Δοκιμές

Δοκιμή BMW G310GS: Το μεγάλο κόλπο


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  16.02.2018

Από τις πιο πολυσυζητημένες μοτοσυκλέτες των τελευταίων ετών είναι μία adventure 300 κ.εκ. Καθόλου περίεργο, αφού πρόκειται για GS

H G310GS είναι ένα μοντέλο προορισμένο να πετύχει στην παγκόσμια αγορά. Ο λόγος είναι εύκολα κατανοητός. Συγκρίνεται αυτόματα με τις μεγάλες adventure των Βαυαρών που κυριαρχούν σε πωλήσεις και όχι με τις υπόλοιπες μικρομεσαίες adventure των τριών ιαπωνικών εταιρειών (Kawasaki, Honda, Suzuki). Αδιανόητο και όμως πιστεύουμε ότι συμβαίνει.

test bmw g310gs 7

 

Κρίνεται με αυστηρότητα

Αυτομάτως ο πήχης τίθεται ψηλά. Το G310GS πρέπει να είναι άψογο, άποψη ισχύουσα και για τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογενείας από μεγάλη μερίδα του κόσμου-μοτοσυκλετιστών και μη. Πρέπει να ταξιδεύει, να έχει κορυφαία ποιότητα κατασκευής, να μπαίνει στο χώμα. Με λίγα λόγια να μπορείς να κάνεις τα πάντα μαζί του. Όσο δίκαιο είναι να κρίνεται μια μοτοσυκλέτα 300 κ.εκ. με αυτά τα στάνταρ, άλλα τόσο είναι να «κατηγορήσουμε» ένα superbike 1000 κ.εκ. και 200 ίππων πως είναι ακατάλληλο για καθημερινή χρήση εντός πόλης.

test bmw g310gs 9

Made in Germany from India

Η μοτοσυκλέτα της BMW κατασκευάζεται στην Ινδία, στο εργοστάσιο της TVS. Στον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή της χώρας Νο1 στην παραγωγή μοτοσυκλετών. Ο λόγος εύκολα κατανοητός. Η τιμή της για να είναι ανταγωνιστική πρέπει να μείνει κάτω από τα επίπεδα των 6.000€. Σε ξεχωριστή «κλειστή» γραμμή παραγωγής με εργαλειομηχανές που μεταφέρθηκαν από την Ευρώπη και με την επίβλεψη των Γερμανών στις ίδιες εγκαταστάσεις παράγεται και το «γυμνό» G310R στο οποίο βασίζεται το GS. Ίδιος κινητήρας, πλαίσιο, φρένα. Το στοιχεία που διαφοροποιούνται σε σχέση με το R είναι οι αναρτήσεις, η  διάσταση των τροχών και φυσικά η εμφάνιση.

test bmw g310gs 18

Προσοχή στη λεπτομέρεια

Ομολογουμένως το design της G310GS είναι μακράν το πιο ενδιαφέρον σε αυτήν την κατηγορία. Οι Γερμανοί , μολονότι δεν φημίζονται για τη φαντασία τους, σχεδίασαν μια νεανική μοτοσυκλέτα συνδυάζοντας στοιχεία από την υπόλοιπη σειρά των adventure τους. Βλέποντάς τη σε φωτογραφίες νομίζεις πως θα αντικρίσεις μια μοτοσυκλέτα μικρών διαστάσεων. Χαμηλή. Όμως στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Το adventure της BMW είναι μεγάλο και ψηλό για να μην ξενερώσει ο νέος αναβάτης στον οποίο απευθύνεται βλέποντάς το. Επιβλητικό στην κατηγορία του όσο και τα μεγάλα του αδέλφια στις δικές τους. Κανείς δεν θα ήθελε άλλωστε ένα adventure υπό κλίμακα, αλλά από την άλλη σε έναν αναβάτη ύψους κάτω του 1,75 το ύψος σέλας με την ποιοτική επένδυση στα 835mm θα τον δυσκολέψει.

