Δοκιμές

Δοκιμή SYM Symphony ST 200i ABS: Ο Βασιλιάς

Το scooter που κυκλοφορεί κατά χιλιάδες στους ελληνικούς δρόμους


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  30.09.2018

Ύστερα από 1.000 χιλιόμετρα με τον πρωταθλητή των πωλήσεων καταλάβαμε γιατί το Symphony ST 200i ABS είναι best seller στη χώρα μας 

Οδηγούμε ό,τι πιο νέο και φανταχτερό κυκλοφορεί σε δύο τροχούς. Αδικούμε πολλές φορές τα scooter, όπως παλιότερα αδιαφορούσαμε για τις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες. Οτιδήποτε κάτω από 600 κυβικά περνούσε σχεδόν απαρατήρητο. 

sym symphony st 200 ambience 2

Από το 2010 η αγορά μοτοσυκλέτας άλλαξε, όπως και πολλά άλλα στην καθημερινότητά μας. Τα scooter, το ίδιο και τα παπιά, μπήκαν περισσότερο σε αυτή. Διότι πλέον δεν υπήρχαν τα χρήματα για να «ποτίζεις» το χιλιάρι με το οποίο πηγαινοερχόσουν στο γραφείο. Και τότε δίκυκλα όπως το μοντέλο της SYM έδωσαν τη λύση για οικονομική, ασφαλή και γενικότερα απροβλημάτιστη μετακίνηση. Στην εξίσωση προσθέστε την εμφάνιση αλλά και τη χαμηλή τιμή. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά για να κατανοήσουμε τους λόγους που το Symphony ST είναι πρώτο σε πωλήσεις τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. 

Είναι Όμορφο

Στη SYM έχουν κατανοήσει τα ευρωπαϊκά γούστα. Έτσι το Symhony ST είναι πανέμορφο και στυλάτο με ιταλική φινέτσα και «ροή» στη σχεδίαση από μπροστά έως πίσω. Από τον «στρογγυλεμένο» και χαρακτηριστικό προβολέα και τα αιχμηρά φλας που ενσωματώνονται στην ποδιά, μέχρι το μεγάλο φωτιστικό σώμα.

sym symphony st 200 action 6

Τα πολλά και διαφορετικά χρώματα στα οποία διατίθεται και συνδυάζονται με διαφορετικής απόχρωσης σέλα δίνουν την αίσθηση πως, παρόλο που κυκλοφορούν πολλά μα πάρα πολλά ST εκεί έξω, το δικό σου είναι ξεχωριστό. Οι 16άρηδες τροχοί είναι μαύροι και με το σπορ σχεδιασμό δίνουν μια επιπλέον νότα στη συνολικά μοντέρνα σχεδίαση. Η σέλα είναι μεγάλη και πολύ καλή σε ποιότητα, σε συνδυασμό μάλιστα με τη ματ γκρι βαφή με το εξαιρετικό φινίρισμα αποδεικνύουν πως η SYM δεν έχει κάνει ''εκπτώσεις'' στην ποιότητα των υλικών. Ταιριαστές με τη σχεδίαση είναι επίσης οι χειρολαβές του συνεπιβάτη και η σχάρα.

sym symphony st 200 details 4

Στο πάνελ οργάνων συναντάμε τον αναλογικό χιλιομετρητή που περιλαμβάνει την ψηφιακή ένδειξη του στροφομέτρου. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το γεγονός πως οι δύο αυτές λειτουργίες μπορούν να αντιστραφούν, με το στροφόμετρο να γίνεται αναλογικό και το ταχύμετρο ψηφιακό. Δεξιά του οργάνου υπάρχουν ενδεικτικές λυχνίες, ενώ μία ακόμη μικρή οθόνη πληροφορεί για τη στάθμη καυσίμου, την ώρα ή την μπαταρία.

sym symphony st 200 details

Η σέλα ανοίγει με δύο τρόπους. Είτε ηλεκτρονικά με τον διακόπτη ανοιχτό και το πάτημα του διακόπτη των φώτων προς τα κάτω, είτε με κλειστό κεντρικό διακόπτη και στρίψιμο αυτού αριστερά. Οι διακόπτες είναι καλής ποιότητας ενώ δεν υπάρχει kill switch για το σβήσιμο, αυτό γίνεται αποκλειστικά με το κλειδί.

