Αφιερώματα

Honda Monkey: Η ιστορία

Αγαπημένο όλων


Γράφει ο  //  03.05.2018

Το Honda Monkey - περισσότερο γνωστό σαν ένα θρυλικό δίτροχο που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 – παρουσιάστηκε το 1961

Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.

Η δημοτικότητά του οφείλεται σε μία χαριτωμένη, αξιαγάπητη σχεδίαση, στις λιλιπούτειες διαστάσεις, και στο πολύ χαμηλό βάρος, που το έκανε άκρως απολαυστικό στην πόλη. Μέχρι το 1969, οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου με ταχυσύνδεσμο πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου.

Μέχρι το 1978 – χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey - είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλούς κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Aπό εκεί και μετά το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.

Λόγω του απολαυστικού και ευκολοδήγητου χαρακτήρα του, κατάφερε να κάνει δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε mini ape, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη, μαλακή σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όσο και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος

Ορόσημα Monkey

1961

129316 1961 Monkey
Πρώτο μοντέλο – προοριζόταν για χρήση σε πάρκα αναψυχής, με τροχούς 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις, σπαστό τιμόνι και κινητήρα 3.1kW 49cc.


1963

129317 1963 Monkey
Το πρώτο μοντέλο δρόμου– εξάγεται σε Β. Αμερική και Ευρώπη.

1967

129318 1967 Monkey
Το πρώτο μοντέλο που πωλείται στην Ιαπωνία – με αναδιπλούμενη σέλα

1970

129319 1970 Monkey
Αποσπώμενη εμπρός ανάρτηση με ταχυσύνδεσμο για να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου

1978

129320 1978 Monkey
Το πρώτο μοντέλο με ειδικό (custom) ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας

1984

129321 1984 Monkey
Μοντέλο περιορισμένης έκδοσης παραγωγής ‘Gold’

1987

129322 1987 Monkey
Μοντέλο ‘R’ με πλαίσιο twin tube και υδραυλικό εμπρός δισκόφρενο

1991

129323 1991 Monkey
Μοντέλο ‘Baja’, off-road στυλ με διπλούς προβολείς


2004 Special

129324 2004 Monkey
Με χρώματα της CB750F που κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα Daytona 100 στα χέρια του Freddie Spencer

2009 Monkey Ltd.

129325 2009 Monkey

Η πρώτη έκδοση ψεκασμού καυσίμου με ολισθητήρες στα κοκοράκια βαλβίδων και έκκεντρο κύλινδρο

2017

129326 2017 Monkey 50th Anniversary Japan
Νέα επετειακή έκδοση για τα 50 χρόνια πωλήσεων στην Ιαπωνία

Δείτε τις φωτογραφίες των custom scrambler. Μετά κοιτάξτε πως ήταν τα συγκεκριμένα μοντέλα πριν τους αλλάξουν τα φώτα οι builders και απλά δεν θα το πιστεύετε
Η περιέργεια αποδεικνύεται καμιά φορά ισχυρό κίνητρο. Όταν λοιπόν ο Jack Watkins είδε το BMW Harrier του Stellan Egeland θέλησε να μάθει πως δουλεύει η μπροστινή του ανάρτηση. Αυτή του η περιέργεια τον οδήγησε μετά από εννέα χρόνια να κατασκευάσει αυτό το «απίστευτο» δίκυκλο βασισμένο σε έναν κινητήρα ενός R1150RT
Ο καιρός έφτιαξε και ήρθε η ώρα να πάρετε τη μοτοσυκλέτα σας να «ξεχυθείτε» σε θάλασσες και βουνά. Εύφορες πεδιάδες, βραχώδη μονοπάτια. Εκεί θα σταματήσετε για μια φωτογραφία. Καλές οι περιγραφές αλλά η εικόνα είναι το «αποδεικτικό» στοιχείο
Ψηλή, ανεξάρτητη, δυναμική και πανέμορφη, η Anke Eve Goldmann έγινε ένα είδωλο του 21ου αιώνα.