Δοκιμές

Δοκιμή Suzuki GSX-S 750: Block 4

Σπάνιο στο είδος του


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  03.08.2018

Και εκεί που έχεις «πήξει» με τα δικύλινδρα και τρικύλινδρα φτάνει στα χέρια σου ένα τετρακύλινδρο με εμφάνιση streetfighter και εξαιρετικά χρηστικό χαρακτήρα

`test suzuki gsxs 750 action 1

Παλιότερα οι τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες ήταν πιο πολλές. Τα εργοστάσια – ειδικά τα ιαπωνικά – εφάρμοζαν τους τετρακύλινδρους κινητήρες των superport μοντέλων τους με 600 και 1000 κ.εκ. σε «γυμνές» μοτοσυκλέτες.

Ιαπωνική συνέπεια

Η Suzuki έχει στην γκάμα της δικύλινδρες naked μοτοσυκλέτες, όπως το SV650 αλλά και τετρακύλινδρες. Και αυτό δεν είναι πρόσφατο. Συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια. Τα GSX-S 750 και 1000 είναι πλέον οι εκπρόσωποι του Hamamatsu στα πανίσχυρα naked που βασίζονται σε κινητήρες και πλαίσια των GSX-R. Το GSX-S 750 παρουσιάστηκε στα τέλη του 2016 στις διεθνείς εκθέσεις και αποτέλεσε ένα από τα μοντέλα του 2017. Αντικατέστησε το GSR 750 που παρουσιάστηκε το 2011, το οποίο με τη σειρά του είχε πάρει τη θέση του GSR600.

test suzuki gsxs 750 details 9
To GSX-S 750 είναι μια πολύ εμφανίσιμη μοτοσυκλέτα και το μαύρο μπλε χρώμα που είχαμε στη διάθεσή μας πραγματικά αναδεικνύει τα όμορφα χαρακτηριστικά του. Λίγα πλαστικά με σπορ επιθετική σχεδίαση, μίνιμαλ ουραίο τμήμα, brutal μπροστινό. Κάτω από τον κινητήρα υπάρχει μια πολύ ωραία καρίνα. Ο προβολέας είναι επενδυμένος με πλαστικά και έχει επιθετική σχεδίαση. Η εξάτμιση, όπως συμβαίνει δυστυχώς με τις περισσότερες μοτοσυκλέτες Euro4, είναι μεγάλη, αλλά αλλοιώνει ελάχιστα τα σπορ χαρακτηριστικά του GSX-S.

Ιαπωνική ποιότητα

Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί, ωστόσο είναι αυτές οι μπλε «πινελιές» που το κάνουν να δείχνει Suzuki. Μαύρος και ο κινητήρας, το ψαλίδι, το μεταβλητής διατομής τιμόνι, οι αλουμινένιες χυτές ζάντες με τα υπέροχης σχεδίασης μπράτσα, τα μαρσπιέ. Το ανεστραμμένο πιρούνι είναι χρυσό κάνοντας έντονη την παρουσία του, ενώ και στην «άχαρη» εξάτμιση έχουν τοποθετηθεί αλουμινένια καπάκια στην προσπάθεια των σχεδιαστών να την ωραιοποιήσουν. Ας είναι καλά η Yoshimura…

test suzuki gsxs 750 static

Η μοτοσυκλέτα στο σύνολό της κρίνεται ποιοτική. Η βαφή είναι κάτι παραπάνω από άψογη, η συναρμολόγηση πέραν κάθε κριτικής. Τριγμοί λάμπουν διά της απουσίας τους. Καλώδια, ντίζες είναι τακτοποιημένα. Τα φλας έπρεπε να συμβαδίζουν με την υπόλοιπη σχεδίαση, διότι είναι «παλιά και χοντρά», ενώ θα προτιμούσαμε και έναν χαμηλά τοποθετημένο λασπωτήρα για να δείχνουν ακόμη πιο ωραία τα «οπίσθια» του GSX-S.

