Δοκιμές

Παρουσίαση στην Πεντέλη: ΚΤΜ Off Road 2019

H ελληνική παρουσίαση των MX και Enduro μοντέλων του 2019


01.11.2018
Κείμενο: Θοδωρής Ερμήλιος – Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Οδηγούμε τα ολοκαίνουργια τετράχρονα Motocross και τα ανανεωμένα enduro της ΚΤΜ και παίρνουμε μια συμπυκνωμένη δόση “Ready to Race”

ktm off road 2019 presentation 3

Δεν έχεις πολλές φορές την τύχη να οδηγείς νέες χωμάτινες μοτοσυκλέτες. Τη μία πίσω από την άλλη, σε προσεγμένο τερέν και με πλήρη τεχνική υποστήριξη. Κι όταν αυτό συμβαίνει, ξέρεις πως βρίσκεσαι στα “KTM OFF ROAD DAYS”, τον θεσμό που ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια από την ΚΤΜ South East Europe και που δίνει την ευκαιρία σε αναβάτες από όλη την Ελλάδα να δουν από κοντά και να οδηγήσουν τα νέα χωμάτινα ΚΤΜ. Το 2WO.gr έδωσε το παρών στη δημοσιογραφική παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην Πεντέλη και σας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις από τα νέα SX και EXC του 2019.

ktm off road 2019 presentation 1

Η σύνθεση

Τέντες, φορτηγά, μοτοσυκλέτες και μία φόρμουλα με καρδιά Ready to Race (για την οποία θα σας μιλήσουμε σε ξεχωριστό αφιέρωμα), συνέθεσαν το σκηνικό στην πίστα της Πεντέλης. Μια εκδήλωση άρτια οργανωμένη, όπως και αυτή που πραγματοποιήθηκε στην Ρώμη, στην πίστα Malagrotta, όπου ο συνεργάτης μας Adam Wheeler οδήγησε όλα τα off road μοντέλα του 2019. Πρωταγωνιστές στην ελληνική παρουσίαση δεν ήταν άλλοι από τις τέσσερις ολοκαίνουργιες μοτοσυκλέτες 2019, δύο enduro (EXC) και δύο motocross (SX-F), οι τρεις τετράχρονες και μία δίχρονη. Και μαζί, σε ρόλο κομπάρσου, δύο ακόμα motocross μοντέλα 2018 για άμεση σύγκριση. Ωπα, ώπα…. Είπαμε σε ρόλο κομπάρσου; Το 250SX του 2018; Αυτό το συγκεκριμένο με το οποίο ο Νίκος Λυρίου κέρδισε όλα τα σκέλη της ΜΧ2 στο Πανελλήνιο Motocross και στέφθηκε αήττητος πρωταθλητής; Ευτυχώς ο Ρόδιος αναβάτης ήταν μαζί μας και μας βοήθησε να βάλουμε τα πράγματα σε τάξη.

Liriou 2

Αλλαγές στα Motocross

Εφαρμόζοντας εδώ και δυο δεκαετίες το σύστημα “μία-μία”, η ΚΤΜ έδωσε φέτος το βάρος της εξέλιξης στα νέα Motocross, αφήνοντας τα enduro μοντέλα σχεδόν ίδια με το 2018, τότε που δέχθηκαν και τις περισσότερες αλλαγές. Σημαντικότερο στοιχείο που κλέβει την παράσταση για φέτος είναι η μείωση του βάρους που στο 450SX-F έπεσε στο εξωφρενικό, για την κατηγορία, νούμερο των 100kg (χωρίς βενζίνη στο ρεζερβουάρ) ενώ ένα κιλό χαμηλότερα έπεσε αυτό του 250SX-F. Αξίζει να αναφέρουμε πως τα αντίστοιχα νούμερο για τον ανταγωνισμό είναι σημαντικά υψηλότερο κάνοντας τα ΚΤΜ, τα ελαφρύτερα τετράχρονα μοντέλα motocross της αγοράς. Συνοπτικά οι αλλαγές για το 2019 είναι οι εξής:

