Δοκιμές

Triumph Tiger 1200 XCa 2018: Γαντζωμένο στην κορυφή!

Βελτιωμένο παντού


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  07.08.2018

Tο Tiger ακονίζει και δείχνει τα κοφτερά του νύχια, παραμένοντας γαντζωμένο στην κορυφή

Η Triumph σημείωσε μεγάλη επιτυχία στην κατηγορία των mega on-off μοτοσυκλετών με το Tiger 1200. Για αυτόν τον λόγο διατηρεί την αρχική συνταγή βελτιώνοντάς τη στα σημεία για το 2018. 

triumph tiger 1200 ambience 4

Έκδοση κορυφής

Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή την εντυπωσιακή και πιο πλούσια έκδοση του Tiger 1200, την XCa. Σε ματ πρασινομπλέ σκούρο χρώμα, που θυμίζει καμουφλαρισμένο στρατιωτικό όχημα έτοιμο για μάχη.

triumph tiger 1200 action 1

Μυώδες αλλά συνάμα πρακτικό

Από εμφάνιση έχει παραμείνει σχεδόν ίδιο. Μια μοτοσυκλέτα κύρους από μια premium μάρκα όπως η Triumph. Μεγάλη με μυώδες «κορμί» στο μπροστινό της μέρος με το ουραίο τμήμα να λεπταίνει συνολικά τη σιλουέτα. Ένας νέος προβολέας διαθέτει πλήρες σύστημα φωτισμού τεχνολογίας LED με DRL φώτα ημέρας περιλαμβάνοντας σύστημα cornering lights τα οποία μέσω της γυροσκοπικής μονάδας «διαβάζει» την κλήση της μοτοσυκλέτας και συνεισφέρει στον βέλτιστο φωτισμό στις στροφές. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT, 5 ιντσών. Είναι πολλαπλών ενδείξεων με τρεις διαφορετικές επιλογές για την αποτύπωση του στροφόμετρου και του ταχύμετρου. Οι διακόπτες φωτίζονται με led σε ένα ελαφρύ κίτρινο χρώμα. Πλέον το κλειδί παραμένει στην τσέπη, αφού διαθέτει σύστημα keyless. Έτσι με το πάτημα του μπουτόν της μίζας είμαστε έτοιμοι για την έναρξη της περιπέτειάς μας. Στη στάση ανεφοδιασμού θα μας χρειαστεί για να απασφαλίσουμε την τάπα του ρεζερβουάρ.

triumph tiger 1200 details 1

Ανανεωμένο και πιο αποδοτικό

Στον τομέα των επιδόσεων και γεωμετρίας έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο. Επανασχεδιασμένα είναι ο κινητήρας, το πλαίσιο, τα περιφερειακά εξαρτήματα και η εξάτμιση, η οποία είναι τιτανίου της Arrow. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εντυπωσιακή μείωση του βάρους κατά 11 ολόκληρα κιλά!

triumph tiger 1200 details 3

Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει καλύτερη απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών. Είναι υγρόψυκτος, 12 βάλβιδος, 1215 κ. εκ.. Η τροφοδοσία του γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό και φέρει σύστημα ride by wire. Αποδίδει 141 ίππους στις 9.350 σ.α.λ. και 12,5 kgm ροπής στις 7.600 σ.α.λ.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων και διαθέτει shifter που η Triumph ονομάζει "TSA" (Triumph Shift Assist). Το συγκεκριμένο σύστημα παρέχει τη δυνατότητα για αλλαγές χωρίς τη χρήση συμπλέκτη για ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα. Ο υδραυλικός συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και διαχειρίζεται ηλεκτρονικά τη μεγάλή ροπή. Η τελική μετάδοση γίνεται με άξονα.

