Δοκιμές

Δοκιμή Benelli Leoncino: H επιστροφή του λιονταριού!

Η Benelli τιμά την ιστορία της


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  25.07.2018

To 2018 σηματοδοτεί για την Benelli την επιστροφή ενός εκ των σημαντικότερων μοντέλων στην ιστορία του παλαιότερου κατασκευαστή από την Ιταλία. Το Leoncino έρχεται να ξαναγράψει ιστορία

test benelli leoncino history 1

Το θρυλικό Leoncino

Η Benelli το 1951 έκανε το ντεμπούτο της με την παραγωγή του ''Leoncino'' το οποίο έβγαινε σε διάφορες εκδόσεις με δίχρονους και τετράχρονους μονοκύλινδρους κινητήρες χωρητικότητας 98 και 125 κυβικών. Η ανάγκη για οικονομικές μεταφορές τα μεταπολεμικά χρόνια έκαναν ανάρπαστες τις πωλήσεις κυρίως των μικρών μοντέλων. Η τεράστια εμπορική επιτυχία του Leoncino βρέθηκε στο αποκορύφωμά της, όταν με αυτό η Benelli κέρδισε τον πρώτο αγώνα ''Motogiro d' Italia" το 1953 με αναβάτη τον Leopoldo Tartarini. Το Leoncino παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1962 και παράχθηκε σε τουλάχιστον 13 διαφορετικές εκδόσεις, σημειώνοντας πάνω από 72.000 πωλήσεις και αρκετές επιτυχίες στους αγώνες. Το 1963 ανανεώθηκε και ονομάστηκε "Nuovo Leoncino", το οποίο παρέμεινε στη γραμμή παραγωγής έως το 1970 πετυχαίνοντας πολύ καλά νούμερα πωλήσεων όπως και ο πρόγονός του.

test benelli leoncino ambience 1

Ο βασιλιάς της ζούγκλας

Το σύγχρονο Benelli Leoncino είναι μία μοτοσυκλέτα με εμφάνιση η οποία διατηρεί το παραδοσιακό ρετρό στυλ και αντιπροσωπεύει άρτια την τελειότητα του ιταλικού design. Αμέσως διαπιστώνεις ότι πρόκειται για αξιόλογη κατασκευή. Εφοδιάζεται με σύγχρονα περιφερειακά και αξεσουάρ. Είναι πολύ φιλική και μπορούν να την οδηγήσουν με ευκολία αναβάτες οι οποίοι κατέχουν δίπλωμα κατηγορίας Α2, αλλά και κάτοχοι διπλώματος ανεξάρτητου κυβισμού δύνανται να κάνουν τις βόλτες τους με το απαράμιλλο στυλ της Leoncino. Το πακέτο αυτό προσφέρεται σε τιμή που ταράζει τα νερά της αγοράς στην κατηγορία των μεσαίων κυβικών "retro look" μοτοσυκλετών.

test benelli leoncino action 3

Εμφάνιση που γοητεύει

Έχει ρετρό εμφάνιση με σπορ χαρακτηριστικά και διατίθεται σε μπορντό, ασημί , χακί και μαύρο χρώμα. Ο στρογγυλός προβολέας είναι εξοπλισμένος με πλήρες σύστημα φωτισμού τεχνολογίας LED. Το μαύρο φαρδύ τιμόνι κοσμεί ένας όμορφος ενιαίος πίνακας οργάνων που εμπεριέχει δύο ψηφιακές οθόνες.

test benelli leoncino details 12

Η μία είναι για τις ενδείξεις βενζίνης, ώρας, θερμοκρασίας, ψυκτικού υγρού, αλλά και περιβάλλοντος. Η άλλη αντίστοιχα απεικονίζει το ταχύμετρο, το στροφόμετρο με μπάρες, την επιλεγμένη ταχύτητα του κιβωτίου ταχυτήτων και τρεις χιλιομετρητές, έναν ολικό και δύο μερικούς.

test benelli leoncino details 11

Το τελικό της εξάτμισης είναι κοντό και το σχήμα του θυμίζει ''aftermarket'' κατασκευές. H βάση της πινακίδας βρίσκεται στον χαμηλά τοποθετημένο λασπωτήρα του πίσω τροχού, αφήνοντας πολύ σωστά το ουραίο τμήμα minimal.

test benelli leoncino details 1

Μία έξτρα πινελιά στη συνολική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας προσφέρει το χαρακτηριστικό μεταλλικό λιονταράκι που είναι και το σήμα της εταιρείας. Είναι τοποθετημένο στο εμπρός φτερό, έτοιμο να σκίσει τον αέρα. Για το πλαίσιο, τα ψαλίδι, το πιρούνι, τις ζάντες 12 ακτίνων και τον κινητήρα έχει επιλεγεί το μαύρο χρώμα.