Έχει χώρους

Παρότι και ο πίσω τροχός του ST 200i είναι 16 ιντσών – γεγονός που στερεί χώρο στα περισσότερα scooter κάτω από τη σέλα -  άνετα μπορεί κάποιος να αποθηκεύσει ένα full face κράνος κάτω από αυτή. Επίσης αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και στο μπροστινό μέρος, στο εσωτερικό της ποδιάς. Εκεί βρίσκεται και η απαραίτητη πλέον για όλους USB θύρα.

sym symphony st 200 details 3

Παρά τις μικρές διαστάσεις του, ο αναβάτης έχει πολύ χώρο για τα πόδια στο επίπεδο πάτωμα. Σε αυτό θα βοηθήσει και ένας πρακτικός γάντζος για τσάντες που αποδεικνύεται απίστευτα βολικός στην καθημερινότητα. Tόσο το πλαϊνό όσο και το κεντρικό σταντ που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό είναι εκεί για να σου ''σταθούν'' ανά πάσα στιγμή ανεξαρτήτως οδοστρώματος (δοκιμάσαμε και σε εξαιρετικά αμμώδη παραλία).

sym symphony st 200 ambience 4

Μικρό στο μάτι…. μεγάλο στην καθημερινότητα

Στην καρδιά του Symphony ST χτυπάει ο αερόψυκτος, διβάλβιδος κινητήρας των 169 κ.εκ. Euro4, με την ισχύ του να φτάνει τους 12 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή των 1,2 kgm. να αποδίδεται στις 6.000 σ.α.λ. Οι κραδασμοί απουσιάζουν σε όλο το φάσμα στροφών. Δείχνει τη ζωντάνια του από τις 3.000 σ.α.λ. και από τις 4 έως τις 8.000 σ.α.λ. ανεβάζει ρυθμό συνεχώς και γραμμικά. Έτσι ακόμη και ο πιο άπειρος αναβάτης, ανεξαρτήτως φύλου, νοιώθει οικεία άμεσα και το γεγονός αυτό αποτελεί ένα ακόμη συστατικό επιτυχίας. H εξάτμιση που καλύπτεται όμορφα με ένα μεγάλο πλαστικό κάλυμμα γουργουρίζει αρκετά μπάσα, δείγμα ποιοτικής λειτουργίας.

 Ελαφρύ και ''μανιτζέβελο''

Τα 129 κιλά επιτρέπουν την ευκολία των χειρισμών και γίνεται άμεσα αντιληπτό πως είναι πολύ ελαφρύ, τόσο που δεν θα προβληματίσει ούτε θηλυκού γένους αναβάτες. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της CST με διαστάσεις 110/70-16 σίγουρα δεν «θαμπώνουν» με το όνομά τους, όμως συμβάλλουν στις ασφαλείς μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Οι καθρέπτες είναι μεγάλοι και άνετα μπορείς να διακρίνεις οτιδήποτε σε ακολουθεί, ενώ τα φώτα είναι ικανοποιητικά κατά τις βραδινές βόλτες. Η σέλα είναι αναπαυτική και μεγάλη και δεν θα κουράσει ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Άλλο ένα μεγάλο συν για το Symphony ST.

sym symphony st 200 action 2

Ο χώρος για τα πόδια ακόμα και για έναν αναβάτη του ύψους μου (1,94μ.) είναι αρκετός.  Ο συνεπιβάτης θα καθίσει άνετα λόγω του προαναφερθέντος μεγάλου μεγέθους της σέλας και θα νιώσει ασφάλεια πιάνοντας τις μεγάλες χειρολαβές. Τα μαρσπιέ  του συνεπιβάτη κλείνουν και ασφαλίζουν μέσα στα πλαστικά του ST. Το ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων σού παρέχει μια αυτονομία της τάξης των 190 με 200 χιλιομέτρων, μια και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 3,2 με 3,4 λίτρα. 

Η τελική ταχύτητα είναι κάτι που λίγους απασχολεί κατά την αγορά ενός τέτοιου σκούτερ. Είδαμε 115 χ.α.ώ. και σίγουρα με αναβάτη πιο «νορμάλ» διαστάσεων, η τελική θα ήταν μεγαλύτερη.

sym symphony st 200 details 8

Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν μια διπίστονη δαγκάνα που θα ''αγκαλιάσει'' τον δίσκο 260 χιλιοστών τύπου wave μπροστά και η μονοπίστονη 240 χιλιοστών πίσω. ABS διατίθεται μόνο στον εμπρός τροχό (μονοκάναλο) και λειτουργεί πολύ καλά. Στον πίσω τροχό  υπάρχουν εγκατεστημένοι οι αισθητήρες και οι καλωδιώσεις για ABS δύο καναλιών, αλλά λογικά αφορούν περίπτωση μελλοντικής ευρωπαϊκής οδηγίας μια και οι Euro4 δεν επιβάλλουν κάτι τέτοιο.

