Αφιερώματα

Άνοιξη: Ήρθε η ώρα για φρεσκάρισμα

Πέρα από τα στερεότυπα ημερολογίων με κορίτσια να φοράνε μαγιό μες τη σαπουνάδα


27.03.2024

Εφόσον τις οδηγούμε, οι μοτοσυκλέτες μας έχουν την κακή συνήθεια να λερώνονται. Και επειδή ήρθε η άνοιξη και όλο και περισσότερο θα είμαστε στο δρόμο ήρθε η ώρα να την φροντίσουμε 

Και εντάξει, μπορεί να μην είμαστε όλοι σχολαστικοί με το καθάρισμα μετά από κάθε βόλτα ή προπόνηση, αλλά κάποια σημεία της οφείλουμε στην αγαπημένη μας να τα καθαρίσουμε και να τα φροντίσουμε αν θέλουμε η σχέση αυτή να κρατήσει, αλλιώς η σκουριά, η διάβρωση και οι ζημιές, θα αρχίσουν να μπαίνουν ανάμεσά μας.

Αλυσίδα

plysimo motosykletas 4

Μιας και μιλάμε για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, είναι από τα πιο σημαντικά σημεία που πρέπει πριν και μετά από κάθε βόλτα να ελέγχουμε ότι είναι καθαρή και με καλή λίπανση.
Είτε οδηγούμε χώμα, είτε περάσουμε από νερά στο δρόμο ή λάσπη, είτε είμαστε κάπου που μπορεί να μαζέψει αλάτι, ακόμη κι απλά περάσματα μέσα σε καταπράσινα τοπία, η βρωμιά που μαζεύεται εκεί θα προκαλέσει πολύ σύντομα σκούριασμα αλυσίδας – με ό,τι αυτό συνεπάγεται είτε σε κόστος αντικατάστασης, είτε σε κίνδυνο για την δική μας ασφάλεια αν σπάσει (ή και των γύρο μας, ποτέ δεν ξέρουμε ποιον θα πάρει η αλυσίδα άπαξ και φύγει).
Το καθάρισμα της αλυσίδας – το σωστό καθάρισμα, δεν είναι εύκολο ούτε αρκεί ένα πέρασμα με πιεστικό. Ευτυχώς για όλους μας, οι εταιρείες που εστιάζουν στον καθαρισμό μοτοσυκλετών, έχουν στην αγορά ειδικά βουρτσάκια. Σε συνδυασμό με ένα καλό, επώνυμο, σπρέυ (αναλόγως αλυσίδας και βρωμιάς που θα αντιμετωπίσουμε), μπορούμε αρκετά εύκολα πλέον να βουρτσίσουμε κάθε κρίκο της αλυσίδας και να ξεπλύνουμε μετά. Μόλις είμαστε ικανοποιημένοι από την αφαίρεση της βρωμιάς, το επόμενο και εξ ίσου σημαντικό βήμα, είναι να την λιπάνουμε – πάλι επιλέγοντας προϊόν βάσει χρήσης μοτοσυκλέτας και είδους αλυσίδας.
Ανεξαρτήτως μάρκας που θα επιλέξει κανείς, η τάση πλέον είναι να αποφεύγονται καθαριστικά που περιέχουν αλκαλικά άλατα, καθώς ναι μεν κάνουν καλό καθάρισμα, αλλά επιταχύνουν την διάβρωση.

