Αφιερώματα

10 εξωτικές ιταλικές μοτοσυκλέτες

Viva Italia


Γράφει ο  //  07.06.2018

Συλλεκτικές, σπάνιες, πανάκριβες, περίεργες. Όπως και να τις πείτε δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως πρόκειται για γνήσιες ιταλίδες με εκπληκτικό design που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ιστορία της μοτοσυκλέτας

Ducati Desmosedici RR

2008 Ducati DesmosediciRRa

Φιγουράρει σε όλες τις λίστες με τις πιο ποθητές μοτοσυκλέτες που έχουν παρουσιαστεί, οπότε δεν θα μπορούσε να λείπει από την συγκεκριμένη. Η Ducati απλά «βίδωσε» πάνω σε μια μοτοσυκλέτα MotoGPκαθρέφτες και φώτα. Την εποχή που παρουσιάστηκε οι 45.000 ευρώ που κόστιζε φαινόταν υπερβολικό ποσό όμως μετά την παρουσίαση του εξωφρενικά ακριβού Honda RC213V-S και του Ducati Superleggera η Desmosedici RR μοιάζει ευκαιρία. Η τιμή της όμως συνεχώς ανεβαίνει αφού πρόκειται για μια σπάνια συλλεκτική μοτοσυκλέτα.


Ducati Superleggera

ducati superleggera

Αν και προηγήθηκαν η 1199 με το πλαίσιο μαγνησίου και η 1299 με εκτεταμένη χρήση carbon, η Superleggera έγινε μια από τις ποθητές Ducati ever,προσφέροντας εξωγήινες αναλογίες ισχύος προς βάρος χάρις στα εξωτικά υλικά που είχαν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της. Ενώ η Ducati θεωρείται σίγουρο πως θα κατασκευάσει «απίστευτες» μοτοσυκλέτες με τον V4 κινητήρα, o V2 θα παραμείνει για πάντα το σήμα κατατεθέν της. Η αξία της αγγίζει τις 80.000 ευρώ.

Ducati ΜΗ900Ε

Ducati MHe

Ο Pierre Terblance σχεδίασε μια μοτοσυκλέτα πριν 20 χρόνια που θεωρείται «προφητική», αφού ήταν μια σύγχρονη ρετρό, σαν και αυτές που τώρα αυξάνουν συνεχώς τη δημοτικότητά τους. Μπορεί η σχεδίασή της να προέρχεται από το παρελθόν όμως κατασκευάστηκε από τα πιο προηγμένα εξαρτήματα της εποχής που παρουσιάστηκε. Ήταν μια έκδοση για την επέτειο της νίκης του Mike Hailwood το 1978 στο ΤΤ. Μπήκε στην παραγωγής το 2000 και κατασκευάστηκαν μόλις 2000 αντίτυπα. Έχει μείνει στην ιστορία και για έναν ακόμη λόγο, αφού είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που πουλήθηκε αποκλειστικά μέσω διαδικτύου. Στις ημέρες μας η αξία της φτάνει τις 25.000€

MV Agusta F4 Serie Oro

mv agusta f4 serie oro

Μπορεί να έχουν κατασκευαστεί δεκάδες MV Agusta περιορισμένης παραγωγής και άλλες τόσες πιο γρήγορες από την F4 Serie Oro, αλλά το συγκεκριμένο μοντέλο κατασκευάστηκε σε μόλις 300 αντίτυπα. Ο χρωματικός συνδυασμός κόκκινου και χρυσού , αλλά και πλήθος εξαρτημάτων από μαγνήσιο για την μείωση του βάρους την κάνουν να ξεχωρίζει. Βασιζόταν στον τετρακύλινδρο κινητήρα των 750 κ.εκ. του πρώτου F4 του 1999.