sym symphony st 200 details 1

Το συμβατικό πιρούνι που συναντάμε στην μπροστινή ανάρτηση είναι αλήθεια πως δεν απορροφά τους κραδασμούς σε μεγάλο βαθμό και κάποιες φορές ίσως κουράσει τον αναβάτη. Όμως μετά από μερικά χιλιόμετρα το συνηθίζει μέχρι έναν βαθμό. Τα δύο αμορτισέρ λειτουργούν πολύ καλά και διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης.

sym symphony st 200 ambience 8

Τιμή από άλλο πλανήτη

Όλα τα παραπάνω θετικά χαρακτηριστικά του ST 200i υπερτονίζονται από την τιμή πώλησής του που είναι στα 2.345€ αποτελώντας μια από τις πιο value for money προτάσεις στην κατηγορία. Δύσκολα κάποιος που θα οδηγήσει για μερικά χιλιόμετρα το ST και έχοντας αυτήν την τιμή κατά νου θα μπορέσει να το αποκλείσει από τις επιλογές του για την αγορά ενός scooter.

sym symphony st 200 ambience 6

Dealers…. παντού

Το δίκτυο αντιπροσώπων της SYM είναι πραγματικά τεράστιο και σε κάθε νομό υπάρχουν ίσως περισσότεροι από έναν. Είναι πολύ σημαντικό να έχει ο κάτοχος κοντά του έναν εξουσιοδοτημένο συνεργάτη που θα τον εξυπηρετήσει άμεσα. 

sym symphony st 200 ambience 25

Long Live The King!

Το Symphony ST 200i είναι το scooter που απευθύνεται σε φανατικούς «παπόβιους» και σε όσους αναζητούν ένα καθημερινό οικονομικό μέσο μετακίνησης, ελαφρύ και «εύκολο». Βασιλιάς γίνεσαι αν καταφέρεις να «κερδίσεις» το λαό σου, και το Symhony ST 200i έχει κερδίσει τον Έλληνα και με το παραπάνω!

 

 
 

 Μήν ξεχάσετε να λάβετε μέρος στο διαγωνισμό μας 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Αντιπροσωπεία

sym.gr

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, τετράχρονος

Κυβισμός (cc)

168,9

Διάμετρος x Διαδρομή

80x74

Συμπίεση

Δ.Α.

Σύστημα εξαγωγής

1 σε 1

Εκκίνηση

Μίζα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm)

12/7.500

Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm)

1,24/6.000

Κατανάλωση (lt/100km)

3,2

 SYM SYMPHONY ST 200i ABS TX

Δοκιμή SYM Symphony ST 200i ABS: Ο Βασιλιάς

 

Ύστερα από 1.000 χιλιόμετρα με τον πρωταθλητή των πωλήσεων καταλάβαμε γιατί το Symphony ST 200i ABS είναι best seller στη χώρα μας

 

Οδηγούμε ό,τι πιο νέο και φανταχτερό κυκλοφορεί σε δύο τροχούς. Αδικούμε πολλές φορές τα scooter, όπως παλιότερα αδιαφορούσαμε για τις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες. Οτιδήποτε κάτω από 600 κυβικά περνούσε σχεδόν απαρατήρητο.

 

Από το 2010 η αγορά μοτοσυκλέτας άλλαξε, όπως και πολλά άλλα στην καθημερινότητά μας. Τα scooter, το ίδιο και τα παπιά, μπήκαν περισσότερο σε αυτή. Διότι πλέον δεν υπήρχαν τα χρήματα για να «ποτίζεις» το χιλιάρι με το οποίο πηγαινοερχόσουν στο γραφείο. Και τότε δίκυκλα όπως το μοντέλο της SYM έδωσαν τη λύση για οικονομική, ασφαλή και γενικότερα απροβλημάτιστη μετακίνηση. Στην εξίσωση προσθέστε την εμφάνιση αλλά και τη χαμηλή τιμή. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά για να κατανοήσουμε τους λόγους που το Symphony ST είναι πρώτο σε πωλήσεις τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

 

Είναι Όμορφο

Στη SYM έχουν κατανοήσει τα ευρωπαϊκά γούστα. Έτσι το Symhony ST είναι πανέμορφο και στυλάτο με ιταλική φινέτσα και «ροή» στη σχεδίαση από μπροστά έως πίσω. Από τον «στρογγυλεμένο» και χαρακτηριστικό προβολέα και τα αιχμηρά φλας που ενσωματώνονται στην ποδιά, μέχρι το μεγάλο φωτιστικό σώμα.