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό χωροδικτύωμα και το ψαλίδι μονόμπρατσο κατασκευασμένο από αλουμίνιο.

triumph tiger 1200 details 13

Οι ζάντες είναι ακτινωτές 19 και 17 ιντσών με ελαστικά 120/70 και 170/60 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Οι κορυφαίες ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της WP ρυθμίζονται ηλεκτρονικά μέσω του συστήματος "TSAS" (Triumph Semi Active Suspension). Εμπρός είναι τοποθετημένο ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 48mm και 190mm διαδρομής. Το αμορτισέρ πίσω έχει διαδρομή 193mm.

triumph tiger 1200 details 8

Τα φρένα αποτελούνται εμπρός από δύο πλευστούς δίσκους 305mm με ακτινικές τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo. Για πίσω έχει επιλεχθεί μονός δίσκος 282mm με διπίστονη δαγκάνα της Nissin. Το σύστημα πέδησης συνοδεύεται από ABS της Bosch με λειτουργία cornering ABS. 

Το βάρος χωρίς υγρά ανέρχεται στα 248 κιλά και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 20 λίτρων. Το ύψος της σέλας μπορεί να ρυθμιστεί από 835 έως 855mm.

triumph tiger 1200 action 2

Τα ηλεκτρονικά είναι πολλά και ρυθμίζονται εύκολα μέσω της οθόνης και του χειριστηρίου που είναι τύπου joystick. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 6 διαφορετικά προγράμματα. Road, Sport, Rain, Off-road, Off-road Pro και Rider. Το κάθε ένα έχει διαφορετικές ρυθμίσεις για τη χαρτογράφηση του κινητήρα, το Traction Control, το ABS και τις αναρτήσεις. Όλα τα προγράμματα μπορούν να παραμετροποιηθούν στην επιλογή Rider με την οποία ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να τα φέρει όλα στα μέτρα του.

Υπερήφανο και ρωμαλέο

Εκ πρώτης όψεως συναντάς μια μοτοσυκλέτα επιβλητική. Το δέος που προκαλεί αρχικά μου δημιούργησε συναισθήματα άγχους και ανασφάλειας.«Πώς θα καταφέρω να «κουμαντάρω» αυτήν την υπερ-μοτοσυκλέτα;». Ίσως φταίει και ο σωματότυπός μου που δε βοηθά, μιας και δεν είμαι και το πρώτο μπόι. Οι αναβάτες κάτω του 1,75μ. πιθανόν να δυσκολευτούν αρκετά και είναι προτιμότερο να επιλέξουν την έκδοση "XRX Low", που είναι αισθητά πιο χαμηλή. Αφού την επεξεργάστηκα οπτικά και εξερεύνησα για λίγο τις λειτουργίες της οθόνης, ήρθε η ώρα να την οδηγήσω.

triumph tiger 1200 details 11

 

triumph tiger 1200 details 10

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα νιώθεις άνετα επάνω της. Το σώμα παίρνει μια όρθια στάση με τα χέρια και τα πόδια να βρίσκουν εύκολα το χώρο τους. Αφού πέρασε κάνα δεκάλεπτο, κατάλαβα πως αυτό που με φόβισε αρχικά δεν ήταν παρά ένα παιχνίδι του μυαλού μου. Το βάρος ως δια μαγείας χάνεται, λες και κατά το άνοιγμα του γκαζιού σκορπίζεται πίσω σου. Οι αναρτήσεις στη μαλακή ρύθμιση απορροφούν τις ανωμαλίες του κακοτράχαλου οδοστρώματος σε τέτοιο βαθμό που αναρωτιέσαι αν υπάρχει μία λωρίδα φρεσκοστρωμένου οδοστρώματος μόνιμα κάτω από τους τροχούς.