test benelli leoncino details 10

Η καρδιά του λέοντος

Η Benelli εφοδίασε το Leoncino με έναν τετράχρονο εν σειρά δικύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα 500 κυβικών. Έχει 4 βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η τροφοδοσία γίνεται με σώματα ηλεκτρονικού ψεκασμού 37mm. Η απόδοσή του αγγίζει τους 47,6 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και τα 4,6 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα. Η εξάτμιση είναι προδιαγραφών euro4, περιέχει καταλύτη και σένσορες οξυγόνου.

test benelli leoncino ambience 9

Γεωμετρία και Περιφερειακά

Το πλαίσιο είναι σωληνωτό χωροδικτύωμα, κατασκευασμένο από χάλυβα. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι διαδρομής 125mm, με καλάμια 50mm και ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς. Η πίσω ανάρτηση έχει διαδρομή 51mm και είναι τοποθετημένη υπό γωνία προς τη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας. Επίσης, δέχεται ρυθμίσεις προφόρτισης του ελατηρίου αλλά και υδραυλική ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς.

test benelli leoncino details 9

Τα εμπρός φρένα αποτελούνται από δύο ημίπλευστους δίσκους διαμέτρου 320 χιλιοστών και τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες, ενώ το πίσω φρένο φέρει δίσκο 260 χιλιοστών με δαγκάνα μονού εμβόλου. Το σύνολο της πέδησης πλαισιώνεται από σύστημα ABS της Bosch, το οποίο με το πάτημα ενός κουμπιού απενεργοποιείται πλήρως.

test benelli leoncino details 3

Οι τροχοί είναι 12μπρατσοι, κατασκευασμένοι από αλουμίνιο και έχουν διάσταση 17 ιντσών. Τα ελαστικά που έχουν επιλεγεί είναι τα Pirelli Angel σε διάσταση 120/70 για εμπρός και 160/60 για πίσω. Το βάρος της μοτοσυκλέτας με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 14,7 λίτρων και όλα της τα υγρά ανέρχεται στα 207 κιλά.

Λέων ο ενθουσιώδης

Κατά την εκκίνηση του κινητήρα μία υπέροχη μελωδία ακούγεται. Η εξάτμιση, παρόλο που είναι σχεδιασμένη να περνά τις προδιαγραφές euro-4, βγάζει ένα μπάσο γουργουρητό το οποίο θυμίζει πολύ τρικύλινδρο κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού τον οποίο θα λατρέψει όποιος τον ακούσει. Μάλιστα, κατά το κλείσιμο του γκαζιού ακούγονται ελαφρά σκασίματα, γεγονός που συνάδει με τον ρετρό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.

test benelli leoncino action 2
Ο συμπλέκτης κατά την αποσύμπλεξη είναι ομαλός, με τη μανέτα να έχει μέτρια σκληρότητα σε αίσθηση, αλλά βρίσκεται αρκετά μακριά από το γκριπ και δυστυχώς δεν έχει ρύθμιση, με αποτέλεσμα να κουράζει λίγο.
Το κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων είναι σχετικά κοντό και πολύ μαλακό κατά τις αλλαγές, χωρίς να παράγει ιδιαίτερους θορύβους.
Ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός με τη δύναμη να έρχεται από πολύ χαμηλά, μόλις στις 2.500 σ.α.λ. Ακόμα κι αν έχεις ξεχασμένη μία «ψιλή» σχέση στο σαζμάν, δε θα χρειαστεί κατέβασμα. Αρκεί μόνον η περιστροφή του δεξιού καρπού. Σε ξεγελά διότι περιμένεις ένα ξέσπασμα σε κάποιο φάσμα στροφών. Όμως είναι τόσο γραμμικός και αποδοτικός που φτάνει στον κόφτη (9.000 σ.α.λ.) χωρίς να σε τρομάζει. Το βέλτιστο φάσμα λειτουργίας του είναι από τις 5.500 έως τις 8.500 σ.α.λ.

test benelli leoncino ambience 3

Στο ψηφιακό ταχύμετρο είδαμε με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων να φτάνει τα 120χλμ/ω στις 6.000 σ.α.λ. ενώ ταξιδεύει άνετα με 140χλμ/ω στις 7.000σ.α.λ. Η τελική που είδαμε στο ταχύμετρο στις 9.000σ.α.λ. έφτασε τα 183χλμ/ω (170χλμ/ω πραγματικά). Κατά τη δοκιμή μας, η κατανάλωση ύστερα από πολλή πίεση κυμάνθηκε στα 6λίτρα/100χλμ. Σε χαλαρούς ρυθμούς κατέβηκε στα 5λίτρα/100χλμ. Αρκετά ικανοποιητικά νούμερα, αν συνυπολογίσουμε τα 500 κυβικά και τους 47,6 ίππους, με την αυτονομία του ρεζερβουάρ των 14,7 λίτρων να φτάνει και ίσως να ξεπερνά τα 245 χιλιόμετρα.

