσών και ντυμένοι με ελαστικά διάστασης 120/70 και 150/70 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 12,5 λίτρων και το συνολικό του βάρος κενό ανέρχεται στα 195 κιλά.

Με επιθετική εμφάνιση

Από την πρώτη κιόλας ματιά συναντάς ένα scooter σπορ και κομψό. Συνδυάζει όμορφες καμπύλες, παρέα με κοφτερές επιθετικές γραμμές. Διατίθεται σε τρεις χρωματικές επιλογές. Μαύρο, ασημί και μπλε. Όλα σε ματ φινίρισμα. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή το μαύρο χρώμα, το οποίο είναι μεν κλασσικό, αλλά προσδίδει μια πιο επιθετική και άγρια εμφάνιση.

Kymco Xciting S 400i ambience 1

Κοιτάζοντας το εμπρόσθιο τμήμα του παραπέμπει σε σπορ μοτοσυκλέτα, διαθέτοντας δύο αιχμηρούς προβολείς που θυμίζουν καρχαριοειδές, οι οποίοι μάλιστα φέρουν πλήρες σύστημα φωτισμού τεχνολογίας LED και φώτα ημέρας DRL. Επίσης πολύ όμορφα και διακριτικά τοποθετημένα είναι τα LED φλας. Το ουραίο τμήμα είναι αυτό που μου άρεσε περισσότερο από όλα. Έχει ανοδική πορεία και το πιο ξεχωριστό κομμάτι του είναι το πολύ όμορφο φωτιστικό σώμα. Είναι και αυτό τεχνολογίας LED και επηρεασμένο σχεδιαστικά από το μεγάλο του αδερφάκι AK550.

kymco Xciting S 400i details 9


Το highlight όμως του νέου Xciting-S 400i είναι ο πίνακας οργάνων, ο οποίος χωρίζεται σε τρία μέρη. Κεντρικά υπάρχει μία έγχρωμη TFT οθόνη, η οποία εμπεριέχει το σύστημα πολυμέσων "Kymco Noodoe" (αναλυτικό άρθρο για το Kymco Noodoe εδώ). Αριστερά υπάρχει ένα αναλογικό ταχύμετρο, ενώ δεξιά μία μονόχρωμη LCD οθόνη, η οποία απεικονίζει την τάση της μπαταρίας, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, στροφόμετρο με μπάρες, θερμοκρασία ψυκτικού υγρού, δείκτη βενζίνης και τρεις χιλιομετρητές. Έναν ολικό και δύο μερικούς.

Kymco Xciting S 400i ambience 3

Μοναδική Εργονομία

Τι να πει κανείς για την άνεση; Απλά μοναδική! Ο κορμός παίρνει όρθια στάση, με τα χέρια να έρχονται ελαφρώς λυγισμένα στο τιμόνι. Τα πόδια λαμβάνουν φυσιολογική στάση όταν τοποθετούνται στην πάνω θέση, ενώ όταν τοποθετούνται στην κάτω θέση βρίσκονται σε ορθή γωνία. Η σέλα είναι μεγάλη και μονοκόμματη, δύο επιπέδων, με το κομμάτι του συνεπιβάτη να είναι λίγο πιο υπερυψωμένο. Παρέχει άψογη στήριξη κατά την επιτάχυνση αλλά και στην επιβράδυνση δεν κουράζει καθόλου, ακόμα και ύστερα από πολύωρη οδήγηση. Απέχει 805mm από το έδαφος και έτσι οι μετρίου αναστήματος αναβάτες πατούν κανονικά στο οδόστρωμα. Παρ’ όλα αυτά, το χαμηλό κέντρο βάρους συμβάλλει αρκετά στον εύκολο χειρισμό, επομένως δεν υπάρχουν περιθώρια για προβληματισμούς.

kymco Xciting S 400i details 12

Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι αρκετά ικανοποιητικός. Χωράει ένα full-face κράνος και περισσεύει λίγος ακόμα για μικροαντικείμενα. Βοηθητικός χώρος επίσης για μικροαντικείμενα υπάρχει και στα δύο ντουλαπάκια κάτω από το τιμόνι, τα οποία πολύ έξυπνα ασφαλίζουν μαγνητικά κατά το κλείδωμα του scooter. Η εργονομία όμως δεν σταματά εκεί. Οι μανέτες των φρένων είναι ρυθμιζόμενες και ο ανεμοθώρακας πολυχρηστικός. Χωρίς τη χρήση εργαλείων, με το πάτημα ενός μπουτόν, ρυθμίζεται σε 5 θέσεις ύψους, ικανός να καλύψει κάθε αναβάτη, ανεξαρτήτου αναστήματος.