4 Power

Και μόνο που διαβάζεις πως ο κινητήρας προέρχεται από το GSX-R 750 του 2005 νοιώθεις ικανοποίηση για την επιλογή σου. Σε πιάνει ένα δέος και ας έχουν περάσει 13 ολόκληρα χρόνια. Και στο GSR 750 προερχόταν από το ίδιο μοντέλο, αλλά με 1Nm και 7 ίππους λιγότερους. Και ας πληροί τις «διαβολεμένες» Euro4 που «πνίγουν» τα πάντα. Από 106 ο τετρακύλινδρος αποδίδει 113 στις 10.500 σ.α.λ. με την τελική του να φτάνει τα 215 χ.α.ώ.

test suzuki gsxs 750 action 5

Είναι η απόδοσή του όμως που κάνει εύχρηστη τη μοτοσυκλέτα στο σύνολό της. Βάζει κάτω τη δύναμή του απολύτως ομαλά, χωρίς ξεσπάσματα. Έχει μεγάλα αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές, είναι ελαστικός τόσο ώστε να μη δυσανασχετεί με ξεχασμένη πέμπτη στο κιβώτιο και 1.500 σ.α.λ. Μετά τις 5.000 σ.α.λ. πραγματικά απολαμβάνεις τον ήχο και τη δύναμή του. Επιταχύνει γρήγορα, «υπάκουος» στο άνοιγμα του γκαζιού. Γαργαλιστικοί κραδασμοί φτάνουν στα μαρσπιέ. Το 750 μπορεί να αποτελέσει το επόμενο βήμα για έναν μοτοσυκλετιστή που προέρχεται από μικρότερη κατηγορία, χωρίς να τον προβληματίσει με τη μεγαλύτερη ισχύ του, ενώ σίγουρα δεν θα αφήσει ασυγκίνητους ούτε τους πιο έμπειρους που έχουν συνηθίσει σε περισσότερα άλογα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας είναι και οικονομικός, αφού σε χαλαρούς ρυθμούς και σε ταξίδι δεν είδαμε πάνω από 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ όταν τον πιέσαμε έφτασε τα 6.

test suzuki gsxs 750 details 2

Η φωλιά

Ο μικρός τετρακύλινδρος βρίσκει θέση σε ένα χαλύβδινο περιμετρικό πλαίσιο δύο δοκών, που είναι υπέρ αρκετό για να τα βγάλει πέρα με τη δύναμή του. Στιβαρό με μικρές ελαστικότητες συμβαδίζει με τον φιλικό χαρακτήρα του GSX-S. Από τη γεωμετρία του καταλαβαίνει κανείς πως πρόκειται για το ίδιο με αυτό του GSR.
Η μεγάλη αλλαγή στα δομικά στοιχεία του έγκειται στο ολοκαίνουργιο αλουμινένιο ψαλίδι μεταβλητής διατομής που σχεδιάστηκε από τη Suzuki για το GSX-S. Παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός του είναι κοινός, με ράβδους τετραγωνικής διατομής, εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε για τις ανάγκες μιας all round μοτοσυκλέτας όπως το GSX-S. Θα θέλαμε κάτι πιο ευφάνταστο που θα τονίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την premium εμφάνισή του.

Ενδεδειγμένες λύσεις

Στις αναρτήσεις ακολουθείται ο ίδιος ποιοτικός δρόμος που διακρίνει ολόκληρο το GSX-S. H ΚΥΒ επιλέχθηκε ως προμηθευτής, τόσο του ανεστραμμένου πιρουνιού με τη χρυσή ανοδίωση, με καλάμια διαμέτρου 41mm και διαδρομή 120mm που διαθέτει προφόρτιση ελατηρίου, όσο και του αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα διαδρομής 130mm και ρύθμιση προφόρτισης σε 7 θέσεις. Πολύ σωστή επιλογή για κάθε χρήση. Το σετ των αναρτήσεων «δένει» άψογα με τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. Πληροφορεί τον αναβάτη σε τέτοιο βαθμό που τον κάνει να νιώθει σιγουριά και αυτοπεποίθηση πολύ γρήγορα. Επιπλέον, τον κρατά ξεκούραστο ακόμη και σε καθημερινή αστική μετακίνηση απορροφώντας οποιεσδήποτε ανωμαλίες.