Πιρούνι

Έχει κάνει πολλές φορές, πολλούς «χωματερούς» να κλάψουν και να αναγκαστούν να γίνουν «πιο σοφοί», αλλά σίγουρα η ανάγκη καθαρισμού και φροντίδας απευθύνεται και στους «ασφάλτινους». Είτε από την λάσπη και το χώμα, είτε από την συσσώρευση βρωμιάς και εντόμων, αν δεν γίνεται σωστός καθαρισμός στο πιρούνι, οι τσιμούχες είναι σίγουρο πως αργά ή γρήγορα θα φθαρούν και θα αφήσουν το λάδι να φτάσει στις δαγκάνες των φρένων.
Διαρροή λαδιού στις δαγκάνες φρένων. Αυτό. Δεν θα αναλύσω άλλο. ΑΛΛΑ υπάρχει και άλλο πρόβλημα, πέραν του κινδύνου να μην φρενάρουμε ποτέ και πουθενά, όσο αργά ή γρήγορα κι αν πηγαίνουμε. Με λιγότερο λάδι στο πιρούνι, έχουμε κακή συμπεριφορά της ανάρτησης, κάτι που καθιστά την οδήγηση εξ ίσου άβολη και επικίνδυνη.

plysimo motosykletas 5

Η σκουριά – γενικά

Καλό θα ήταν να μην μας έρθει για επίσκεψη, γιατί συνήθως κάθεται για αρμένικη βίζιτα και δεν φεύγει ποτέ. Για να το αποφύγουμε, ένα πέρασμα με WD-40 ή όποιο άλλο αντισκωριακό της επιλογής μας, ιδιαίτερα σε σημεία που έχουν βίδες ή μοχλούς, θα μας κρατήσει κι εμάς και την καλή μας χαρούμενους για πολύ καιρό.

plysimo motosykletas 3

Μπανάκι – μανάκι

Δεν χρειάζεται να κλείσουνε τα λούκια όπως αναφέρει ο Μπουλάς, αλλά πρόκειται να κάνουμε όλα τα παραπάνω, το να ξεκινήσουμε την φροντίδα και τις στιγμές χαλάρωσης της καλής μας στο σπα της αυλής μας, δεν θα πάρει πολύ περισσότερο χρόνο συνολικά – ούτε εμείς θα βγούμε πιο καθαροί στο τέλος αυτής της διαδικασίας. Οπότε. Επιλέγουμε πιεστικό ή κάνουμε σαπουνάδα σε κουβά – εντάξει, μπορούμε απλά να περάσουμε το σαπούνι πάνω στη μοτοσυκλέτα, αλλά χωρίς αφρό, χάνουμε τη μισή χαρά, και ξεκινάμε με ένα σφουγγάρι να καθαρίζουμε από πάνω προς τα κάτω την μοτοσυκλέτα μας. Συνήθως έχουμε εναλλασσόμενες σκέψεις αιώνιας αφοσίωσης, αγάπης, έρωτα, και πανάθεμά σε, τι είναι πάλι αυτό εδώ, πω να πάρει η ευχή, ευτυχώς πρόλαβα και το είδα να το αλλάξω πριν γίνει ζημιά και κοστίσει περισσότερο.
Μόλις ξεπλυθεί η σαπουνάδα, περνάμε με ένα πανί για να στεγνώσουν τα μέρη που θα χρειαστούν την επιπλέον φροντίδα (αλυσίδα, πιρούνι, χειριστήρια κ.α.) και ξεκινάμε την δεύτερη φάση της περιποίησης.

Κλείσιμο

Ας είμαστε ειλικρινείς, το τέλος δεν έρχεται όταν ολοκληρώσουμε τα παραπάνω, αλλά όταν την βάλουμε στην θέση της και συνειδητοποιήσουμε ότι τώρα πρέπει να πλύνουμε εαυτούς…

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…
Για όσους σκέφτονται να μπουν στον χώρο της «χωμάτινης» οδήγησης, ακόμα και με εκδρομική διάθεση, προκύπτει ένα ερώτημα, κατά πόσο χρειάζεται ένα off road κράνος
Βρισκόμαστε στο 1994 και ο Max Biaggi με την RSW 250 κατακτά τον πρώτο τίτλο της Aprilia στην κατηγορία των 250 κ. εκ. του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας
Όλες οι πληροφορίες για τα ελαστικά αναγράφονται στο προφίλ και αποτελούνται από κωδικούς που προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις τους. Εδώ θα μάθετε το νόημά τους

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.