250 SX F

  • πλαίσιο νέας σχεδίασης με αυξημένη ακαμψία για καλύτερη συμπεριφορά και μεγαλύτερη αξιοπιστία
  • νέες αλουμινένιες βάσεις κινητήρα στο 250 SX
  • νέο μακρύτερο (40mm) υποπλαίσιο
  • νέο μακρύτερο κατά 5mm ψαλίδι για αυξημένη σταθερότητα
  • νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις για βελτιωμένη συμπεριφορά
  • νέες πλάκες πιρουνιού
  • νέα ψυγεία και βελτίωση της απόδοσης ψύξης
  • νέα μπαταρία ιόντων λιθίου (Haijiu)
  • νέα θέση για τον ανορθωτή
  • νέα αντλία βενζίνης
  • νέος συμπλέκτης DS (Diaphragm Steel) για τα 250/350 SX-F
  • νέα κυλινδροκεφαλή για το 450 SX-F
  • νέα κιβώτια για όλα τα μοντέλα
  • νέες εξατμίσεις για όλα τα μοντέλα
  • νέο σώμα ψεκασμού

300 EXC

Αλλαγές στα Enduro

Έχοντας δεχθεί πέρυσι σημαντικές αλλαγές, φέτος δεν χρειάστηκαν πάρα μόνο μικρές αναβαθμίσεις. Συγκεκριμένα η ΚΤΜ κάνει λόγο για νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και νέο έμβολο στο αμορτισέρ, νέα ισχυρότερη και ελαφρύτερη μπαταρία λιθίου, νέα γραφικά και πορτοκαλί πλαίσιο καθώς και νέο κάλυμμα σέλας με βελτιωμένες αντιολισθητικές ιδιότητες.

250 SX f 2

Στην πράξη

250 SX-F

Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα οδήγησης με το νέο 250SX-F κάτι που μας βοήθησε να βρούμε σιγά σιγά το ρυθμό στο σφιχτό-τροποποιημένο “πιστάκι” της Πεντέλης. Ελαφρύ, ευέλικτο και απόλυτα προοδευτικό, δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε κάποιο αρνητικό στο εξαιρετικό αυτό σύνολο. Μάλιστα οδηγώντας αμέσως μετά το αντίστοιχο μοντέλο του 2018, οι αλλαγές του ’19 φάνηκαν να έπιασαν τόπο καθώς οι διαφορές των δύο μοντέλων ήταν παραπάνω από αισθητές. Το 19αρι είναι αρκετά πιο ομοιογενές και προβλέψιμο την ώρα που στο 18αρι η συνεργασία του μπροστινού και του πίσω μέρους δεν ήταν η καλύτερη δυνατή. Βέβαια το συγκεκριμένο “τεμάχιο” είχε δεχθεί πληθώρα αλλαγών καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και ήρθε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αρχική του μορφή λίγο πριν το οδηγήσουμε.

450 SX F

450SX-F

Είναι σχεδόν παράτολμο να ανέβεις στη σέλα ενός motocross που έρχεται με τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, για να κρίνεις τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του. Και δε θα το κάνουμε. Θα πούμε μόνο πως στα λίγα σημεία που τολμήσαμε να χουφτώσουμε το γκάζι, μας κούνησε το μυαλό ενώ σε όλη την υπόλοιπη διαδρομή, έμοιαζε απρόσμενα φιλικό και συνεργάσιμο, με απόλυτα γλυκιά λειτουργία και χωρίς να κουράζει. Σίγουρα όμως, είναι αδύνατο να αναδείξει τα πλεονεκτήματά του έναντι του 250, σε μία σφιχτή, σκληρή και γλιστερή πίστα όπως αυτή της δοκιμή μας.

350 EXC F

350 EXC-F

Το οδηγήσαμε στο τέλος της ημέρας και ήρθε σε μας ως από μηχανής θεός. Φιλικό, προβλέψιμο και απόλυτα γνώριμο, μας επέτρεψε να κρατήσουμε το γκάζι ανοιχτό για περισσότερα δευτερόλεπτα ανά γύρο και τότε όλα έδειχναν διαφορετικά. Το χώμα μαλάκωσε, τα σαμάρια γλύκαναν, οι στροφές απέκτησαν κράτημα και όλα έδειχναν ευκολότερα. Αυτή είναι η μαγεία του 350 EXC-F, ευκολία οδήγησης και παράλληλα κορυφαίες επιδόσεις σε όλες τις συνθήκες. Σα να οδηγείς το προσωπικό σου μηχανάκι, σε βελτιωμένη έκδοση.

