Το DR 800 S Big αποκτά νέα ζωή ως scrambler

Μετενσάρκωση


13.04.2021

Ξεχάστε το επιβλητικό ρεζερβουάρ, το «ψαρωτικό» ρύγχος και τα πλαστικά. Η νέα δημιουργία είναι λες κι έχει ξεπηδήσει από τη δεκαετία του '80. Λιτή κι απέριττη, έτοιμη για... ταρζανιές και ατελείωτο παιχνίδι στο χώμα

Κείμενο: Μένιος Κατής

Εδώ και καιρό αιωρείται η φήμη βάσει της οποίας η Suzuki δουλεύει πάνω σε ένα νέο off-road θέλοντας να αναβιώσει το θρυλικό DR Big (διαβάστε εδώ)

Προς το παρόν δεν υπάρχουν νεότερες πληροφορίες επ' αυτού, οπότε μένουμε με τις αναμνήσεις του μοντέλου με τον θηριώδη μονοκύλινδρο και την ιδιαίτερη εμφάνιση.

Θυμίζουμε ότι το DR 800 S Big παρουσιάστηκε το 1988 και ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 727 κ.εκ. απέδιδε 52 ίππους. Το 1990 η δεύτερη γενιά, απέκτησε 779 κ.εκ. και 54 ίππους. Ήταν μια τεράστια μοτοσυκλέτα με ένα εξίσου μεγάλο ρεζερβουάρ 30 λίτρων, που στη συνέχεια μίκρυνε κατά 7 λίτρα. Το ύψος σέλας βρισκόταν 876 χλστ. πάνω από το έδαφος, η ανάρτηση ήταν πολύ μαλακή και το μπροστινό φρένο αδύναμο. Ήταν η πρώτη με ρύγχος, συστατικό που έχει υιοθετηθεί από την BMW, την Ducati και την Triumph και πρόσφατα την Benelli. Η παραγωγή της σταμάτησε επίσημα το 1999.

DR Big Scrambler 2

Κλείνουμε την παρένθεση και επιστρέφουμε στο σήμερα. Το συνεργείο Unik Edition που βρίσκεται κοντά στη Λισσαβόνα, είχε την ιδέα να μετατρέψει ένα DR Big σε ρετρό scrambler. To project των αδερφών Tiago & Luis Gonçalves βασίστηκε σε ένα μοντέλο του 1991.

Οι Πορτογάλοι μηχανικοί επέλεξαν να τοποθετήσουν ρεζερβουάρ από το «τίμιο» GN, ενώ τοποθετήθηκε και νέα, χειροποίητη δερμάτινη σέλα καφέ χρώματος. Τοποθετήθηκε νέο υποπλαίσιο πάνω στο οποίο εδράζεται το νέο κοντό πίσω φτερό στην άκρη του οποίου υπάρχει το φανάρι του στοπ και πάνω του κουμπώνει η πινακίδα μαζί με τα μικρά, διακριτικά φλας. Μπροστά τοποθετήθηκε ένα κλασσικό στρογγυλό φωτιστικό σώμα, μικρό φτερό και φυσούνες στα καλάμια του πιρουνιού, συμπληρώνοντας την ρετρό αισθητική.

DR Big Scrambler 5

Οι αναρτήσεις και το σύστημα πέδησης παρέμειναν αυτούσια, με τους μηχανικούς να προχωρούν σε ανακατασκευή των τροχών διαστάσεων 21 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω. Oι ζάντες βάφτηκαν σε μαύρο χρώμα, τοποθετήθηκαν νέες, ανοξείδωτες ακτίνες και τοποθετήθηκαν νέα τρακτερωτά ελαστικά Metzeler Karoo επιλέχθηκε για τον μπροστινό τροχό και Mitas E-09 για τον πίσω.

Στο μηχανικό κομμάτι, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στο σύστημα εξάτμισης, που αποτελείται από λαιμούς της Unik TIG και δύο τελικά της Arrow που βγαίνουν ψηλά - ένα σε κάθε πλευρά.

Την τελική εικόνα συμπληρώνουν τα γραφικά του καλλιτέχνη Vasco Costa που υπάρχουν στο ρεζερβουάρ, στο πλαίσιο, στο ψαλίδι και στην ποδιά κινητήρα.


Ένας μεσήλικας Ιταλός θα επιδιώξει να μπει στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness οδηγώντας μόνος του για ένα 24ωρο minibike σε πίστα καρτ
Μετά το E-Pilen, η εταιρεία παρουσιάζει το Vektorr concept, που αποτελεί προάγγελο της έκδοσης παραγωγής που θα έρθει το 2022
H Motrac Motorcycles ανήκει σε όμιλο εταιρειών με έδρα το Hong Kong. Δραστηριοποιείται στο χώρο των δύο τροχών διαθέτοντας δικό της τμήμα R&D, κέντρο σχεδιασμού και εργοστάσιο. Καυχιέται μάλιστα πως έχει ήδη κατοχυρώσει 25 διπλώματα ευρεσιτεχνίας
Σε μια πίστα dragster (Heathcote Park Raceway) στην πόλη Victoria της Αυστραλίας, η νέα Hayabusa τέθηκε αντιμέτωπη με την «παλιά»

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.