Δοκιμές

Δοκιμή Daytona Oldtown 125: Στυλάτη καθημερινότητα

Εμφάνιση ρετρό και χρηστικότητα συνδυάζονται άψογα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  25.05.2018

Το πέρασμα του χρόνου θα το αφήσει ανέγγιχτο. Ίδιο και απαράλλαχτο με ένδοξους προγόνους, τεχνολογικά προηγμένο όμως, έτοιμο να αντεπεξέλθει στα παιχνίδια της σύγχρονης νιότης

Οι μοτοσυκλέτες αυτού του είδους διανύουν τη δεύτερη νεότητά τους. Έχουν επανέλθει στο προσκήνιο. Κόσμος ρωτά γι’ αυτές. Τις οδηγεί, τις αγοράζει. Είτε είναι 125, είτε 1200 κυβικά. Το στυλ έχει σημασία πλέον. Αν μπορεί να συνδυαστεί με τη χρηστικότητα, τόσο το καλύτερο.

test daytona oldtown 125 static 2

Μοτοσυκλέτες με τα όλα τους

Στην Ελλάδα απέχουμε πολύ ακόμη από το να αποκτήσουμε μοτοσυκλετιστική κουλτούρα. Δύσκολα πράγματα μια και μέχρι πριν από μια δεκαετία αγοράζαμε με γνώμονα τα κυβικά και τα «άλογα». Από τότε μέχρι σήμερα πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Μοτοσυκλέτες μεγάλες και γρήγορες υπάρχουν ακόμη, ωστόσο λίγοι είναι αυτοί που μπορούν και θέλουν να τις αγοράσουν. Στραφήκαμε εύλογα σε φτηνότερες λύσεις θέλοντας να κάνουμε «τη δουλειά μας». Scooter και παπιά πωλούνται εκατοντάδες κάθε μήνα. Μόνο που τώρα πια υπάρχουν και αυτές οι μοτοσυκλέτες. «Μικρές», αλλά μοτοσυκλέτες με τα όλα τους.
Όπως το Daytona Oldtown 125. Ένα από τα αρκετά πλέον ρετρό μοντέλα που έρχονται στο «φως της δημοσιότητας». Μοτοσυκλέτες, που, αν είσαι λίγο «εκτός», δύσκολα θα πιστέψεις πως είναι καινούργιες. Και όμως είναι «τελευταία μοντέλα», όπως λένε. Τραβάνε το μάτι λόγω της νοσταλγίας που εγείρουν.

Modern Classic

Πρώτα απ’ όλα η εμφάνιση. Μια φορά κι έναν καιρό οι μοτοσυκλέτες ήταν τόσο απλές. Ατσάλινο πλαίσιο, αερόψυκτο και μονοκύλινδρο μοτέρ, σιδερένια φτερά, ένα – δυο «ρολόγια» στα όργανα, ζάντες με ακτίνες, ρεζερβουάρ, σέλα, τιμόνι. Αυτά!

test daytona oldtown 125 details 4
Έτσι είναι και το Oldtown 125. Αν και δεν του φαίνεται, έχει στοιχεία που το εναρμονίζουν με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Ηλεκτρονικά, ελεγχόμενος ψεκασμός για την τροφοδοσία, δισκόφρενα και στους δύο τροχούς με συνδυασμένο σύστημα πέδησης (CBS), όπως επιβάλλουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί. Αναρτήσεις που απορροφούν τις ανωμαλίες και λίγοι, ελάχιστοι κραδασμοί, έτσι για να θυμόμαστε εμείς οι 40+ τα παλιά και οι νεότεροι να «μπαίνουν στο κλίμα».

Old vs new

Το μοντέλο της Daytona κατασκευάζεται στην Κίνα. Δεν νομίζω να σας κάνει εντύπωση το γεγονός. Εκείνο που σίγουρα θα σας δελεάσει είναι η τιμή του, καθώς κοστίζει μόλις 2.150€, αλλά και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του. Είναι λίγο ακριβότερο από παπί. Όμως ας μη συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Το μόνο κοινό τους έχει να κάνει με τη χρηστικότητα.
Με το Oldtown μπορείς να κινηθείς μέσα στην πόλη, εύκολα, γρήγορα και οικονομικά. Έχοντας στη διάθεσή σου μεγάλη αυτονομία, χάρη στο ρεζερβουάρ 17 λίτρων, μεγάλους τροχούς που φιλοξενούν ελαστικά μοτοσυκλέτας, ιδανική κατανομή βάρους (50%-50%), αναρτήσεις με μεγαλύτερες διαδρομές και άριστα φρένα συνεπικουρούμενα του CBS.

test daytona oldtown 125 details 3

Στον αντίποδα κάποιος θα μπορούσε να επικαλεστεί το μεγαλύτερο βάρος. Ναι, αλλά δεν υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά ώστε να προβληματίσει. Το πιο μεγάλο ύψος σέλας. Ούτε εκεί υπάρχει πρόβλημα σας διαβεβαιώ. Την προστασία από τα νερά στα πόδια. Να υπενθυμίσουμε πως πρόκειται για μοτοσυκλέτα. Αν ξεκαθαρίσαμε τα πράγματα, μπορούμε να πάμε παρακάτω.

