Δοκιμές

Δοκιμή Kawasaki Ninja 400: Άξιος Πολεμιστής

Γνήσιο τέκνο της "πολεμικής οικογένειας" του Akashi


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  12.10.2018
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Μέσα σε έναν χρόνο από την παρουσίασή της, η μοτοσυκλέτα της Kawasaki έχει κατακτήσει τα πάντα. Παγκόσμια και εθνικά πρωταθλήματα και φυσικά την κορυφή στην κατηγορία των μικρών supersport

kawasaki ninja 400 ambience 1

Αρχικά τη γνωρίσαμε με κινητήρα 250 κυβικών εκατοστών. Στη συνέχεια έγινε 300 και πλέον εκμεταλλεύεται πλήρως την κατηγορία διπλώματος Α2, φτάνοντας τα 400 και τους 45 ίππους. Με ανανεωμένη, πιο σπορ και αιχμηρή εμφάνιση, η οποία είναι επηρεασμένη από το κορυφαίο σπορ μοντέλο της εταιρείας, Ninja H2. Έτσι, ως γνήσιος απόγονος της "πολεμικής" οικογένειας του Akashi, το Ninja 400 ήρθε για να ταράξει τα νερά στην "entry-level" σπορ κατηγορία μοτοσυκλετών.

kawasaki ninja 400 details 6

Κοφτερή σαν λεπίδα

Η εμφάνιση του νέου Ninja 400 δεν αφήνει τίποτα στη φαντασία. Είναι ένα αυθεντικό supersport, προσανατολισμένο παράλληλα και στις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης. Μάλιστα, ο όγκος της παραπέμπει σε μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού. Είναι ποιοτική και πλήρως ανανεωμένη σε σύγκριση με το προϋπάρχον μοντέλο. Αισθητή διαφορά εντοπίζεται στο εμπρόσθιο τμήμα του fairing, το οποίο απέκτησε περισσότερες γωνίες και δύο λεπτούς προβολείς, που εμπεριέχουν πλήρες σύστημα φωτισμού τεχνολογίας LED. Μάλιστα προσφέρουν άριστη ορατότητα κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά παράλληλα δυναμισμό στη συνολική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας. Τα εμπρός φλας εξακολουθούν να είναι πολύ όμορφα, ενσωματωμένα στα πλαϊνά του fairing. Η ζελατίνα είναι διακριτική και πίσω της κρύβεται ο πίνακας οργάνων, δανεισμένος από το μεγαλύτερο αδερφάκι του, Ninja 650.

kawasaki ninja 400 action 5

Στο κεντρικό τμήμα του υπάρχει ένα μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο. Αριστερά του αποτυπώνονται οι προειδοποιητικές λυχνίες, ενώ στα δεξιά του υπάρχει μία ασπρόμαυρη LCD οθόνη, η οποία εμπεριέχει πολλαπλές ενδείξεις. Για παράδειγμα, την επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων, ψηφιακό ταχύμετρο , θερμοκρασία νερού, ένδειξη βενζίνης, μερικούς και ολικό χιλιομετρητή, κ.ά. Το ουραίο τμήμα του είναι μικροκαμωμένο και οι γραμμές του ακολουθούν «ανοδική πορεία». Οι καθρέφτες του προσφέρουν άριστη ορατότητα.
Προεξέχουν λίγο και έτσι εμποδίζουν κατά τη διέλευσή μας ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Αναδιπλώνουν όμως πολύ εύκολα, μετατρέποντας το Ninja 400 σε πραγματική λεπίδα, η οποία διασχίζει με μεγάλη ευκολία την κίνηση της πόλης. Οι νέες χρωματικές επιλογές είναι δύο: μαύρο και πράσινο. Το δεύτερο μάλιστα δανείζεται τα γραφικά του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας "KRT" και είναι κατά 200 ευρώ ακριβότερο. Το μαύρο χρώμα δίνει κύρος και «κρύβει» το σπορ DNA της μοτοσυκλέτας.

kawasaki ninja 400 ambience 2

Καθολική ανανέωση

Το φρεσκάρισμα της νέας Ninja 400 δεν έμεινε μόνο στην εμφάνιση. Είναι ολοκληρωμένο και ουσιαστικό, φτάνοντας βαθιά μέχρι την "καρδιά". Πλέον εφοδιάζεται με έναν υγρόψυκτο, τετράχρονο, δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, 399 κυβικών εκατοστών. Διαθέτει 8 βαλβίδες και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω δύο σωμάτων ηλεκτρονικού ψεκασμού, διαμέτρου 32mm. Αποδίδει 45 ίππους στις 10.000σ.α.λ. και 3,9kgm ροπής στις 8.000σ.α.λ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων. Ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.

