Δοκιμές

Δοκιμή Bajaj RS 200 Pulsar: Εκμεταλλευτείτε το!

To commuter της ανατροπής


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  04.03.2018

Όμορφο, άνετο, ασφαλέστατο, σβέλτο. Με φέριννκ και DRL. Με μοτέρ ΚΤΜ και ABS. Πάει, «χάλασε» ο κόσμος…

Ύβρεις προς τους θεούς του μοτοσυκλετισμού. Σχιστομάτηδες σαμουράι, ευγενείς Ευρωπαίοι, καουμπόηδες Αμερικανοί μπροστά στην ινδική επίθεση συνθηκολογούν. Συνεργάζονται, εκμεταλλεύονται τα δώρα που τους προσφέρουν. Η δύναμη της Ινδίας, τουλάχιστον όσον αφορά τους δυο τροχούς, είναι τεράστια και αστείρευτη. Ένας από τους «αρχηγούς» της φυλής είναι η Bajaj. Αυτή που έχει εξαγοράσει μερίδιο της ΚΤΜ AG και συνεργάζεται στενά με την Triumph. Αυτή που από πέρυσι εισέβαλε και στην ελληνική αγορά και σκοπεύει με σίγουρα και σταθερά βήματα να κατακτήσει το μερίδιο που της αναλογεί.

bajaj pulsar rs 9

Ο τρόπος

Πώς θα το κάνει; Με μια «επίθεση» η οποία ολοκληρώνεται σε τρία «κύματα». Τα πρώτα δύο τα εξαπέλυσε στα μέσα του 2017. Δύο commuter 200 κ.εκ. προσανατολισμένα στην αστική καθημερινή μετακίνηση. Το τρίτο «χτύπημα» ήρθε με ένα 400άρι και αυτό βασισμένο στον κινητήρα που χρησιμοποιεί η ΚΤΜ στο 390 Duke. Για το συγκεκριμένο ετοιμάζουμε κάτι special σε λίγο καιρό. Μείνετε συντονισμένοι!

H πρώτη μας επαφή με τα «όπλα» της Bajaj έγινε στα μέσα της προηγούμενης χρονιάς με το NS 200 Pulsar. Το naked της οικογένειας μάς άρεσε τόσο οδηγικά, όσο και από πλευράς ποιότητας κατασκευής αλλά και σχεδίασης. To RS θα περίμενε κανείς να είναι το ίδιο «μηχανάκι» με ολόσωμο φέρινγκ. Νομίζετε…

«Ακριβή» εμφάνιση

Από τη στιγμή που το αντίκρισα κάτι μου θύμιζε. Όχι αντίστοιχου κυβισμού, κάτι πολύ «προχώ» που λέμε. Για την ακρίβεια σχεδόν 30.000 ακριβότερο και ηλεκτρικό. Δείτε το Energica Ego και θα καταλάβετε τι εννοώ.

bajaj pulsar rs details 4
Είναι οι δύο εξόφθαλμοι προβολείς με «φρύδια» DRL και led φλας. Το αιχμηρό «μούτρο» του RS το κάνει να ξεχωρίζει… αφού το Ego δεν κυκλοφορεί ακόμη ανάμεσά μας! Το φέρινγκ με μια πρώτη ματιά δείχνει «χοντροκομμένο», ωστόσο αν παρατηρήσεις πιο προσεκτικά βλέπεις λεπτομέρειες μεγαλύτερων και ακριβότερων μοτοσυκλετών. Όπως οι εσοχές που δημιουργούνται για τα γόνατα, οι οποίες μου επέτρεψαν να χωρέσω τα 195 εκατοστά ύψους που διαθέτω.

bajaj pulsar rs details 3

Το προστατευτικό του ρεζερβουάρ που προφυλάσσει εκείνο και το «άλλο». Εκτός από τη σχεδίαση όμως, είναι και τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Ποιοτικά, με καλή συναρμογή, με κάποια κομμάτια να θυμίζουν ανθρακόνημα. Διαθέτουν «κοψίματα» και γωνίες που, πέραν της εμφάνισης, προστατεύουν τόσο τον αναβάτη από αέρα και νερό, όσο και τα μηχανικά μέρη.

bajaj pulsar rs 4

 