Τα πολλά και διαφορετικά χρώματα στα οποία διατίθεται και συνδυάζονται με διαφορετικής απόχρωσης σέλα δίνουν την αίσθηση πως, παρόλο που κυκλοφορούν πολλά μα πάρα πολλά ST εκεί έξω, το δικό σου είναι ξεχωριστό. Οι 16άρηδες τροχοί είναι μαύροι και με το σπορ σχεδιασμό δίνουν μια επιπλέον νότα στη συνολικά μοντέρνα σχεδίαση.

 

Η σέλα είναι μεγάλη και πολύ καλή σε ποιότητα, σε συνδυασμό μάλιστα με τη ματ γκρι βαφή με το εξαιρετικό φινίρισμα αποδεικνύουν πως η SYM δεν έχει κάνει ''εκπτώσεις'' στην ποιότητα των υλικών. Ταιριαστές με τη σχεδίαση είναι επίσης οι χειρολαβές του συνεπιβάτη και η σχάρα.

 

Στο πάνελ οργάνων συναντάμε τον αναλογικό χιλιομετρητή που περιλαμβάνει την ψηφιακή ένδειξη του στροφομέτρου. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το γεγονός πως οι δύο αυτές λειτουργίες μπορούν να αντιστραφούν, με το στροφόμετρο να γίνεται αναλογικό και το ταχύμετρο ψηφιακό.

 

Δεξιά του οργάνου υπάρχουν ενδεικτικές λυχνίες, ενώ μία ακόμη μικρή οθόνη πληροφορεί για τη στάθμη καυσίμου, την ώρα ή την μπαταρία.

 

Η σέλα ανοίγει με δύο τρόπους. Είτε ηλεκτρονικά με τον διακόπτη ανοιχτό και το πάτημα του διακόπτη των φώτων προς τα κάτω, είτε με κλειστό κεντρικό διακόπτη και στρίψιμο αυτού αριστερά.  

 

Οι διακόπτες είναι καλής ποιότητας ενώ δεν υπάρχει kill switch για το σβήσιμο, αυτό γίνεται αποκλειστικά με το κλειδί.


Έχει χώρους

Παρότι και ο πίσω τροχός του ST 200i είναι 16 ιντσών – γεγονός που στερεί χώρο στα περισσότερα scooter κάτω από τη σέλα - άνετα μπορεί κάποιος να αποθηκεύσει ένα full face κράνος κάτω από αυτή. Επίσης αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και στο μπροστινό μέρος, στο εσωτερικό της ποδιάς. Εκεί βρίσκεται και η απαραίτητη πλέον για όλους USB θύρα.

Παρά τις μικρές διαστάσεις του, ο αναβάτης έχει πολύ χώρο για τα πόδια στο επίπεδο πάτωμα. Σε αυτό θα βοηθήσει και ένας πρακτικός γάντζος για τσάντες που αποδεικνύεται απίστευτα βολικός στην καθημερινότητα.

 

Τόσο το πλαϊνό όσο και το κεντρικό σταντ που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό είναι εκεί για να σου ''σταθούν'' ανά πάσα στιγμή ανεξαρτήτως οδοστρώματος (δοκιμάσαμε και σε εξαιρετικά αμμώδη παραλία).

 

Μικρό στο μάτι…. μεγάλο στην καθημερινότητα

Στην καρδιά του Symphony ST χτυπάει ο αερόψυκτος, διβάλβιδος κινητήρας των 169 κ.εκ. Euro4, με την ισχύ του να φτάνει τους 12 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή των 1,2 kgm. να αποδίδεται στις 6.000 σ.α.λ. Οι κραδασμοί απουσιάζουν σε όλο το φάσμα στροφών. Δείχνει τη ζωντάνια του από τις 3.000 σ.α.λ. και από τις 4 έως τις 8.000 σ.α.λ. ανεβάζει ρυθμό συνεχώς και γραμμικά. Έτσι ακόμη και ο πιο άπειρος αναβάτης, ανεξαρτήτως φύλου, νοιώθει οικεία άμεσα και το γεγονός αυτό αποτελεί ένα ακόμη συστατικό επιτυχίας.

Η εξάτμιση που καλύπτεται όμορφα με ένα μεγάλο πλαστικό κάλυμμα γουργουρίζει αρκετά μπάσα, δείγμα ποιοτικής λειτουργίας.