test suzuki gsxs 750 details 5

Γενικότερα το GSX-S δίνει την αίσθηση μιας πολύ συμπαγούς και καλοφτιαγμένης μοτοσυκλέτας που θα σε κάνει να λατρέψεις κάθε είδους μετακίνηση μαζί της. Καθημερινά μπορεί να ελιχθεί εύκολα μέσα σε μποτιλιαρισμένους δρόμους, να στρίψει σε επαρχιακούς φιδίσιους δρόμους και να ταξιδέψει σε αυτοκινητοδρόμους με το κοντέρ κολλημένο στα 150 χ.α.ώ. δεδομένου πως πρόκειται για μια γυμνή μοτοσυκλέτα.

test suzuki gsxs 750 action 7

Στον τομέα των φρένων το GSX-S χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της «μόδας». Με δύο τετραπίστονες ακτινικής στήριξης δαγκάνες της Nissin πάνω σε κυματιστούς δίσκους διαμέτρου 310mm και μονοπίστονη δαγκάνα της ίδιας εταιρείας να «δαγκώνει» έναν δίσκο 240mm ίδιας σχεδίασης. Φυσικά το ABS είναι παρόν για να σας βγάλει από τη δύσκολη θέση όποτε το επιβάλλουν οι συνθήκες.

test suzuki gsxs 750 details 8


Και αυτά όπως και όλη η λειτουργία της μοτοσυκλέτας τονώνουν την αυτοπεποίθηση του αναβάτη και τον καθησυχάζουν κάθε φορά που τα χρησιμοποιεί. Η δύναμη που θα ασκηθεί στη μανέτα είναι ελάχιστη για να ενεργοποιηθούν και να σταματήσουν ή να επιβραδύνουν πανεύκολα τα 213 κιλά του GSX-S. Στους συνηθισμένους σε πιο «ακραίες καταστάσεις» θα λείψει το έντονο αρχικό δάγκωμα, όμως και αυτοί ακόμα θα συνηθίσουν γρήγορα την πιο soft λειτουργία τους.

Hλεκτρονικά απλά και κατανοητά

Το traction control που ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα είναι μια καλοδεχούμενη ηλεκτρονική «παροχή» που δεν είχε ο προκάτοχος του GSX-S. Ελέγχεται όπως και όλες οι λειτουργίες της TFT οθόνης από διακόπτη στο αριστερό μέρος του τιμονιού, ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί.

test suzuki gsxs 750 details 1

Επιπλέον, το GSX-S, όπως και τα περισσότερα μοντέλα της Suzuki, διαθέτει δύο ακόμη ηλεκτρονικά βοηθήματα που κάνουν τη ζωή ευκολότερη. Πρόκειται για το Easy Start που με το πάτημα του κουμπιού η μίζα «γυρνάει» μέχρι να πάρει μπροστά ο κινητήρας και σταματάει μόνη της και για το Low RPM Assist με το οποίο ο κινητήρας ανεβάζει στροφές χωρίς το άνοιγμα του γκαζιού και εξασφαλίζει ομαλές εκκινήσεις χωρίς ανεπιθύμητα σβησίματα. Το συγκεκριμένο σύστημα συμβάλλει στην ξεκούραστη οδήγηση ιδιαίτερα στο συνεχές «σταμάτα- ξεκίνα» των αστικών μετακινήσεων.

