Αφιερώματα

6 πρωτότυπα adventure που θα θέλαμε να έβγαιναν στην παραγωγή

Κάποια από αυτά τα περιμένουμε άμεσα


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  23.03.2018

Μερικά είναι σίγουρα πως θα τα δούμε και μάλιστα σε μερικούς μήνες στην τελική τους μορφή. Άλλα ίσως χρειαστούν δύο χρόνια για να πατήσουν τους τροχούς τους στην άσφαλτο ενώ είναι και αυτά που θα τα βλέπουμε μόνο σε φωτογραφία

ΚΤΜ 790 Adventure R

KTM 790 Adventure

Οι αυστριακοί έχουν δημιουργήσει παροξυσμό από το 2016 με αυτήν την μοτοσυκλέτα και την έχουν προωθήσει έξυπνα στο κοινό. Από τότε που την πρωτοείδαμε πλάι στην νικήτρια του Dakar 450 Rally με αναβάτη τον Chris Birch καταλάβαμε πως θα είναι ακόμη μία μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ που θα δικαιολογεί τον Ready to Race χαρακτήρα όλων των μοντέλων της εταιρείας.

Την είδαμε στην EICMA στο Μιλάνο τον περασμένο Νοέμβριο και αμφιβάλαμε αν αυτή θα ήταν η τελική της μορφή. Τελικά όμως πέσαμε έξω μιας και στη συνέχεια από τις φωτογραφίες που διαρρέουν καταλάβαμε πως το 790 Advneture είναι έτοιμο για παραγωγή.
Ο κινητήρας του θα είναι αυτός που ξέρουμε ήδη – και σε λίγο αναμένεται να οδηγήσουμε. Ο εν σειρά δικύλινδρος των 799 κ.εκ. που «φοράει» ήδη το 790 Duke. Θα είναι μια μοτοσυκλέτα που θα διαφέρει σίγουρα από ότι έχουμε δει σε αυτήν την κατηγορία από την ΚΤΜ. Μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει δικύλινδρα V από 950 έως 1.300 κ.εκ. και μονοκύλινδρα αν πάμε πίσω στην εποχή του 640!

Yamaha Tenere 700

yamaha tenere final edition 7

Οι αναβάτες που είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την T7 εντυπωσιάστηκαν με την ισχυρή ροπή και την ευκινησία της, ενώ οι ιδιαίτερα κολακευτικές αναφορές στον τύπο - οι οποίες συνοδεύονταν από διάφορα συναρπαστικά δημοσιογραφικά βίντεο - ενίσχυσαν το έντονο ενδιαφέρον για αυτήν τη νέα μοτοσυκλέτα περιπέτειας.

Εμπνευσμένη από το αξιοσημείωτα έντονο παγκόσμιο ενδιαφέρον που προσέλκυσε το πρωτότυπο μοντέλο T7 η Yamaha δημιούργησε την Ténéré 700 World Raid, ένα πρωτότυπο μοντέλο που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη των τελικών προδιαγραφών του μοντέλου παραγωγής.
Στην καρδιά του πρωτοτύπου Ténéré 700 World Raid βρίσκεται ο ίδιος αναγνωρισμένος δικύλινδρος κινητήρας crossplane 689 κ.εκ. που χρησιμοποιήθηκε στην κορυφαία σε πωλήσεις MT-07.

Η Ténéré 700 έχει την ίδια ατίθαση εμφάνιση μοτοσυκλέτας ράλι με την T7, με πολλές βελτιώσεις όπως το χαμηλότερο ύψος σέλας, που κάνουν το μελλοντικό μοντέλο παραγωγής την ιδανική επιλογή για πολλούς αναβάτες μοντέλων περιπέτειας.

KTM 390 Adventure

KTM 390 Adventure

Έχω την εντύπωση πως αυτήν την μοτοσυκλέτα την περιμένω τουλάχιστον δέκα χρόνια και όχι από το 2014 όταν παρουσιάστηκε το 390 Duke. Φυσικά πριν από αυτό δεν υπήρχε στην γκάμα της ΚΤΜ ένα μοτέρ με 400 κ.εκ., αλλά πάντα περιμέναμε να δούμε ένα μονοκύλινδρο Adventure από τους αυστριακούς που ποτέ δεν είδαμε.

Η πλατφόρμα Duke δεν μπορεί να υποστηρίξει μια Adventure μοτοσυκλέτα, όμως αυτός ο τέλειος κινητήρας σε συνδυασμό με τον know how των αυστριακών στην κατηγορία σίγουρα σε ένα βάθος διετίας θα φέρει κοντά μας το μικρό Adventure που θα θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία, όπως άλλωστε έχει κάνει και το Duke.

