Αφιερώματα

Benelli Sei: Η πρώτη εξακύλινδρη μοτοσυκλέτα παραγωγής!

Σε 750 και 900 κ.εκ.


08.08.2018

Παράχθηκε από το ιταλικό εργοστάσιο για τέσσερα χρόνια. Από το 1974 έως το 1978 πουλήθηκαν 3.200 μοτοσυκλέτες, ενώ αντικαταστάθηκε από την 900 Sei 

benelli sei 3

750 Sei

"Η ιταλική εναλλακτική" ήταν το διαφημιστικό σλόγκαν της Benelli στη δεκαετία του εβδομήντα. Αν και ήταν έτοιμη από το 1972, παρουσιάστηκε το 1974. Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας ήταν πιο στενός απ’ ότι αναμενόταν χάρις στην μετακίνηση του εναλλάκτη από την αριστερή πλευρά του κινητήρα, πίσω από τους κυλίνδρους. Με τρία καρμπυρατέρ της Dell'Orto, ο κινητήρας παρήγαγε περίπου 70 ίππους και έφτανε τα 195 χ.α.ω τελικής ταχύτητας. Το βάρος της ήταν 254 κιλά και ήταν βαρύτερη από μοτοσυκλέτες της ίδια κατηγορίας.

 benelli sei 1

Όμως εξαιτίας του άκαμπτου πλαισίου και των εξαιρετικών αναρτήσεων, το 750 Sei έδινε στον αναβάτη του μεγάλη σιγουριά σε υψηλές ταχύτητες. Τα δύο δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό ακινητοποιούσαν την μοτοσυκλέτα εύκολα. Τα τελικά των εξαμίσεων ήταν έξι – τρία από κάθε πλευρά – τονίζοντας έτσι των αριθμό των κυλίνδρων του.

benelli sei 2

900 Sei

Το 900 Sei αποτελεί τον προπομπό των σύγχρονων τουριστικών μοτοσυκλετών. Το 1978, ο εξακύλινδρος κινητήρας έφτασε τα 906cc. Η τελική του ταχύτητα ξεπερνούσε τα 200 χ.α.ω. ενώ άνετα μπορούσε να ταξιδεύει με δύο αναβάτες επί ώρες. Οι αλλαγές σε σχέση με το 750 Sei ήταν ουσιαστικές. Το Sei απέκτησε αναβαθμισμένες αναρτήσεις, μίνι φέρινγκ, χυτές ζάντες, ενώ το πίσω ταμπούρο αντικαταστάθηκε από δισκόφρενο.

benelli sei 5

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Είτε ταξιδεύετε, είτε κινείστε καθημερινά μέσα στην πόλη χρειάζεστε άνεση
Δεν έγιναν best seller για διάφορους λόγους, αλλά οι περισσότερες ήταν εξαιρετικές και πολύ μπροστά από την εποχή τους
Αναμφισβήτητα η πιο ώριμη προσπάθεια της σύντομης εποχής διαχείρισης του Μαουρίτσιο Μορίνι, εγγονού του ιδρυτή. Γεννήθηκε δυστυχώς όταν η εταιρεία βρισκόταν στο «χείλος του γκρεμού»
Από τις πιο παρεξηγημένες μοτοσυκλέτες. Γράφτηκαν πολλά εγκομιαστηκά σχόλια στον ειδικό τύπο, σνομπαρίστηκε όμως από το κοινό

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.