triumph tiger 1200 ambience 1

Διαβάστε εδώ την προσφορά που ισχύει για το Triumph Tiger 1200

Όλα λειτουργούν αρμονικά με τον μπάσο ήχο της εξάτμισης να ενθουσιάζει. Στις ψηλές στροφές, λίγο πάνω από τις 6.000 rpm, ο ήχος της παραπέμπει σε μελωδία εξακύλινδρου κινητήρα. Μάλιστα, υπόκωφα σκασίματα ξεπροβάλλουν κατά το κλείσιμο του γκαζιού. Η δύναμη του κινητήρα είναι γραμμική και έρχεται από πολύ χαμηλά. Μόλις στις 2.500 σ.α.λ. και κρατά τη σπιρτάδα του μέχρι και τον κόφτη που αγγίζει τις 10.200 σ.α.λ. Το βέλτιστο φάσμα στροφών λειτουργίας κυμαίνεται από τις 6.000 έως τις 10.000. Το κιβώτιο ταχυτήτων παράγει μικρούς θορύβους και έχει λίγο σκληρή αίσθηση. Αυτό όμως παρατηρείται κυρίως κατά την αλλαγή των δύο πρώτων σχέσεων. Όσο δε ανεβαίνουν αυτές, όλα γίνονται πιο ομαλά και αθόρυβα. Στα φανάρια διαπίστωσα πως ο χρόνος αναμονής δεν με έφτανε για να περιηγηθώ στα μενού της οθόνης. Έχει τόσες πολλές παραμέτρους για τις ρυθμίσεις λειτουργίας του Traction Control, του ABS, των χαρτών ψεκασμού, των αναρτήσεων και του κιβωτίου ταχυτήτων, που ο βαρετός χρόνος αναμονής γινόταν πλέον διασκεδαστικός. Σε όλη τη διαδρομή καθόμουν καμαρωτός πάνω στη φαρδιά και άνετη σέλα και με κατέκλυζαν συναισθήματα αρχοντιάς και υπερηφάνειας. Ακόμα κι όταν έπεφτα σε έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση και ερχόταν η δυσκολία του χειρισμού ανάμεσα στα μικρά περιθώρια που μου άφηναν τα αυτοκίνητα, τα συναισθήματα που προανέφερα εξακολουθούσαν.

triumph tiger 1200 action 3

Οδήγησα το Tiger 1200 για μία εβδομάδα με 38°C. Αφόρητη ζέστη που κατά την καθημερινή μετακίνηση εντός αστικού περιβάλλοντος γινόταν ακόμη εντονότερη από τη θερμότητα που παρήγαγε το μοτέρ, σύνηθες χαρακτηριστικό των μεγάλων μοτοσυκλετών από 1000 κ.εκ. Η ανακούφιση βρέθηκε στην εθνική οδό, όπου η ταυτότητα της mega on-off ή mega adventure μοτοσυκλέτας ξεδιπλώθηκε. Το θηριώδες ρεζερβουάρ σε συνδυασμό με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη καθ' ύψος ζελατίνα και τις χούφτες στις χειρολαβές δεν αφήνουν τον αέρα να σε ενοχλήσει. Σκεφτόμουν πόσο πολύ θα ήθελα να γεμίσω με όλα τα απαραίτητα το σετ των τριών βαλιτσών που διατίθεται ως έξτρα εξοπλισμός και να φύγω για ένα μακρινό ταξίδι στην Ευρώπη. Δυστυχώς όμως τα όνειρα έπρεπε να σταματήσουν, μιας και δεν είχα ούτε το χρόνο για κάτι τόσο μακρινό, ούτε δική μου μία τέτοια μοτοσυκλέτα. Κι έτσι για να ξεχαστώ, αποφάσισα να ανακαλύψω την τελική ταχύτητα του Tiger 1200. Με 6η ταχύτητα λίγο κάτω από τον κόφτη στις 9.000 σ.α.λ., το ταχύμετρο έδειξε 226 χ.α.ώ.. Στη συνέχεια χαλάρωσα. Πολύ εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιείς το cruise control και απολαμβάνεις τη διαδρομή ξεκούραστα. Στις 4.500 σ.α.λ. κινείται με άνεση στα 120 χ.α.ώ. ενώ λίγο παραπάνω, στις 5.200 σ.α.λ. φτάνει τα 140 χ.α.ώ. Η κατανάλωση σε ήρεμους ρυθμούς φτάνει τα 5 λίτρα/100χλμ. ενώ ύστερα από αρκετή πίεση δεν ξεπερνά τα 8 λίτρα/100χλμ. Πολύ ικανοποιητικά νούμερα, αν συνυπολογίσει κάποιος το βάρος και τα 1.215 κυβικά εκατοστά του κινητήρα. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων, ανάλογα τις διαθέσεις του οδηγού, μπορεί εύκολα να φτάσει και πιθανόν να ξεπεράσει τα 300 χλμ.

