Δοκιμές

Δοκιμή Triumph Bonneville Bobber Black: Ξεχωριστή!

Προσεγμένη μέχρι τελευταία βίδα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  26.02.2018

Μια αυθεντική Bobber εν έτει 2018 λίγοι μπορούν να κατασκευάσουν, κυριολεκτικά ελάχιστοι. Από την Triumph, πάντως, θα πρέπει πολλοί να διδαχθούν

Όσοι καταλαβαίνουν, ξέρουν, γνωρίζουν ή μαθαίνουν στην πορεία θα ήθελαν να έχουν στην κατοχή τους μία τουλάχιστον μοτοσυκλέτα από κάθε είδος. Δικύλινδρα, μονοκύλινδρα, εξακύλινδρα, τετρακύλινδρα. Και μια Bobber. Μία μαύρη, χαμηλή, με χοντρούς τροχούς, hard tail και μονόσελη. Με ήχο από τις φαλτσοκομμένες εξατμίσεις να βροντάει ο τόπος. Και με traction control και ABS… γιατί όχι;
Θα μου άρεσε λοιπόν κάθε πρωί να φτιάχνω τον καφέ μου, να κατεβαίνω στο γκαράζ (αν είχα) και μία από τις μοτοσυκλέτες μου να ήταν η Triumph Bonneville Bobber Black.

triumph bobber black ambience

Λεπτομέρειες από το παρελθόν

Προτού αρχίσω τη βόλτα μου θα απολάμβανα τις «σπάνιες» λεπτομέρειές της. Το ψαλίδι που η Triumph έξυπνα ονομάζει «swing cage» και το «κρυμμένο» αμορτισέρ ώστε το παραδοσιακό «hard tail» στυλ των Bobber να αποδίδεται τέλεια. Τα faux καρμπυρατέρ, ο καταλύτης που δεν φαίνεται. Τα σιδερένια φτερά με το «νεύρο» και ειδικά το πίσω που καλύπτει τον εκτεθειμένο τροχό.

triumph bobber black details 10

Όλα μαύρα. Τα καπάκια του κινητήρα, οι φαλτσοκομμένες εξατμίσεις, το τιμόνι, τα μαρσπιέ και τα χειριστήρια, οι 16 ιντσών τροχοί με τα «χοντρά» ελαστικά. Ρεζερβουάρ και φτερά σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα είναι γυαλιστερά για λόγους αντίθεσης. Η τέλεια κάλυψη της σύγχρονης τεχνολογίας από την Triumph είναι πέραν κάθε κριτικής. Και είναι τόσο όμορφο αυτό που σας περιγράφουμε και βλέπετε στις φωτογραφίες που στο δρόμο όλοι ανεξαιρέτως το θαυμάζουν. Μας σταμάτησε μοτοσυκλετιστής της αστυνομίας όχι για έλεγχο, αλλά για να δει από κοντά το Bobber. Μας ζήτησαν στην εθνική να «κόψουμε» για να το «επεξεργαστούν» έστω εν κινήσει. Εμείς το μόνο που κάναμε είναι να το ευχαριστηθούμε τις τρεις από τις εφτά ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας λόγω καταρρακτώδους βροχής!

triumph bobber black action 1

Εργονομικά και τεχνολογικά άρτιο

Το Bobber Black είναι το δεύτερο κατά σειρά Bonneville που «μεταμορφώνεται». Οι διαφορές του σε σχέση με το «απλό» Bobber που εκτόξευσε την Triumph χάρη στις πωλήσεις του σε όλο τον κόσμο είναι σημαντικές και κάνουν το Black ακόμη πιο old school Bobber.

triumph bobber black details 4
Είναι ο μπροστινός τροχός των 16 ιντσών με το 130άρι Avon Cobra. Το νέο πιρούνι που προέρχεται από τη Showa με πολύ ποιοτικότερη λειτουργία. Τα δισκόφρενα που από ένα έγιναν δύο, έχουν διάμετρο 310mm και έχουν διπίστονες δαγκάνες Brembo. O μικρός απίστευτα όμορφος προβολέας είναι led και διαθέτει φώτα ημέρας (DRL). Μας άρεσε πολύ το σχήμα που διαμορφώνεται όταν ανάβει.

triumph bobber black details 9
Στο αριστερό γκριπ προστέθηκε ένα ακόμη κουμπί. Αυτό του cruise control το οποίο ενεργοποιείται και απενεργοποιείται πανεύκολα. Το νέο στρογγυλό πολυόργανο του οποίου η θέση μπορεί να ρυθμιστεί «δένει» με την υπόλοιπη κατασκευή. Το ταχύμετρο είναι αναλογικό, ενώ πολλές ακόμη πληροφορίες εμφανίζονται στη μικρή ψηφιακή οθόνη.

