Η πανδημία δεν σταμάτησε την Κίνα: Έγινε και πάλι η μεγαλύτερη αγορά μοτοσυκλετών στον κόσμο

Και πάλι στην κορυφή


12.01.2021

Η Κίνα μετά από χρόνια αποτελεί και πάλι τη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως στο χώρο των μοτοσυκλετών

Κείμενο: Μένιος Κατής

Και τα κατάφερε σε μια χρονιά που ο πλανήτης βρέθηκε μπροστά σε έναν νέο αόρατο εχθρό, αυτόν της πανδημίας του Covid-19, ο οποίος ξεκίνησε από την Wuhan. Μια πανδημία που εξακολουθεί να «θερίζει» ζωές, που έχει αλλάξει τη ζωή μας, τη συμπεριφορά μας, τις καταναλωτικές μας συνήθειες, που έχει επισπεύσει την μετάβαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό και που έχει αλλάξει την παγκόσμια βιομηχανία.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό στον κόσμο (αριθμεί 1.439.323.776 σύμφωνα με το Worldometers) κατάφερε να πάρει ξανά τα ηνία της μεγαλύτερης αγοράς μοτοσυκλετών, τα οποία έχασε το 2016 από την Ινδία, λόγω των πολύ αυστηρών κανόνων που υιοθέτησε για τις εκπομπές ρύπων και τη χρήση δικύκλων. Το 2020 η εικόνα άλλαξε με την Ινδία να παρουσιάζει απώλειες της τάξης του 20% τη στιγμή που η αγορά της Κίνας αναμένεται να κλείσει στα επίπεδα του 2019.

Μπορεί η χρονιά να μην ξεκίνησε καλά καθώς πολλές περιφέρειες της Κίνας βρέθηκαν σε καθεστώς lock-down λόγω Covid-19, η συνέχεια ωστόσο ήταν σαφώς καλύτερη. Το πρώτο 3μηνο έκλεισε με την αγορά να παρουσιάζει απώλειες της τάξης του 20%, αλλά στη συνέχεια η εικόνα άλλαξε και το πρόσημο έγινε θετικό. Το Q2 έκλεισε στο +3%, ενώ το Q3 η ανοδική πορεία συνεχίστηκε φτάνοντας στο +7,6%. Ο απολογισμός του Q4 δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός, ωστόσο τον Οκτώβριο (+12%) και τον Νοέμβριο (+5,4%) οι πωλήσεις συνέχισαν να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν για τους 11 μήνες του 2020, οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 15,7 εκατομμύρια μονάδες, με την αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 να είναι +0,4%.
Τα δεδομένα περιλαμβάνουν μοτοσυκλέτες, σκούτερ, μοτοποδήλατα και οχήματα με 3 και 4 ρόδες. Δεν υπολογίζονται σε αυτά τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ελαφρά σκούτερ, μια κατηγορία μικρών οχημάτων που εφοδιάζονται με κινητήρα.

Έκρηξη πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων

Η Κίνα είναι από τις πρώτες χώρες που υιοθέτησε την ηλεκτροκίνηση και αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη αγορά για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα γεγονός που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο πλάνο της κυβέρνησης για μείωση των εκπομπών ρύπων που συνοδεύεται από ανάλογα κίνητρα.
Οι μεγαλύτεροι παίκτες στον τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και δη μοτοσυκλετών, σκούτερ και μοτοποδηλάτων το 2020 ήταν η ταχέως αναπτυσσόμενη NIU, αλλά και η YADEA η οποία σημείωσε πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια δίκυκλα μέσα στο έτος, με τα περισσότερα από αυτά (σχεδόν τα 6 εκατομμύρια) να είναι σκούτερ και μοτοποδήλατα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μετά από σχεδόν τρία χρόνια ήρθε η ώρα για την έκδοση παραγωγής του κινέζικου supersport
Η εταιρεία που ανήκει στην κινέζικη Zongshen, αποκάλυψε το AQS (Automatic Quick Shift) 401, ένα μοντέρνο Bobber με μια σημαντική ιδιαιτερότητα
Η Suzuki συνεχίζει να εξελίσσει το μικρό supersport, που δυστυχώς παραμένει μακριά από εμάς
Η μάρκα που ανήκει στον όμιλο Keeway αναλαμβάνει (και συγχωνεύεται με) την ιστορική εταιρεία του Pesaro, η οποία έγινε διάσημη χάρη στις αγωνιστικές επιτυχίες της δεκαετίας του '70

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.