Τίγρης ο εξερευνητής

Την επόμενη μέρα έπρεπε να ανακαλύψω πόσο εύκολα μπορεί να ανταπεξέλθει σε ένα επαρχιακό οδικό δίκτυο αλλά και ένα χωμάτινο περιβάλλον. Αφού απομακρύνθηκα από την κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης, ακολούθησα μία ορεινή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές. Με το joystick, λες και έπαιζα κάποιο βιντεοπαιχνίδι, επέλεξα πιο σκληρές ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις και η απόλαυση άρχισε. Το μεγάλο τιμόνι κατευθύνει γρήγορα το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας προς την είσοδο και το πίσω μέρος ακολουθεί πιστά, χωρίς το παραμικρό κούνημα. Στις εξόδους το Traction Control επεμβαίνει γρήγορα ως δίχτυ ασφαλείας και δεν αφήνει τον πίσω τροχό να γλιστρά άσκοπα. Τα φρένα είναι τόσο δυνατά και αποτελεσματικά που σταματούν αστραπιαία το μεγάλο βάρος του. Φυσικά το ABS καραδοκεί έτοιμο για δράση και ανταποκρίνεται άψογα, ακόμη και όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση.

triumph tiger 1200 action 8


Κι όταν έρχεται η ώρα που συναντάς μπροστά σου την πινακίδα που σε στέλνει μέσω ενός στενού χωματόδρομου σε μία απομακρυσμένη παραλία, σταματάς, επιλέγεις το πρόγραμμα "off-road" και είσαι έτοιμος για περιπέτεια και εξερεύνηση. Η λειτουργία αυτή ρυθμίζει κατάλληλα τις αναρτήσεις, τον χάρτη απόκρισης του κινητήρα και όλα τα ηλεκτρονικά. Για τους καλούς γνώστες των χωμάτινων τερέν, υπάρχει και η επιλογή του "off-road pro". Αυτό απενεργοποιεί πλήρως το Traction Control και το ABS για ακόμα περισσότερο παιχνίδι. Οι μπότες στηρίζονται άψογα στα μεταλλικά μαρσπιέ και τα γόνατα όταν σηκωθείς σε όρθια στάση βρίσκουν τη θέση τους στα εξογκώματα του ρεζερβουάρ. Δεν του τό 'χεις, αλλά τελικά διαπιστώνεις πως κινείται χωρίς πρόβλημα σε έναν αρκετά κακοτράχαλο χωματόδρομο. Αφού φτάσεις σε αυτή την απομακρυσμένη παραλία, με πλατύ χαμόγελο και ευχαρίστηση, αναρωτιέσαι τι δεν μπορεί να κάνει τελικά αυτός ο «Τίγρης»…

triumph tiger 1200 action 7

Πολυτελές και πολυδιάστατο

Ποιος να το περίμενε ότι μια τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα που λόγω εμφάνισης σε παραπέμπει σε μακρινά ταξίδια και ατελείωτα χιλιόμετρα σε ένα εθνικό οδικό δίκτυο, μπορεί να σου προσφέρει απόλαυση παντού. Στην πόλη, σε μία σφικτή επαρχιακή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές, αλλά και στον πιο ξεχασμένο και απομονωμένο χωματόδρομο. Η ποιότητα κατασκευής πολυτελής. Η πολυχρηστικότητα σε συνδυασμό με τα αξεσουάρ, όπως η θερμαινόμενη σέλα και γκριπ, η ηλεκτρονική ζελατίνα, τα φώτα LED και πολλά ακόμη, σου προσφέρουν μόνιμη ευχαρίστηση. Φυσικά συναισθήματα χαράς και υπερηφάνειας σε κατακλύζουν συνεχώς. Η τιμή του βέβαια είναι αντίστοιχη με αυτά που προσφέρει. Έτσι η κορυφαία έκδοση του Tiger 1200, η XCa, ανέρχεται στις 20.590 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία www.triumphmotorcycles.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τρικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 1215
Διάμετρος x Διαδρομή 85x71,4
Συμπίεση 11:1
Σύστημα εξαγωγής 3 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 141/9.350
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 12,5/7.600
Κατανάλωση (lt/100km) 7

TRIUMPH TIGER 1200 XCa TX