kawasaki ninja 400 action 6

Ελαφρύ και αποτελεσματικό

Ο σχεδιασμός του πλαισίου είναι νέος και παρόμοιος με του Ninja H2. Είναι χωροδικτύωμα τύπου trellis. Πιο ελαφρύ και διαθέτει μεγαλύτερη ακαμψία. Οι αναρτήσεις είναι βελτιωμένες. Εμπρός τοποθετήθηκε ένα μεγαλύτερο, πιο στιβαρό συμβατικό πιρούνι, διαμέτρου 41mm με διαδρομή 120mm. Ενώ η πίσω ανάρτηση, με διαδρομή 130mm, διαθέτει νέο μοχλικό και αναθεωρημένο σετάρισμα και 5 θέσεις για τη ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου.

kawasaki ninja 400 details 1

Τα φρένα είναι νέα και αποτελούνται εμπρός από ημίπλευστο δίσκο τύπου «μαργαρίτα», διαμέτρου 310mm και συνεργάζονται με δαγκάνα δύο εμβόλων της Nissin. Η αντλία και οι σωληνώσεις είναι νέες, προσφέροντας πιο άμεση απόκριση και καλύτερη αίσθηση κατά το φρενάρισμα. Ο πίσω δίσκος έχει την ίδια σχεδίαση, διαμέτρου 220mm και συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων της ίδιας εταιρείας. Φυσικά, το συνολικό σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από την πιο μικρή και ελαφριά μονάδα ABS της Nissin. Οι ζάντες είναι 5-άκτινες, 17 ιντσών, στο σχήμα του αστεριού. Και είναι ντυμένες με ελαστικά διάστασης 110/70 και 150/60 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14 λίτρων και το συνολικό βάρος του πλήρες υγρών ανέρχεται στα 168 κιλά.

kawasaki ninja 400 details 3

Άψογη εργονομικά

Με την πρώτη ματιά διαπίστωσα ότι πρόκειται για μία πολύ όμορφη σπορ μοτοσυκλέτα. Το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής της είναι άριστα. Ο όγκος της είναι μεγαλύτερος από το προϋπάρχον 300άρι μοντέλο και με παρέπεμψε σε μοτοσυκλέτες 600 κυβικών εκατοστών. Η θέση οδήγησης, ενώ την περίμενα πολύ κουραστική, ήταν τελικά αρκετά όρθια και ξεκούραστη. Με τον κορμό να παίρνει μία ελαφριά σπορτίβ κλίση προς τα εμπρός. Η θέση του τιμονιού είναι πιο ψηλά και τα μαρσπιέ ελαφρώς μπροστά, με αποτέλεσμα να μην κουράζει, συμβάλλοντας παράλληλα στον άριστο χειρισμό. Η σέλα απέχει μόλις 785mm από το έδαφος. Έτσι, ακόμη και οι χαμηλού αναστήματος αναβάτες, μπορούν να έχουν άριστη και ασφαλή επαφή με το οδόστρωμα κατά την ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας. Μάλιστα διαθέτει ικανοποιητικό αφρώδες υλικό, παρέχοντας άνεση ακόμη και έπειτα από αρκετή ώρα οδήγησης.

kawasaki ninja 400 action 1

Ο συνεπιβάτης κάθεται πιο ψηλά σε σύγκριση με τον αναβάτη και σε σχετικά όρθια θέση. Αλλά η σέλα είναι μικρή και σκληρή με αποτέλεσμα να κουράζει γρήγορα. Απόλυτα φυσιολογικό, καθώς όλες οι σπορ μοτοσυκλέτες δεν φημίζονται για την άνεση της θέσης του συνεπιβάτη. Αμελητέο όμως πρόβλημα, καθώς με την αντικατάσταση του αφρώδους υλικού η κατάσταση εξισορροπείται.