Σπορ - νεανικό

Η νεανική εικόνα του RS 200 Pulsar ολοκληρώνεται με μια εξίσου σπορ ουρά που ταιριάζει απόλυτα με το μπροστινό κομμάτι. Και αυτή διαθέτει μια πολύ ενδιαφέρουσα σχεδίαση ενσωματώνοντας και τις χειρολαβές του συνεπιβάτη. Όσο για το πίσω φανάρι, δεν κατάφερα να βρω ομοιότητες με καμία άλλη μοτοσυκλέτα. Είναι κάτι μοναδικό, ξεχωριστό που θα χαρακτηρίζει τα μοντέλο της Bajaj όσα χρόνια και αν περάσουν. Κοιτάζοντας χαμηλότερα βλέπεις τους πελώριους λασπωτήρες που κρατάνε τα νερά μακριά. Όμορφες βάσεις μαρσπιέ συνεπιβάτη, κοντό τελικό εξάτμισης που βγαίνει κάτω από τον κινητήρα όπως και στα μεγάλα supersport (!), ζάντες χυτές με δέκα λεπτά μπράτσα και σιρίτι.

bajaj pulsar rs details 1
Πάνελ οργάνων με μεγάλο στροφόμετρο, πλαισιωμένο πλαστικό απομίμησης carbon. Αριστερά του έχει δύο οθόνες, στη μικρή φαίνεται η στάθμη βενζίνης και στη μεγαλύτερη το ταχύμετρο, ο ολικός και οι μερικοί χιλιομετρητές και η ώρα. Στην άλλη πλευρά ο χώρος διαθέτει πλήθος ενδεικτικών λυχνιών και το σήμα της Bajaj που μας μπέρδεψε λόγω του χρώματος που παραπέμπει σε μεγάλη σκάλα φώτων. Highlight οι μπλε φωτιζόμενοι διακόπτες. Στις άμεσες αλλαγές – επεμβάσεις στο RS περιλαμβάνονται οι καθρέφτες που είναι άσχημοι, «βρίσκουν» και δεν εξασφαλίζουν καλή ορατότητα!

bajaj pulsar rs 7

Τα συστατικά της επιτυχίας

Ο κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και διαθέτει ψεκασμό. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι τα τρία μπουζί στην κεφαλή, κάτι που έχει υιοθετηθεί και από την ΚΤΜ. Οι 24,5 ίπποι και τα 1,9 κιλά ροπής αποτελούν κορυφαίες επιδόσεις σε αντίστοιχου κυβισμού μοτοσυκλέτες.

bajaj pulsar rs details 6
Το πλαίσιο είναι δύο δοκών ατσάλινο και συμβάλλει στη συμπαγή εμφάνιση του Bajaj, αλλά και στην ακλόνητη συμπεριφορά του στο δρόμο. Το ψαλίδι μπορεί να μην είναι τόσο εντυπωσιακό σε εμφάνιση, εντούτοις είναι αποτελεσματικό σε απόδοση.
Όπως και τα φρένα της Bybre. Ένας δίσκος σε κάθε τροχό και ABS στον μπροστινό εξασφαλίζουν άψογο φρενάρισμα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Οι αναρτήσεις από την άλλη είναι σεταρισμένες με γνώμονα την άνεση και σε συνεργασία με το πλαίσιο και το ψαλίδι εξασφαλίζουν ποιότητα κύλισης ακριβότερης μοτοσυκλέτας. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης προέρχονται από την ινδική MRF. Μπορεί να μη σε «θαμπώνουν» με το όνομά τους, είναι όμως πολύ καλά στο δρόμο και προσφέρουν πολύ καλή πρόσφυση σε στεγνό οδόστρωμα.