 test bmw g310gs 26

BMW από μακριά

Πλαστικά με αρκετές γωνίες, εσοχές και αεραγωγούς. Γέφυρες που πλαισιώνουν τον προβολέα. Βαφή άψογη και οι χρωματικοί συνδυασμοί του μοντέλου που είχαμε στη διάθεσή μας φώναζαν BMW από χιλιόμετρα μακριά. Φυσικά το GS αναγράφεται με μεγάλα και παχιά γράμματα πάνω στο μεγάλο ρεζερβουάρ των 11 λίτρων, το οποίο εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 450 χλμ., με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 4,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Βαφή άψογη. Διακόπτες ποιοτικοί και εργονομικοί. Καθρέφτες που εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα. Τεράστια και πολύ χρήσιμη σχάρα με ενσωματωμένες χειρολαβές. Λιτή και με ασπρόμαυρες ενδείξεις η οθόνη TFT αλλά γεμάτη με πληροφορίες για τον αναβάτη. Στα highlight του εξοπλισμού του G310GS η δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS.
G310GS… Adventure;
Μοιάζει έτοιμο να μεταλλαχθεί σε μια πιο «περιπετειώδη» έκδοση, με ακτινωτούς τροχούς, τακουνάτα ελαστικά, προβολάκια, κάγκελα και αλουμινένια προστατευτική ποδιά. Για να δούμε μήπως στα τέλη του 2018 μαζί με τα υπόλοιπα Adventure της BΜW θα μετατραπεί και το μικρό αδελφάκι σε σκληροτράχηλο ταξιδευτή…

test bmw g310gs 6

Χρηστική καθημερινά

Η θέση οδήγησης ξενίζει αρκετά. Κάθεσαι ψηλά με το φαρδύ τιμόνι να βρίσκεται πιο χαμηλά. Κουμπώνεις πάνω στη σέλα που σε περιορίζει σε κινήσεις. Ούτε πιο μπροστά, ούτε πιο πίσω μπορείς να πας. Ταυτόχρονα τα πόδια ανοίγουν αρκετά για να αγκαλιάσουν το πληθωρικό ρεζερβουάρ. Όμως, η σωστή σχεδίαση της σέλας επιτρέπει στα πόδια να πατάνε με ευκολία στο έδαφος. Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και το «κόψιμο» του τιμονιού είναι αυτά που διευκολύνουν τον αναβάτη στην κίνηση εντός πόλης. Μπορείς να ανέβεις σε πεζοδρόμια χωρίς να φοβάσαι μη βρει πουθενά. Αλλά και να γίνει κάτι τέτοιο, πράγμα απίθανο, τότε μια πλαστική ποδιά θα προστατεύσει τον κινητήρα. Οι σωστά μελετημένες εσοχές του μεγάλου ρεζερβουάρ επιτρέπουν στο τιμόνι να «διπλώνει» πολύ ώστε οποιαδήποτε μανούβρα να είναι παιχνιδάκι.

test bmw g310gs 15

 

Ο «ανάποδος»

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 313 κ.εκ. με την «ανάποδη» τοποθέτηση (εξαγωγή πίσω – εισαγωγή μπροστά) είναι εν μέρει υπεύθυνος για τη σταθερότητα και τη σιγουριά που σου δίνει το G310GS στο δρόμο συμβάλλοντας στο χαμηλό κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Το δούλεμά του είναι τραχύ και έχει κραδασμούς στις υψηλές στροφές, γεγονός που θα κουράσει στο μικρό ταξίδι που είναι προορισμένη η 310GS να κάνει. Παρ’ όλα αυτά, είναι ελαστικός και διαθέτει αρκετή ροπή στις μεσαίες στροφές - ό,τι πρέπει για καθημερινές μετακινήσεις. Η τελική του φτάνει τα 150 χ.α.ώ. και θα ταξιδέψει χωρίς «γκρίνιες» με 120-130 χ.α.ώ. Το σκληρό σε λειτουργία κιβώτιό του έχει σωστή κλιμάκωση. Ο κόφτης μπαίνει λίγο πριν τις 11.000. Η πέμπτη σχέση είναι πολύ «μακριά» και η έκτη το μόνο που κάνει είναι να «ξεκουράζει» το μοτέρ και να μειώνει την κατανάλωση.

test bmw g310gs 4

Παίρνει άριστα!