300 EXC 2

300 EXC TPI

Οι συνθήκες στις οποίες βρέθηκα από το τετράχρονο 350 EXC-F, στη σέλα του δίχρονου 300 θα μπορούσε να ήταν μια καλοστημένη απάτη. Χωμένος μέσα στα πεύκα και τις κυλιόμενες Πεντελικές πέτρες, προσπαθούσα να κάνω επιτόπιες μανούβρες και μερικές σούζες για τις ανάγκες της εντουρο φωτογράφησης. Η αρνητική κλίση, η ελάχιστη πρόσφυση και τα στενά περιθώρια του μονοπατιού έκαναν το 350EXC-F να ασφυκτιά και εμένα να ακροβατώ στη μύτη του ποδιού μου. Πότε από τη μία και πότε από την άλλη. Και τότε ήρθε η ώρα να αλλάξουμε με τον αγαπητό συνάδελφο και να βρεθώ στη σέλα του δίχρονου 300. Η ελαφριά του αίσθηση και η άμεση απόκριση στις εντολές του αναβάτη του, το κάνουν να μοιάζει με trial. Ξαφνικά όλα γινόντουσαν πιο εύκολα. Η ισορροπία, οι ελιγμοί, τα σουζάκια…. Και εκεί που ήμουν έτοιμος να το ερωτευτώ, η οδήγηση στην πίστα μου θύμισε γιατί τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι αναβάτες προτιμούμε τα τετράχρονα. Δύσκολη διαχείριση της απόδοσης και εύκολη απώλεια της πρόσφυσης είναι αυτό που ένιωσα από τον πρώτο γύρο και με έκαναν να ξαναψάξω για εντουράδικα μονοπάτια. Στην αίσθηση αυτή συνέβαλε σίγουρα και η τοποθέτηση του χάρτη sport από την ελληνική αντιπροσωπεία και ο οποίος δεν ήταν δυνατόν να αλλαχθεί στις συγκεκριμένες συνθήκες (απαιτεί διαγνωστικό και ρεύμα 220v). Ένα απότομο ξέσπασμα στις μεσαίες και η απότομη παροχή ισχύος σε συνθήκες μη ιδανικές σίγουρα δε σε αφήνουν να βρεις το ρυθμό που θες, σε αποσυντονίζουν και γρήγορα σε κουράζουν. Τουλάχιστον αν δεν είσαι ο Blazusiak…

ktm off road 2019 presentation 2

Ready to Race στην Ελλάδα

Η ΚΤΜ έχει συνδέσει το όνομά της με τους αγώνες και θα φυσικά θα συνεχίσει να το κάνει και το 2019. Τη νέα χρονιά η σύνθεση των αγωνιστικών ομάδων της ΚΤΜ και της Husvarna θα έχουν ως εξής:

KTM MICHELIN MOTOREX ACERBIS MX TEAM
Κατηγορία ΜΧ85: Κοσιαβέλος Νικόλαος (KTM 85 SX)
Κατηγορία MX2T: Κανάκης Μάριος (KTM 125 SX)
Κατηγορία ΜΧ2: Ζούνης Φραγκίσκος KTM 250 SX-F
Κατηγορία MX1: Λυρίου Νικόλαος KTM 450 SX-F

KTM MICHELIN MOTOREX ACERBIS ENDURO TEAM
Κατ. E1 Βαρσάμης Δημήτρης (KTM 250 EXC-F)
Κατ. E2 Χασάπης Ιωάννης (KTM 350 EXC-F)
Κατ. E2 Ζώρας Αλέξης (KTM 350 EXC-F)
Κατ. E3 Θεοδωρίδης Γεώργιος (KTM 500 EXC-F)

HUSQVARNA MOTUL MICHELIN MX TEAM
MX1 Τσαρνάς Άρης (HUSQVARNA FC450)
MX2 Γεωργαντάς Αλέξανδρος (HUSQVARNA FC250)
OPEN Δημολιάνης Σταμάτης (HUSQVARNA WOLF-RACING PAPASTAVROU FC450)
Flat Track Παπασταύρου Γιώργος (HUSQVARNA WOLF-RACING PAPASTAVROU FC450)

Liriou

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.