triumph bobber black details 3
Το drag style τιμόνι στα άκρα του διαθέτει bar end καθρέφτες, που για το δικό μου ανάστημα (1,75μ.) προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα. Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες. Οι διακόπτες είναι μεγάλοι, ποιοτικοί. Το kill switch έχει τρεις θέσεις λειτουργίας μια και ενσωματώνει τη μίζα. Για να τεθεί σε λειτουργία το Bobber χρειάζεται και συμπλέκτη. Στoν high-end εξοπλισμό περιλαμβάνονται traction control με επιλογή απενεργοποίησης, δύο προγράμματα οδήγησης (Rain και Road), ABS και συμπλέκτης που βοηθά στις ομαλές αλλαγές σχέσεων.

triumph bobber black details 2
Το μονόσελο έμεινε επίσης στη θέση του από το απλό Bobber. Και ρυθμίζεται εμπρός – πίσω, πάνω και κάτω, εύκολα από τον καλαίσθητο μοχλό που βρίσκεται από κάτω.

Οι 5 αισθήσεις

Όσες φορές έχω οδηγήσει modern classic της Triumph – έχω προλάβει το Bonneville με καρμπυρατέρ – άλλες τόσες έχω εκτιμήσει τη δουλειά που κάνουν εκεί στο Hinckley. Θεωρώ πως δεν σχεδιάζουν τις μοτοσυκλέτες τους ξεχωριστά από τον κινητήρα, αλλά ταυτόχρονα. Έτσι εξηγείται το πώς ταιριάζουν και από αισθητικής αλλά και από λειτουργικής πλευράς οι δικύλινδροι σε σειρά κινητήρες των Βρετανών επάνω σε όλα τα modern classic μοντέλα τους.

triumph bobber black ambience 4
Ο 1200άρης του Bobber Black, με ψεκασμό «μεταμορφωμένο» σε κλασσικό καρμπυρατέρ – το αισθητικό που σας λέγαμε – είναι απόλυτα ταιριαστός και με αυτό το μοντέλο. Ακουστικά σε προϊδεάζει. Διαθέτει ροπή που σε ξυπνάει από το λήθαργο της καθημερινότητας. Πώς είναι δυνατόν μια τέτοια μοτοσυκλέτα να σε βάζει στην «πρίζα»; Εύκολα, αν δουλέψουν και οι 5 αισθήσεις. Όραση, αφή, ακοή, όσφρηση, γεύση.

triumph bobber black action 4
Μόλις αντικρίσεις τη λεπτή σιλουέτα του Bobber σού έρχονται στο μυαλό ασπρόμαυρες φωτογραφίες με τύπους πάνω σε αυτοσχέδιες μοτοσυκλέτες. Αυτές προσομοιάζουν πολύ επιτυχημένα το μοντέλο της Triumph- και τόσο επιτυχημένα δεν το έχουν κάνει ούτε οι Αμερικανοί της Harley-Davidson και της Indian, ούτε άλλοι Ευρωπαίοι.

Ποιος νοιάζεται για τα "νούμερα";

Με αυτά στο μυαλό κάθεσαι πάνω στο χαμηλό Bobber άνετα ρυθμίζοντας πριν το μονόσελο. Και εκεί που όλα είναι ήρεμα πατάς τη μίζα και το δικύλινδρο μοτέρ με τεχνολογία ride by wire αρχίζει να βρυχάται. Καθαρός ήχος, βροντερός. Στο ρελαντί οι κραδασμοί απουσιάζουν παντελώς. Με μερικές ξερογκαζιές σού φτιάχνει ακόμη περισσότερο η διάθεση. Ο ήχος είναι τσαμπουκαλεμένος, η εμφάνιση των δύο μαύρων φαλτσοκομμένων τελικών απόκοσμη.
Ο κινητήρας διαφοροποιείται από αυτόν του Bonneville T120 με νέο σύστημα εισαγωγής και νέο σύστημα εξάτμισης για καλύτερη απόδοση. Από τις 4.000 σ.α.λ. διαθέτει σχεδόν 11 κιλά ροπής, ενώ η ιπποδύναμή του φτάνει τους 77 ίππους στις 6.100. Αγνοείς τα νούμερα και επικεντρώνεσαι στο πώς «απλώνεται» η ροπή του σε όλο το εύρος στροφών.