test daytona oldtown 125 action 2

Τίμιο

Πραγματικά για τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες δεν θέλω να γράφω για βαλβίδες, εκκεντροφόρους και τεχνολογίες. Το βασικότερο είναι να μπεις στο «πετσί του ρόλου» που σε βάζει να υποδυθείς μια μοτοσυκλέτα σαν το Oldtown. Θα την επιλέξεις γιατί σου αρέσει αυτό που βλέπεις, γιατί γουστάρεις το ρετρό, γιατί σου αρέσουν οι μοτοσυκλέτες και θέλεις να αγοράσεις την πρώτη σου, αλλά δεν έχεις ούτε 6, ούτε 7, ούτε 10 χιλιάρικα. Έχεις 2 και αυτά τα έχεις μαζέψει με ιδρώτα. Και θέλεις κάθε φορά που πηγαίνεις για τα προγραμματισμένα service να μην τρέμει το φυλλοκάρδι σου για το κουστούμι που θα σου ράψει ο μάστορας. Γι αυτό αγοράζεις το Oldtown. Όσο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά διάβασέ τα στο τέλος.

test daytona oldtown 125 details 1

Customizing

Καβαλάς την παχιά καπιτονέ σέλα και απλώνεις αρκετά τα χέρια για να πιάσεις το old time classic σιδερένιο τιμόνι. Το ρεζερβουάρ είναι μακρύ, όμως έτοιμο να υποδεχθεί τα πόδια σου χάρη στη σχεδίασή του. Μπροστά δύο «καντράν» από τα παλιά και αυτά με λευκό φόντο και τις πλαστικές βελόνες να τρεμοπαίζουν. Οι καθρέφτες στρογγυλοί «νίκελ» με μακρύ μπράτσο σαν κεραίες μυρμηγκιού παίζουν το ρόλο τους επιτυχημένα. Μαύρο παντού. Στα φτερά, στο μοτέρ, στις ζάντες, στην εξάτμιση, στα ελατήρια των αμορτισέρ και στις φυσούνες του πιρουνιού. Ακόμα και στις δαγκάνες των φρένων. Στυλιστική «τσαχπινιά» το προστατευτικό νικελένιο κάλυμμα της αλυσίδας. Φανάρι πίσω πολύ μικρό, όπως πρέπει.

test daytona oldtown 125 details 10

Σύγχρονο

Το δούλεμα του κινητήρα θυμίζει παλιές εποχές επίσης. Χωρίς όμως τους μηχανικούς θορύβους του παρελθόντος. Ανεβάζει στροφές πειθήνια και αποδεικνύεται ιδιαίτερα «ζωντανός» όταν ανοίξει γενναία το γκάζι. Κραδασμοί, υπάρχουν. Λίγοι στις υψηλές στροφές. Το Oldtown επιταχύνει σβέλτα και φρενάρει αποτελεσματικά. Αν και κάπως «ξερή» η αίσθηση στη μανέτα, όταν το συνηθίσετε θα σας δείξει ότι έχει δυνατότητες.
Το κιβώτιο των πέντε σχέσεων είναι αθόρυβο με μεγάλες διαδρομές στο λεβιέ. Εξυπηρετεί στο έπακρο τον αναβάτη που θέλει να «κυνηγήσει» το Oldtown μέσα στην πόλη με συνεχή ανεβοκατεβάσματα.

test daytona oldtown 125 action 3

Οι διαστάσεις της είναι μικρές, το τιμόνι κόβει αρκετά και εύκολα ξεγλιστράει μέσα στο κυκλοφοριακό. Οι αναρτήσεις είναι άνετες και απορροφούν τις ανωμαλίες. Αυτό που κούρασε, αν και στην αρχή δεν του φαινόταν, ήταν το πολύ μαλακό αφρώδες της σέλας. Κι αυτό γιατί μαλακά μόρια με μαλακά μόρια έχουν διαφορά.
Θα στρίψει, αν και δεν νιώθει πολύ άνετα υπό κλίση, επίσης εύκολα και προβλέψιμα. Μην περιμένετε «ξυραφένια» οδική συμπεριφορά από μια μοτοσυκλέτα με τόσο ανοιχτή γωνία κάστερ. Στην ευθεία όμως είναι πολύ σταθερή και εμπνέει σιγουριά με το στιβαρό του πλαίσιο να αποτελεί εγγύηση.

test daytona oldtown 125 static 1

Το Oldtown μπορεί να γίνει η πρώτη σας μοτοσυκλέτα που θα σας μυήσει στα μυστικά των δύο τροχών. Μπορεί και η δεύτερη που θα σας εξυπηρετεί καθημερινά. Πρακτική, αλλά με στυλ. «Ακριβή» σε εμφάνιση και ταυτόχρονα οικονομική.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία Γκοργκόλης Α.Ε.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 4χρονος
Κυβισμός (cc) 125
Διάμετρος x Διαδρομή Δ.Α.
Συμπίεση Δ.Α.
Σύστημα εξαγωγής 1 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 11,6/7.000
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 0,96/7.000
Κατανάλωση (lt/100km) 2,7

DAYTONA OLDTOWN 125 TX