Εργονομία σε υψηλά επίπεδα

Η θέση οδήγησης είναι όρθια με ελαφρύ σπορ χαρακτήρα και αρκετά ξεκούραστη. Ο κορμός παίρνει μία μικρή κλίση προς τα εμπρός. Τα πόδια τοποθετούνται άνετα στα μαρσπιέ, τα οποία είναι χαμηλά και λίγο πιο μπροστά από το ύψος της λεκάνης. Το ρεζερβουάρ είναι χαμηλά τοποθετημένο και πομπέ, παρέχοντας υποτυπώδης στήριξη για τα γόνατα. Το τιμόνι είναι μεγάλο, μεταβλητής διατομής ανάλογα την προτίμηση του οδηγού. Είναι τοποθετημένο ψηλά και παρέχει μία άνετη θέση στα χέρια.

test benelli leoncino action 6

Η πολύ όμορφη δερμάτινη μονοκόμματη σέλα είναι δύο επιπέδων, με ξεχωριστά κομμάτια για κάθε αναβάτη. Στο εμπρόσθιο κομμάτι της είναι καπιτονέ και μοιάζει με χειροποίητη. Απέχει 815mm από το έδαφος και αυτό συμβάλλει στον εύκολο έλεγχο της μοτοσυκλέτας κατά τις μανούβρες, ακόμα και από αναβάτες μετρίου αναστήματος. Παρέχει πολύ καλή στήριξη στον οδηγό και δεν επιτρέπει τη μετατόπισή του προς τα πίσω κατά το άνοιγμα του γκαζιού, καθώς έχει μία ανοδική καμπύλη προς το τελείωμα του πρώτου επιπέδου. Είναι όμως αρκετά σκληρή και κουράζει ύστερα από πολύωρη οδήγηση. 

test benelli leoncino details 6

Ο συνεπιβάτης τοποθετείται άνετα στην πίσω θέση, με τη στάση του σώματος να είναι όρθια. Έπειτα από αρκετή ώρα πιθανόν να κουραστεί λίγο λόγω της σκληρότητας της σέλας (όπως και του οδηγού). Βέβαια αυτό μπορεί να εξαλειφθεί με την αντικατάσταση του αφρώδους υλικού από κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό. Μία πολύ πρακτική λεπτομέρεια είναι οι χειρολαβές στο πίσω μέρος που συνεισφέρουν στην καλή στήριξη.

Στο φυσικό του περιβάλλον

Κατά τη δοκιμή μας σε μία ορεινή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές, διαπιστώσαμε ότι μπορεί απλόχερα να σου προσφέρει άφθονο παιχνίδι. Το τιμόνι ανταποκρίνεται γρήγορα βοηθώντας στις αλλαγές κατεύθυνσης. Οι αναρτήσεις έχουν λίγο σκληρή αίσθηση και ιδιαίτερα η πίσω. Αυτό βοηθά κρατώντας τη σταθερή πορεία της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια των στροφών αλλά και στην ευθεία. Στις εξόδους με το απότομο άνοιγμα του γκαζιού, νιώθεις τον πίσω τροχό να προσπαθεί να χάσει την επαφή του με το οδόστρωμα. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης που έχουν επιλεγεί είναι τα κορυφαία Pirelli Angel σε διαστάσεις 120/70 για εμπρός και 160/60 για πίσω και παρέχουν άψογο κράτημα.

test benelli leoncino ambience 8

Φρένα άγκυρες

Το εμπρός φρένο που αποτελείται από δύο τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες είναι εντυπωσιακό με την αποτελεσματικότητά του να κρίνεται αντίστοιχη με σπορ μοτοσυκλέτες του λίτρου. Η μανέτα του εμπρόσθιου φρένου δίνει σκληρή και απόλυτη αίσθηση με την παρέμβαση του ABS να γίνεται μόνον όταν χρειαστεί. Έτσι νιώθεις μία απίστευτη σιγουριά. Το πίσω φρένο έχει αρκετή δύναμη και το ABS σε αφήνει να παίξεις με ασφάλεια μπλοκάροντας λίγο τον πίσω τροχό πριν παρέμβει. Αν όμως αποφασίσει κάποιος να απενεργοποιήσει το ABS, ο πίσω τροχός μπλοκάρει εύκολα. Γι' αυτό καλό θα ήταν ο οδηγός να προσέξει πολύ μέχρι να εξοικειωθεί με την αίσθηση.

