Δοκιμές

Δοκιμή Suzuki V-Strom 250: Κάθε μέρα μαζί

Ήρθε να ταράξει τα νερά της κατηγορίας


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  09.02.2018

Περάσαμε 7 ημέρες με τον ατσάλινο “κύκλωπα” της Suzuki που μας κέρδισε από κάθε άποψη

 


Ημέρα 1η - Στενή, ωραίο χρώμα, ιδιαίτερη σχεδίαση

 

Φτάνοντας στην αντιπροσωπεία της Suzuki κατάλαβα αμέσως πως εκείνη η μικρή στο μάτι κόκκινη μοτοσυκλέτα με περίμενε υπομονετικά. Προοριζόταν για εμένα!

Αρχικά μου τράβηξε την προσοχή ο μεγάλος στρογγυλός προβολέας. Το “μάτι του κύκλωπα” είναι το σήμα κατατεθέν του adventure της Suzuki. Επίσης, αναρωτήθηκα για λίγο πώς θα χωρούσα επάνω σε αυτή τη στενή μοτοσυκλέτα, μιας και το ύψος μου που είναι λίγο κάτω από τα 2 μέτρα συνήθως αποτελεί πρόβλημα.

 

VStrom250 2

Το βαθύ κόκκινο χρώμα του V-Strom 250 είναι ωραίο και δένει τέλεια με τα γραφικά και τις μαύρες 17 ιντσών ζάντες που έχει επιλέξει η Suzuki για το συγκεκριμένο μοντέλο. Το περιεργάστηκα λίγο παραπάνω και κοιτάζοντας τα μεγάλα αδελφάκια του μέσα από τη βιτρίνα...Χμμ... Τελικά κατέληξα πως το πιο όμορφο Suzuki της ανανεωμένης σχεδιαστικά σειράς V-Strom είναι το 250.

Στη συνέχεια πρόσεξα πόσο καλοφτιαγμένη και ποιοτική μοτοσυκλέτα είναι. Προσπαθούσα να καταλάβω αν είναι κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από ατσάλι... Τι εννοώ με αυτό; Η Suzuki έχει κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα που στο σύνολό της είναι πολύ συμπαγής και στιβαρή με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και συναρμογής των πλαστικών και μεταλλικών μερών της.

Ακόμη και το μικρό δοχείου υγρών του πίσω φρένου έχει εφοδιαστεί με ατσάλινο προστατευτικό!
Σίγουρα θα αποδειχθεί μία από τις πιο ανθεκτικές μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, που σου δίνει την αίσθηση πως μπορείς να την πετάξεις από τον γκρεμό, να τη σηκώσεις και να πας στη δουλειά σου αμέσως… και για να είμαι ειλικρινής σχεδόν το προσπαθήσαμε...

VStrom250 25


Ημέρα 2η - Στιβαρό, ποιοτικό, προσεγμένο στη λεπτομέρεια

Την επόμενη μέρα πήγαμε για καφέ με το V-Strom για να συμπτύξουμε τις σχέσεις μας και να αποκτήσω σιγά σιγά μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για αυτήν.

Τα πλαστικά της προαναφέρθηκε πως είναι φοβερά. Πάνω από το “ράμφος” εντύπωση μού έκανε το ατσάλινο στεφάνι όπου εδράζεται το στρογγυλό φανάρι. Καλώδια, ντίζες σωλήνες και άλλες ενοχλητικές ατέλειες είναι σωστά κρυμμένα για να μην διαταράσσεται η αρμονία κατασκευής του V-Strom. Tα «κενά» στον κινητήρα, το πλαίσιο, την καρίνα της μοτοσυκλέτας έχουν κλεισθεί ή προστατευθεί επιμελώς.

Ο ανεμοθώρακας είναι τοποθετημένος πιο κάθετα από ό,τι έχουμε συνηθίσει στις άλλες μοτοσυκλέτες. Πάραυτα, δείχνει να είναι ιδιαίτερα μελετημένος, μιας και όπως στη V-Strom 1000 και 650, που οδηγήσαμε, έτσι και στη 250 η προστασία από τον αέρα είναι ικανοποιητικότατη ακόμα και για έναν ψηλό αναβάτη.

 

VStrom250 6

Το πίσω και μοναδικό LED φανάρι είναι περιτριγυρισμένο από πολύ και ποιοτικό πλαστικό. Αυτό γιατί πάνω και γύρω του θα διαπιστώσεις με ιδιαίτερη χαρά πως η βάση τοποθέτησης των πλαϊνών και top βαλιτσών περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Περιμένουν να φορτώσεις το σκληροτράχηλο V-Strom με 20 λίτρα στις πλαϊνές και 23 στην top.