Γρήγορη και φιλική

Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να περιγράψετε το GSX-S750. Η θέση οδήγησης σάς φέρνει σε όρθια και απολύτως φυσιολογική θέση. Υπάρχει πολύ χώρος για τον αναβάτη και είναι εύκολο να στηριχτεί στο ρεζερβουάρ χάρις στην εργονομική σχεδίαση. Σε οποιεσδήποτε συνθήκες, σε στροφές ή σε ευθείες, ο αναβάτης νοιώθει άνετα με τα χέρια του να πιάνουν το φαρδύ τιμόνι που του εξασφαλίζει απόλυτο έλεγχο.

test suzuki gsxs 750 action 6

Όταν αρχίσει να κινείται, θα νιώσετε τα 213 κιλά του να χάνονται. Το χαμηλό ύψος σέλας και το ικανοποιητικό κόψιμο του τιμονιού το κάνουν να ελίσσεται εύκολα ανάμεσα στα ακινητοποιημένα οχήματα. Η απόκριση του γκαζιού είναι πολύ ομαλή, ο συμπλέκτης λίγο βαρύς - δεν διαθέτει συμπλέκτη ολίσθησης και το κιβώτιο αθόρυβο.

Αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τα πρώτα μέτρα, από την πρώτη στροφή, είναι πως το GSX-S 750 είναι πρόθυμο να αλλάξει εύκολα και γρήγορα κατεύθυνση με ελάχιστο σπρώξιμο στο τιμόνι.

test suzuki gsxs 750 action 4

Τα 200 χ.α.ώ. στις ευθείες έρχονται πολύ γρήγορα. Ο κινητήρας δουλεύει ομαλά, πρόθυμα και με τον ήχο που εκπέμπει η εξάτμιση είναι αδύνατο να μην απολαύσετε τη γρήγορη βόλτα με τις στροφές του κινητήρα ψηλά. Αν θελήσετε να κινηθείτε πιο χαλαρά, οι μηχανικοί της Suzuki έχουν τροποποιήσει τη λειτουργία του κινητήρα του GSX-R 750 K5 ώστε να διαθέτει την απαραίτητη ισχύ και ροπή και στο μεσαίο εύρος περιστροφής του.

Το κυριότερο προτέρημα του GSX-S 750 είναι ο εύκολος χειρισμός του. Είναι φιλικό, συγχωρεί οποιοδήποτε λάθος, έχει γλυκιά λειτουργία και μπορεί πολύ άνετα να μετατραπεί από χρηστική σε μια άκρως διασκεδαστική μοτοσυκλέτα.

test suzuki gsxs 750 action 3

Οι αναρτήσεις του πληροφορούν επαρκέστατα τον αναβάτη και επιτρέπουν να «κουβαλήσετε» περισσότερα χιλιόμετρα τόσο στην είσοδο όσο και μέσα στη στροφή, ενώ στην έξοδο μπορείτε να ανοίξετε επίσης γενναία το γκάζι, αφού το traction control δεν θα επιτρέψει ανεπιθύμητα γλιστρήματα.

Τα φρένα του GSX-S 750 κρίνονται επίσης πολύ καλά- προοδευτικά, δυνατά και διαθέτουν πολύ καλή αίσθηση. Ακόμη και σε συνθήκες δύσκολες διατηρούν την άψογη λειτουργία τους, ενώ το ABS θα τεθεί σε λειτουργία μόνο σε καταστάσεις πανικού.

test suzuki gsxs 750 details 7

Μοναδικό

Γυμνό, τετρακύλινδρο και 750 κ.εκ. Όσο και αν ψάξαμε, δεν βρήκαμε άλλο. Γράψαμε από την αρχή ότι τέτοιες μοτοσυκλέτες σπανίζουν πλέον. Η Suzuki βρήκε ακόμη έναν τρόπο να ξεχωρίσει κοστολογώντας κάτω από 9.500€ τη μοτοσυκλέτα της. Αν λοιπόν σας αρέσουν τα τετρακύλινδρα, αν θέλετε μία μοτοσυκλέτα που μπορεί να κάνει τα πάντα εύκολα γρήγορα και απλά, τότε το GSX-S 750 είναι η επιλογή σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  
Αντιπροσωπεία www.suzuki.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος, 2ΕΕΚ, 4β/κ
Κυβισμός (cc) 749
Διάμετρος x Διαδρομή 72x46
Συμπίεση 12,3:1
Σύστημα εξαγωγής 4 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 113/10.500
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 8,3/9.000
Κατανάλωση (lt/100km) 5,5

SUZUKI GSX S 750 TX