Αφιερώματα

Οι δέκα πιο ακριβές μοτοσυκλέτες στον κόσμο

Από 200 χιλιάδες έως 9,5 εκατ. ευρώ


30.05.2018

Ελάχιστες από αυτές γνωρίζουμε και λίγες είναι κλασικά μοντέλα που έγραψαν ιστορία στο παρελθόν

10. Ducati Desmosedici D16RR NCR M16 – €200,000

09 Ducati Desmosedici D16RR NCR M16

Ο ιταλικός βελτιωτικός οίκος NCR ξεκίνησε με μια Desmosedici RR των €62.500 με στόχο να την κάνουν ισχυρότερη αλλά και πιο ελαφριά. Το αποτέλεσμα είναι η NCR Millona 16 που κοστίζει €137.500 περισσότερα από την στάνταρ έκδοση.

Που πήγαν όλα αυτά τα λεφτά; Σε «υλικά». Εξωτικά ως επί το πλείστον. Το carbon βρίσκεται παντού ακομή και στο πλαίσιο, στο ψαλίδι και στους τροχούς. Το ρεζερβουάρ και όλο το «κουστούμι» είναι φτιαγμένα από το ίδιο υλικό, ενώ στα μηχανικά μέρη έχει χρησιμοποιηθεί πολύ τιτάνιο αλλά και αλουμίνιο αεροπορικού τύπου.

Ο V4 των 989 κ.εκ. απέκτησε περισσότερα από 25 ίππους και από τους 175 της εργοστασιακής έκδοσης έφτασε τους 200+. Οι αναρτήσεις, όπως και τα ηλεκτρονικά προέρχονται από τις μοτοσυκλέτες MotoGP τελευταίας γενιάς.

Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι μόλις 145 κιλά χωρίς καύσιμο. Χαμηλότερο από τα 150 που ορίζουν οι κανονισμοί των MotoGP για τα πρωτότυπα που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα.

9. Ecosse FE Ti XX Titanium Series – €258.000

08 Ecosse FE Ti XX Titanium Series

Πριν από 10 χρόνια το να σπαταλήσει κάποιος πάνω από €250.000 για μια μοτοσυκλέτα ακουγόταν παράλογο Τώρα όμως που οι «καιροί άλλαξαν» μια τέτοια κατασκευή «έμεινε» μόλις στην ένατη θέση της κατάταξης με τις ακριβότερες μοτοσυκλέτες.

Το FE Ti XX τροφοδοτείται από έναν κινητήρα 2.409 κ.εκ, που αποδίδει 228 ίππους στον πίσω τροχό. Οι ίνες άνθρακα έχουν χρησιμοποιηθεί άφθονα στην μοτοσυκλέτα για να διατηρήσουν το βάρος χαμηλό. Η σέλα είναι χειροποίητη από τον ιταλικό δερμάτινο βιρτουόζο Berluti. Οι σωλήνες της εξάτμισης κατασκευάζονται από κράμα τιτανίου 9 και τα τελικά διαθέτουν κεραμική επίστρωση. Μόνο 13 FE Ti XX έχουν κατασκευαστεί.

8. Dodge Tomahawk V10 Superbike – €473,000

07 Dodge Tomahawk V10 Superbike

Το Tomahawk μοιάζει με αυτοκίνητο συμπιεσμένο. Γενικότερα πάντως αυτό το «πράγμα» έχει πολλά παράξενα πάνω του. Ξεκινώντας από τον κινητήρα του ο οποίος είναι δεκακύλινρος σε διάταξη V προερχόμενος από το υπεραυτοκίνητο Dodge Viper ο οποίος αποδίδει 500 ίππους!

Παρουσιάστηκε το 2003 και ήταν μια κατασκευή – μοτοσυκλέτα δεν το λες εύκολα – που μπορούσε να βγάλει άδεια κυκλοφορίας. Θεωρητικά μπορεί να καλύψει τα 100 χ.α.ω. σε 2,5 δευτερόλεπτα και να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 400 χ.α.ω.

Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό από κάποιον που το έχει οδηγήσει πως είναι να οδηγείς αυτό το τέρας. Σίγουρα πάντως θα τραβάει τα βλέμματα, ενώ όλοι οι «άρρωστοι» συλλέκτες θα ήθελαν ένα στο γκαραζ τους.