Ducati Supermono

Ducati Supermono

Σε αυτή τη λίστα θα βρείτε πολλά Ducati. Τετρακύλινδρα αλλά κυρίως δικύλινδρα. Όμως εδώ μιλάμε για την τελευταία μονοκύλινδρη που έχει παραχθεί από το εργοστάσιο της Μπολόνια. Το Supermono είναι σχεδόν μυθική μοτοσυκλέτα αφού κατασκευάστηκε σε μόλις 65 αντίτυπα. Ο κινητήρας του είναι μοναδικός, αφού στην ουσία είναι ένας μισός V2 με την αντικραδασμική μπιέλα του αρχιμηχανικού Massimo Bordi, μυ κυβισμό αρχικά 549 και μετάπειτα 572cc. Την σχεδίασή της ανέλαβε ο Pierre Terblance, ενώ την εξέλιξη του πλαισίου της ο νεαρός τότε μηχανικός και νυν CEO της Ducati, Claudio Domenicali! Ήταν σχεδόν χειροποίητη και η σχεδίασή της, επηρέασε μια σειρά μελλοντικών μοντέλων της Ducati, όπως η 900SS, η 999 και η πρώτης γενιάς Multistrada.

Bimota V-Due

bimota vdue

Το ότι έχουμε να κάνουμε με «εξωτικές» μοτοσυκλέτες δεν σημαίνει πως είναι όλες τέλειες. Κλασσικό παράδειγμα η δίχρονη με σύστημα άμεσου ψεκασμού V-Due που ενώ κατασκευάστηκε για να αποδείξει σε όλους πως οι δίχρονοι κινητήρες μπορούν πανίσχυροι αλλά και «καθαροί», αποτέλεσε την «ταφόπλακα» στα «δίχρονα όνειρα» αλλά και για την Bimota.Κόντρα στο ρεύμα της εποχής και ενώ όλοι «εγκατέλειπαν» τα δίχρονα, οι Ιταλοί επένδυσαν σε αυτά αλλά τελικά το μετάνιωσαν. Το «ψεκαστό» δικύλινδρο σε διάταξη V δεν δούλεψε ποτέ σωστά. Ο ψεκασμός αντικαταστάθηκε με καρμπυρατέρ και στα μοντέλα που είχαν πουληθεί. Η εταιρεία αναγκάστηκε να εξαγοράσει όλα τα V-Due από τους ιδιοκτήτες τους γεγονός που την οδήγησε στην χρεοκοπία. Τότε θα μπορούσατε να την αγοράσετε σχεδόν τσάμπα. Τώρα αξίζει μια μικρή περιουσία!

Mondial Piega

mondial piega

Μια μοτοσυκλέτα που πιθανώς θυμούνται ελάχιστοι. Η Mondial Piega εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2002. Η Piega βασίστηκε στον κινητήρα από το τότε κυρίαρχο VTR1000SP-1 της Honda που είχε προέλθει μέσα από μια περίεργη συμφωνία, η οποία ήταν μια αποζημίωση για μια «χάρη» που έκανε η Mondial στην Honda στη δεκαετία του 1950. Το πλαισίο της ήταν ατσάλινο χωροδικτύωμα τύπου Ducati. Το πλάνο της εταιρείας ήταν η σχέδιο ήταν η συμμετοχή της στο WorldSBK με την ελπίδα ότι ο συνδυασμός θα είναι κερδοφόρος. Αποδείχθηκε όμως πως δεν ήταν. Η Piega όμως ήταν μια πανέμορφη μοτοσυκλέτα με αξιόπιστο ιαπωνικό κινητήρα. Η περιορισμένη παραγωγή, η υψηλή τιμή και η έλλειψη δικτύου συνεργατών οδήγησαν στην εμπορική αποτυχία του μοντέλου.

Benelli Tornado LE

benelli tornado le

Το Benelli Tornado είναι από τις μοτοσυκλέτες που υποσχέθηκαν πολλά περισσότερα χωρίς να ανταποκριθούν τις προσδοκίες. Παρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 σχεδόν ταυτόχρονα με την MV Agusta F4. Το Tornado ήταν θεαματικό (οι ανεμιστήρες κάτω από την σέλα εξακολουθούν να είναι σημείο αναφοράς) έμπνευση του Βρετανού σχεδιαστή Adrian Morton και η αρχική έκδοση «LE» έφερε αξιοζήλευτες προδιαγραφές. Τα πάντα ήταν από carbon, οι αναρτήσει και τα φρένα ήταν υψηλών προδιαγραφών, οι τροχοί πανάλαφροι και ο κινητήρας τρικύλινδρος, που ήταν κάτι ασυνήθιστο για εκείνην την εποχή. Η τιμή του έφτανε τις 23.000€. Τα προβλήματα στα ηλεκτρικά και στον ψεκασμό και η έλλειψη στήριξης από τους αντιπροσώπους σήμαιναν ότι οι ιδιοκτήτες αντιμετώπιζαν πολλές δυσκολίες. Αργότερα οι Tornado ήταν πολύ καλύτερες και κατά πολύ φθηνότερες, αλλά ακόμα και τότε δεν απειλούσαν την κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά.

