Νεα Μοντελα

Υπερσυμπιεσμένο μέλλον από την Suzuki

Κοντά στην παραγωγή το turbo μοντέλο


Γράφει ο Περικλής Ντεβές  //  04.05.2017

Δεν είναι μυστικό πλέον για την Suzuki που από τα αποκαλυπτήρια το 2013 εργάζεται πυρετωδώς μέχρι σήμερα στην καινούρια turbo μοτοσυκλέτα της

Παρόλο που παρέμεινε μια ιδέα για μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν έφταναν πλέον νέα σχετικά με την είσοδό της στην παραγωγή, μέχρις όμως σήμερα. Η ιδέα πλέον είναι αρκετά ξεκάθαρη. Αυτό που η Suzuki φιλοδοξεί να οικοδομήσει μέσω του Recursion είναι μια μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα, ανατρεπτική και μάλιστα υπερτροφοδοτούμενη.

Το αρχικό σχέδιο υπερτροφοδοτούμενης μοτοσυκλέτας της Suzuki βαπτίστηκε ως Recursion (αναδρομή) και αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο Tokyo Motor Show το 2013. Τεχνικά το Recursion διαθέτει έναν τετράχρονο δικύλινδρο εν σειρά υπερτροφοδοτούμενο 588κ.εκ κινητήρα με έναν εκκεντροφόρο(SOHC). Ο κατασκευαστής υποστηρίζει πως το μοτέρ έχει ρυθμιστεί προς τέρψη της επιθυμίας του αναβάτη για (μπόλικη) ροπή αλλά και οικονομία παρά για ωμή δύναμη όπως οι superbike μοτοσυκλέτες. Με μέγιστη ιπποδύναμη τους 100 ίππους στις 8.000rpm δεν είναι πολλοί παραπάνω από απ’ ότι θα περίμενε κάποιος από έναν τέτοιο κινητήρα χωρίς όμως υπερσυμπιεστή. Η ροπή όμως είναι το κάτι άλλο… Τα 100Nm στις μόλις 4500σ.α.λ σίγουρα δίνουν αίσθηση μεγαλύτερης και δυνατότερης μοτοσυκλέτας.

 Suzuki Turbocharged 5

Δυο χρόνια αργότερα η Suzuki αποκάλυψε το επόμενο βήμα της στο «υπετροφοδοτούμενο» project της αξιοποιώντας για ακόμη μια φορά το Σαλόνι του Τόκυο. Αυτή τη φορά όμως υπήρχε μόνο ένας κινητήρας, ο XE7 με την Suzuki να είναι πολύ επιφυλακτική στο να δώσει την οποιαδήποτε πληροφορία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Με σχεδόν ακριβώς το ίδιο μέγεθος με τον πρώτο κινητήρα του Recursion ο XE7 είναι εντελώς νέος. Το γεγονός ότι διαθέτει δυο εκκεντροφόρους, κάτι που θεωρητικά σημαίνει μεγαλύτερη ιπποδύναμη παρόλα αυτά είναι πιο συμπαγής, αφήνοντας περισσότερο ελεύθερο χώρο για το intercooler του υπερσυμπιεστή που τοποθετήθηκε πάνω από τον κινητήρα και είναι υπεύθυνο για την μείωση της θερμοκρασίας του πεπιεσμένου αέρα που τροφοδοτείται στον κινητήρα καθιστώντας τον πυκνότερο έχοντας ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να παράγει περισσότερη ισχύ. Ειδικότερα, ο νέος κινητήρας πλήρης με τον υπερσυμπιεστή και το intercooler έχει το ίδιο μέγεθος και σχήμα με έναν συμβατικό.
Οι νέες ευρεσιτεχνίες της Suzuki αποκαλύπτουν πως ο αρχικός σχεδιασμός του Recursion και ο κινητήρας ΧΕ7 πρέπει να συνδυαστούν σε μια μοτοσυκλέτα η οποία εν τέλει θα προορίζεται για την παραγωγή.
Ενώ οι ευρεσιτεχνίες παρουσιάζουν μια μοτοσυκλέτα ολόιδια με το Recursion, το πλαίσιο είναι εντελώς νέο. Το πλαίσιο αλουμινίου του αρχικού σχεδιασμού έχει αντικατασταθεί από ένα ατσάλινο σωληνωτό τύπου χωροδικτύωμα.

Η Suzuki ακολουθεί τον «δρόμο» που χάραξε η Kawasaki με το πλαίσιο της Ninja H2R. Το γεγονός είναι ότι turbo και υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες είναι αναπόφευκτα περιτριγυρισμένοι από περισσότερες σωληνώσεις και αγωγούς σε σχέση με έναν συμβατικό κινητήρα. Εκτός από τους αεροθαλάμους που παίρνουν τον πεπιεσμένο αέρα από τον συμπιεστή, υπάρχουν και πρόσθετοι σωλήνες ψύξης για να τροφοδοτούνται. Ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο επιτρέπει σε αυτές τις σωληνώσεις να περνάει μέσα από τα διάκενα μεταξύ των μελών του πλαισίου πολύ πιο εύκολα από ό, τι θα ήταν δυνατό με ένα απλό πλαίσιο αλουμινίου.

Η διάταξη DOHC μας δείχνει ότι ο κινητήρας αυτός σχεδιάστηκε να αποδίδει λίγο παραπάνω σε σχέση με τον SOHC. Η ιπποδύναμη αναμένεται να φτάσει τους 130 ίππους σχεδόν όση αποδίδει μια supersport τετρακύλινδρη των 600κ.εκ.

Με την πλειοψηφία των οδηγών να εγκαταλείπουν την παραδοσιακή αγορά των supersport 600κ.εκ τα τελευταία χρόνια, ο δικύλινδρος turbo θα προσφέρει παρόμοιες επιδόσεις αλλά με μια τελείως διαφορετική λειτουργία και απόδοση που αναμένεται να δώσει νέο ενδιαφέρον στην κατηγορία μοτοσυκλετών μεσαίου κυβισμού.
Με το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκυο να επιστρέφει ξανά προς το τέλος του τρέχοντος έτους, είναι πολύ πιθανό η Suzuki να μας αποκαλύψει το επόμενο βήμα προς το «υπερσυμπιεσμένο μέλλον» των δύο τροχών.

Μετά την επίτευξη νέου ρεκόρ το 2017 επιδόσεις στην ανάβαση του Pikes Peak με το KTM 1290 Super Duke R, ο Chris Fillmore και η KTM RAcing επιστρέφουν για το 96ο του θρυλικού Pikes Peak International Hill Climb, αυτή τη φορά με το τελευταίο μοντέλο των αυστριακών, το KTM 790 DUKE
Scooter, «παπιά» και on off αποτελούν τις πρώτες επιλογές όσων αποκτούν ένα καινούργιο δίκυκλο
Από τις 5 έως τις 8 Ιουλίου στην Πράγα χιλιάδες αναβάτες από όλον τον κόσμο θα συνευρεθούν για να γιορτάσουν την επέτειο της αμερικανικής μάρκας
Tα Yamaha Yard Built projects είναι μοναδικά και αυτό το επιβεβαιώνει το Alter που βασίζεται σε ένα XSR900