Οι τροχοί είναι 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Metzeler Tourance τα οποία είναι εξαιρετικά σε απόδοση τόσο σε βρεγμένο, όσο και σε στεγνό οδόστρωμα. Οι αναρτήσεις διαθέτουν μαλακές ρυθμίσεις. Το ανεστραμμένο πιρούνι είναι της Kayaba 41mm χωρίς ρυθμίσεις με διαδρομή 180mm, ενώ το αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης και έχει την ίδια διαδρομή. Η BMW έχει σοφά επιλέξει το μαλακό set up με γνώμονα αρχικά την άνεση. Πιρούνι και αμορτισέρ απορροφούν τα πάντα, ενώ η ποιοτική λειτουργία τους αποδεικνύεται και σε συνεχείς στροφές, όπου η συνεργασία με το σχεδόν άκαμπτο πλαίσιο είναι άψογη. Το G310GS είναι υπόδειγμα σταθερότητας και σε αυτό συνεισφέρουν το μακρύ ποιοτικό αλουμινένιο ψαλίδι αλλά και το πολύ καλό ατσάλινο πλαίσιο. Γενικά η ποιότητα κύλισης του BMW στο ταξίδι, στην καθημερινή μετακίνηση, αλλά και σε δρόμους με συνεχείς στροφές και μέτρια ποιότητα ασφάλτου ταιριάζει σε μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού και budget.

test bmw g310gs 11

Κάτι καλύτερο;

Τα φρένα αποτελούνται από ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό. Προέρχονται από την Bybre. Μπροστά η τετραπίστονη δαγκάνα είναι ακτινικά τοποθετημένη με τον δίσκο διαμέτρου 300mm. Πίσω υπάρχει μια μονοπίστονη της ίδιας εταιρείας που «δαγκώνει» ένα δίσκο διαμέτρου 240mm. Το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί και στους δύο τροχούς με κουμπί που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Η λειτουργία τους είναι μέτρια σε αίσθηση. Θα τη χαρακτηρίζαμε «ξερή». Για αυτό πιθανότατα ευθύνονται τα τακάκια πρώτης τοποθέτησης, το οποία με λίγα ευρώ μπορούν να αντικατασταθούν.

test bmw g310gs 10

 

Και off road

Για να νοιώσεις άνετα στο χώμα με μια μοτοσυκλέτα πρέπει να έχεις τον απόλυτο έλεγχο. Να μπορείς να σηκωθείς στα μαρσπιέ εύκολα και να πατήσεις με σιγουριά κάτω . Να αισθάνεσαι σιγουριά. Το G310GS μπορεί να «πατήσει» μέρη τα οποία πατάνε τα μεγαλύτερα αδέλφια του, ίσως και πιο εύκολα από αυτά. Αφού διαφορετικά είναι να χειρίζεσαι στο χώμα 170 κιλά και αλλιώς 200+. Και πάλι οι αναρτήσεις αλλά και τα ελαστικά της Metzeler παίζουν μεγάλο ρόλο στην αυτοπεποίθηση που θα νοιώσει ο αναβάτης του G310GS όταν αποφασίσει να κινηθεί off road.

test bmw g310gs 25 

Πόσο GS είναι το 310;

Δύσκολο να διαχειριστεί οποιαδήποτε ανάλογη μοτοσυκλέτα ένα τέτοιο «βάρος». Είναι GS επειδή μοιάζει με αυτά. Αν το όνομά του ήταν διαφορετικό ίσως τα πράγματα να ήταν πιο εύκολα για αυτό, αλλά και για εμάς που λανθασμένα αναζητούμε ομοιότητες με τα μεγάλα GS. Το 310 τους μοιάζει σε εμφάνιση. Διαθέτει adventure χαρακτηριστικά, αλλά προπαντός είναι μια μικρομεσαία μοτοσυκλέτα που σκοπό έχει να θέλξει νέους αναβάτες κατ’ αρχήν στους δύο τροχούς κατά δεύτερον στην κατηγορία και τέλος να τους μυήσει στον κόσμο των βαυαρικών adventure με ήπιο τρόπο. Και τα καταφέρνει καλά.

 

 BMW G310GS 2018 TX

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Αντιπροσωπεία BMW Ελλάς Α.Ε.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής

Κυβισμός (cc) 313
Διάμετρος x Διαδρομή 80 x 62.1
Συμπίεση 10,6:1
Σύστημα εξαγωγής σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 34 /  9.500
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) 2.8 / 7.500
Κατανάλωση (lt/100kmh)  4,2