Moto Guzzi V85

Moto Guzzi V85 2

Η αλήθεια είναι πως τέτοιου είδους Moto Guzzi είχαμε να δούμε σχεδόν τριάντα χρόνια. Από την εποχή των V65 Baja. Έως τώρα είχαμε café racer, bobber, scrambler τώρα έχουμε και classic endurο όπως ονομάζει το V85 η Guzzi.

Και γιατί να μην εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο η κατηγορία των modern classic μοτοσυκλετών. Τo Desert Sled της Ducati αλλά και το νέο Triumph Scrambler με τον κινητήρα των 1.200 κ.εκ. είναι κάτι παραπλήσιο στη φιλοσοφία του V85. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο συγκεκριμένος κινητήρας θα αρχίσει να χρησιμοποιείται σε πολλά μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας.

Έως τότε δείτε το ψηλόφτερο Moto Guzzi με την ιδιόρρυθμη βαφή, το κατακόκκινο σωληνωτό πλαίσιο και τον διπλό μεγάλο προβολέα που μέσα του σχηματίζεται ο αετός του Mandello del Lario που πληροφορίες αναφέρουν πως θα βγει σύντομα στην παραγωγή, μετά και την παρουσίαση μιας ξεχωριστής ιστοσελίδας για το V85.

Triumph Tiger Tramontana

Triumph Tiger Tramontana 1

Δύο αδέλφια ένα Triumph Tiger 800XCx και το ταξίδι στην «κόλαση». Ένα από τα πιο συναρπαστικά project bike της βρετανικής εταιρείας. Και το όνομα αυτού Tramontana. Το Tiger 800XCx εξελίχθηκε για να συμμετέχει στο Panafrica Rally του 2017. H Tiger Tramontana είναι η δεύτερη μοτοσυκλέτα που customάρουν τα αδέλφια Lopez.

Παρ’ ότι το πρώτο τους δημιούργημα είδε το φως της δημοσιότητας πριν από τρία χρόνια οι της «Tramontana» ασχολούνται με τις Triumph από το 2001 και συμμετέχουν στην εξέλιξη κάθε μοτοσυκλέτας του βρετανικού εργοστασίου. Αυτό που λένε τα δύο αδέλφια είναι πως ο φιλικός και all around χαρακτήρας του μοντέλου έχει αλλάξει και πλέον οι μοτοσυκλέτες είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στις σκληρές συνθήκες.

Honda Africa Twin Enduro Sports

1 honda africa enduro sports 2

Κοιτώντας το αδυνατείς να πιστέψεις πως πρόκειται για μια Africa Twin. Μοιάζει με δημιούργημα κορυφαίου custom builder όμως είναι γνήσιο τέκνο του τμήματος R&D της Honda που συνδύασε στοιχεία από την Africa και τα μοντέλα motocross της εταιρείας.


Μαζί με το Tramontana είναι ίσως τα δύο μοντέλα που δεν θα δούμε ποτέ στην παραγωγή. Πάντως εκτός από το εμφανισιακά ενδιαφέρον αποτέλσμα, η Enduro Sports είναι πιο μικρή και ελαφριά από την εργοστασιακή έκδοση, γεγονός που θα εκτιμούσαν όσοι θα ήθελαν να ξεχυθούν στα κακοτράχαλα βουνά μαζί της

Δείτε τις φωτογραφίες των custom scrambler. Μετά κοιτάξτε πως ήταν τα συγκεκριμένα μοντέλα πριν τους αλλάξουν τα φώτα οι builders και απλά δεν θα το πιστεύετε
Η περιέργεια αποδεικνύεται καμιά φορά ισχυρό κίνητρο. Όταν λοιπόν ο Jack Watkins είδε το BMW Harrier του Stellan Egeland θέλησε να μάθει πως δουλεύει η μπροστινή του ανάρτηση. Αυτή του η περιέργεια τον οδήγησε μετά από εννέα χρόνια να κατασκευάσει αυτό το «απίστευτο» δίκυκλο βασισμένο σε έναν κινητήρα ενός R1150RT
Ο καιρός έφτιαξε και ήρθε η ώρα να πάρετε τη μοτοσυκλέτα σας να «ξεχυθείτε» σε θάλασσες και βουνά. Εύφορες πεδιάδες, βραχώδη μονοπάτια. Εκεί θα σταματήσετε για μια φωτογραφία. Καλές οι περιγραφές αλλά η εικόνα είναι το «αποδεικτικό» στοιχείο
Ψηλή, ανεξάρτητη, δυναμική και πανέμορφη, η Anke Eve Goldmann έγινε ένα είδωλο του 21ου αιώνα.