triumph bobber black details 5

Από τις 4.000 νιώθεις την «κλωτσιά» του απόλυτου νούμερου ροπής και ακούς τον «θόρυβο» από τα τελικά. Και από εκεί και πάνω βγαίνοντας από κάθε στροφή βιώνεις μια απίστευτη ευχαρίστηση. Το σαφέστατο και πολύ σωστά κλιμακωμένο εξατάχυτο κιβώτιο συνεργάζεται εξαιρετικά με τον συμπλέκτη torque-assist, όπως τον ονομάζει η Triumph. Το ride by wire έχει σωστή απόκριση. Και ενώ έχεις στη διάθεσή σου ένα πολύ διακριτικό traction control αυθόρμητα το απενεργοποιείς για να νοιώσεις το Avon Cobra να «γράφει» στην άσφαλτο και να μυρίσεις έστω και για λίγο το «καμένο» λάστιχο.

triumph bobber black ambience 1
Και επειδή ήμασταν άτυχοι όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν κατά τη διάρκεια του test ride δοκιμάσαμε τις δύο χαρτογραφήσεις του κινητήρα σε πραγματικές συνθήκες. Σε κανένα από τα δύο δεν μειώνεται η ιπποδύναμη του κινητήρα, απλά στο rain γίνεται ακόμη πιο ομαλή η απόδοσή του. Πολύ σωστά ρυθμισμένο και αυτό. Το ABS επίσης ορθά καλιμπραρισμένο ενεργοποιείται μόνον όταν πρέπει.

Bobber παντού

Οδηγώντας καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μια απίστευτα σύγχρονη και καλή στο δρόμο μοτοσυκλέτα κλασσικής εμφάνισης. Η γεωμετρία, το πιρούνι των 47mm της Showa και το πολύ καλό πλαίσιο είναι υπεύθυνα για τη σταθερότητα και τη «γρήγορη» συμπεριφορά του Bobber Black στις στροφές. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι «σφιχτές», γεγονός που υποβοηθά την πολύ καλή συμπεριφορά του Bobber μέσα στη στροφή αλλά ταλαιπωρεί τη μέση του αναβάτη σε δρόμους με κακό οδόστρωμα.

triumph bobber black details 1

 Τα φρένα της Brembo είναι δυνατά και ακινητοποιούν τα 235 κιλά του Bobber με ευκολία. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη πίεση στη μανέτα ή στο λεβιέ και διαθέτουν πολύ καλή αίσθηση.

triumph bobber black action 7

Στο ταξίδι εκπλήσσεσαι ευχάριστα με την άνεση του μικρού μονόσελου. Μέχρι τα 140 χ.α.ώ. είσαι χαλαρός πάνω στο Bobber. Από εκεί μέχρι τα 200 χ.α.ώ. τον «κόφτη» τον βάζει ο αυχένας του καθενός. Αναρωτιέμαι όμως γιατί να «κυνηγήσεις» το Bobber τόσο πολύ στο ταξίδι. Πραγματικά με μια τέτοια μοτοσυκλέτα δεν υπάρχει κανένας λόγος.

triumph bobber black action 3

Τα πόδια και τα χέρια παίρνουν φυσιολογικές γωνίες χωρίς να χρειάζεται να «απλώσουν» για να «βρουν» τα χειριστήρια. Και αυτό την καθιστά ευκολοδήγητη μέσα στην πόλη. Αν και σε απόλυτα νούμερα το Bobber χαρακτηρίζεται βαρύ, το χαμηλό κέντρο βάρους, η πολύ καλή θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με το ικανοποιητικό κόψιμο τιμονιού, προσφέρουν πολύ καλό έλεγχο και ευκολία στην καθημερινή μετακίνηση… με στυλ!
Και επειδή μια τέτοια μοτοσυκλέτα είναι ό,τι καλύτερο για customizing, η Triumph σάς έχει έτοιμα 130 bolt on αξεσουάρ. Για να γουστάρετε ακόμη περισσότερο την Bobber σας!

triumph bobber black ambience 2

Γι αυτούς που ξέρουν

Είναι το best seller της Triumph και όταν το διάβαζα μού φαινόταν λίγο περίεργο. Νόμιζα πως τα Bobber αρέσουν σε λίγους και εκλεκτούς. Και αυτό ακριβώς συμβαίνει. Μόνο σε σχέση με παλιότερα οι «λίγοι» έχουν γίνει περισσότεροι. Και είναι σημαντικό που αυτοί επιλέγουν μια μοτοσυκλέτα τόσο σωστή όσο η Bobber Black την Triumph.

triumph bobber black tx

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Αντιπροσωπεία ΗΛΙΟΦΙΛ Α.Ε.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο

Κυβισμός (cc) 1.200
Διάμετρος x Διαδρομή 97.6 x 80
Συμπίεση 10,0:1
Σύστημα εξαγωγής σε 2
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 76 /  6.100
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) 10.6 / 4.000
Κατανάλωση (lt/100kmh)  5,9