Ο λέων στο κλουβί του

Σε αστικό περιβάλλον κινείται γρήγορα, δείχνοντας τα δόντια του με εκρηκτικές εκκινήσεις στα φανάρια. Αν όμως πέσει σε έντονο μποτιλιάρισμα, τα πράγματα δυσκολεύουν. Το βεντιλατέρ ανάβει πολύ νωρίς, μόλις στους 93°C. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μία έντονη ζέστη στα πόδια του οδηγού. Το βάρος των 207 κιλών γεμάτο, σε συνδυασμό με το τιμόνι που κόβει λίγο, δυσχεραίνουν την ευελιξία του.

test benelli leoncino ambience 7

Άξιος διάδοχος

Είναι μία πολύ όμορφη και ποιοτική naked μοτοσυκλέτα, με ξεχωριστή ρετρό εμφάνιση, ζωηρό κινητήρα και άριστα φρένα. Είναι αρκετά οικονομική σε συντήρηση και κατανάλωση καυσίμου. Θα σε μετακινήσει με στυλ σε ένα αστικό περιβάλλον και θα την απολαύσεις σε μία όμορφη διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές. Όλα αυτά φυσικά, προσφέρονται στην πάρα πολύ καλή τιμή για την κατηγορία των 6.500 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία benelli-moto.gr
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 500
Διάμετρος x Διαδρομή 69x66,8
Συμπίεση 11,5:1
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 47,6/8.500
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 4,6/6.000
Κατανάλωση (lt/100km) 5,5

BENELLI LEONCINO TX

test benelli leoncino history 4

Η ιστορία της Benelli

Η Benelli ιδρύθηκε στο Πέζαρο της Ιταλίας το 1911 (χρονολογία που την καθιστά ίσως το παλαιότερο εργοστάσιο μοτοσυκλετών στην Ευρώπη). Μετά την απώλεια του συζύγου της, η χήρα Teresa Benelli επένδυσε το σύνολο του κεφαλαίου της οικογένειάς της για να δημιουργήσει μία επιχείρηση και να εξασφαλίσει μια σταθερή δουλειά για τους έξι γιους της Giuseppe, Giovanni, Filippo, Francesco, Domenico και Antonio "Tonino" Benelli. Στην αρχή ήταν μόνο ένα συνεργείο στο οποίο επισκεύαζαν ποδήλατα και μοτοσυκλέτες, αλλά μετέπειτα είχαν τη δυνατότητα να κατασκευάζουν όλα τα ανταλλακτικά που χρειάζονταν για τις επισκευές. Τα αδέλφια Benelli όμως, είχαν μια πολύ μεγαλύτερη φιλοδοξία: την κατασκευή μοτοσυκλετών. Έτσι, οκτώ χρόνια αργότερα, το 1919 κατασκεύασαν τον πρώτο τους κινητήρα, έναν μονοκύλινδρο δίχρονο 75 κυβικών εκατοστών, τον οποίο τοποθέτησαν σε ένα σασί ποδηλάτου. Αυτή ήταν η αρχή της Benelli στην παραγωγή μοτοσυκλετών.

test benelli leoncino history 5

Τα μεταγενέστερα χρόνια.

Η Benelli με τη πάροδο του χρόνου περνώντας δόξες αλλά και κακοτοπιές και έχοντας περάσει στα χέρια διαφόρων επιχειρηματιών, φτάνει το 2005 και γίνεται μέλος του ομίλου Q.J. έως και σήμερα. H "Qianjiang" (Q.J.) είναι μία εταιρεία που εδρεύει στην περιοχή της Wenling, στην πόλη της Ταϊζού της Κίνας. Εκεί, με υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις 670.000 τ.μ. οι οποίες είναι εξοπλισμένες με τελευταίας τεχνολογίας εξαρτήματα κατασκευής μηχανημάτων, 14.000 εργαζόμενοι παράγουν περισσότερα από 1.200.000 οχήματα κάθε χρόνο. Η Qianjiang εξάγει το 20% της παραγωγής της με βασικό στόχο την ποιότητα (κατέχουν μάλιστα τη διεθνώς πιστοποίηση ISO 9001 από το 1997). Έτσι με νέο κεφάλαιο η Benelli Q.J. , σε συνεργασία μεταξύ Ιταλίας και Κίνας παράγει και προωθεί νέα μοντέλα μοτοσυκλετών με σκοπό την αναβίωση του θρυλικού ονόματος της εταιρείας από το Πέζαρο της Ιταλίας.