Aprilia RSV 1000R Nera

2004 aprilia rsv mille 1000 r nera 89056 752

H RSV 1000R κατασκευάστηκε από το 2004 έως το 2010 από την Aprilia. Ήταν μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα και δεν είχε καμία σχέση με την RSV Mille που αντικατέστησε. Κατασκευάστηκε σε τρεις εκδόσεις. Η RSV 1000R ήταν η απλή έκδοση, η RSV 1000R Factory ήταν η έκδοση με πολλά υψηλών προδιαγραφών περιφερειακά και χρήση carbon, ενώ η RSV 100R Nera κατασκευάστηκε σε μόλις 200 αντίτυπα και κόστιζε 27.000€. Όλο το «κοουστούμι» ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, οι τροχοί από μαγνήσιο, ενώ όλες οι βίδες και τα μπουλόνια ήταν από τιτάνιο, με το βάρος της μοτοσυκλέτας να φτάνει μόλις τα 175 κιλά. Ο κινητήρας ήταν δικύλινδρος σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 60ο κατασκευασμένος από μαγνήσιο και παρήγαγε 140 ίππους.

Moto Guzzi MGS-01

moto guzzi mgs 01

Τιμής ένεκεν για έναν από τους ιστορικότερους κατασκευαστές στον κόσμο βάζουμε σε αυτήν την λίστα την «άσκηση» της Moto Guzzi να «στριμώξει» τον εγκάρσια τοποθετημένο V2 αερόψυκτο κινητήρα και τον άξονα της τελικής μετάδοσης μέσα σε μια super sport μοτοσυκλέτα. Η Moto Guzzi δεν θέλησε να μπει σε μπει σε ξένα χωράφια, απλά έφτιαξε μια εξωτική μοτοσυκλέτα που δεν έχει καμία σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της. Εξελίχθηκε μαζί με τους μηχανικούς της Ghezzi & Brian που ειδικεύονται στο customizing των Guzzi και η παραγωγή της ανέρχεται σε μερικές δεκάδες μοτοσυκλέτες που πουλήθηκαν σε συλλέκτες. Μπορεί όλες οι άλλες μοτοσυκλέτες τις λίστας να είναι πολύ καλύτερες όμως μια MGS-01 θα πρόσφερε αυτό το διαφορετικό στο γκαράζ!

Σε όλους μας αρέσουν οι αγωνιστικές εμφανίσεις. Είτε αυτές αφορούν ένα διασκεδαστικό σχέδιο στο κράνος, είτε ένα περίεργο σχέδιο στην δερμάτινη φόρμα. Συγκεντρώσαμε τις πιο υπέροχες, περίεργες αλλά και αξίες θαυμασμού εμφανίσεις που συζητήθηκαν πολύ τα στον κόσμο του MotoGP
Από το ντεμπούτο της στον κόσμο των αγώνων μοτοσυκλέτας στις αρχές της δεκαετίας του 70΄ μέχρι και σήμερα η Brembo χρησιμοποίησε τέσσερις διαφορετικούς τύπους υλικών για την κατασκευή των φημισμένων δισκόφρενων της
Συλλεκτικές, σπάνιες, πανάκριβες, περίεργες. Όπως και να τις πείτε δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως πρόκειται για γνήσιες ιταλίδες με εκπληκτικό design που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ιστορία της μοτοσυκλέτας
Μαθήματα οδήγησης στο χώμα με μεγάλα on off ή αλλιώς Adventure Bike Clinic. Με «καθηγητή» με έναν από τους καλύτερους του είδους. Ο Chris Birch, ο Νεοζηλανδός αναβάτης που συμμετείχε στο φετινό Hellas Rally ανέλαβε την εκπαίδευση μας