Kymco Xciting S 400i action 4

Στον δρόμο τώρα

Ο ήχος του κινητήρα είναι ζωηρός. Παρότι η εξάτμιση είναι προδιαγραφών euro4, επικρατεί μία σπιρτόζικη χροιά. Με τόσο δυνατό κινητήρα ξεκινάς από το φανάρι με τέρμα γκάζι και εκτινάσσεται μπροστά, αφήνοντας πίσω του οποιοδήποτε scooter κυκλοφορεί, ανεξαρτήτου μάρκας και κυβισμού. Η δύναμη είναι αδιάκοπη, τουλάχιστον μέχρι τα 100 χ.α.ώ. Πραγματικά εντυπωσιακό! Ακόμα μέχρι και τα 140χ.α.ώ., η δύναμη είναι αισθητή και καταλαγιάζει σιγά σιγά, μέχρι να αγγίξει το ταχύμετρο τα 170 χ.α.ώ. Οι σχετικά μαζεμένες διαστάσεις και το ύψος του τιμονιού που περνά πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων συμβάλλουν στην άψογη ευελιξία εντός αστικού περιβάλλοντος.

Kymco Xciting S 400i action 7

Σε κακοτράχαλους δρόμους, οι αναρτήσεις είναι λίγο σκληρές, σε ανταμείβουν ωστόσο με την εξαιρετική σταθερότητα που προσφέρουν στις ευθείες, αλλά και στις στροφές. Το τιμόνι σχήματος "V" είναι γρήγορο και συμβάλλει στις γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης. Τα φρένα είναι δυνατά και προοδευτικά, με το ABS της Bosch να επεμβαίνει μόνον όταν χρειαστεί πραγματικά. Πολύ χρήσιμη είναι η προσθήκη χειρόφρενου, καθώς κατά τη στάθμευση προσδίδει περισσότερη σιγουριά και μεγαλύτερη ασφάλεια. Τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης είναι της MAXXIS. Προσφέρουν ικανοποιητικό κράτημα σε στεγνό οδόστρωμα, ενώ σε βρεγμένο δυσκολεύονται να διαχειριστούν την εκρηκτική δύναμη που περνά στον οπίσθιο τροχό. Κατά τη δοκιμή μας, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5 λίτρα/100χλμ. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 12,5 λίτρων φτάνει με ευκολία τα 260 χιλιόμετρα.

kymco Xciting S 400i details 1

Συναρπαστικό και πολυχρηστικό

Το νέο Kymco Xciting-S 400i είναι ένα scooter με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, όμορφο, σπορ και δυνατό, πανέτοιμο να συναρπάσει τους υποψήφιους αγοραστές είτε στις αστικές τους μετακινήσεις, είτε σε μία ορεινή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές. Ακόμα και σε μακρινό ταξίδι θα ανταποκριθεί επάξια, χωρίς να αφήσει ίχνος προβληματισμού. Με διαστάσεις οι οποίες παραπέμπουν στην κατηγορία των 300 κυβικών εκατοστών, αλλά δύναμη που παραπέμπει σε μεγαλύτερα scooter 500+ κυβικών εκατοστών. Φυσικά δεν ξεχωρίζει μόνο για τα παραπάνω, αλλά και για τις εξελιγμένες τεχνολογίες που διαθέτει, όπως το μοναδικό σύστημα πολυμέσων "Kymco Noodoe", με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης GPS και χάρτες της Tom Tom. Φυσικά η τιμή του είναι αντίστοιχη με αυτά που προσφέρει. Διατίθεται στα 6.735 ευρώ, συν το τέλος ταξινόμησης, ενώ υπάρχει και μια ειδική προσφορά για πληρωμή με μετρητά στα 6.435 ευρώ.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία kymco.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 400
Διάμετρος x Διαδρομή  Δ.Α.
Συμπίεση  Δ.Α.
Σύστημα εξαγωγής 1 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 36/7.500
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 3,9/6.000
Κατανάλωση (lt/100km) 5-6

TX Kymco Xciting S 400i

KYMCO XCITING-S 400i
TIMH: € 6.735 (6.435 ΤΙΜΗ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ)
ΒΑΡΟΣ (kg) 195 (ΚΕΝΟ)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 805
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.190
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 799
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.570
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: MAXXIS 120/70-15
ΠΙΣΩ: MAXXIS 150/70-14
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 110
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 107, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: ΔΥΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 280mm, ΑΚΤΙΝΙΚΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 12,5 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.