7. T12 Massimo – €843.000

T12 Massimo 1

To T12 παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 2016. Δυο χρόνια αργότερα η παραγωγή των πρώτων μονάδων έχει ξεκινήσει. Η υπερμοτοσυκλέτα βασίζεται στον κινητήρα της BMW S1000RR, με προδιαγραφές World SBK, αποδίδοντας 230 ίππους. Το πλαίσιο είναι υβριδικό αποτελούμενο από χωροδικτύωμα κατασκευασμένο από ατσάλι σωλήνες στρογγυλής διατομής και πλάκες μαγνησίου. Το θηριώδες ψαλίδι είναι μονόμπρατσο και αυτό από μαγνήσιο.

Τίποτα δεν χαλάει την αρμονία του συνόλου, αφού η εξάτμιση τιτανίου της Arrow, βρίσκεται κρυμμένη μέσα στο φέρινγκ από carbon fiber και το μόνο που φαίνεται είναι μια μικρή τριγωνική απόληξη στο πλάι.

Tα φρένα και τις αναρτήσεις του Τ12 τα συναντάμε μόνο σε μοτοσυκλέτες MotoGP. Πρόκειται για τετραπίστονες moboblock της Brembo και για ανεστραμμένο πιρούνι και αμορτισέρ της Ohlins. Οι ζάντες είναι και αυτές από σφυρήλατο μαγνήσιο προερχόμενες από την Marchesini με ελαστικά slick από την Pirelli.
Όλα τα παραπάνω κάνουν το T12 Massimo ένα υπερόπλο στην πίστα. Και πώς να μην συμβαίνει αυτό όταν το βάρος της, χωρίς υγρά είναι 154 κιλά.

6. Harley Davidson Cosmic Starship – €1.290.000

06 Harley Davidson Cosmic Starship

Μέχρι πρότινος κατείχε την πρώτη θέση σε πολλές σχετικές λίστες, όμως πλέον βρίσκεται μόλις έκτο. Ωστόσο ανεπιβεβαίωτες πηγές λένε πως πουλήθηκε τελικά 3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ διατίθεται εκ νέου με τιμή που ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια!

To «αστρόπλοιο» είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Το Harley-Davidson V-Rod στο οποίο βασίστηκε έχει μόνο βαφτεί από τον φημισμένο καλλιτέχνη Jack Armstrong, του οποίου άλλα έργα πωλούνται 3 εκατομμύρια ευρώ, όποτε το 1.290.000 για το Cosmic Starship ήταν «ευκαιρία».

Κάποιος «έξυπνος» θα σκεφτόταν να αντικαταστήσει το πολύτιμο «κουστούμι» του συγκεκριμένου V-Rod με ένα εργοστασιακό και να το φυλάξει σε θησαυροφυλάκιο. Όμως η μοτοσυκλέτα έχει αυτήν την αξία ολόκληρη.
Αν φοβάστε να το κυκλοφορήσετε, τότε αγοράστε ένα νορμάλ V-Rod και αφήστε το «αστρόπλοιο» στο γκαράζ.

5. BMS Nehmesis – €2.580.000

05 BMS Nehmesis

Tο πρώτο πράγμα που θα αναρωτηθεί κάποιος είναι αν αυτή η κατασκευή μπορεί να «τσουλήσει» στο δρόμο και πως στέκεται όρθια χωρίς στάντ.
Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με αερανάρτηση η οποία μπορεί να ανυψώσει τη μοτοσυκλέτα κατά 25 εκατοστά και όταν χρειαστεί να την «προσγειώσει» στο έδαφος για να παρκάρει

Η «κίτρινη λάμψη» πάνω της είναι χρυσός 24 καρατίων. Αυτό εξηγεί εύκολα την τιμή των 2,6 εκατ ευρώ, όπως και το ότι δεν μπορείτε να την παρκάρετε όπου «σας κάνει κέφι».