 

Ελαφρύ και ''μανιτζέβελο''

Τα 129 κιλά επιτρέπουν την ευκολία των χειρισμών και γίνεται άμεσα αντιληπτό πως είναι πολύ ελαφρύ, τόσο που δεν θα προβληματίσει ούτε θηλυκού γένους αναβάτες.

Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της CST με διαστάσεις 110/70-16 σίγουρα δεν «θαμπώνουν» με το όνομά τους, όμως συμβάλλουν στις ασφαλείς μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

 

Οι καθρέπτες είναι μεγάλοι και άνετα μπορείς να διακρίνεις οτιδήποτε σε ακολουθεί, ενώ τα φώτα είναι ικανοποιητικά κατά τις βραδινές βόλτες. Η σέλα είναι αναπαυτική και μεγάλη και δεν θα κουράσει ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Άλλο ένα μεγάλο συν για το Symphony ST.

 

Ο χώρος για τα πόδια ακόμα και για έναν αναβάτη του ύψους μου (1,94μ.) είναι αρκετός.  Ο συνεπιβάτης θα καθίσει άνετα λόγω του προαναφερθέντος μεγάλου μεγέθους της σέλας και θα νιώσει ασφάλεια πιάνοντας τις μεγάλες χειρολαβές. Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη κλείνουν και ασφαλίζουν μέσα στα πλαστικά του ST.

 

Το ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων σού παρέχει μια αυτονομία της τάξης των 190 με 200 χιλιομέτρων, μια και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 3,2 με 3,4 λίτρα.

 

Η τελική ταχύτητα είναι κάτι που λίγους απασχολεί κατά την αγορά ενός τέτοιου σκούτερ. Είδαμε 115 χ.α.ώ. και σίγουρα με αναβάτη πιο «νορμάλ» διαστάσεων, η τελική θα ήταν μεγαλύτερη.

 

Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν μια διπίστονη δαγκάνα που θα ''αγκαλιάσει'' τον δίσκο 260 χιλιοστών τύπου wave μπροστά και η μονοπίστονη 240 χιλιοστών πίσω. ABS διατίθεται μόνο στον εμπρός τροχό (μονοκάναλο) και λειτουργεί πολύ καλά. Στον πίσω τροχό υπάρχουν εγκατεστημένοι οι αισθητήρες και οι καλωδιώσεις για ABS δύο καναλιών, αλλά λογικά αφορούν περίπτωση μελλοντικής ευρωπαϊκής οδηγίας μια και οι Euro4 δεν επιβάλλουν κάτι τέτοιο.

 

Το συμβατικό πιρούνι που συναντάμε στην μπροστινή ανάρτηση είναι αλήθεια πως δεν απορροφά τους κραδασμούς σε μεγάλο βαθμό και κάποιες φορές ίσως κουράσει τον αναβάτη. Όμως μετά από μερικά χιλιόμετρα το συνηθίζει μέχρι έναν βαθμό. Τα δύο αμορτισέρ λειτουργούν πολύ καλά και διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης.

 

Τιμή από άλλο πλανήτη

Όλα τα παραπάνω θετικά χαρακτηριστικά του ST 200i υπερτονίζονται από την τιμή πώλησής του που είναι στα 2.345€ αποτελώντας μια από τις πιο value for money προτάσεις στην κατηγορία.

Δύσκολα κάποιος που θα οδηγήσει για μερικά χιλιόμετρα το ST και έχοντας αυτήν την τιμή κατά νου θα μπορέσει να το αποκλείσει από τις επιλογές του για την αγορά ενός scooter.

 

Dealers…. παντού

Το δίκτυο αντιπροσώπων της SYM είναι πραγματικά τεράστιο και σε κάθε νομό υπάρχουν ίσως περισσότεροι από έναν. Είναι πολύ σημαντικό να έχει ο κάτοχος κοντά του έναν εξουσιοδοτημένο συνεργάτη που θα τον εξυπηρετήσει άμεσα.

 

Long Live The King!

Το Symphony ST 200i είναι το scooter που απευθύνεται σε φανατικούς «παπόβιους» και σε όσους αναζητούν ένα καθημερινό οικονομικό μέσο μετακίνησης, ελαφρύ και «εύκολο» .

Βασιλιάς γίνεσαι αν καταφέρεις να «κερδίσεις» το λαό σου, και το Symhony ST 200i έχει κερδίσει τον Έλληνα και με το παραπάνω!