Harley Davidson: Εξελίσσει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος εκτάκτου ανάγκης

Περισσότερη ασφάλεια για τον αναβάτη


20.04.2021

Ένα νέο σύστημα υποβοήθησης του αναβάτη εξελίσσει η Harley Davidson με βάση κάποιες πατέντες που κατέθεσε πρόσφατα η εταιρεία

 Κείμενο: Μένιος Κατής

Τα σχέδια, τα οποία φέρνει στην επιφάνεια, το visordown.com, αφορούν σε ένα σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος εκτάκτου ανάγκης.

Το εν λόγω σύστημα, το οποίο στα αυτοκίνητα είναι γνωστό ως AEBS (Advanced/Autonomous Emergency Braking System), έρχεται να κάνει αυτό που ακριβώς υποδηλώνει, να παρέμβει δηλαδή σε μια δύσκολη κατάσταση όταν αντιληφθεί ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τον αναβάτη.

Η λειτουργία του βασίζεται σε μια σειρά από αισθητήρες αρκετοί από τους οποίους θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από κοινού με το adaptive cruise control, καθώς παρακολουθούν το περιβάλλον στο οποίο κινείται η μοτοσυκλέτα, όπως επίσης και τις αντιδράσεις του αναβάτη.

Το σύστημα χρησιμοποιεί μια κάμερα που βρίσκεται στο κόκπιτ της μοτοσυκλέτας και κοιτάζει προς τον αναβάτη, αισθητήρες στα γκριπς του τιμονιού αλλά και στη σέλα.

HD sistima frena 2

Παράλληλα, συνδυάζεται με μια κάμερα ενσωματωμένη στο κράνος του οδηγού που επικεντρώνει στα μάτια του. Η τεχνολογία καταγραφής οφθαλμικών κινήσεων (eye tracking) έχει τη δυνατότητα να ελέγχει πότε το μάτι του αναβάτη είναι κλειστό, όπως επίσης και να ξεχωρίζει πότε ο αναβάτης κοιτάζει σε διαφορετική κατεύθυνση, ώστε να τον επαναφέρει στην τάξη.

Πριν το σύστημα παρέμβει, θα προηγηθούν μια σειρά από προειδοποιητικά φωτάκια, απτικές και ακουστικές ειδοποιήσεις, που θα ενημερώνουν τον αναβάτη για τον κίνδυνο που ακολουθεί, αναμένοντας τις αντιδράσεις του. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κάποια ανταπόκριση, τότε το σύστημα θα παρέμβει επιβραδύνοντας τη μοτοσυκλέτα μέχρι να ακινητοποιηθεί τελείως και ενδεχομένως να πέσει στο έδαφος, σε περίπτωση που ο αναβάτης έχει χάσει τις αισθήσεις του.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό του συστήματος που παρουσιάζεται στα σχέδια ευρεσιτεχνίας της εταιρείας του Milwaukee, είναι ότι μπορεί να κρίνει αν η δύναμη πέδησης που ασκείται είναι αρκετή για μια δεδομένη κατάσταση και να παρέμβει προσθέτοντας δύναμη.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε θα εφαρμοστεί η εν λόγω τεχνολογία στα μοντέλα της Harley Davidson.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μπορεί να μην παράγεται από το εργοστάσιο του Hamamatsu αλλά είναι ιαπωνικής προέλευσης
Η ασπίδα (shield) της ινδικής Sepal είναι η εξέλιξη των σκεπάστρων για κάθε είδους μοτοσυκλέτα. Πως θα σας φαινόταν ένα Duke με «hard top»;
Μια ιταλική εταιρεία χρησιμοποιεί υγρούς κρυστάλλους για να δημιουργήσει μια επαναστατική ζελατίνα
H Honda εξελίσσει αερόσακο που θα προστατεύει τον αναβάτη ακόμη και σε περίπτωση που αποσπάται από την μοτοσυκλέτα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.