Ζωηρό και ευέλικτο

Ο κινητήρας του είναι ελαστικός και λειτουργεί άψογα, χωρίς κομπιάσματα, χωρίς κραδασμούς. Μόνο πολύ ψηλά, πάνω από τις 10.000σ.α.λ., ξεπροβάλλουν δειλά ελάχιστοι τριγμοί. Η εξάτμιση που περνά τις προδιαγραφές euro 4 είναι αρκετά αθόρυβη, ιδίως στις χαμηλές στροφές. Όταν όμως ξεπερνά τις 7.000σ.α.λ. ο ήχος αποκτά μία πιο «επιθετική» χροιά.
Κατά τη μετακίνησή μου σε πολυσύχναστο αστικό περιβάλλον, το Ninja 400 ανταποκρίθηκε άψογα. Το τιμόνι του «κόβει» πολύ και σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος και το ύψος της σέλας μού έδωσε τη δυνατότητα να κινηθώ πολύ γρήγορα ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα.

kawasaki ninja 400 ambience 3

Ο κινητήρας του είναι ζωηρός και αποδίδει από πολύ χαμηλά. Το καλύτερο φάσμα λειτουργίας του για βέλτιστη απόδοση είναι από τις 6.500σ.α.λ. έως τις 12.000σ.α.λ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αθόρυβο και πολύ μαλακό. Όπως και η μανέτα του συμπλέκτη, η οποία δεν κουράζει καθόλου.

Όταν κινήθηκα σε εθνικό οδικό δίκτυο, έφτασε η ώρα να διαπιστώσω ποιες είναι οι δυνατότητες του κινητήρα. Και πραγματικά με εξέπληξε. Με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, στις 11.500σ.α.λ., το ψηφιακό ταχύμετρο άγγιξε τα 195χλμ/ω. Ενώ στις 7.000σ.α.λ. έδειξε 120χλμ/ω. Η ζελατίνα, παρόλο που είναι μικρή, προστατεύει αρκετά ικανοποιητικά από τον αέρα και έτσι μπορείς να κινηθείς εύκολα με 140χλμ/ω, στις 8.250σ.α.λ. Κατά τη δοκιμή μας, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 4,5 λίτρα/100χλμ., σε ήπιους ρυθμούς, ενώ ύστερα από αρκετή πίεση δεν ξεπέρασε τα 5,5 λίτρα/100χλμ. Έτσι η αυτονομία φτάνει με ευκολία τα 255+ χιλιόμετρα.

kawasaki ninja 400 ambience 4

Σε επαρχιακό οδικό δίκτυο με αλλεπάλληλες στροφές, το πλαίσιο, οι αναρτήσεις και τα φρένα ανταποκρίθηκαν άριστα. Η μανέτα του φρένου είναι προοδευτική, με πολύ καλή πληροφόρηση. Πολύ δυνατό και σαφέστατο φρενάρισμα με το ABS να τίθεται σε λειτουργία μόνον όταν πραγματικά χρειαστεί. Το τιμόνι προσφέρει πολύ γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης. Οι «σφιχτές» ρυθμίσεις των αναρτήσεων παρέχουν εξαιρετική πληροφόρηση και εξασφαλίζουν σταθερότητα εμπνέοντας σιγουριά μέσα στη στροφή. Στις εισόδους των στροφών, η μοτοσυκλέτα σε τραβά προς το εσωτερικό της, δίνοντάς σου τη δυνατότητα για μεγάλες κλίσεις. Και στις εξόδους το γκάζι είναι αρκετό. Το ευχαριστηθήκαμε!

kawasaki ninja 400 details 7

Κορυφαίο στο είδος του

Ύστερα από μία εβδομάδα και 500 χιλιόμετρα παρέα με το Ninja 400, διαπίστωσα ότι ο σπορ χαρακτήρας του αποτελεί πραγματικό εργαλείο για όλες τις χρήσεις. Είναι πολύ όμορφο και σε μετακινεί ακούραστα και ευέλικτα σε αστικό περιβάλλον. Ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του σε μία επαρχιακή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές, ενώ η πίστα είναι με σιγουριά το φυσικό του περιβάλλον. Θα έλεγα ότι πιθανόν να είναι η απόλυτη σπορ μοτοσυκλέτα για αρχάριους -και όχι μόνον- αναβάτες. Θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις τα όριά σου και να τα εξελίξεις. Όλα αυτά φυσικά θα στα προσφέρει με το πολύ λογικό αντίτιμο των 6.490 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία kawasaki.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 399
Διάμετρος x Διαδρομή 70x51,8
Συμπίεση 11,5:1
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 45/10.000
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 3,9/8.000
Κατανάλωση (lt/100km) 4,5-5,5

KAWASAKI NINJA 400 TX