bajaj pulsar rs details 5

Τα φαινόμενα απατούν

Η αρχική εντύπωση είναι ότι το Pulsar RS είναι ένα μικρό supersport, όμως με το πού ανέβεις επάνω ανακαλύπτεις πόσο άνετο είναι. Η σέλα, το τιμόνι και τα μαρσπιέ διαφέρουν από το γυμνό NS και το RS αποδεικνύεται πιο commuter από ό,τι δείχνει. Η σέλα είναι χαμηλή και στενή εκεί που πρέπει ώστε τα πόδια να πατάνε εύκολα κάτω. Ύστερα από πολλή ώρα επάνω της αποδεικνύεται και άνετη. Όπως και αυτή του συνεπιβάτη, η οποία, παρ’ ότι μικρότερη σε μέγεθος και ψηλότερα τοποθετημένη από του αναβάτη, είναι σωστά σχεδιασμένη με τις χειρολαβές ενσωματωμένες μέσα στα πλαστικά της «ουράς».

bajaj pulsar rs 5
Το τιμόνι «κόβει» πολύ και το RS είναι τόσο ελαφρύ που δεν προβληματίζει σε μανούβρες. Αυτό που μας δυσκόλεψε είναι οι καθρέφτες που μοιάζουν καρφωμένοι πάνω στο ωραίο φέρινγκ του Pulsar. Το μακρύ μπράτσο τους διπλώνει δύσκολα, ενώ είναι εξίσου πολύπλοκο το να ρυθμιστούν.

Το μοτέρ της ευτυχίας

Ο κινητήρας του Pulsar RS είναι «όλα τα λεφτά». Ακούγεται τόσο «καλοκουρδισμένος» και η λειτουργία του είναι τόσο «καθαρή» που αμέσως σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση. Σε ωθεί να τον δουλεύεις συνεχώς στο όριο περιστροφής και αυτός σε ανταμείβει μέχρι και με 150 χ.α.ώ. στο ψηφιακό κοντέρ. Δείχνει, είναι και ακούγεται δυνατός παντού. Ταυτόχρονα η κατανάλωσή του κυμάνθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα – μόλις 2,8 λίτρα στα 100 χλμ. – με την αυτονομία να φτάνει τα 450 χλμ!

bajaj pulsar rs details 8
Με το κιβώτιο ταχυτήτων να «ακούει» απροβλημάτιστα τις αλλαγές και τις σχέσεις να διαθέτουν πυκνή κλιμάκωση κινείσαι τόσο σβέλτα που εκπλήσσεσαι. Λίγη συνήθεια μόνον απαιτεί ο μικρός λεβιές .
Τα φρένα είναι ακούραστα με το μπροστινό που διαθέτει και το ABS να έχει πάντα τον πρώτο λόγο στην ακινητοποίηση και το πίσω να δουλεύει επικουρικά. Στο ασφαλέστατο φρενάρισμα συνεισφέρει και η μπροστινή ανάρτηση που βυθίζεται ελάχιστα. Οι ρυθμίσεις που διαθέτει είναι οι ενδεδειγμένες για μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Το αμορτισέρ της Nitrox από την άλλη δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα με τις κακοτεχνίες των δρόμων. Αυτό που αξίζει να υπογραμμιστεί είναι πώς η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας άλλαξε ελάχιστα ακόμη και με δύο καλοαναθρεμμένους επιβαίνοντες.

bajaj pulsar rs 2

Τα κατάφεραν

Το Pulsar RS 200 είναι μια καθημερινή μοτοσυκλέτα με δυνατότητες που μπορούν να εκμεταλλευθούν οι πάντες. Είναι ιδανική ως πρώτη και για όσους βαρέθηκαν τα παπιά και τα scooter. Ενδείκνυται ακόμη για εκείνους που ψάχνουν μια προσιτή για δεύτερη, αφού είναι δύσκολο και ασύμφορο να κυκλοφορείς καθημερινά με το 1200 από το σπίτι στο γραφείο. Ιδανική επίσης για νέους, αφού η εμφάνισή της είναι ό,τι ψάχνουν κα ταυτόχρονα η σπιρτόζικη συμπεριφορά της θα αρέσει. Οι Ινδοί κατάφεραν να φτιάξουν ένα άκρως ενδιαφέρον commuter σε χαμηλή τιμή, αλλά με υψηλή ποιότητα.

BAJAJ PULSAR RS 200 TX

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία Bajaj Motorcycles Greece
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4χρονος
Κυβισμός (cc) 199,5
Διάμετρος x Διαδρομή 72x49
Συμπίεση 11.5:1
Σύστημα εξαγωγής 1 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 24,5/9.750
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 1,9/8.000