4. Hildebrand & Wolfmuller – €3.000.000

04 Hildebrand Wolfmuller

Η ιστορία κοστίζει 3 εκατομμύρια ευρώ και η αγορά της θα σας στείλει 124 χρόνια πίσω στο μακρινό 1894 όταν εμφανίστηκε η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής.
Οι Heinrich και Wilhelm Hidebrand ήταν μηχανικοί ατμομηχανών πριν συνεργαστούν με την Alois Wolfmüller για να παράγουν έναν κινητήρα μοτοσυκλέτας εσωτερική καύσης στο Μόναχο το 1894.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν μιλάμε για επιδόσεις, τεχνολογία αιχμής και χρυσές επενδύσεις. Εδώ έχουμε να κάνουμε με το όχημα που άλλαξε την ιστορία όσον αφορά την μετακίνηση σε δύο τροχούς.

3. Ecosse ES1 Spirit – €3.100.000

03 Ecosse ES1 Spirit

Δεν πρόκειται για μοτοσυκλέτα με τον παραδοσιακό ορισμό της. Κατ’ αρχήν δεν υπάρχει πλαίσιο. Το ψαλίδι και η πίσω ανάρτηση συνδέονται απευθείας με το κιβώτιο ταχυτήτων. Το βάρος της είναι μόλις 120,5 κιλά, ενώ και η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από ένα σύστημα συνδέσμων που δεν έχει να κάνει με οτιδήποτε γνωστό έως τώρα.

Η θέση οδήγησης φέρνει τον αναβάτη αρκετά πίσω στη μοτοσυκλέτα έχοντας τα πόδια του ψηλά τοποθετημενά και πολύ κοντά στο σώμα του για καλύτερη εργονομία και έλεγχο. Κύριο μέλημα των δημιουργών του ο πολύ χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής.

Το όνειρο των Αμερικάνων και Βρετανών μηχανικών που οραματίστηκαν την ES1 Spirit είναι να λειτουργεί σαν ένα μονοθέσιο F1. Θα κατασκευαστούν 10!

2. 1949 E90 AJS Porcupine – €6.000.000

02 1949 E90 AJS Porcupine

Ο θρυλικός κατασκευαστές με πλούσια ιστορία και επιτυχίες στους αγώνες, έχοντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα παρήγαγε μόλις 4 Porcupine το 1949. Μία από αυτές με αναβάτη τον Les Graham πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα την ίδια χρονιά.

Με «ανοιχτό» αλουμινένιο πλαίσιο και δικύλινδρο κινητήρα οριζόντιας τοποθέτησης το Porcupine διέθετε χαμηλό κέντρο βάρους. Ο σχεδιασμός του ήταν πρωτοποριακός για τα δεδομένα της εποχής. Αφού ένα από τα 4 μοντέλα έμειναν στο μουσείο μοτοσυκλέτας του Coventry για είκοσι χρόνια πουλήθηκε έναντι 6 εκατομμυρίων ευρώ σε συλλέκτη με «βαθιά» τσέπη.

1. Neiman Marcus Limited Edition Fighter – €9.450.000

01 Neiman Marcus Limited Edition Fighter

Έχει παραχθεί σε 45 αντίτυπα και αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Η αρχική τιμή της ήταν 95 χιλιάδες και τελικά πουλήθηκε σε τιμή 100 φορές μεγαλύτερη.

Η σχεδίαση της είναι αυτή που την κάνει να ξεχωρίζει Αλλά και από επιδόσεις δεν πάει πίσω. Ο V2 των 2.000 κ.εκ. παράγει σχεδόν πάνω από 150 ίππους γεγονός που της εξασφαλίζει τελική ταχύτητα άνω των 300 χ.α.ω.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Εφόσον τις οδηγούμε, οι μοτοσυκλέτες μας έχουν την κακή συνήθεια να λερώνονται. Και επειδή ήρθε η άνοιξη και όλο και περισσότερο θα είμαστε στο δρόμο ήρθε η ώρα να την φροντίσουμε 
Είτε ταξιδεύετε, είτε κινείστε καθημερινά μέσα στην πόλη χρειάζεστε άνεση
Δεν έγιναν best seller για διάφορους λόγους, αλλά οι περισσότερες ήταν εξαιρετικές και πολύ μπροστά από την εποχή τους
Αναμφισβήτητα η πιο ώριμη προσπάθεια της σύντομης εποχής διαχείρισης του Μαουρίτσιο Μορίνι, εγγονού του ιδρυτή. Γεννήθηκε δυστυχώς όταν η εταιρεία βρισκόταν στο «χείλος του γκρεμού»

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.