Αφιερώματα

Yamaha SZR 660: Ιταλικής έμπνευσης Supermono

Σπάνιο στις μέρες μας


15.03.2022

Το 1995, η Yamaha Ιταλίας, δηλαδή η Belgarda πρότεινε μια ενδιαφέρουσα συνταγή θέλοντας να συμμετάσχει στη supermono κατηγορία και παρουσίασε μια supersport μοτοσυκλέτα με τον μονοκύλινδρο κινητήρα του Tenere 660

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: InMoto.it

Εξαιρετικά μαζεμένο σε διαστάσεις, το μονοκύλινδρο Yamaha ήταν κατάλληλο κυρίως για μικρομεσαίους αναβάτες αφού για πιο μεγαλόσωμους αναβάτες δεν υπήρχε ο ανάλογος χώρος.

Χωρίς να φορτίζει υπερβολικά τους καρπούς, το 660 μπορούσε να διατηρήσει υψηλές μουαγιέν (για μονοκύλινδρο), εξαιτίας της σωστής κάλυψης απότον αέρα, ενώ για δικάβαλες εκδρομές δεν ήταν και ότι καλύτερο αφού ο αναβάτης ένιωθε "πάνω του" συνεχώς τον συνεπιβάτη εξαιτίας, της "διόροφης" σέλας αλλά και της έλλειψης χειρολαβών.

yamaha szr 660 3

Κάποιοι κραδασμοί εμφανίζονταν σε ταχύτητες κοντά στα 100 km/h, η ζέστη του κινητήρα ήταν ανεκτή σχεδόν όλες τις μέρες του έτους όμως η εξάτμιση ήθελε προσοχή καθώς η θέση της εύκολα δημιουργούσε «τατουάζ» σε γάμπες.

Με γωνία κάστερ 24°, ίχνος 102 mm και μεταξόνιο στα 1.410 mm, το ιταλικό Yamaha ήταν απολαυστικό σε ορεινό επαρχιακό δίκτυο με καλή άσφαλτο και ξεδίπλωνε τις χάρες του όσο γινόταν πιο σφιχτό, ενώ η θετικές εντυπώσεις παρέμεναν και στην πίστα, όσο οι ρυθμοί παρέμεναν εντός εύρους χρήσης.

Στο δρόμο αλλά και στην πίστα, άλλαζε κατεύθυνση αστραπιαία αν και οι αναρτήσεις ήταν μαλακές και ρυθμισμένες να κρατάνε τον αναβάτη ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση. Ήταν πολύ σταθερό και οι αναρτήσεις του πλήρως ρυθμιζόμενες.

yamaha szr 660 4

Με πραγματική τελική λίγο πάνω από τα 180km/h και περίπου πέντε δευτερόλεπτα για τα πρώτα εκατό χιλιόμετρα από στάση, το 660 ήταν αξιοπρέστατο σε επιταχύνσεις όσο και σε ρεπρίζ. Όμως το νόημα της μοτοσυκλέτας ήταν η σπορ οδήγηση, η φιλικότητα του μονοκύλινδρου κινητήρα καθώς και η οικονομία στη συντήρηση της.

Δυστυχώς η εμπορική επιτυχία της μοτοσυκλέτας ήταν μικρή καθώς το κοινό προτιμούσε σπορ μοντέλα με περισσότερους κυλίνδρους ενώ τα μονοκύλινδρα ήταν συνήθως On-Off. Η "καριέρα" του έληξε το 2001, πέντε χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.