Αυτό που μου έκανε την καλύτερη εντύπωση είναι ο πολύ όμορφος LCD πίνακας οργάνων. Ευκρινέστατος κάτω από οποιαδήποτε συνθήκες φωτισμού, δίνοντας όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι, στροφές κινητήρα, σχέση κιβωτίου, ώρα, διανυθέντα χιλιόμετρα, ένδειξη καυσίμου (η νεκρά αναγράφεται ως 0... αν και ανάβει και το γνωστό λαμπάκι). Αριστερά της οθόνης μάλιστα συναντά κάποιος τη γνωστή 12V πρίζα. Οι καθρέπτες πρέπει να είναι δανεισμένοι από το γειτονικό εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της Suzuki. Είναι όμορφοι και πραγματικά οι μεγαλύτεροι που έχω δει ποτέ σε μοτοσυκλέτα της κατηγορίας διευκολύνοντας στο να βλέπεις τα πάντα πίσω σου.

 

VStrom250 5

Γυρνώντας το βράδυ διαπίστωσα πως η νύχτα γίνεται ημέρα. Η θέση και το μέγεθος του μπροστινού προβολέα βοηθούν ιδιαίτερα και δείχνουν τελικά πως τίποτα δεν έχει μπήκε τυχαία στη σχεδίαση και κατασκευή αυτής της μοτοσυκλέτας.

Ημέρα 3η - Η ζούγκλα της πόλης είναι το φυσικό της περιβάλλον

Ο ενός λίτρου freddo espresso από τα Starbucks (έχω φωτογραφία) τελείωσε το επόμενο πρωί και ήρθε η ώρα να διασχίσω τη μισή Αθήνα. Η ώρα της κρίσης λοιπόν.

Το μεταλλικό ρεζερβουάρ και η σέλα της με υποδέχθηκαν εύκολα, επομένως ευχάριστα θα δεχθεί κάθε ύψους αναβάτη ακόμη και τον πιο ψηλό, καθώς κάθεσαι «βαθιά» στη μοτοσυκλέτα με τα πόδια να αγκαλιάζουν άνετα το ρεζερβουάρ.

Όλα αυτά συντελούν ώστε η μοτοσυκλέτα να έχει χαμηλό κέντρο βάρους, με αποτέλεσμα να είναι απίστευτα ευέλικτη και να αλλάζει κατεύθυνση εύκολα, γρήγορα και σταθερά. Κατά την πρώτη και δεύτερη μέρα μια περίεργη αίσθηση μου προξενούσε το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας. “Βούταγε” έντονα στις εναλλαγές κατευθύνσεων . Όμως την τρίτη ημέρα είχα ήδη αποκτήσει την πλήρη αίσθηση και ένιωθα απίστευτη σιγουριά πάνω της.

 

VStrom250 14


Η θέση οδήγησης είναι άνετη και το τιμόνι τοποθετημένο με τρόπο που κρατά τα χέρια του αναβάτη ψηλά ώστε να οδηγεί αρκετά χιλιόμετρα αρχοντικά και ξεκούραστα. Κατά τα άλλα οι καθρέπτες, ενώ δεν είναι τοποθετημένοι όπως στις περισσότερες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, ξεπερνώντας δηλαδή εκείνους των αυτοκινήτων, δεν θα προβληματίσουν καθόλου στους μποτιλιαρισμένους δρόμους.

Σε αυτό συντελεί το στενό τιμόνι και η μοτοσυκλέτα στο σύνολό της κάνοντάς την ιδανική για τις συνθήκες των πλημμυρισμένων από αυτοκίνητα δρόμων της πόλης. Η σέλα του συνεπιβάτη είναι αναπαυτική και αρκετά μεγάλη. Έτσι το V-Strom δεν θα αρνηθεί και δεύτερο άτομο που θα πιαστεί εύκολα από τις πλαϊνές και σχετικά μεγάλες χειρολαβές.

 

VStrom250 11

Ημέρα 4η - Ομαλός κινητήρας, «δυνατά» φρένα


Ο δικύλινδρος υδρόψυκτος εν σειρά κινητήρας του V-Strom είναι χωρητικότητας 248,4 κ. εκ. Είναι αυτός που χρησιμοποιεί και το νέο GSX250R και έχει απόδοση 24 ίππων στις 8.000 στροφές με 2,4 κιλά ροπής στις 8.000 σ.α.λ. . Η απόδοσή του και η ροπή του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμη ειδικά όταν ο δείκτης του στροφόμετρου βρίσκεται στην ωφέλιμη περιοχή των στροφών του δικύλινδρου κινητήρα.

Χωρίς κόπο θα είσαι πάντα μέσα στους πρώτους μέχρι το επόμενο φανάρι. Έχει «γεμάτη» απόδοση σε όλο το εύρος των στροφών, είναι ελαστικότατος και «δουλεύει» χωρίς κραδασμούς και μηχανικούς θορύβουν. Το κιβώτιο είναι κοντό και κάπως «σκληρό» στη λειτουργία του, άλλα έπειτα από μερικά χιλιόμετρα θα το συνηθίσεις. Σε αυτό βοηθά και ο μαλακός συμπλέκτης.

 

VStrom250 17


Στα φρένα συναντάμε τη Nissin και στο ABS την Bosch. Όλα αυτά σε μια μικρή και οικονομική μοτοσυκλέτα πόλης, παρακαλώ. Τα “βαριά” αυτά ονόματα συνιστούν μια ομάδα που θα σε προστατέψει σε οποιαδήποτε ενδεχόμενο πανικού ή απλού φρεναρίσματος.

Στο πίσω φρένο, όπως συμβαίνει και στις περισσότερες μοτοσυκλέτες άλλωστε, το ABS ενεργοποιείται άμεσα. Αντίθετα στο μπροστινό αρνείται πεισματικά να εμπλακεί και πρέπει να το πιέσει κάποιος αρκετά για να νιώσει την παρέμβαση της Bosch. Η μοτοσυκλέτα σου δίνει την αίσθηση πως έχεις πάντα τον απόλυτο έλεγχο.

VStrom250 10

 

Ημέρα 5η - Καλύτερη αίσθηση μέρα με την ημέρα


Εκτός δρόμου δεν το οδηγήσαμε αρκετά, αν και προσπαθήσαμε τα μέγιστα στην Πάρνηθα όπου φωτογραφίσαμε το νέο Suzuki V-Strom 250, όπως βλέπετε και στις “αποκλειστικές” φωτογραφίες που τράβηξαν οι συντάκτες του 2wo.gr.

Πάραυτα μέσα στη «ζούγκλα» της Αθήνας την οδήγησα αρκετές φορές σαν κανίβαλος με το V-Strom να μη «μασάει» πουθενά. Οι αναρτήσεις σε συνδυασμό με τη συνολικά στιβαρή της κατασκευή και το άκαμπτο πλαίσιο δημιουργούν αίσθηση μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας. Είναι όσο μαλακές χρειάζεται έτσι ώστε να μην κουράζουν κατά τις μετακινήσεις. Επίσης δεν θα προβληματίσουν σε πλακόστρωτα, γούβες και σαμαράκια επί του δρόμου, άλλα ούτε θα «βουλιάξουν» με το παραμικρό φρενάρισμα.

Τα ελαστικά είναι της IRC, Road Winner δούλευαν πολύ καλά. Σε αυτό ίσως συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό και το χαμηλό κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας που «δένει» πολύ καλά με τα εν λόγω ελαστικά.

VStrom250 22

Ημέρα 6η - Θα θέλουν να την «κάψουν» οι βενζινοπώλες

Σαν άλλη Jeanne d’ Arc θα καταλήξει να μπει στο μάτι των βενζινοπωλών, που θα θέλουν σίγουρα να μην κυκλοφορήσει το συγκεκριμένο μοντέλο.

Οι Ιάπωνες έχουν κάνει τα μαγικά τους στον τομέα της κατανάλωσης- έτσι εξηγείται...
Σύμφωνα με τη Suzuki το V-Strom έχει αυτονομία 500 χιλιομέτρων με ένα γέμισμα. Εγώ ομολογουμένως δεν το κατάφερα αυτό, αφού τις περισσότερες φορές κινήθηκα με το γκάζι σχεδόν τέρμα ανοιχτό.

Όμως κάτι που θα αντιληφθεί οπωσδήποτε κάποιος που θα περάσει έστω και λίγες ημέρες με τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα είναι πως είναι εξαιρετικά φειδωλή στην κατανάλωση. Πραγματικά όσο κι αν την πιέσεις η κατανάλωση μπορεί να φτάσει κοντά στα 4,8 lt/100km και αν κινηθείς σε λογικά πλαίσια ίσως τα 4,3-4,6 lt/100km συνειδητοποιώντας πως έχεις κάνει μια πολύ καλή επένδυση με το V-Strom.

 

VStrom250 27

Ημέρα 7η- Κυρίαρχος της πόλης

Άξιος συνεχιστής της “βαριάς φανέλας” που ακούει στο όνομα V-Strom, το 250 δεν ήρθε απλά να γεμίσει την γκάμα της Suzuki. Αντιθέτως δείχνει να έχει μελετηθεί λεπτομερώς και σχεδιαστεί με σκοπό τις μετακινήσεις στην πόλη με την ποιότητα κατασκευής να κρίνεται κορυφαία.
Εγώ θα τη χαρακτήριζα κυρίαρχο της πόλης. Γνωρίζοντας τις δυνατότητες της άνετα θα μπορούσε και να κάνει ταξίδια με το κοντέρ στα 120 χ.α.ω προσφέροντας ανέσεις για δύο άτομα με τις αποσκευές τους.

 

VStrom250 20

Η τιμή των 5.295€ κρίνουμε πως είναι απόλυτα λογικά αν συνυπολογίσουμε την ποιότητα, τις δυνατότητες και την εγγύηση ονόματος της Suzuki. Επτά ημέρες ήταν αρκετές ώστε να καταλάβω πως το Suzuki V-Strom 250 ήρθε και θα «ταράξει» για τα καλά τα νερά της κατηγορίας των μικρών Adventure.

 

SUZUKI V STROM 250 2018 TX

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Αντιπροσωπεία ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, με ένα επικεφαλή εκκεντροφόρο

Κυβισμός (cc) 248
Διάμετρος x Διαδρομή 53.5 x 55.2
Συμπίεση 11,5:1
Σύστημα εξαγωγής σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 24,7 /  8.000
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) 2.4 / 6.500
Κατανάλωση (lt/100kmh) 4.8